Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112288 kertaa)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #315 : 12.09.10 - klo:22:05 »
^ Juurikasvulainen = juures  :)

Vaikka kyllähän varmaan kaupankin juurekset tekevät iholle hyvää.  ;)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #316 : 12.09.10 - klo:22:24 »
No hyvä etten kerinny kihnuttaa punajuurta otsaani vasten.. ;D
Jos vielä väännettäis rautalangasta, et onko se juureskasvulainen siis joku tuotemerkki vai mikä? (Tunnenpa mä itseni idiootiksi)

Edit. Oliko mun kysymys oikeasti niin hölmö ettei kukaan kerro et mitä se juureskasvulainen tarkoittaa?  :D
« Viimeksi muokattu: 22.09.10 - klo:11:11 kirjoittanut Hunajapupu »
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 19.09.10 - klo:09:00 »
Oliko mun kysymys oikeasti niin hölmö ettei kukaan kerro et mitä se juureskasvulainen tarkoittaa?  :D

Catjuska, jos törmäät täällä johonkin outoon sanaan tai lyhenteeseen, niin käy tsekkaamassa FAQ-osion Juurikasvu-slangia -ketju. Sieltä löytyy useimmat hassut sanat, termit ja lyhenteet.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #318 : 19.09.10 - klo:22:56 »
^Kiitoksia molemmat, tässähän tarvii siis opetella ihan uus kieli  ;D :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #319 : 01.01.11 - klo:20:53 »
Herkkä sekaiho. Vuosien taistelun ja eri tuotteiden kokeilemisen jälkeen olen päässyt yhteisymmärrykseen ihoni kanssa. Kauan siihen menikin!

Kunis

• Vieras
« Vastaus #320 : 14.02.11 - klo:10:46 »
Iho on aina ollut kiristelevä ja poskipäiltä hilseilevä. Hiljakseen turha rasvoittuvuus on onneksi hävinnyt, joskin hikoilen yhä kamalan herkästi myös kasvoista. Lisäksi punastun uskomattoman helposti. Ihohuokoset on pienet ja sievät ja iho muutenkin mukavan sileä, ellei se ole kuivunut rikki. Se on altis vuodenaikojen vaihtelulle, mutta on koko kasvoista samanlainen.

Nuorena ei juuri finniongelmia ollut, mutta nykyään on muutaman vuoden ollut aknea. Kaikki pikkuisetkin näpyt tuntuvat tulehtuvan ammottaviski vereslihaisiksi koloiksi ja kaikki haavat pitkin kehoa paranevat todella hitaasti. Sinkillä pysyy melko mukavasti hallinnassa.

En meikkaa päivittäin enkä myöskään pese päivittäin. Pelkkä öljypesu ei tunnu soveltuvan (tai en ole vielä oppinut) mutta muutoin ihonhoidossa kautta kehon kuluu melkolailla samat öljyt kuin tukkaankin. Kaupallisista tököteistä täytyy kuitenkin hyvin valikoivasti etsiä ihoa kiristämättömät tuotteet. Toistaiseksi omistan vain mineraalimeikkejä.
« Viimeksi muokattu: 16.10.11 - klo:18:51 kirjoittanut Kaarne »

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #321 : 03.03.11 - klo:19:30 »
Ihoni on sekaiho: muuten normaali, mutta otsa, nenä ja leuka alkavat välillä pikkuisen kiiltelemään ja joskus näppyjä. Talvella saattaa joskus olla pintakuiva, vaikka tänä talvena ei ollut tietookaan mistään kuivuudesta, vaikka olikin todella kylmä sää.

Käytän mielellään herkän tai normaalin ihon tuotteita. Rasvaisen ihon tuotteet eivät ole ainakaan parantaneet koskaan ihoni kuntoa.  ::)

« Viimeksi muokattu: 23.04.11 - klo:16:10 kirjoittanut cenadra »
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #322 : 22.03.11 - klo:18:14 »
Tämän päiväinen kosmetologikäynti varmisti sen minkä jo tiesinkin: tuomioksi annettiin pintakuiva sekaiho. Finneiksi asti ihon epäpuhtaudet eivät juuri ikinä ehdi muodostua, mutta mustapäät ovat ikuinen ja inhottava riesa. Poskien iho menee talvisin kuivaksi, mutta silti tuntuu että naama kiiltää päivän mittaan tosi herkästi.

Putsareista toimiviksi olen havainnut Erisanin hoitavan puhdistusgeelin ja Lactolinen pesunesteen. Kasvovesistä Lactolinen ja Erisanin tuotteet ovat tarpeeksi hellävaraisia, joitakin alkoholia sisältäviä olen kokeillut ja tuntui että naama irtoaa. Kasvovoiteena käytän Biorichin päivä ja yövoiteita, silmänympärysvoiteena Pirkka tai Clinique. Kasvonaamion laitan kerran tai kaksi viikossa.

Noista mustapäistä ei varmaan koskaan pääse eroon, mutta mitäköhän sitä voisi nykyisen rutiinin lisäksi kokeilla, jotta pysyisivät poissa? Kasvoveden ajattelin jättää vähäksi aikaa pois ja katsoa mitä iho siitä tykkää. Putsarilla lähtee meikki sen verran tehokkaasti että taitaa tuo kasvovesi olla loppupeleissä aika turha.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #323 : 22.06.11 - klo:19:00 »
Vaikka itse olenkin kauneudenhoitoalan ammattilainen (kosmetologi), ei sitä ihostani välttämättä huomaa. :D

Ihoni kunto on huono koska
1. olen pitkäaikaisesti sairas ja ilmeisesti iho ja keho on stressitilassa,
2. ruokavalioni on päin häränpyllyä, tarpeellisia ravintoaineita ei tule, lisäksi paino pudonnut 14kg vuoden aikana syömättömyydestä, ja
3. mulla on niin paljon kosmetiikkaa, että niiden ainainen vaihtelu ei varmastikaan tee hyvää. (Myyntityössä kun olen, niin haluan testata myymiäni tuotteita jotta pystyn myymään niitä asiakkaille, siksi tämä tuotepaljous)

Eli olen ihotyypiltäni sekaihoinen. Ihohuokoiset ovat t-alueella suuret, sekä rasvoittuminen on voimistunut vanhemmiten. Epäpuhtaudet ovat lisääntyneet, mustapäitä löytyy aina nenästä, nenänpielistä sekä leuasta. Tällä hetkellä otsa on täynnä tukkeumia jostain kummasta syystä. Usein mulle tulee hormonaalisia epäpuhtauksia poskiin. Poskissa on arpia vanhoista epäpuhtauksista. Iho on herkistynyt huomattavasti ja on miltei aina herkkyystilassa. Iho reagoi voimakkaasti mekaaniseen liikkeeseen kuten voiteen levitykseen punoittamalla. Lisäksi se saattaa ärtyä vääränlaisista ihonhoitotuotteista, tulla jopa hilseilyä pitkäksi aikaa. Couperosaa löytyy poskipäiltä sekä iho on kirjava ihan normaaliloloissakin. Pintakuivuus on suurta, mutta iho ei vastaanota kosteuttavia tuotteita. Olen koittanut hoitaa tätä vaikka millä, mutta tosiaan tuo vastaanottamattomuus on suurimpana ongelmanani.

Uskon vahvasti että nuo edellämainitut syyt on vastaus tähän ihon huonoon kuntoon. Mutta siitä en stressaa ihan megana, koska tiedän että tämä on ohimenevä tila.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

hilary

• Vieras
« Vastaus #324 : 10.07.11 - klo:08:38 »
Couperoottinen sekaiho. Mustapäitä nenässä ja leuassa. Finnejä silloin tällöin, siis sen mukaan miten syön hiilareita :D Jos pystyisi aina syömään hyvin, ihokin hehkuisi terveyttä... Couperosaa vähän joka puolella. Talvella pintakuiva, kesällä rasvainen. En oikeastaan pysty käymään salilla tai lenkillä ilman meikkivoidetta, se punoitus ei todellakaan ole nättiä. Käytän herkälle iholle tarkoitettuja rasvoja. Ja ihohuokoset on tulleet näkyviin poskipäissä parin vuoden sisällä >:(

Skibistro

• Vieras
« Vastaus #325 : 13.07.11 - klo:14:10 »
Minulla on peruskuiva iho, joka kuitenkin tykkää kesällä rasvoittua T-alueelta ja kehitellä siihen mustapäitä. Muuten ei mitään finniongelmaa enää ole, hormonaalisen ehkäisyn aloittaminen hävitti otsasta loputkin vähäiset näppylät.

Näin kesällä hikoilen kasvoista paljon, ja hoitorutiinit vaihtelevat. Jos en ole menossa mihinkään, pesen aamulla kasvot vedellä ja annan olla ilman mitään voiteita. Jos on menoa, pesen aamulla hikoilun tasosta riippuen vedellä tai Rainbown puhdistusmaidolla, jonka jälkeen saman merkin kasvovesi, Pirkan silmänympärysvoide ja ihan perus Humektania. Toki myös aurinkosuoja, nyt olen käyttänyt Hawaian Tropicin kasvoille tarkoitettua suojaa SK 30.

Illalla sitten pyyhin mahdolliset meikit pois oliiviöljyllä ja pumpulilla, ja sen jälkeen puhdistan kasvot tuolla samalla puhdistusmaidolla ja Rion pyörivällä kasvoharjasysteemillä. Jos oikein laiskottaa, käytän pelkästään jotain kuorivaa puhdistusgeeliä. Skippaan yleensä kasvoveden ja silmänympärysvoiteen illalla, koska sy-voide tuntuu turvottavan illalla laitettuna. Laitan pelkästään Aqualania ja huulirasvaa.  :P

Pari kertaa viikossa käytän Rion uä-läpyskää T-alueelle, ja se vasta onkin tyydyttävää.

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #326 : 28.08.11 - klo:11:09 »
Mullakin on kai (?) pintakuiva sekaiho. Varsinkin nenä ja leuka alkavat monesti kiiltelemään, muuten pysyy aika mattaisena. Talvella saattaa olla kuivuutta lähinnä poskilla. Iho myös punoittaa aika helposti.

Nenässä on mustapäitä. Muuten kasvojen iho oikeastaan on ihan hyvässä kunnossa, mutta tuo pahuksen nenän alue tuottaa ongelmia sitten muidenkin edestä... :D

Finnejä ei ole, tiettyyn aikaan kuukaudesta yksittäinen sellainen tosin saattaa pyrkiä esiin yleensä leuassa tai otsassa.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #327 : 08.09.11 - klo:00:26 »
Jokin aika sitten oletin, että minulla on pintakuiva sekaiho, ja saattoipa ollakin, sillä T-alue eli otsa ja nenä rasvoittui helposti, mutta silti nenän iho oli niin kuiva että hilseili. Se oli kamalaa, joskus en saattanut mennä päiviin ulos kun nenä näytti ihan petolintujen raatelemalta kuivuneelta joltain. Posket olivat kutakuinkin normaalit, ei kuivat eikä rasvaiset.
Aina pesun jälkeen ihoa kiristi niin kamalasti että luulin sen jo repeävän tai murenevan pois jos ilmekään olisi värähtänyt ennen kasvorasvan laittamista.

Nyt kuitenkin koko turpa on kuin luistinrata poskia myöten, mutta otsa, nenä ja nenän ympäristö ovat kaikkein pahimmat. Nenä ei enää hilseile, mutta kuivuu silti herkästi samoin kuin otsa ja musta- ja valkopäitä pukkaa. Myös iho on alkanut punoittaa hieman nenän sivuilta silmien alta ja nenänpielet punoitti myös pintakuivan sekaihon aikaan. (Couperosaako?)
Ihohuokoset ovat nenässä niin valtavat että sinne voisi varmaan pudota ja pitkään, karseen näköistä kun entinen meikkivoide paakkuuntui rasvaisena niihin.  :-X Onneksi meikin pohjustusaineen ja uuden meikkivoiteen myötä tämä ongelma katosi.

Finnejä minulle ei juurikaan tule, joskus joitain satunnaisia näppyjä, mutta nenä, leuka, silmien väli ja hiusraja pukkaa siis ihan jatkuvasti juuri jotain musta- ,valko-, mitäliepäitä. Ja ohimoihinkin! Sinne ei ole ennen mitään ilmestynyt, mutta nykyään...  >:(

En ole koskaan, murkkunakaan kärsinyt minkäänlaisesta aknesta, vaan minulla oli siihen aikaan muuten oikein hyvä iho, mutta tuo nenän kuivuminen taisi alkaa juuri niihin aikoihin. No, siitä sentään päästiin.
Uudet pärstänhoitokamat on tilauksessa Dermoshopista, jospa niistä saisi avun.

Eli luulisin että ihontyyppini on kuiva rasvainen iho/ rasvoittuva kuiva iho/ kuiva rasvoittuva iho, miten se nyt kuuluu sanoakaan.  ::)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

linwwe

• Vieras
« Vastaus #328 : 04.10.11 - klo:20:26 »
Minulla on myös pintakuiva sekaiho. Ihoni ei oikeastaan rasvoitu juurikaan, mutta nenänvarsi kuivuu ja hilseilee usein ja siinä on myös pieniä mustapäitä aika usein. Finnejä ei pahemmin ole, yksittäisiä siellä täällä, paitsi tällä hetkellä stressin takia niitä on tullut lisää molempiin poskiin, otsaan ja leukaan, mutta ne ovat onneksi jo vähenemään päin :) Nenäni tosin alkoi kuivumaan enemmän sen jälkeen kun onnistuin polttamaan sen aika pahasti.

Puhdistan ihoni aamuin illoin vedellä ja pesun jälkeen laitan Aqualan L. voidetta. Jos käytän meikkiä, niin puhdistan meikit myös äskeisellä voiteella. Silmämeikin puhdistan Dermo expertise gentle waterproof eye and lip make up remover. Olen todennut tämän parhaaksi tavaksi hoitaa omaa ihoani, ainakin se on pysynyt siistinä ja hyväkuntoisena.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 16.10.11 - klo:16:35 »
Tartten apua ihotyyppini määrittelyyn, en ymmärrä sitä ollenkaan... :(

Minulla on jonkinlainen sekaiho sanan varsinaisessa merkityksessä (tai pikemminkin sekOiho). Minulla on jatkuvasti finnejä, näppyjä ja mustapäitä (ne tosin aika pieniä), ja jos puristelen niitä, ne muuttuvat vereviksi haavoiksi suoraan. Iho menee siis kaikesta puristelusta ja kämmäköinnistä rikki. Etenkin talvella iho hilseilee ja kiristää ellei joka päivä rasvaa (käytän kasvoihin Aqualan L:ää). Kasvot pesen päivittäin Clerasilin puhdistusgeelillä, joka on aika tujua tavaraa. Ajattelin että se toimisi finneihin ja salisyylihappo nopeuttaisi haavojen paranemista. Välillä kuorin ihoa pahimmista kohdista (Garnier, sis. salisyylihappoa). Enää en ole varma tämän tekniikan onnistumisesta. Pesun jälkeen kunnon naamarasvaus on pakko, muuten kiristys on sietämätöntä. Kuivuudesta huolimatta silmäluomet jaksavat olla öljyiset niin että kaikki mahdollinen meikki valuu. Etenkin talvisin ihoa kiristää muualtakin ja esim. takareisistä ja takapuolesta iho on aivan karhea ja rosoinen! En tiedä enää mitä tehdä. Apteekin perusrasvat ei jaksa auttaa etenkään tuonne takareisiin. Eniten tilanteessa ehkä ahdistaa se, etten oikein tiedä millainen ihoni on tai mikä sitä vaivaa.

Mietin, mitä kannattaisi kokeilla kasvoihin, kun öljyt kai eivät ärtyneelle iholle toimi. Taitaisi olla myös aiheellista lisätä noiden hyvien öljyjen käyttöä ruokavaliossakin. Myös tuo luonnonmukainen meikinpoisto ja puhdistus kiinnostaa paljon, ainakaan Garnierin ja Clearasilin kemikaalipaukut eivät ole parantaneet merkittävästi ihoni kuntoa.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.