Mulla taitaa olla se ihotyypeistä kaikkein yleisin, eli pintakuiva sekaiho. Hiukka atopiaa löytyy, mutta sen johdosta nahka kuivuu kyllä muualta kropasta pahemmin kuin naamasta. Posket ja silmänaluset on aina vähän kuivat, mutta t-alue kiiltelee tosi herkästi.
Aknea minulla ei ole ollut koskaan, hormonifinnejä pukkaa kyllä yks tai kaks aina silloin tällöin. Siitä olen aina ikuisesti kiitollinen etten ole finneistä kärsinyt! Mustapäitä on kyllä sitten finnienkin edestä, niitä on tosi paljon nenässä ja leuassa, joskus otsassakin. Putsaan ja hoidan kasvojani vähän turhan huonosti, jos olisin huolellisempi niin varmaan epäpuhtaudetkin häviäis.
Kroppaa rasvailen aika ahkerasti, se nimittäin kuivuu näin talvisin tosi pahasti just tuon atopian takia. varsinkin sääret ihan hilseilee välillä. Muuten ihoni on aika tyypillinen suomalainen, ei ihan vaalea, mutta ei niin kovin tummakaan. Aurinkoa ihoni kestää hyvin, mutta rusketun todella huonosti. Arskarasvat voin suosiolla jättää etelän aurinkorannoille, ja sielläkin pitää käyttää tosi pientä suojakerrointa että väri edes vähän tarttuis

Edittiä:
Ai niin ja vallan unohdin että kärsin myös selittämättömästä nokkosrokosta joka välillä nostaa paukamia iholle, sekä dermografiasta eli ihon piirtoärtymyksestä (tarkoittaa esim sitä että jos puristan näpyn naamasta niin siihen jää punainen, turpoava ja kutiseva paukama moneksi tunniksi, ja ihon raapimisesta tulee samanlaiset jäljet). Tosin nuo oireet on nyt allergialääkkeillä lieventyneet huomattavasti.