Kirjoittaja Aihe: Ihotyyppiketju  (Luettu 67340 kertaa)

sus-su

• Vieras
Vs: Ihotyyppiketju
« Vastaus #90 : 04.05.06 - klo:12:51 »
Normaali-iho mutta aika herkkä, lähinnä käytän normaali-ihon tuotteita. Talvisin tarvitsenkin sitten hieman kosteuttavampaa voidetta.

Poissa Nemain

• Hiushörhö
« Vastaus #91 : 02.06.06 - klo:21:15 »
Herkkä sekaiho. Talvella tarvitsee väkisinkin jotain hyvin kosteuttavaa. Finnejä tms epäpuhtauksia on hyvin harvoin.
1bFii
Manicure - raha parantaa

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #92 : 18.06.06 - klo:17:38 »
Minulla on herkkä, pintakuiva akneiho. Todellinen ongelmaiho siis.  :P

Käytän Sebamedin hoitavaa pesunestettä puhdistukseen ja apteekin perusvoiteita kosteutukseen.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 26.06.06 - klo:10:45 »
Mulla on pintakuiva seka/rasvanen iho. Koko otsa, nenä, posket ja leuka on hirveen rasvaset, mutta aivan korvien vierestä ja leukaperien kohdalta iho on normaali. Ihon kiiltelyä ei meinaa saada millään kuriin ja mustapäitä löytyy runsaasti etenkin nenästä ja leuasta. Finnejäkin ilmestyy aina sillon tällön.

Kuorin ihon n. pari kertaa viikossa ja kerran viikossa käytän syväpuhdistavaa naamiota (Lumene turvenaamio). Tällä hetkellä käytän Lumenen Matt Touch -tuotteita, mutta talveksi täytyy taas siirtyä hieman hoitavampiin ja kosteuttavampiin. Olen tosin harkinnut vakavasti myös tuota Normaderm -sarjaa, kun sitä ovat niin monet kehuneet..

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 29.06.06 - klo:23:00 »
Minulla on aina ollut murhetta ihostani. Olen atoopikko ja erittäin herkkäihoinen, lisäksi kärsin hormoniepätasapainosta, johon lääkehoito ei ole ainakaan vielä antanut toivottua tulosta.

Ihoni on siis herkkä. Talvisin se kuivuu ja kiristelee helposti, kesällä kiiltelee, sen puoleen siis aika normaalia vaihtelua. Iho tuntuu kyllä käteen pehmeältä ja kimmoisalta eikä olo tunnu pahalta, mutta siihen ne positiiviset puolet jäävätkin. Hormoniaknea ei nyt ole, mutta sen jättämät jäljet (värimuutokset ja vähäisiä arpea) ovat näkyvissä poskissa, nenässa on mustapäitä, otsa on täynnä ihan pientä näppyä ja kaiken kruunaa suurin harminaihe, couperosa. Sitä on poskissa, nenässä ja leuassa. Aina välillä ilmestyy poskeen myös kiva finni...

Tuotteiden suhteen olen aika hukassa, en oikein hahmota mikä on hyväksi ja mikä pahaksi, Lumene nyt on ainakin tuntunut hyvältä. Näpyt tosin ovat ja pysyvät.En ole kovin ahkera hoitamaan ihoani, tuntuu että se vain ärtyy siitä.

Kaikesta huolimatta en ole ihan kaamean näköinen ja pärjään ilman meikkiä myös asiakaspalveluammatissa. Silti aina huokaisen syvään, kun näen hehkeäihoisia ihmisiä ympärilleni ja peilistä katsoo toisenlainen totuus.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 05.07.06 - klo:01:35 »
Mun iho on tooodella herkkä (allergioitakin ilmeisesti on, mutta ei ole testattu) kuivuuteen taipuvainen sekaiho. Näin talvisaikaan ainakin kertakaikkisen rutikuiva. Hieman jotain atopiantynkää kaiketi. Kropalle voin käyttää kosteusvoiteen sijaan ohuita öljyjä, mutta kasvojen iho tuntuu niistä ärtyvän. Kauttaaltaan parhaiten toimii minimalismi, eli mahdollisimman hellävarainen pesu sekä kevyt kosteutus.

Ihan vastikään oon huomannut, ettei kasvojen iho hyödy ravitsevista rasvoista lainkaan. Parhaiten tuntuu toimivan humektanttien ja pehmentävien/suojaavien ainesten yhdistelmä.
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo:10:34 kirjoittanut Shi Shi »
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #96 : 30.07.06 - klo:14:42 »
Kesällä mun iho on yllättävän rasvainen, ei tarvitse paljon kosteusvoidetta kun taas talvella niin rutikuiva ettei edes rosebud salve, Elizabeth Ardenin 8 hour cream tai vaseliini auta. Varsinkin meikkivoiteen kanssa saa tapella. Kesällä taas kun ei haluaisi meikkivoidetta käyttää iho kukkii ja on punainen ja epätasainen. Kuivuudesta huolimatta talvella on parempi iho, ei ainakaan kiillä joka kulmalta.

Joskus yläasteen alussa oli vielä kuiva ja herkkä iho, nyt selvästi kymmenen vuotta myöhemmin sekaiho.

Ja nyt sain kuulla että poskissa jotka ovat kaikken kuivin alue on myös vähän couperosaa ja t-alueella on mustapäitä. Kuulas ja ohut iho kuulemma.
« Viimeksi muokattu: 01.05.07 - klo:16:51 kirjoittanut MerGirl »
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

maikku

• Vieras
« Vastaus #97 : 30.07.06 - klo:17:20 »
Luulisin, että mulla on kuiva iho, mutta t-alue on tosi rasvainen. Ja kuivat kohdat parhaimmillaan tosi kuivia. Sekaihoksi taitaa siis mennä.

Poissa Tiusku

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 31.07.06 - klo:21:43 »
Osaako kukaan sanoa, mistä tietää, onko iho kuiva vai kosteusköyhä? Oon käsittänyt että nämä saattavat olla eri asioita; kuiva iho kaipaisi rasvaa ja kosteusköyhä kosteutta. En ymmärrä millä saisin ihoni kuntoon. Kiristää, hilseilee, ryppyilee  :-\ ja silti päivän mittaan otsa kiiltelee...

Vastaanpa itse itselleni, kun olen tässä yrittänyt ottaa asiasta selvää. ;D Eräs kosmetologi sanoi, että ihon käyttäytyminen kesällä vs. talvella  antaa hyvin osviittaa siitä, onko ihotyyppi kuiva vai kaipaako iho vain kosteutta. Kuiva ja kosteusköyhä ovat kuin ovatkin siis eri asia. Eli: jos iho on talvisaikaan kuiva ja hilseilevä, mutta voi kesällä selvästi paremmin ja pärjää silloin kevyemmillä kosteusvoiteilla, iho kärsii todennäköisesti kosteuden puutteesta osan aikaa vuodesta. Jos taas kesälläkin iho kiristää puhdistuksen jälkeen tai jopa hilseilee, ja jos kesäaikaankin tuntee tarvitsevansa suht täyteläisiä voiteita eikä pysty vaihtamaan esim. kevyempään päivävoiteeseen, iho on todennäköisesti tyypiltään kuiva.

Järkeenkäypää, minusta.

Tuon valossa mulla siis on kuiva iho, koska käytän samoja tuotteita kesät talvet. Pesun jälkeen nyt kesälläkin naamani huutaa voidetta, ja joskus aamuisin poskien iho saattaa hilseillä. Toki iho voi kosteassa ilmassa vähän paremmin kuin talvisaikaan, mutta esim. Dermalogican Skin Smoothing Cream ei ole yhtään liian täyteläinen kesäihollenikaan.
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett

Valerius

• Vieras
« Vastaus #99 : 03.08.06 - klo:14:29 »
Kärsin vaikeasta sekaihosta  >:(

Poissa Daniela

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 05.08.06 - klo:10:22 »
Mulla on kuiva ja herkkä iho. T-alueilla on epäpuhtauksiakin. Talvella varsinkin otsa hilseilee helposti. Mulla on vissiin joku superherkkä iho, koska aina kaikki kosmetologit ovat ihan kauhuissaan mun ihostani ja päivittelevät sitä. Mulla siis jää heti punainen jälki, kun kosmetologi vähän sormenpäälläkään koskee siihen. Viimex kosmetologi ei suostunut edes tekemään mulle ihonpuhdistusta >:( Täydellisesti sopivat tuotteet iholleni ovat vielä hakusessa.....
1b M ii, vaalennetut puoleen selkään asti, vino otsis.

anni

• Vieras
« Vastaus #101 : 05.08.06 - klo:10:42 »
Oman tulkintani mukaan pintakuiva sekaiho. Ei kovin pahoja epäpuhtauksia yleensäkään, mutta aina jotain pientä. Ihoa alkaa helposti kiristää, ainakin vesipesun jälkeen. Parhaiten toimivat herkän ihon tuotteet.

Poissa Natalija

• HAIRahtanut
« Vastaus #102 : 05.08.06 - klo:11:11 »
Mulla on herkkä sekaiho. Ihoni on todella ohut ja läpikuultava (poskista), mutta t-alueelta paksumpi ja rasvoittuu herkemmin. Ihoa myös kiristää kesälläkin pesun jälkeen.
Hiukset: 1b M ii. Suorat, pitkät, paksut, keskiruskeat.

- Onnellisuus ei ole päämäärä, vaan tapa matkustaa.

saunatonttu

• Vieras
« Vastaus #103 : 09.08.06 - klo:19:34 »
Oman käsitykseni mukaan rasvoittuva iho.

Iho on siis kauttaaltaan rasvainen. Kiiltelee helposti tunnin tai parin päästä pesusta ja joskus jopa puuterin laitosta. Ihoni ei ole koskaan kuivan tuntuinen. Voisin ihan hyvin pesun jälkeen olla käyttämättä kosteusvoidetta (pitäisiköhän muuten kokeilla? ???)

Mustapäitä on jatkuvasti nenässä, nenänpielissä ja laajentuneita ihohuokosia poskissa. Ihoni ei ole herkkä. Voin huoletta käyttää kaikenlaisia ihonhoitotuotteita. Finnejä esiintyy silloin tällöin, ei juurikaan isoja eikä paljon. Ruokavaliolla saan tarvittaessa ihoni säteilemään ja tavaksi onkin tullut juoda pari litraa vettä/vihreää teetä päivässä.

Ihonhoitotuotteista tykkään TBS:n Tea Tree -sarjasta (puhdistusgeeli, kuorinta ja kosteusvoide). Olen myös kayttänyt monenlaisia markettisarjoja (Nivea, L'Oreal, Lumene jne) seka-/rasvoittuvalle iholle tarkoitettuja lähinnä. Toimivat ok:sti puhdistuksessa, mutta eivät onnistu pitämään kiiltoa poissa.

Mitäköhän tuotteita kannattaisi kokeilla. Ihonpuhdistus kosmetologilla tekisi varmaan ihan hyvää, jos olisi varaa....*kiroaa opiskelijabudjetin*  >:(

Poissa eOwyn

• Hiushörhö
« Vastaus #104 : 13.08.06 - klo:00:12 »
Mulla on suht normaali iho, T-alueella rasvainen, ja mustapäitä ja näppyjä tulee joskus huono elämän seurauksena, sekaiho siis. Diane Nova-pillereillä olen saanut pidettyä iho-ongelmat aika hyvin kurissa.

Poskissa ja nenänpielissä on lievää couperosaa. Meikkivoide on mulle päivittäinen välttämättömyys,sen verran kirjavat on kasvot :-[