Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 67342 kertaa)

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #60 : 05.02.06 - klo:23:14 »
Onko kukaan tehnyt havaintoja kaupoissa käydessää, olisiko mustapäälaastareita vielä myynnissä?

On kyllä, ainakin Nivealta löytyy: http://www.nivea.nl/img/uploads/nl/subbrandcontents_11_102_nl_18VisageSoftClear-upStrips.jpg

Nää on musta ihania! Jotenkin perverssiä ja masokistista nähdä ne karvan näköiset liat jotka jää siihen laastariin... Ovatko ne tosiaan mustapäitä? Kun multa lähtee sitä tavaraa ihohuokosista, mutta ei se kyllä mustalta näytä ennen eikä jälkeen poiston. Oon vähän pihalla näistä.

Edittiä: huomasin, että nää on vähän hassussa ketjussa. Siirtäkkee, pliis jos löydätte paremman kohteen mustapääkeskustelulle!
« Viimeksi muokattu: 05.02.06 - klo:23:34 kirjoittanut Quutti »
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Essi

• Hiushörhö
« Vastaus #61 : 05.02.06 - klo:23:31 »
Nää on musta ihania! Jotenkin perverssiä ja masokistista nähdä ne karvan näköiset liat jotka jää siihen laastariin... Ovatko ne tosiaan mustapäitä? Kun multa lähtee sitä tavaraa ihohuokosista, mutta ei se kyllä mustalta näytä ennen eikä jälkeen poiston. Oon vähän pihalla näistä.

Siis ei ne mustapäät oikeasti ihan mustia olekaan, se niiden "pääty" saattaa vaan näyttää tummalta/mustalta. Ja sittenhän on myös niitä ns. valkopäitä, jotka ovat kai muuten kuin mustapäät, mutta se mönjä (yök..) ei ole ihan niin kiinteää, tai jotain sinne päin..? Korjatkaa jos olen väärässä. Eli nämä sun "karvat"  ;D saattaisivat ehkä olla näitä valkopäitä.
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.

Poissa ree

• HAIRahtanut
« Vastaus #62 : 06.02.06 - klo:01:32 »
Mulla taitaa olla se ihotyypeistä kaikkein yleisin, eli pintakuiva sekaiho. Hiukka atopiaa löytyy, mutta sen johdosta nahka kuivuu kyllä muualta kropasta pahemmin kuin naamasta. Posket ja silmänaluset on aina vähän kuivat, mutta t-alue kiiltelee tosi herkästi.

Aknea minulla ei ole ollut koskaan, hormonifinnejä pukkaa kyllä yks tai kaks aina silloin tällöin. Siitä olen aina ikuisesti kiitollinen etten ole finneistä kärsinyt! Mustapäitä on kyllä sitten finnienkin edestä, niitä on tosi paljon nenässä ja leuassa, joskus otsassakin. Putsaan ja hoidan kasvojani  vähän turhan huonosti, jos olisin huolellisempi niin varmaan epäpuhtaudetkin häviäis.

Kroppaa rasvailen aika ahkerasti, se nimittäin kuivuu näin talvisin tosi pahasti just tuon atopian takia. varsinkin sääret ihan hilseilee välillä. Muuten ihoni on aika tyypillinen suomalainen, ei ihan vaalea, mutta ei niin kovin tummakaan. Aurinkoa ihoni kestää hyvin, mutta rusketun todella huonosti. Arskarasvat voin suosiolla jättää etelän aurinkorannoille, ja sielläkin pitää käyttää tosi pientä suojakerrointa että väri edes vähän tarttuis  ;D

Edittiä:

Ai niin ja vallan unohdin että kärsin myös selittämättömästä nokkosrokosta joka välillä nostaa paukamia iholle, sekä dermografiasta eli ihon piirtoärtymyksestä (tarkoittaa esim sitä että jos puristan näpyn naamasta niin siihen jää punainen, turpoava ja kutiseva paukama moneksi tunniksi, ja ihon raapimisesta tulee samanlaiset jäljet). Tosin nuo oireet on nyt allergialääkkeillä lieventyneet huomattavasti.
« Viimeksi muokattu: 06.02.06 - klo:17:18 kirjoittanut ree »

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #63 : 06.02.06 - klo:15:03 »
Minulla on ohut, herkkä ja punoitukseen taipuvainen iho. Olen käyttänyt ihon hoitoon viimeiset vuodet herkän ihon hajusteettomia tuotteita ja ihon kunto on parantunut selvästi. Olen myös käynyt couperosaihon hoidoissa.

Erittäin herkkä ihoni on perinnöllinen, mutta myös useiden Roaccutan- kuurien herkistämä. Olen syönyt nuorempana kuureja lievään akneen. Kaksi vuotta hoidin ihoani Diane Novilla, joista luovuin sivuvaikutusten vuoksi.

Iholleni sopivia tuotteita olen löytänyt Dermalogicalta, Erisanilta ja Rocilta. Päivittäisissä hoitorutiineissa pyrin välttämään ihon turhaa rasittamista, hankaamista ym. Putsarina Roc Enydrial, voiteena Erisan kasvovoide ja naamio 2 x vko Dermalogica skin hydrating mask.
« Viimeksi muokattu: 28.12.07 - klo:13:48 kirjoittanut Luppa »
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa HMK

• Haiven
  • *
« Vastaus #64 : 08.02.06 - klo:21:24 »
Ihoni on pintakuiva, herkkä sekaiho. Eli T-alue rasvoittuu ja mustapäät ovat sitkeässä, kausiluontoisesti tulee myös finnejä. Poskista löytyy vähän couperosaa. Rusketun melko helposti, mutta kesäaikaan on todella vaikeaa löytää sopivia tuotteita. (rasvoittuminen+hikoilu+aurinkotuotteet=kipeitä,isoja finnejä)

Mineraaliöljyjä sisältävien tuotteiden poisjättäminen paransi tilannetta paljon, mutta ongelmaa tuntuvat aiheuttavan myös runsaasti silikonia sisältävät tuotteet. Sain ihoni rauhoitettua keventämällä aamupesun pelkkään kasvoveteen ja käyttämällä Erisanin 'törkyvapaata' kosteusvoidetta. Suurin oivallus ihon hoitoon liittyen on varmasti ollut se että rasvoittuva ihokin tarvitsee kunnon kosteutusta ja että rasvoittuminen voi jopa vähentyä tuhdimmalla rasvalla.

Täydellisten tuotteiden etsintä jatkuu edelleen, seuraavaksi ajattelin kokeilla Weledan tuotteita.

Poissa jonnaps

• Haiven
  • *
« Vastaus #65 : 11.02.06 - klo:21:30 »
Mulla on normaali/sekaiho. Naaman kukkimisesta pääsin eroon Yasmineilla. Joskus tulee näppy tai pari sekä mustapäitä ja T-alue tuppaa olemaan rasvainen. Nykyään käytän kasvojen puhdistukseen ihan markettiaineita (meikinpoisto, kasvojen pesu ja kuorinnat) mutta aamuisin pesen vain vedellä. Kuivuuttakaan tässä naamassa ei viime aikoina ole ollut. Käytän  kosteusvoiteena Humektania.
iherb alennuskoodi ZEM077

silkkitukka

• Vieras
« Vastaus #66 : 16.02.06 - klo:13:58 »
Ihoni on normaali (talvella pintakuiva) tai sekaiho. Näppylöitä ei tule juuri koskaan. Ihoni on aika hyvässä kunnossa.

Puhdistukseen käytän Favoran tai Nuxen puhdistusgeeliä, kasvovetenä lähdevesisuihke (tällä hetkellä Vichy, kun Lumenen lopetettiin), kosteusvoiteena Weleda tai Dr. Hauschka. Kuorinnan teen noin kerran viikossa ja naamioita käytän kun muistan, eli harvoin  :)

Poissa Emmi

• Hiushörhö
« Vastaus #67 : 18.02.06 - klo:16:00 »
Ajoittain pintakuiva sekaiho. Pahimmillaan iho on ollut todella rasvainen (esim. viime kesänä) ja toisaalta mielettömän kuiva ja herkkä (viime talvi). Tänä talvena iho on jostain kumman syystä ollut enemmän rasvainen kuin kuiva. En todellakaan ymmärrä, mistä nämä vaihtelut johtuvat, kun eivät näytä menevän yksi yhteen edes vuodenaikojen vaihteluiden kanssa. Tässä sitä sitten vaan yritetään hoidella aina tilanteen edellyttämillä tuotteilla...

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #68 : 19.02.06 - klo:14:52 »
Minä en oikein osaa sanoa minkätyyppinen iho itselläni on. Aika normaali se on luullakseni, koska mitään järkyttävää kuivuutta siinä ei esiinny, paitsi raivostuttavaa atooppisen oloista ihottumaa. Ihohuokoset ovat melko pienet, paitsi poskipäissä ja nenässä, mutta niissä kohdissa nyt taitaa vähän jokaisella olla jotakin. Kuitenkin kuivan ihon tuotteet rasvoittavat ja rasvoittuvan ihon tuotteet kuivattavat, joten olen vain jollakin blondilogiikalla päätynyt siihen, että minulla taitaa olla melko normaali iho, mutta hyvin herkkä paikoittain, mutta se nyt ei ole mikään yllätys, että ihottuma-alueella ei oikein pysty käyttämään mitään ilman katastrofia. Jos vain joskus pääsisin tuosta naamarutostani joskus eroon niin voisin melkein sanoa, että minulla on ihan hyvä iho.  :)

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #69 : 19.02.06 - klo:19:24 »
Pintakuiva atooppinen sekaiho, johon tulee helposti finnejä ja epäpuhtauksia.

Hani

• Vieras
« Vastaus #70 : 20.02.06 - klo:21:49 »
Sekaiho täälläkin... Kuivat kohdat ovat kuin Sahara ja rasvaisissa kohdissa saisi käryytettyä kesäkuumalla rapeat ranskanperunat.

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #71 : 21.02.06 - klo:20:12 »
Mulla on atooppinen iho, joka on varsinkin talvella rutikuiva. Nenänpielet voivat joskus kiiltää, mutta muuten ei sitä ongelmaa ole. Kesällä iho on lähes kunnossa.

JoHanna

• Vieras
« Vastaus #72 : 23.02.06 - klo:11:28 »

Täältä löytyy kuiva ja herkkä iho. Pitkään kärsin huonosta ihosta siksi kun en ajoissa älynnyt vaihtaa teinivuosien epäpuhtaan ihon hoitotuotteita kuivan ihon tuotteisiin. Nyt jo reilusti parikymppisenä iho voi hyvin kun on oikeat hoitotuoteet. Jotenkin sitä vaan ei "huomannut" miten iho muuttui ja piti orjallisesti vanhat hoitorutiinit ja mömmöt. Voitte kuvitella miten kuiva herkkä iho reagoi tujuihin epäpuhtaan ihon aineisiin..  ;D

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #73 : 23.02.06 - klo:19:02 »
Ihotyyppini on oikeastaan normaali, mutta koska minulla on mieletön ryppykammo ja pelkään nahistuvani ennen aikojani käytän mielummin kuivan ihon tuotteita. Toisaalta ihoni on helposti pintakuiva, joten haittaa noista ei ole. Näppylöitä tulee satunnaisesti otsaan ja leukaan, mutta ei kovin paljoa enää nykyään. Ennen ihoni oli varsin rasvainen, mutta nyt olen saanut rasvaisuuden kuriin. Poskillani on hieman kuumaa couperosaa ja nenänpielissä ja leuassa kylmää couperosaa. Silmänympärykseni kuivuvat helposti, joten rasvailen niitä paljon.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #74 : 24.02.06 - klo:23:04 »
Pintakuiva atooppinen sekaiho, johon tulee helposti finnejä ja epäpuhtauksia.

Se se on!