Jokin aika sitten oletin, että minulla on pintakuiva sekaiho, ja saattoipa ollakin, sillä T-alue eli otsa ja nenä rasvoittui helposti, mutta silti nenän iho oli niin kuiva että hilseili. Se oli kamalaa, joskus en saattanut mennä päiviin ulos kun nenä näytti ihan petolintujen raatelemalta kuivuneelta joltain. Posket olivat kutakuinkin normaalit, ei kuivat eikä rasvaiset.
Aina pesun jälkeen ihoa kiristi niin kamalasti että luulin sen jo repeävän tai murenevan pois jos ilmekään olisi värähtänyt ennen kasvorasvan laittamista.
Nyt kuitenkin koko turpa on kuin luistinrata poskia myöten, mutta otsa, nenä ja nenän ympäristö ovat kaikkein pahimmat. Nenä ei enää hilseile, mutta kuivuu silti herkästi samoin kuin otsa ja musta- ja valkopäitä pukkaa. Myös iho on alkanut punoittaa hieman nenän sivuilta silmien alta ja nenänpielet punoitti myös pintakuivan sekaihon aikaan. (Couperosaako?)
Ihohuokoset ovat nenässä niin valtavat että sinne voisi varmaan pudota ja pitkään, karseen näköistä kun entinen meikkivoide paakkuuntui rasvaisena niihin.

Onneksi meikin pohjustusaineen ja uuden meikkivoiteen myötä tämä ongelma katosi.
Finnejä minulle ei juurikaan tule, joskus joitain satunnaisia näppyjä, mutta nenä, leuka, silmien väli ja hiusraja pukkaa siis ihan jatkuvasti juuri jotain musta- ,valko-, mitäliepäitä. Ja ohimoihinkin! Sinne ei ole ennen mitään ilmestynyt, mutta nykyään...

En ole koskaan, murkkunakaan kärsinyt minkäänlaisesta aknesta, vaan minulla oli siihen aikaan muuten oikein hyvä iho, mutta tuo nenän kuivuminen taisi alkaa juuri niihin aikoihin. No, siitä sentään päästiin.
Uudet pärstänhoitokamat on tilauksessa Dermoshopista, jospa niistä saisi avun.
Eli luulisin että ihontyyppini on kuiva rasvainen iho/ rasvoittuva kuiva iho/ kuiva rasvoittuva iho, miten se nyt kuuluu sanoakaan.