Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112951 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #330 : 16.10.11 - klo:18:10 »
^Ihosi kuulostaa pintakuivalta sekaiholta, mutta tuo pintakuivuus kuulostaa ihan itseaiheutetulta. ;) Kannattaa vaihtaa puhdistusaine hellävaraisempaan ja vähemmän kuivattavaan (esim. lactoline tai Acon puhdistusgeeli. Joku muu osaa antaa varmaan enemmän vinkkejä hyvistä puhdistusaineista) ja jatkaa ihon kosteuttamista. Kun ihoa ei kuivata päivittäin voimakkaalla puhdistusaineella, niin myös mustapäitten ja finnien määrä voi vähentyä itsestään. Iho saattaa osoittautua rasvoittuvaksi tai sekaihoksi (tai jopa jatkossakin olla pintakuiva sekaiho), mutta sen näkee sitten jatkossa.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #331 : 24.10.11 - klo:14:03 »
Minulla on kai jonkinlainen pintakuiva, helposti arpeutuva ja herkkä ohut sekaiho. Nenänpielissä on verisuonia ja mustapäiden puristelusta jääneitä punaisia jälkiä. Finnit tulevat pääasiassa kasvojen laidoille sekä kaulaan ja selkään, ja (valtavat) mustapäät keskittyvät enimmäkseen nenän alueelle. Ihoni reagoi esim. huonosti nukuttuun yöhön finneilemällä ja rasvoittumalla normaalia enemmän.

Kasvojen finnit sain alun perin kuriin Avenen retinolivoiteilla (glykolihappo toimisi myös, jos ei aiheuttaisi punoitusta), mutta testaan nyt mustapääongelmaan ja samalla kuoppa-arpiin Avitcidia 0,025%. Se kuivattaa sen verran, että vaihdoin putsarinkin pesuun kosteusvoiteella.

Bristow

• Vieras
« Vastaus #332 : 12.11.11 - klo:19:55 »
Omasta ihostani en oikeastaan osaa sanoa mikä se on, kuivuu ja ärtyy todella herkästi ja finnejä tulee helposti, välillä pukkaa rasvaa mutta on kuitenkin pinnalta kuiva ja naama on täynnä sellaista pientä näppylää ja ihonpinta tuntuu erittäin epätasaiselta. Iho alkaa punoittamaan milloin mistäkin ja sitä kutisee, kuumottaa ja kirvelee. Kesällä kun käy järvessä pulahtamassa kasvojen iho muuttuu sellaiseksi liikkumattomaksi maskiksi ja Lacto linen hajustamaton pesuaine tekee saman mutta vähintään kymmenkertaisesti. Apteekin aqualan L ja humektan kirvelee..   :#

Lista jatkuu mutta olen huomannut ne tietyt jutut joilla tulen toimeen --> rasvaa, öljyä, kosteutta.. ja sellaisia tuotteita joissa on mahdollisimman vähän ainesosia. Aqualan- voide käy pesuun (se on rasvaisempaa ja siinä on paljon vähemmän incissä aineita kuin aqualan L:ssä), pesun jälkeen välittömästi rasvaa (manteliöljy on hyvää mutta talveksi tarvitsen vielä karitevoita). Kasvovettä en käytä ollenkaan. Pesen kasvot aina illalla, aamulla sipaisen vähän manteliöljyä jos meikkaan (lily lolon mineraalimeikki). Jos syön karkkia ja muuta sellaista keinotekoista, kasvoni pukkaa heti näppyjä. Karppauksella ihoni kunto on parantunut. Teini-iässä kärsin aknesta ja kuivatin ihoani juuri niillä clearasil-tyylisillä myrkyillä. Nykyään ihoni on kuitenkin hyvä ja ilman meikkiäkin oikeastaan ihan hyvän näköinen, huvittavaa että jos finnejä tulee, ne lähtevät tehoikkaimmin pois öljyämällä kasvot eikä jää punaisia arpia  :O (ja pysyvätkin poissa kun säännöllisesti öljyän). Joskus on tullut syötyä roaccutan kuuri ja käytettyä avitcid- voidetta mutta ne vaikutukset eivät ole olleet pysyviä.

Joskus tuli ostettua stokkalta biothermin kasvonaamio joka oli herkälle iholle, myyjä mainosti ja kehui sitä niin paljon että piti kokeilla --> kirveä kirvely, piti pestä pois ja kirvely vaan jatkui. Olen hirveän varovainen siitä mitä laitan naamaani. E-pillerit olen vaihtanut kuparikierukkaan, hormoneihin en koske enää ikinä. Ai niin, ja auringossa sekä palan että rusketun helposti  ::)

Yhteenvetona.. ihotyyppini on ihan jees jos hoidan sitä mahdollisimman hellästi  <3 (ja tosiaan se että ihoon vaikuttaa paljon muukin kuin se ulkoinen hoito, paljon eri tekijöitä)

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #333 : 19.01.12 - klo:19:33 »
Laitoin eilen pitkästä aikaa Lumenen naamio/kuorintavoide yhdistelmän kasvoille vaikuttamaan ja tuntui taas, et iho vaan ärsyyntyy siitä. Luulisin et ihotyyppini on rasvainen, mutta pintakuiva ja mitä vähemmällä puunaamisella pärjään sen paremmin iho näköjään voi. Hellävaraiset tuotteet, kosteutusta, eikä liikaa naamioita eikä kuorintaa, eikä kuivattavia tuotteita. Olen myös huomannut seerumien kuivattavan ihoa, jos käyttää pelkästään niitä, ainakin nyt talviaikaan. Käytössä on Lancomen Genifique ja hinta ja laatu ei mielestäni kohtaa tässä tuotteessa. Myös liian rasvaiset voiteet ovat päiväkäytössä ehdoton no no.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

rottis

• Vieras
« Vastaus #334 : 21.01.12 - klo:17:46 »
Minulla on pintakuiva sekaiho ja hieman couperosaa löytyy. Ikääntymisen merkkejä alkaa jo vähän näkymään otsassa sekä silmien alla. Inhoan punakkuutta kasvoissani ja olen miettinyt että menen joskus laserhoitoihin jos on varaa. Muutahan tuolle ei oikein voi tehdä kun suojata ja ennaltaehkäistä. Diatermiaan pääsin koekaniiniksi kerran mutta siitä ei paljon hyötyä ole, sillä verisuonet ovat niin pieniä ettei hoitoa pysty kunnolla iholleni tekemään  :-\ Varmasti hyvä hoito sellaiselle couperosalle, jossa verisuonet näkyvät selvästi ja ovat paksumpia!

Minulla on ollut käytössä Sensain tuotteita. Olen pitänyt Sensai silk emulsion moist lotionista ja talvella käyttänyt super moistia, mutta nyt tuntuu ettei ne enää toimi ihollani niin hyvin sillä ihoani kiristää. Sensailla on hyvä rakeeton kuorinta ja myös putsarit on kivoja. Silmävoiteena on joku Bare minerals, mikä on ihan ok ja sitten laitan leukaan hormoninäpyille laitan Nora bodeksen acne serumia. Tilasin iherbistä karitevoita, hyaluronihappoa sekä ruusunmarjaöljyä joita jattelin ihooni kokeilla seuraavaksi  :) Ei olisi pahan hintaisiakaan...

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #335 : 05.01.13 - klo:13:21 »
Mä en tiedä mitään ihotyypeistä. :D Mut mulle ei tuu finnejä (tai no on ollut yhteensä kaks finniä, kerran leuas ja kerran nenäs..) ja öö, iho on aika kuiva ainakin jaloista ja käsistä. Nii ja varsinki sääret, en tiiä oikeestaan mitä se on mut jos käytän pitkiä kalsareita ni niihin jää sellasta valkosta "jauhetta" :o Ja se tulee mun sääristä o_O Muualla en oo tällästä huomannu. Niin ja sitte mulla on käsivarsissa suunnilleen olkapäästä kyynärpäähän (loppuu kyl vähän ennen sitä) sellasta et siin on sellasia "näppyjä", mut ne ei oo mitään finnin tapasia vaan sellasia luomia tai jotain. Et ne kyllä tuntee. En tiiä sit onks se jotain ihottumaa vai mitä se on...
Alas: Juu no mä en kyllä mitenkään hoida ihoani, pelkästään rasvaan käsiä ja jalkoja että vois kyllä joskus alottaa. :D Ja ne näpyt tms on sellasia vähän tummempia kuin mun iho.
« Viimeksi muokattu: 05.01.13 - klo:17:46 kirjoittanut piste »

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #336 : 25.01.13 - klo:10:12 »
Joku viisaampi sais mullekki määritellä mun ihotyypin. Meinaan en oo nyt pitkään aikaan ymmärtänyt mun ihon tarpeita..

Mulla on vähän rasvoittuva iho (nenä, otsa, ja silmäluomet), joskus (varsinkin talvisin) nenä kuivuu ja hilseilee tuosta yhdestä_samasta_kohdasta aina! Mulla on mustapäitä nenässä ja leuassa. Finnejä tulee nykyään todella harvoin. Laajentuneet ihohuokoset poskilla ja leuassa. Iholle tulee joskus jostain tuotteen käytöstä yhtäkkiä jotain pieniä punaisia näppyjä?? Esimerkiksi viime viikolla laitoin silmänympärysvoidetta, ja heti seuraavana päivänä siinä komeili hienosti rivissä kolme pientä punaista näppyä jotka on hieman arkoja. Valkopäitä tulee otsalle joskus kauhee rykelmä kerralla. :o Joskus puhdistuksen jälkeen hieman kiristää otsaa ja poskia, vaikka käytän LV herkkäihoisille tarkoitettua puhdistusgeeliä..

Ja sitten vielä: Mulla on ollut jo pitkän aikaa tuossa poskiluun kohdalla vierekkäin kaksi pientä punaista kohtaa. Mulla ei oo mitään hajua mitä ne on?? Ne on n. finnin kokoiset. Toinen on niistä on hieman koholla kun koittaa sormella, ja toista ei juuri tunne. Niitä ei meinaa saada millään meikillä peittoon! Oon havainnut, että samanlainen "punainen kohta" mulla on tuossa silmän vieressä, ja vielä samalla puolella kuin nuo posken omat :o Viime viikolla koholla oleva pukkas valkoista nestettä > puristin > ja nyt se on taas "normaali".
Yritin googlettaa vaikka millä hakusanoilla, mutta en vaan löytänyt vastaavaa.
Eihän se nyt vaankaan olisi mikään katkennut hiussuoni tai vastaava???
Ja mikä ihme sen olisi aiheuttanut? Ja millä ne saa hoidettua poois :'(

Kiitän paljon, jos joku jaksaa vaivautua vastaamaan :)
« Viimeksi muokattu: 25.01.13 - klo:10:14 kirjoittanut pjau »
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #337 : 07.02.13 - klo:08:41 »
Sekaiho. Teini-iässä oli paha akne, josta jäänyt hirveitä arpia. Nykyään finnejä tulee harvoin, mutta nenä ja posket ovat täynnä pieniä mustapäitä. Osa huokosistä on laajentuneita.

Pintakuiva mutta rasvoittuva, jojoba- ja oliiviöljyllä sain tämän kuntoon. Suihkun jälkeen kostealle iholle jojoba-öljyä, antaa imeytyä ja iho on mattainen ja kosteutunut. Ei kiristä, ei aiheuta näppyjä. Parasta mitä olen ikinä ostanut  :l Harmi että maksaa suht paljon, kestää kyllä pitkään ellei käytä hiusten tai ihonhoitoon niinkuin olen tehnyt... Iho ei rasvoitu enää yhtä paljon, puuteria ei tarvitse koko ajan lisäillä... Tasoittanut myös ihon sävyä :)

Suosin luonnollisia tuotteita ihon hoidossa. Osa meikeistä on mineraalimeikkejä, ja niihin siirryn pikkuhiljaa kokonaan.

Jojoba-öljy on myös muuten siloittanut arpia naamassa. Alahuulen alapuolella on myös iso arpi, kun hampaat tulivat läpi. Tästä on pari kuukautta, ja nyt jo arpi on haalistunut paljon eikä sitä kiristä enää, ei ole koholla. Arpi nimittäin oli todella pahan näköinen ja tuntuinen. Lopputulos loistava :-*

Suosittelen kokeilemaan öljyjä! Niitä on ties mihin lähtöön, ja vaikka aluksi saattaa tuntuakin vieraalta ajatukselta, kannattaa rohkeasti kokeilla. Välttämättä ei tarvitse jättää omia tuttuja tuotteita, niitä voi vaikkapa sekoitella yhdessä öljyn kanssa ;)

Luontaistuotekaupoista saa myös ties mitä luonnon omista kasveista yms. tehtyjä voiteita, kasvovesiä jne. mutta öljyt tulevat yleensä halvemmaksi.

Marketin massakasvovedet ja -voiteet kuivattavat mulla ihoa ja siitä olen monta kertaa joutunut kierteeseen jossa iho hilseilee ja tarvitsee lisää voidetta. Onnekseni internet on keksitty ja olenkin valaistunut  ;D
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #338 : 06.03.13 - klo:14:17 »
Ihoni on kuiva. Varsinkin talvella iho kaipaa runsaasti kosteuttavia ja rasvapitoisia voiteita, kesällä pärjään hieman kevyemmällä rasvauksella. Epäpuhtauksia ei ole nenän mustapäitä lukuunottamatta, ja joskus kuivuus aiheuttaa pieniä näppyjä lähinnä leukaan ja otsaan, mutta ne lähtevät nopeasti.  Ajoittainen pieni punoitus naamioituu hyvin pisamien taakse, joita minulla on nykyään ympäri vuoden. Ihohuokoset ovat pienet ja kaiken kaikkiaan iho on tosi tasainen. Olen tosi iloinen, että iho on kuivuutta lukuunottamatta tosi hyvä ja tasainen, olen säästynyt monelta murheelta ja rahanmenolta.

Ihoa hoidan melko vähäisesti. Kasvot pesen LV:n pesuvaahdolla, joka irrottaa hyvin vesiliukoisen silmämeikin ja mineraalipohjan, jos olen sattunut meikkaamaan. Käytän aamuin illoin Lacto Linen kasvovettä ja Rainbow'n hoitovoidetta, sitä vauvarasvaa. Noin kerran viikossa kuorin Freemanin ananaskuorinnalla. Harkinnassa on Cliniquen Mild Clarifying Lotionin ostaminen taisteluun mustapäitä vastaan, mutta odottelen, jos se olisi 3+1 -päivillä tai Hulluilla Päivillä tarjouksessa.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Nadyosh

• Vieras
« Vastaus #339 : 23.03.13 - klo:10:09 »
Rasvainen/sekaiho. Eli posket on oikeastaan ainoa paikka mikä ei rasvoitu, mutta vaikka pieniä epäpuhtauksia on aina kasvojen keskiosissa isompia ongelmia tulee vaan tiettyyn aikaan kuukaudesta enää. Teininä söin antibiootteja ja e-pillereitä akneen joka luojan kiitos ei enää koskaan tullut takaisin sen jälkeen. Nyt talsivin iho on alkanut olemaan kuiva ja saa rasvailla + kuoria säntillisesti ettei meikki näytä karmaisevalta. Niin kuiva ihoni ei ole että käyttäisin kasvovoidetta meikin alla koskaan, ja kesäisin kosteutuksena menee Clarinsin epäpuhtaalle iholle tarkoitettu hoitoöljy hyvin.

Aina puhutaan kuinka hyvä ruokavalio auttaa ihoon, harmi kun olen testaillut ja omalla kohdalla ei mitään eroa elin sitten kuinka säntillisesti tai roskaruoalla. Kun katsoo äitini ihoa niin meillä on ihan samanlainen ihotyyppi että geenien vaikutus tässä vaan jyllää :----D Samoin en koskaan ole huomannut että joku tietty puhdistus/kosteutusaine joko parantaisi tai huonontaisi ihon laatua suuntaan tai toiseen. En ole koskaan ottanut tavoitteekseni saada sellaista ihoa etten tarvitsisi meikkivoidetta koska tiedän että tästä naamasta ei voi saada niin tasaisen väristä ja kaunista ilman ehostusta.

Tällä hetkellä talvikosteutuksena on nyt We Care Iconin kuivalle iholle tarkoitettu yövoide (deep moisture, herkälle iholle tarkoitettu), samoin silmänympärysiholle joku Erisanin hajusteeton. Tuntuu että eniten ongelmaa on hajusteiden yms. kanssa sillä silmät on herkät. Luottokosteutus on myös Humektan halvan hinnan ja miellyttävän tunteen jättävän ominaisuuden takia. Jostain syystä inhoan kaikkia rasvaiselle iholle tarkoitettuja tuotteita kosteutuksessa kun ne usein jättää sellaisen tahmaisen kalvon tunteen iholle, mielummin pesen sitten rasvaiselle iholle tarkoitetuilla tuotteilla (nyt Biothermin normaali/sekaiho -puhdistusaine käytössä).

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #340 : 21.12.13 - klo:16:45 »
Minulla on aika ongelmallinen iho.
Herkkä ja ohut, joka punoittaa helposti ja reagoi stressiin/valvomiseen/hajusteisiin yms., mutta myös hieman rasvainen T-alueelta, välillä myöskin pinta kuiva joltain osin. Erilaisia näppylöitä ja mustapäitä tulee helposti, ei kuitenkaan aknen tyyppistä. Se tästä vielä puuttuis  :-\

Tämä kuvaa mun ihoani aika hyvin. Eroina vain, ettei kasvojeni iho ole hieman rasvainen, vaan aika hiivatin helposti rasvoittuva. Mustapäitä on kasvot täynnä, eikä niistä näytä pääsevän eroon millään. Näppylöistä olen kärsinyt koko ikäni, tosin ovat vähentyneet huomattavasti, kun on oikeat tuotteet käytössä.

Acon tuotteet ovat aarteita, (sininen ja pinkki) mutta viime aikoina on ollut käytössä Lorealin Sublime Soft herkän ihon puhdistusmaito (?) ja kosteusvoiteet, yö- ja päivävoide. Toimivat combona hyvin. Siihen lisänä erilaisia naamioita ja kuorinta-aineita.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #341 : 31.01.14 - klo:16:43 »
Ihoni on mitä ilmeisimmin sekaiho. En oikein osaa sanoa, onko se erityisen herkkä, vaikka melko helposti se kyllä ärtyy. Mitään ylenpalttista rasvoittumista ei ole koskaan ollut ja hormonifinnejä lukuunottamatta aknea ei juuri ilmene. Ohimoilla ja leukaperissä on kuitenkin miliumeja. Iän myötä ilokseni ovat tulleet laajentuneet ihohuokoset ja ankara punoitus.

Puhdistan ihon iltaisin Lactoline-pesunesteellä ja saman sarjan kasvovedellä. Aamuisin käytän vain kasvovettä. Kosteutukseen käytän yleensä apteekin perusvoiteita, mutta nyt on kokeilussa Xyliderm-geeli. Kuvittelin sen olevan liian kevyttä näin talvipakkasilla, mutta hyvin on toistaiseksi toiminut.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 06.02.14 - klo:14:08 »
Mun ihoni tuntuu olevan näin kolmekymppisenä edelleen samanlainen kuin teini-iässä. Kasvojen iho on t-alueelta rasvoittuva sekaiho, joka ärsyyntyy herkästi lähinnä lämpötilan muutoksista ja liian rajusta puhdistuksesta. Rasvoittuvuudesta huolimatta iho on pintakuiva ja kaipaa reippaasti kosteutusta tai alkaa kiristellä ja kuivua. Varsinaisesta aknesta en ole kärsinyt koskaan, mutta nenän alue ja poskipäät ovat jatkuvasti täynnä mustapäitä, ja silloin tällöin ilmaantuu muutama todellinen finnikin. Poskissa ja leukalinjassa on myös kroonisesti keratosis pilariksen aiheuttamaa röpelöä.

Sinänsä mun ihoni ei mitenkään erityisen hankala ole, ja voinkin aika huoletta käyttää kaikenlaisia ihonhoitotuotteita. Suurin haaste on ehdottomasti tuo rasvoittuminen, jonka takia meikkiä joutuu korjailemaan pitkin päivää. Hieman omituista on se, että vaikka mun kasvoni suorastaa tursuavat rasvaa, niin vartalon iho on rutisevan kuiva ja kutiseva ja vaatiikin jatkuvaa rasvausta pysyäkseen edes jotenkin siedettävänä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 22.03.14 - klo:16:28 »
^ Kiva jos olin yhtään avuksi.  :)  Jos iholla on epäpuhtauksia ja se samaan aikaan hilseilee, kannattaa todella kokeilla BHA:ta - se vie ison osan pintakuivuudesta pois, ja iholle voi alkaa riittää oman (seka/rasvaisen) ihotyypin tavanomainen hoito, eli myös kevyempi kosteutus. Kemialliset kuorinnat voivat tietty aluksi myös aiheuttaa hilseilyä, mutta se menee ohi ja sen kyllä erottaa muusta pintakuivuudesta. BHA:n käyttötahtia säätelemällä voi hallita tätäkin. Epäpuhtauksiin taipuvaiselle iholle ei kannata lastata paksuja voiteita, vaikka iho kuinka hilseilisikin pinnasta, kun ajan myötä huokoset voivat olla jo tosi tukossa ja iho ärtynyt rasvasta. Ehdin itse tehdä sen virheen monen monta kertaa... Uskoisin, että saisit kyllä apua BHA:sta ja siitä, että kosteuttaisit ihoa sen perään mahdollisuuksien mukaan vaikka pelkästään Xylidermillä tai vastaavalla.
1cFii, oma väri.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #344 : 26.01.15 - klo:22:14 »
Diagnosoin naamani tänään loistavan Kerro kerro kuvastin -opuksen avulla (Una Nuotio, Otava) ja olen varma, että ihotyyppini on rasvainen seborrea sicca. Iho hilseilee, kuten päänahkakin, mutta silti rasvoittuu kovasti - varsinkin pesun jälkeen otsa kuivuu, suun vierustoja kiristelee, koko naama tosi kireän tuntuinen. Muutamassa tunnissa naama saa kuitenkin rasvaöljypeitteen joka ei lähde kuin voimakkaalla sulfaatillisella pesuaineella, joka taas kuivattaa ihoa aivan sikana. Näppylöitä ja mustapäitä on.

Ei kai tästä pääse eroon - superrasva-efekti on vielä moninkertaistunut aloitettuani minipillerit. Yhyy.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B