Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 288689 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #630 : 20.02.19 - klo:07:29 »
Minullakin kihartuu enemmän kun pesusta kuluu aikaa, kunhan ei väkisin harjaa suoraksi missään vaiheessa. Tukka ei näytä eirityisen kuivalta, mutta imee uskomattomat määrät öljyjä menemättä lähmään.

Luulenpa, että minun pitää kokeilla jossain vaiheessa Curly Girl metodia oikein kunnolla. Nyt on hiustenhoitotuotteiden varaston tyhjennys meneillään, mutta täytyy hankkia korvaavat tuotteet niin, että sopivat metodiin. En ole silareita vältellyt hoitiksissa / muotoilussa, kun ovat niin ihanan selvittäviä, mutta luulenpa, että omassa liukkaassa vauvanhiuksessani voivat juurikin löysyttää tuota puhtaan hiuksen kiharaa.

Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #631 : 20.02.19 - klo:17:10 »
Minullakin kihartuu enemmän kun pesusta kuluu aikaa, kunhan ei väkisin harjaa suoraksi missään vaiheessa. Tukka ei näytä eirityisen kuivalta, mutta imee uskomattomat määrät öljyjä menemättä lähmään.

Luulenpa, että minun pitää kokeilla jossain vaiheessa Curly Girl metodia oikein kunnolla. Nyt on hiustenhoitotuotteiden varaston tyhjennys meneillään, mutta täytyy hankkia korvaavat tuotteet niin, että sopivat metodiin. En ole silareita vältellyt hoitiksissa / muotoilussa, kun ovat niin ihanan selvittäviä, mutta luulenpa, että omassa liukkaassa vauvanhiuksessani voivat juurikin löysyttää tuota puhtaan hiuksen kiharaa.

Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
Mulla kans hiukset imee ihan uskomattoman määrän öljyjä liiskaantumatta. Pikemminkin päinvastoin, aamulla saan tyveen kohotusta laittamalla esim hampunsiemenöljyä hiuspohjaan  :o

Jätin noin puolitoista vuotta sitten kokonaan sulfaatit ja silikonit pois, ja vaikken heti ottanutkaan curly girl methodia kokonaisuudessaan käyttöön enkä heti lopettanut suoristamista eri keinoin, niin ero entiseen oli heti monella tavalla huomattava. Hiukset alkoi heti kihartua enemmän, mutta myös näyttivät kuivemmilta vaikka tuntuivat kosteutetummilta. Tuon myötä päänahan ongelmat on nykyään myös onneksi historiaa, mutta on ollut kauhea opettelu hiustenhoidossa noin muuten. Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Itse en nykyään harjaa hiuksia ollenkaan, tai selvittele takkujakaan muuten kuin hiuksia pestessä hoitoaineen ja sormien avulla. Tuntuu että mitä vähemmän niiden olemiseen puuttuu niin sen helpompaa on pitää ne ihmismäisen näköisenä.  0_0

Poissa irtohius

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #632 : 20.02.19 - klo:20:22 »
Hiusteni ollessa lapaluumitassa v. -12, niitä oli selviteltävä hieman eri tavoin kun nykyään lyhyemmässä mitassa. Hiuslaatuni on luonnostaan hyvin vahva ja resistentti. Lasimainen mutta taipuisa ja eri tavoin kihartuva eri pään osioissa.

Niskassa ja ohimoalueella tiukka z-kihara aiheuttaa takkuja ja hiusteni selvittämiseen kuluva aika ja energia keskittyvät sinne pääasiassa.

Mikäli tarkoitus on pestä shampoolla, annostelen hiuksiin pituuksiin ja latvoihin jtkin silikonia esim. Syoss’n hoitoöljyä ja kampaan harvahampaisella kammalla hiukset selviksi ennen kun kastelen ne ja pesen.

Hoitoaineella pestessä metodi on tuttu märkänä sormia käyttäen selvittäminen, kun tukka ui hoitiksessa.

Jätettäviä käytän PALJON. Neitsythiukset päässäni eivät kaipaa paljoa hoitavia jätettäviä, mutta iloitsevat muotoa ts. pitoa ja jnkin verran kiiltoa tuovista tuotteista.

En todella muista, koska viimeksi olisin kasvattanut käsittelemätöntä tukkaa. En malta pitää samaa väriä pitkiä ajanjaksoja. Kasvivärejä, niiden poistoa peroksideilla, kestovärejä.. Lisäksi jossakin vaiheessa tein rakennekäsittelyjä hiuksiini kotona, saadakseni yhdenmukaisen kiharalookin. Nyt olen pitänyt tiukkaa hiusrutiinia, koska haluan reilusti pituutta.

Näistä käsittelyistä johtuen käytän mielelläni runsaasti sekä luonnonöljyjä, kasvirasvoja (mango, shea..) ja esim. Dax’n, Palmers’n ja Africa’s Best’n synteettisiä öljyjä ja öljymäisiä aineosia sisältäviä hiusrasvoja. Näitä siis muotoilun loppuosassa ja viimeistelyssä.
Jos hiukset ovat karkeat ja kroonisesti kuivan tuntuiset, suosittelen testaamaan jotakin näistä.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 20.02.19 - klo:22:56 »

Teen samalla tavalla kuin sinä, eli tangle teezerillä siinä vaiheessa kun hoitoaineet on päässä. Mulla on myös denman mutta en ymmärrä sen suosiota, tangle teezer selvittää hiukset paljon hellemmin ja nopeammin.

Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Itse en nykyään harjaa hiuksia ollenkaan, tai selvittele takkujakaan muuten kuin hiuksia pestessä hoitoaineen ja sormien avulla. Tuntuu että mitä vähemmän niiden olemiseen puuttuu niin sen helpompaa on pitää ne ihmismäisen näköisenä.  0_0

Oon itse huomannut että täydellisen hoitavan tuotteen löytymistä tärkeämpää on vain oikeanlainen hoitoaineen annostelu. Levitä hoitoaine litimärkiin hiuksiin, eli älä purista vesiä pois ja laita hoitoainetta siihen vaan tärkeää on että hiukset on mahdollisimman märät. Käytä hoitoainetta paljon, työstä se litimärkiin hiuksiin niin että tunnet kuinka hiukset ovat todella liukkaat. Annostele latvoihin ja pituuksiin enemmän, tyviosaan annostele vähemmän tai älä ollenkaan. Puristele hiuksia latvasta tyveä kohti hellästi että kuuluu litisevä ääni, tällöin hoitoaine pääsee kunnolla tunkeutumaan hiukseen. Samalla ylimääräinen hoitoaine-vesiseos valuu käsiesi välistä lattialle. Sitten tärkein, älä huuhtele kaikkea hoitoainetta pois! Kokeile joskus ihan jättää kaikki hoitoaine päähän. Jos tulee lähmää, seuraavalla pesulla huuhtele hiuksia ihan pikkuisen enemmän. Periaatteena kuitenkin se että jätä hiuksiin hoitoainetta niin paljon että se tuntuu jopa vähän epämukavalta. Tämän jälkeen et tarvitse erillistä jätettävää hoitoainetta. Tähän päälle kannattaa kuitenkin laittaa jokin pitoa tuova tuote esim. geeli tai muotovaahto, nekin kannattaa levittää litimärkään tukkaan niin saat tuotteen levittymään tasaisesti joka puolelle.

Tärkeää olisi ettei hiuksissa ole silikonijäämiä joka estää kosteuden pääsyn hiukseen, mutta sullahan on ollut silikonittomat tuotteet jo käytössä että sen ei luulisi olevan ongelma. Jos budjetti on pieni niin tresemmen kookoshoitsikka on markettituotteista ihan loistotuote. Pellavansiemengeeli on helppo ja nopea tehdä ja halpaa kuin mikä. Jos taas muotovaahtoa haluaa kokeilla niin ihan joku perus herbina toimii, huolehtii vain että on alkoholiton ja silikoniton tuote.

BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #634 : 21.02.19 - klo:07:07 »
Katselin tuossa tällä hetkellä käyttämiäni hiustuotteita - ja voisin kyllä hypätä Curly Girliin saman tien. XZ:n hoitsikat sopivat metodiin hyvin ja laatikossa on myös Cutrinin alkoholiton ja silariton muotovaahto. Silareita on ollut käytössä muutenkin tosi vähän, ehkä korealaisessa jätettävässä, joissakin muotoilutuotteissa - jotka voisin hyvin vaikka antaa kiertoon.

Päänahan puhdistuksessa auttaa tuo suht vasta ostamani silikoniharja. Selvittely vanhaan tapaan. Pesuväli on jo valmiiksi pitkä ja mitään valtaisia muotoiluainekertymiä ei todellakaan ole. Satunnaiseen tuhdimman pesun tarpeeseen sopisi varmasti tuo palasampoo, joka on ollut jonkin aikaa käytössä. Harvoilla kuivatuskerroilla pitäisi muistaa välttää täysillä lämmöillä puhaltamista. Cutrinin vaahdolla pääsisin muotoilussa hyvään alkuun, kestää varmaan useamman viikon.

Halvaksikinhan tuo tulee, jos toimii. Aion testata hoitoaineista XZ:lta useampia, latvoille lisänä vaikka pari tippaa öljyjä, kun tarvitsee. Muotoilutuotteita saa vinkkailla! Löytyykö markettipuolelta / apteekeista / luomukaupoista / kampaamokaupoista alkoholitonta ja silaritonta geeliä, joka ei haisisi hirveältä (esim. Lorkun Studioissa on minusta vastenmielinen parfyymi)? Iherbistä olen jonkun option jo bongannut ja jollain aikavälillä tilaan sieltä varmasti.

Olisipa hienoa, jos tukan kanssa pärjäilisi geelillä ja hoitoaineella  ;D .

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #635 : 21.02.19 - klo:10:14 »
Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Oon itse huomannut että täydellisen hoitavan tuotteen löytymistä tärkeämpää on vain oikeanlainen hoitoaineen annostelu. Levitä hoitoaine litimärkiin hiuksiin, eli älä purista vesiä pois ja laita hoitoainetta siihen vaan tärkeää on että hiukset on mahdollisimman märät. Käytä hoitoainetta paljon, työstä se litimärkiin hiuksiin niin että tunnet kuinka hiukset ovat todella liukkaat. Annostele latvoihin ja pituuksiin enemmän, tyviosaan annostele vähemmän tai älä ollenkaan. Puristele hiuksia latvasta tyveä kohti hellästi että kuuluu litisevä ääni, tällöin hoitoaine pääsee kunnolla tunkeutumaan hiukseen. Samalla ylimääräinen hoitoaine-vesiseos valuu käsiesi välistä lattialle. Sitten tärkein, älä huuhtele kaikkea hoitoainetta pois! Kokeile joskus ihan jättää kaikki hoitoaine päähän. Jos tulee lähmää, seuraavalla pesulla huuhtele hiuksia ihan pikkuisen enemmän. Periaatteena kuitenkin se että jätä hiuksiin hoitoainetta niin paljon että se tuntuu jopa vähän epämukavalta. Tämän jälkeen et tarvitse erillistä jätettävää hoitoainetta. Tähän päälle kannattaa kuitenkin laittaa jokin pitoa tuova tuote esim. geeli tai muotovaahto, nekin kannattaa levittää litimärkään tukkaan niin saat tuotteen levittymään tasaisesti joka puolelle.

Tärkeää olisi ettei hiuksissa ole silikonijäämiä joka estää kosteuden pääsyn hiukseen, mutta sullahan on ollut silikonittomat tuotteet jo käytössä että sen ei luulisi olevan ongelma. Jos budjetti on pieni niin tresemmen kookoshoitsikka on markettituotteista ihan loistotuote. Pellavansiemengeeli on helppo ja nopea tehdä ja halpaa kuin mikä. Jos taas muotovaahtoa haluaa kokeilla niin ihan joku perus herbina toimii, huolehtii vain että on alkoholiton ja silikoniton tuote.
Teen juuri noin, mutta ei noissa suomalaiselle hiukselle tarkoitetuissa silikonittomissa markettituotteissa vaan riitä teho.  :P Mutta tuo on kyllä hyvä vinkki noin muuten, ero on suuri! Paitsi itse laitan kyllä tuon metodin jälkeen myös jotain jätettävää hoitoainetta, tai kiharavoidetta, ja sen perään vielä geelin tai muotovaahdon.

Sain viime viikolla siskolta Maui Moisture Vanilla Bean Hair Butter tehiksen, jota voi myös käyttää jätettävänä/muotoilutuotteena afrohiuksiin, ja tein viime pesussa niin etten huuhdellut sitä ollenkaan pois, ja lopputulos oli hyvä eikä lainkaan "liikaa". 0_0 Siskoni lasimaiseen käsittelemättömään hiukseen tuo ei toiminut mitenkään, vaan lähmäsi vaikka miten paljon huuhteli. Tuo siis sisältää lähinnä erilaisia öljyjä ja voita.

Tresemmen kookoshoitis onkin jo käytössä!  :) Se tosiaan toimii tähän tukkaan, vaikkei sekään täydellinen ole tai ihan riittävän kosteuttava, niin onpahan parempi kuin muut markettihoitikset. Pitääkin ostaa pian uusi kun edellinen pullo loppui jo hetken aikaa sitten. Tykkään tuossa kookoshoitiksessa myös siitä että se tuntuu myös inasen paikkaavalta, eli auttaa siihen jos kiharat alkaa tuntua veltoilta.

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #636 : 21.02.19 - klo:10:24 »

Teen samalla tavalla kuin sinä, eli tangle teezerillä siinä vaiheessa kun hoitoaineet on päässä. Mulla on myös denman mutta en ymmärrä sen suosiota, tangle teezer selvittää hiukset paljon hellemmin ja nopeammin.
Olen käsittänyt että porukka käyttää tuota Denmania kiharan erittelyyn muotoiluvaiheessa, mutta en ymmärrä sen suosiota oikein siinäkään. Tai ymmärrän jos on tosi tiukka kihara, silloin saa varmasti eritellyt pörröttömät ja tasaisen näköiset kiharat kun vetäisee tuolla harjalla suortuvat yksitellen läpi samalla kun laittaa muotoilutuotetta. Mutta en ymmärrä mitä virkaa tuolla on 2c-3a kiharaan, kun itselläni ainakin muotoilutuotteen kanssa harjaaminen on tehokas keino suoristaa hiusta  ;D

Muotoilutuotteita saa vinkkailla! Löytyykö markettipuolelta / apteekeista / luomukaupoista / kampaamokaupoista alkoholitonta ja silaritonta geeliä, joka ei haisisi hirveältä (esim. Lorkun Studioissa on minusta vastenmielinen parfyymi)? Iherbistä olen jonkun option jo bongannut ja jollain aikavälillä tilaan sieltä varmasti.
Ainoa silikoniton ja alkoholiton geeli joka on tullut marketeissa vastaan on Wellan Shockwaves geeli, punaisessa tuubissa. On aika paksua ja tahmaista, mutta ihan likomärkään hiukseen laitettaessa se ei haittaa. Ja kuivempaan hiukseen jos jostain syystä laitan, niin jatkan sitä vähän vedellä niin sen saa levittymään helpommin. Tuossakin on mieto tuoksu, mutta ei lainkaan semmoinen vahva "sporttinen" tai maskuliininen niin kuin monissa geeleissä on.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #637 : 21.02.19 - klo:10:40 »
^Ooh, kiitos geelivinkistä, kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 26.02.19 - klo:07:32 »
Onko kenelläkään kiharapäällä kokemusta As I Am -sarjan tuotteista? Sarjaa saa nykyään helposti Lookfantasticista - hinnat ovat jos nyt ei halpoja, niin vielä ihan kohtuullisia - ja tuotteiden INCI:t vaikuttavat varsin ihanilta  :) .

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #639 : 26.02.19 - klo:21:19 »
^Olin joskus tosi kiinnostunut noista kun moni niitä kehui, mutta innostus laantui kun tutkin tarkemmin kokemuksia.  Kunnon kiharapäillä tuotteet toimii hyvin, mutta jos hiukset ovat lähinnä laineikkaat tai hennot niin ovat olleet monen makuun vähän turhan raskaita tuotteita. Mun hiukset ovat aika hennot, joten luulen että eivät tähän mun kuontaloon olisi ihan optimaalisia. Sun hiukset tosin ei kait ole ihan hennoimmasta päästä? Oikeasti tolla merkillähän on valtava määrä eri tuotteita, mutta eniten hypetettyjä taitaa olla ne ruskeissa puteleissa olevat cowash ja jätettävä hoitis.

Täällä muutes myydään lähes kaikkia mahdollisia curlygirl-tuotteita. Postikulut tulee päälle, mutta ei ne ihan kohtuuttomat mielestäni olleet. Tilasin joskus curl keeperin  tuolta ja toimitus oli nopea. Curl keeper itse asiassa loppui juuri ja se toimi mun hiuksiin aivan mahtavasti, sitä hommaan ehdottomasti lisää. Myös jessicurl ja innersense houkuttelee. En vaan anna enää itseni tilata useita tuotteita kerralla kun ensimmäistä kertaa mun hiustuotevarastot on siinä pisteessä että kaapissa on alle 10 purkkia tavaraa ja uusia en halua hankkia muuten kuin loppuneen tilalle vaikka olisikin niin kiva päästä kokeilemaan kaikkea mahdollista.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 27.02.19 - klo:08:00 »
Kyllä minullakin se lätsäyttävän vaikutuksen vaara on olemassa, hius on vaivanpehmeää, vaikka sitä on paljon. Märkänä myös nuo hoitavat jotenkin imeytyvät. Kuivaa tukkaa voin esim. silottaa aika ronskisti ihan öljytyin käsin - mutta pesun yhteydessä liika lisätty ja huonosti huuhdeltu öljy lähmää (tosin esim. öljyiset sampoopalat lähmäävät minulla tuskin koskaan) . Jotain jätettävää hoitista ja co-washia voisin silti hyvin testata, jotenkin on sellainen tunne, että tälle pehkolle saattaisi olla paras kombo verrattain hoitavat tuotteet - ja suhteellisen jämäkän castin jättävä geeli. Kaipaavat selvästi kosteutta ja painoa, mutta toisaalta myös kunnon tukea kihartumisvaiheeseen. En usko, että voin täysin jättää sampoopesuja pois, mutta sulfaatiton pesu sopivin välein CO-washin kanssa vaihdellen.

Minulle on nyt ollut ihan valtava oivallus tuo hiuksen käsitteleminen tosi märkänä ja kiharanippujen vaaliminen. Hoitis supermärkään tukkaan ja puristelu. Siihen päälle suoraan geeli ja puristeleva litisyttäminen  ;D Vasta sitten äärest varovainen kuivaaminen kiharan ja klimppien rakennetta hellien. Iso ero siinä, miten kihara niputtuu - ja myös siinä, että kihara todellakin näyttää alkavan jo hiuksen tyvestä. Tähän kun vielä löytää itselle hyvin sopivat tuotteet, niin homma alkaa takuulla pelittää. Tämä hius kaipaa kyllä varmasti vielä proteiiniakin kosteuden lisäksi jonkin verran. Ihan älyttömästi saa ideoita tästä ketjusta - ja samantyyppisten kiharapäiden videoita katselemalla.

Ps - vihaan tämän tukan föönaamista diffuusorilla. TYLSEMPÄÄ HOMMAA EI OLE. Alhainen puhallus ja verrattain alhainen lämpö - naava kasvaa kuivatessa.
« Viimeksi muokattu: 27.02.19 - klo:08:01 kirjoittanut Lila »

Poissa irtohius

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #641 : 27.02.19 - klo:16:02 »
As I Am tuotteita usean vuoden ajan käyttäneenä, suosittelen Twist Defining’ä kiharoiden muodostamiseen. Jätettävä oli käytössä, muttei ollut kovin erityinen tuote. Double Butter -voide ei ole niin öljyisen rasvaista miltä kuulostaa. Käytetään superkuivan 4-tyypin hiuksiin viimeisenä kosteuden sitomiseen. Hyvä miellyttävä vaniljan tuoksu. Tilasin äskettäin itse asiassa lisää. Tuotesarjan geelejä samoihin tarkoituksiin kuin cittareiden ja tokmannien halpiksia.

Nyt näitä monikulttuuristen hiuslaatujen hiustuotteita EI KANNATA kerrostella ja lisäillä huolettomasti tukkaan. Syy: paakkuuntuu, ryyniytyy, juoksettuu heti kättelyssä. Luulen syyn lienevän siinä, että nämä tuotteet sisältävät iloisesti sekaisin kasvirasvoja, joskus silikoneja, pvp:tä yms. muita pitoa tuovia polymeerejä. Näitä ongelmia saa lukea pilvin pimein käyttäjäarvosteluissa milloin minkäkin afrotuotteen kanssa.

Monet Pohjois-Euroopassa myydyt geelit ja voiteet sisältävät usein runsaammin emulgaattoreita ja ne sekoittuvat helpommin keskenään.

Mitä merkitystä näillä asioilla sitten on normaalikäytössä? Jos kuivaa kiharaa hiusta haluaa viimeistellä kasviöljyllä, on suositeltavaa olla varovaisempi. Itse kerrostelen PALJON.

Sitten vinkki hyvään ja toimivaan tuotteeseen käkkkäräpäille: Taft Shine Pomade -geelivaha. Tuoksu ei lainkaan kauhea. Makea, parfyyminen. Tykkituote kiharoiden virkistämiseen. Hinta 3 euroa....
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #642 : 27.02.19 - klo:16:19 »
^^Puristeleva litisyttäminen! ;D Oon miettinyt miten sitä toimintaa suomeksi voisi kuvailla ja tää oli aika kuvaava! Tolla tekniikalla saan hiuksesta melko kiharan, mutta ylisuorittaminen rikkoo mulla kiharakimppuja. Rukoilevat kädet ( ::)) toimii mulla parhaiten jos haluan mahdollisimman paksuja kimppuja. Mun hiustavoite itsellä on paksukimppuiset laineet/kiharat, en tavoittele mahdollisimman kiharaa lopputulosta.

Irtohius, haluaisin nähdä kuvan sun hiuksista. Sun kiharaskaala on allekirjoituksessa niin laaja etten osaa edes ajatella millaiset sun hiukset oikein on.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #643 : 27.02.19 - klo:19:13 »
Täältä näitä kuvauksia pesee  ;D .

^^Kiitos kokemuksista! Otan tuon Twist Definingin listalle kun tarvitsen muotoilua (tai haluan täydentää muotoilutuotteiden valikoimaa), nyt ehdin ostaa ensi hätiin markettigeelin. Koska tehistä ei ole nyt ollenkaan ja jätettävä liki loppu, niin tilasin kokeiluun tykätyn Hydration Elationin ja Long & Luxe -linjan jätettävän. Kokemuksia tulee, kunhan saan tuotteet (pahus tätä paketin odottelun tuskaa  :) ). Muuten tosiaan ihana tuotesarja, mutta osassa tuotteista säilöntäaineena Diazolidinyl Urea - minulle syy jättää tuote kokeilematta.

Perustuotteissa jatkan tuttua XZ-linjaa, nyt kokeilen tuon sulfaatittoman persikkanektarishampoon - ja CO-washeissa tulee käyttöön aiemminkin hyvin toiminut vanilla cafe. Suunnilleen kaikki käyttöhiustuotteet loppu kerralla... ...niin, Curly Girliinhän ei sampoopesu kuulu, mutta mitä nyt olen katsellut laine- ja loivakiharaisten kokemuksia, niin sampoopesua ainakin syklitetään CO-washien kanssa. En aio muutenkaan ryhtyä fanaattis-uskovaiseksi. Kiinnitän enemmän huomiota hiusten kosteuttamiseen (tuotteiden valinta ja joskus voisin jaksaa tehohoitaa...) - ja olen pesu-muotoilurutiinissa huolellisempi. Silarit jätän nyt kokeeksi pois, mutta en jaksa vouhottaa tuuheuttavan suihkeen alkoholista (käytän tyvien kohottamiseen).
« Viimeksi muokattu: 28.02.19 - klo:07:00 kirjoittanut Lila »

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #644 : 20.03.19 - klo:16:02 »
Sorruin ihan pikkuisen ja tilasin innersensen matkakokoiset Color Radiance hoitoaineen, I create volume voiteen  ja Quite Calm Curl Control muotoiluvoiteen. Puolustuksena sortumiselle; mulla ei tällä hetkellä ole mitään tuotetta mitä laittaisin hoitoaineen jälkeen geelin alle. Postikulujakaan ei tullut kun tilasin samalla muuta oikeasti tarpeellista.

Olen yllätyksekseni ehkä vähän ihastunut giovannin tea tree triple hoitoaineeseen. Olen aiemmin kokeillut merkin smooth as silk-hoitista jota on paljon kehuttu mutta mulla se ei tee mitään joten olin tosi yllättynyt että tea tree lirusta koostumuksesta huolimatta selvittää hiukset helposti ja saan sillä hyvän liukkauden hiuksiin. Hintakaan ei ole paha ja incissä ei ole samalla tavalla pahiksia niin kuin mun ikisuosikki tresemmen kookoshoitsikassa on. Tätäkin mulla oli vain matkakokoinen pullo, mutta luulen että tilaan tätä isommassa pullossa myöhemmin lisää.

Silikonittomista uusista kokeiluista myös Matrixin biolage hydrasource hoitoaine on myös todella hyvin kosteuttavaa ja tälläkin saan hiuksiin hyvän liukkauden. Ei myöskään hirmu kallista, mutta ei ihan edullisimmastakaan päästä. Miinuksena parabeenit.

Innersensehän on kallista tavaraa, mutta tuotteiden incit ovat luonnolliset joten siksi tuotteet kiinnostavat. Vähän salaa toivon etten ihastu tuohon hoitoaineeseen ihan täpöillää koska hoitoainetta kuluu niin paljon. Muotoilutuoteet kestää kauemmin joten niissä kallis hinta ei kirpaise niin pahasti.
« Viimeksi muokattu: 20.03.19 - klo:16:04 kirjoittanut Morrigan »