Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 112026 kertaa)

Poissa Annika

• HAIRahtanut
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #45 : 25.01.06 - klo:20:26 »
Ihotyyppini on muuttunut aika paljon tässä ihan muutaman vuoden aikana. Aiemmin oli kyllä teini-iästäkin, mutta osaksi varmasti myös liian voimakkaista ihonhoitotuotteista johtuen rasvoittuvuutta ja epäpuhtauksia. Poskissa oli aika syvät rivit punaisia näppyjä, jotka vasta nyt ovat vaalentuneet. Lisäksi oli ihan selkeää ihon ärtymistä.

Jätin liian voimakkaat hoitotuotteet kokonaan pois ja tasapainoitin ihoni jättämällä sen ilman kemiallisia aineita. Nyt iho on kohtuullisen normaali, vaikka epäpuhtauksista nyt en ole täysin päässyt eroon.
"Arvet" poskista ovat hävinneet miltei kokonaan, iho ei rasvoitu niin että se kiiltäisi, vaan minusta normaalilla tavalla, juuri niin ettei se kiristä kuivuuttaan.

Ihon väri on parantunut, se on kohtuullisen tasainen, vaikka otsa joka on mun oikeastaan ainoa ongelma-alue  punoittaa ihan vähästäkin liikkumisesta ulkona (ollut sellainen aina) jne. Toivon että tässä ajan myötä nuo viimeisetkin epäpuhtaudet häviää. Niissä on sellaista aaltoliikettä, välillä tuo otsakin on lähestulkoon sileä, sitten repeää taas näppyä pintaan.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa Viola

• Hiushörhö
« Vastaus #46 : 25.01.06 - klo:20:49 »
Mulla on nuorempana ollut jonkin asteinen akne, johon olen syönyt antibiotteja. Vuoden ajan söin myös diane novaa, joka auttoi selvästi ihoon, mutta en jaksanut niitä käyttää sen pidempää, koska mielialat vaihteli liikaa. Nyt käytössä Yasminit. Finnejä ei tule kovin usein, mutta ihossa paljon musta- ja valkopäitä. Näiden virallisten luokitusten mukaan on kai pintakuiva sekaiho. Talvella on kaikista ongelmaisinta kun iho hilseilee, vaikka laittaisi mitä rasvaa.
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 26.01.06 - klo:12:53 »
Ihotyyppini on pintakuiva ja herkkä. Finnejä tulee jonkin verran (varsinkin leukaan). Todella punoittava ja sekavärinen, hieman keskivertosuomalaista tummempi.
Nuorempana iho oli rasvainen mutta finnejä ei ollut  :-\

Poissa Moonflower

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 26.01.06 - klo:15:43 »
Rasvaiseksi pintakuivaksi ihoksi oman hipiäni määrittelisin. Alkutalvesta  nenäni ja poskipääni hilseilivät kuivuuttaan, mutta asia korjaantui onneksi otettuani täyteläisemmän yövoiteen käyttöön. Toisaalta taas rasvaa tuntuu piisaavan ja naama alkaa kiillellä hyvin nopeasti meikin laittamisen jälkeen. Finnejä ei onneksi tätä nykyä juurikaan ole, mutta mustapäät ovat kyllä nenääni juurtuneet. Ja uskon että ihohuokoseni ovat kauttaaltaan melkoisen tukkeutuneet, kovin laiska kun olen kosmetologin tekemissä puhdistuksissa käymään.

Joye

• Vieras
Ihotyyppiketju
« Vastaus #49 : 27.01.06 - klo:13:18 »
Ihoni on suht normaali ja ehkä hiukan kuiva. Ei suurempia epäpuhtauksia,pari mustapäätä nenässä ja finnejäkin tulee todella harvoin ehkä kerran kahessa kuukaudessa.

Pari vuotta sitten oli iho huonommassa kunnossa,mutta sain sen hoidettua kuntoon TBS:n Tea Tree tuotteilla. Ja nyt siis ihan unelmaiho. Tuotteina tällä hetkellä TBS:n passionpuhdistusgeeli,Aloe vera päivä -& yövoide sekä välillä myös Biothermin Aquasource ja kerran viikossa Lumenen turvenaamio ja kuorinta tai TBS:n E-vitamin kuorinta ja naamio.  Kosmetologillakin käyn noin kerran kahdessa kuukaudessa.

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 28.01.06 - klo:17:13 »
Juu täälläkin sekaiho ja pintakuiva sellainen ainakin talvella, kesäisin rasvaisempi. Käytän sekaihon kasvonhoitotuotteita ja geelimäistä kasvovoidetta tulee suosittua, vaikka se onkin joskus liian kevyt talvi-iholle. Vaihtoehtona minulla on rasvaisempi vitamiinivoide. Kuorin ihoni kerran viikossa ja naamion laitan tarvittaessa. Pitäisi hankkia kosteuttava naamio, kaapistani löytyy vain kaksi rasvaisuutta vähentävää tuotetta. Lisäksi olen harkinnut tehohoitotippojen ostamista, ne sopisivat varmaan hyvin meikin alle. Käytän suht kevyttä meikkipuuteria, joten kasvot sen alla tuntuvat kuivemmilta kuin jos käyttäisin meikkivoidetta.

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #51 : 28.01.06 - klo:20:27 »
Mulla on varmaan aikalailla normaali iho, mutta varsinkin talvisin pintakuiva. Etenkin nenän ja otsan alue kaipaa kosteutusta. Finnejä tulee tosi harvoin, mustapäitä kylläkin. Iho ei rasvoitu juuri koskaan.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

stinttapo

• Vieras
« Vastaus #52 : 29.01.06 - klo:12:16 »
Iho on aika kuiva, varsinkin näin talvella tuppaa rueta hieman hilseilemäänkin. Muuten on hyväkuntoinen ja sileä ja tasainen. Finnejä ei ole, mustapäitä leuassa ja nenässä hieman...
En oikeastaan mitenkään panosta ihonhoitoon, halvimmat naamanpesua aineet poimin hyllystä, kosteusvoiteen kanssa saman, kunhan on kuivalle iholle.
Kempparissa kerran myyjä ihasteli ihoani, ilme oli näkemisen arvoinen kun kerroin millä ja miten "hoidan" sitä...

Niin joo..Iho palaa todella helposeti (on vaalea ja todella pisamainen) eikä rusketu ollenkaan, ei meinaa edes itseruskettavista olla apua...
« Viimeksi muokattu: 02.02.06 - klo:23:05 kirjoittanut stinttapo »

Poissa Vihtori

• Haiven
  • *
« Vastaus #53 : 30.01.06 - klo:14:28 »
finneistä olen saanut kärsiä jo 5 vuotta, nyt alkaa jo olla voiton puolella :D
vielä pari vuotta sitten todellinen ongelma alue oli t-alue ja posket olivat aivan puhtaat..
nyt taas posket ovat pahemmat..
suurin ongelma on rasvoittuvuus mutta silti niin herkkä iho joka punoittaa todella helposti..
mutta eipähän tule vanhana ryppyjä niin helposti kun nyt kärsii rasvaisesta ihosta ;D
1bFii   Hieman olkapäiden yli ulottuvat, takkuntuvat, pehmeät.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #54 : 30.01.06 - klo:19:43 »
Iho on kalpea ja keltapohjainen,finnejä kausiluontoisesti sekä psoriaasia.
Talvella hilseilee ja kiristää,ja rasvaa saa käyttää reilulla kädellä.
Kesällä taas ei ole muita ongelmia kuin helposti palaminen, aurinko ei tartu.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Susse

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 31.01.06 - klo:12:10 »
Sekaiho täälläkin! Nenään ja leukaan tulee jonkun verran mustapäitä, välillä muutama kipee finni (yleensä aina keskelle nenua...). Ennen mun iho oli mun mielestä kuivempi, mikä taas sotii sitä vasten että eikö iho nimenomaan kuivu vanhetessaan... Talvisin saattoi olla oikeen kuivia kohtia, nyt ei ole vaikka käyn 2 kertaa viikossa uimassa.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #56 : 02.02.06 - klo:20:20 »
Ihoni on vaalea, keltapohjainen sekaiho; otsa, nenänpielet ja leuka rasvoittuvat päivän mittaan, poskien (ja nenän!) iho on normaali. Iho kuivuu liiaksi vain silloin, kun en laita mitään kosteusvoidetta.

Finnit ovat kiusanneet pian kymmenen vuotta, ja niinä harvinaisina hyvinä päivinäkin kasvoissa on aina jotain pikkunäppylää punoittavien arpien lisäksi. Olen jo alistunut tilanteeseen ja todennut, että hormonaalisen ehkäisyn ja Roaccutanin lisäksi ei taida olla mitään, mikä auttaisi - ja koska noistakin tulee harvemmin lopullista helpotusta, en halua sille tielle lähteä. Teini-iän päättymistä odotellessa... ;D

Ihonhoidossa tärkeintä on minulle tehokas puhdistus, riittävä kosteutus sekä ihon uudistaminen. Puhdistukseen käytän aamuin ja illoin Lumenen Matt Touch -puhdistusgeeliä, kasvovetenä satunnaisessa käytössä Nivean Refreshing Toner. Yövoiteena Avéne Eluage Cream, päivävoiteena (kokeilussa) Avénen Cleanance Anti-Shine Regulating Lotion. Kuorin ihoa vähintään kerran viikossa ruokasoodalla.
« Viimeksi muokattu: 22.10.09 - klo:11:44 kirjoittanut Liane »

Poissa Emiliana

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #57 : 04.02.06 - klo:20:10 »
Kuiva, atooppisen tyyppinen, hankalasti hoidettava iho löytyy täältä. Finnejä ei pahemmin ole kiusana, mutta kasvot ovat ärsyttävän epätasaisen väriset etenkin näin talvella. Apteekin tuotteilla hoitelen ja vältän vedellä kastelua niin paljon kuin mahdollista. Kun sitten vielä hiuksetkin on rasittavat, kuivat luonnonkiharat niin argh...  >:(

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 05.02.06 - klo:12:50 »
Minulla on myös kiusana mustapäät ja ihon tukkeutuminen. On vaikeaa saada ihoa täysin syväpuhtaaksi, mikään aine ei sitä kovin hyvin tee. Joskus, jos ihoni on todella tukossa, puhdistan L'orealin rasvaiselle iholle suunnatuilla puhdistuspyyhkeillä ihoa. Ne sisältävät kai salisyylihappoa, joten jatkuvassa käytössä kuivattavat ja tekevät ihosta punoittavan, niin en voi ihan joka päivä käyttää. Onko kukaan tehnyt havaintoja kaupoissa käydessää, olisiko mustapäälaastareita vielä myynnissä? Itse en ole nähnyt niitä missään vuosikausiin, mutta voisi pitkästä aikaa kokeilla, koska tuo mustapäiden puristelu  :-[  :-X on niin turhauttavaa. Iho kun tukkeutuu jopa päivässä. Tosin kasvohöyrytys ja satunnaiset visiitit kosmetologilla voisivat myös tehdä hyvää.

Poissa Essi

• Hiushörhö
« Vastaus #59 : 05.02.06 - klo:23:08 »
Onko kukaan tehnyt havaintoja kaupoissa käydessää, olisiko mustapäälaastareita vielä myynnissä?

On kyllä, ainakin Nivealta löytyy: http://www.nivea.nl/img/uploads/nl/subbrandcontents_11_102_nl_18VisageSoftClear-upStrips.jpg
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.