Nyt olen kokeillut Essenceltä myös kahta eyelineria, paria sivellintä, mattahuulikiiltoa, Lash Princess False Lash Effect-ripsiväriä ja All About Sunrise-luomiväripalettia.
Eyelinereista ostin ensin Easy 2 use eyeliner penin, mutta se on ihan hanurista. Ihan kun olisi jo valmiiksi jotenkin kuivahtanut, ei meinaa tulla väriä sitten millään. Sitten myös kun tuota koittaa pestä pois, niin se on jotenkin vähän ripsiliimamaista ja mustia klimppejä jää vaeltelemaan ympäri naamaa.

Koska tuo oli niin huono niin piti ostaa uusi ja ostin Liquid Ink vedenkestävän eyelinerin, joka sen sijaan on ihan loistava näin ainakin kerta kokeilun jälkeen. Käteen kokeilin toissapäivänä ja kädet on pesty varmaan miljoona kertaa, suihkussa käyty jne. ja edelleen sitä on tossa, mutta mulla on kyllä aika kuiva iho käsissä joten varmaan jotenkin imaisi sen siihen. Nyt sitä on silmissä mutta poistamisesta ei ole vielä kokemusta.

Tuota oli myös ihan superhelppo käyttää, sain siistit rajaukset ennätysnopeasti eikä sisäkulmastakaan edes meinannut tulla liian paksua.
Siveltimistä mulla on luomivärisivellin ja rajaussivellin ja nämä on myös erittäin pätevän oloisia, etenkin se rajaussivellin. En tosin ole pessyt vielä montaa kertaa, joten en tiedä kuinka pesua sitten kestävät.
Luomiväripaletti on tosi hyvä ja tuossa 03 sunrise paletissa on kyllä tosi ihanat sävyt! Ja mä maksoin tästä vaan 2,19 euroa kun oli tarjouksessa! Tässä on siis kuusi luomiväriä ja pigmenttiä tuntuisi olevan aika kivasti. Nää tuntuu myös sellaiselta aika samettiselta niinkuin ne poskipunat ja on tosi helppo käyttää.
Lash Princess False Lash Effect on muuten aivan loistava ripsiväri, mutta ei mulla oikein pidä taivutuksia. Tosin ei mulla millään pysy! Yhdellä kerroksella saa jo paljon massaa ja pituutta, mutta ei klimppejä. On ehdottomasti taivutuksien pysymättömyydestä huolimatta varmaan paras ripsiväri jota olen käyttänyt.
XXXL longlasting mattahuulikiilto vaikuttaa oikein lupaavalta, mutta en ole vielä kunnolla ehtinyt testaamaan. Pigmenttiä ainakin löytyy. Otin sävyn 07 Silky Red ja kyllä tuolla ihan punaiset huulet saa eikä vaikuta ollenkaan kuivattavalta ja tuntuu mukavalta huulilla. Ei ole kuivaa (tää ei siis ole sellainen huulilakka vai mitä ne nyt on, jotka kuivuu ihan puuteriseksi) eikä ollenkaan tahmeaa. Haluan kyllä ehdottomasti tästä vielä jonkin luonnollisemmankin sävyn.
Edit. Ainiin ostin mä myös All Eyes On Me vedenkestävän ripsivärin kun sekin oli tarjouksessa reilulla eurolla, mutta se on vielä korkkaamatta. Kerran olen kokeillut myös kirkasta päällyslakkaa ja sen kanssa kynsilakka pysyi kyllä tosi hyvin ja teki kauniin kiiltävän pinnan.
Edit. 2, nyt osaa sanoa siitä ripsivärin pohjustajastakin, että mä en tykkää. Muuten ihan toimiva ja hyvä, mutta tämä lätsäyttää mun ripset vielä pahemmin kun pelkkä ripsiväri , eli taivutukset ei pysy sitäkään vähää mitä pelkällä ripsivärillä. Mä en tosin tiedä kuinka tätä oikeasti tulisi käyttääkään. Jossain luki, että siihen pitää heti levittää pälle ripsiväri ennen kun se kuivuu, mutta mä taas ajattelisin, että sen pitäisi vähän kuivahtaa ensin. No ihan sama, käytti niin tai näin niin lätsäyttää pahasti. Tuuheutta sillä kyllä saa kivasti. Musta tuo pohjustaja muuten tekee hyvin samanlaista jälkeä kun se Lash Princess ripsiväri, selvästi pituutta ja tuuheutta pienellä kerroksella.