Kirjoittaja Aihe: Essence  (Luettu 43719 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Essence
« Vastaus #75 : 19.08.16 - klo:17:00 »
Ei mulla kyllä haise kumpikaan Essencen ripsari. Vai tarkoitatteko raaka-aineen hajua? Eihän noissa lisättyä hajua ole. Joskus olen kuullut, että hartsi on sellainen ainesosa, joka saattaa ärsyttää. Ei kyllä aavistustakaan, millä nimellä se on incissä.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 20.08.16 - klo:23:17 »
Ostin Get big lashes vedenkestävän ripsivärin. Peiteväriäkin kokeilin kädelle, mutta sitä en tuoksun takia uskaltanut ostaa. Onneksi nuo meikit ovat halpoja, joten ei tule iso rahallinen tappio, jos ei tuote sovikaan. En tosin oikein tykkää myymälästä, jossa noita tuotteita meilläpäin myydään.

Ei tuossa ripsivärissä tuoksua ollut, eikä ärsyttänyt silmiä. Ei kyllä loihtinut minun harvoista ripsistä tuuheita. Silmänrajauskynä, long lasting, oli hyvä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #77 : 24.08.16 - klo:14:57 »
Lisään vielä, että Rock 'n' doll on veemäistä puhdistaa pois. Ei lähde pelkällä putsarilla ja sormilla, vaan pakko liotelka ensin märkään vanulappuun ja sitten vasta pestä jollain rasvapitoisella aineella. Ja ko. ripsari ei edes ole vedenkestävä, tai ilmeisesti on ns. kyyneleen kestävä tai jotain.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #78 : 06.09.16 - klo:23:32 »
Kokemuksia on kertynyt siitä lähtien, kun kesällä ilmestyi kaksipuoleinen hylly pikkukaupungin Tokmanniin. Ihan ekaksi ostin kynsilakan, koska niitä oli kehuttu paljon. Eikä turhaan! Perus-geelisarjasta löytyi ihana vaalea nudehko pinkki, joka on väriltään varmasti niitä haasteellisimpia. Täydellinen peitto kahdella kerroksella, kuivuu hyvin, levittyy siististi! Nappisuoritus, josta esim. Essien Sugar Daddy (samantyyppinen sävy) voisi ottaa mallia. Lakkoja on sittemmin kertynyt, perusvalikoiman lisäksi yksi Jelly, No-make-up -lakka ja french manicure -kauneuslakka. Missään ei ole moittimista, tämän hetkisiä suosikkeja kaikki! Ostin myös leimaussetin ja musta ja valkoisen leimalakan. Leimaussettiä en ole saanut toimimaan, kuvio ei vaan tartu leimasimeen. Lakat on hyviä! Käytän valkoista kärkilakkana.

Ekoja ostoksia oli 2in1 eyeshadow & liner -vedenkestävä luomivärikynä. Ostin ensin vaalean light me up -sävyn, myöhemmin kävin hakemassa she's got the mauve - ja black to the routes -sävyt. Pysyy kuin tauti! Levittyy hyvin, mun makuun tarpeeksi "kuivasti" (inhoan, kun kynistä jää rasvainen tuntu). Miinusmerkkinä korkki, joka ei pysy kiinni. Ärsyttävää, jos joutuu ottamaan mukaan. Omia kyniä tuunasin kynän omalla nimitarralla, pysyy vähän paremmin.
Poistuvat tuotteet on ainakin täällä -50%, joten viime reissulla mukaan lähti poistuva Easy 2 use - tussieyeliner. Maksoi jotain päälle euron. Se ei ole päässyt vielä tositoimiin, mutta nopean testauksen perusteella kärki on sopivan jämäkkä ja tosi kapea. Tykkään piirtää ennemmin kapealla kärjellä kuin paksulla, kun rajauskäsi ei ole kovinkaan vakaa. Lähti myös aika helposti pesussa pois. Yksi ripsari on kokoelmaan eksynyt Livboxin kautta, eli taisi olla kesäkuun Forbidden volume. Tää on tosi perus. Ei mitään huomattavaa jälkeä, muttei huonoakaan. Ei varissut, mutta ei myöskään lähtenyt pesemällä. Käytän öljyä ykkösvaiheena, Sebamedin pesunestettä kakkosena ja tämä vaati vielä misellivedellä hieromista lopuksi. Ja silti saattoi olla silmien alla aamulla. Liian monimutkaista.

Kasvotuotteita löytyy All about matt! -kivipuuteri (ihan ok, tekee mitä lupaa ja pitääkin muutaman tunnin), kiillonpoistopaperit (vähän turhake) ja Shading powder (kaksiosainen contour, vaaleassa kaunis hileetön hohto, tumma itselle ok keltapohjainen varjostusväri). Uusimpana tulokkaana Summer Fun -kokoelmasta cream to powder -pinkihtävä hohtotuote, jota en ole vielä kunnolla testannut käytössä.

Huulituotteita käytän normaalisti tosi vähän. Eniten käytössä ollut tuote shading-paletin lisäksi on Prettifying lip oil -huuliöljy, jota mulla peruspunainen sävy sos my heart. Tässä on mukana jopa ihan näkyvää väriä (toisin kuin lumenessa), tuntuu huulilla kosteuttavalta ja jopa säilyy hetken aikaa. Viime reissulla ostin alesta nestemäisen huulipunan korallinpinkissä sävyssä. Kiva väri, mutta korostaa aika rankasti huulten kuivuutta. Vaatii vähän pohjatyötä. Mukaan lähti myös Summer Fun -kokoelmasta vaaleanpunainen huulipunakynä. Sama repalehuuliongelma kuin edellisessä (jaaa miksiköhän en käytä huulipunia?!).

Kaikenkaikkiaan mun uusi suosikkisarja, jonka hylly pitää käydä aina läpi, kun kaupassa käy. Hintalaatu-suhde on enemmän kuin kohdallaan!

Ediittiä. Onhan mulla vielä I ❤ colour intensifying -luomenpohjustaja. Valikoimassa on kaksi pohjustajaa , tämä colour ja sitten I ❤ Stage. Valitsin värin perusteella tämän (vaaleampi punertavampi). Pysyvyys on ok, muttei ihan täydellinen. Määrän kanssa on tosi tarkkaa. Jää helposti vähän märäksi. Nyt on syksyn aika tulossa uusiin tuotteisiin pohjustaja-luomiväri-yhdistelmätuote, joka kyllä lähtee mukaan, kunhan vaan hyllyyn ilmestyy. Kaikki "my but better" -tuotteet kiinnostaa kovasti.

Lisäedit. Niin onhan mulla päivittäisessä käytössä myös Make me brow -kulmavaha. Saisi olla himpun voimakkaampi pito mun itsepäisille kulmille, mutta muuten lähes täydellinen. Mulla on tummempi sävy, ihan nappi. Tykkään myös niistä kuiduista. Tuntuu täyttävän harvoja paikkoja paremmin kuin normivaha. Kynällä tulee liian piirrettyä jälkeä ja puuterimaisia kulmavärejä en oikein osaa käyttää. Harja on tosi pieni, mikä on vain plussaa Maybellinen jättiläisharjavahan jälkeen.

Tarvikkeista löytyy kynsinauhojen siistimiseen tarkoitettu tikku, jonka päässä on jostain karheasta matskusta (kiviainesta?) tehty työnnin. Sillä on kiva rapsutella kynsinauhoja irti kynnen pinnasta. Toinen kynsiväline on kärkilakkaukseen tarkoitettu sivellin. Sivellin on muotoiltu puolikuun muotoiseksi (sivuilta pidempi) ja sillä saa kivasti ranskikset lähes yhdellä vedolla. Tosin trimmasin itse sivuja vähän lyhemmiksi, koska haluan reunasta suoremman, enkä niin kaarevaa.
« Viimeksi muokattu: 11.09.16 - klo:12:40 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #79 : 15.09.16 - klo:10:44 »
Pääsin vihdoinkin Itiksen Essenceen kahmimaan tuotteita, valitettavasti hylly oli melko tyhjänä ja useat tuotteet loppu. Pitää kokeilla onnea Kaisaniemessä, jos siellä olisi paremmin.

Mini Sheer Lipbalm: tosi kiva tuote! Miellyttävän geelimäinen, vahamainen koostumus, joka tuntuu oikeasti kosteuttavalta. Näitä pitää saada lisää! Tosi pigmenttinen tuote, tuntuu huulilla huulirasvalta, mutta väriä lähtee kyllä ihan huulipunan verran. Värejä ei ollut kovin montaa, kaipaisin tähän enemmän vaihtoehtoja. Nyt ostin tuon joka kuvassa alimpana, kirkas pinkkikoralli.

Color & Care Lipstick: tässä olisi ollut värivaihtoehtoja enemmän, mutta koostumus oli kökkö. En tykkää näistä tahmeista "butter" -huulipunista, tuntuma huulilla on inhottava. Jos tykkäät NYX:n Butter Lipstickistä, kokeile tätä.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 16.09.16 - klo:18:50 »
Essence on tullut myös suomalaisen Pretty.fi-verkkokaupan valikoimaan.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #81 : 16.09.16 - klo:19:42 »
Kävin tänäänn Tokmannilla ostamassa deodoranttia ja kosteuspyyhkeitä ja kolusin Essencen ständin samalla läpi ilman yhtään mitään etukäteisuunnitelmia tai himotuksenkohteita. Päädyin täysin hetken mielijohteesta ostamaan All about Roses -luomiväripaletin, All about matt fixing compact powderin ja Strobing highlighter -korostuspuuterin.

Luomiväripaletissa on paljon samaa henkeä kuin Maybellinen The Blushed Nudes -paletissa ja nappien koostumus on melkein identtinen. Kermaisen pehmeästi levittyvät hohtavat sävyt ja pari hillitympää mattasävyä. Samankaltaisuudesta huolimatta kaikki sävyt ovat erilaisia, Roses on vähän viileämpi. Puuteri on vitivalkoinen, oletettavasti kasvoilla täysin väritön. Nappasin sen mukaan yhdeksi aseeksi meikkipohjan pysyvyysongelmien vastaiseen taisteluun. Korostuspuuteri on tosi nätti, hienoista kimalletta siinä on, mutta iholla enimmäkseen vain nätisti hohtava. Sävy on neutraali ja kädelle sipaistuna sen verran maltillinen, että voi sutaista vähän kiireessäkin kasvoille ilman pelkoa diskopallosta.

Keväällä ostamastani Essencen Silky touch -poskipunasta sävyssä Babydoll tuli mulle ihan luottotuote, en ole koko kesänä paljon muita käyttänytkään. Ihanan heleä ja vähän kaikkeen meikkiin sopiva puna. Samaten olen tykännyt Lash Princess -ripsiväristä (mintunvärinen), sillä saa oikein kivat ja näyttävät ripset, mutta miinuksen klimppaa herkästi ja kerrostaminen on mahdotonta. Pitää kerralla sutia varovasti hyvä lopputulos. Vär jää aika kovan ja tönkön tuntuiseksi ripsiin, loppupäivästä se voi tuntua vähän ikävältä. Tämä ei myöskään lähde niin helpolla pois kuin useimmat muut värit, joutuu vähän hinkkaamaan silmänympäryksiä.

Kaikkiaan Essence on hintaansa ja teinimäiseen ulkonäköönsä nähden erittäin laadukas sarja  :)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 18.09.16 - klo:11:59 »
Joo... Lähtenyt vähän lapasesta tämä Essence-haalinta. Käytän päivittäin meikkiä, mutta aika perusmeiningillä mennään, eli tosi vähän tulee kokeiltua mitään erikoisempaa. Pärjäisin varmaan aika vähällä määrällä tuotteita, mutta sisäinen kosmisintoilija on toista mieltä ;D

Syksyn uutuudet ovat rantautuneet lähi-Tokmanniin. Pääsin penkomaan hyllyä, kun vielä ihan kaikkia tuotteita ei ollut edes esillä, eikä mistään vielä testeriä. Uutuuksissa oli kaksi pohjatuotetta, joita halusin testata. Sekä Get picture ready että Camouflage -tuotteissa oli meikkipuuterit. Ostin sitten Get picture ready -meikkipuuterin, koska sitä mainostettiin sanoilla "long-lasting" ja "flawless finish", ja lisäksi se on mallia creme2powder. Iho on aika pintakuiva ja tottunut meikkivoiteeseen, joten tavallinen puuteri levitettynä niin, että peittää kunnolla, olisi varmaan saanut kuivuuden hienosti esiin. Sävyjä oli neljä: 10, 20, 30 ja 40. Sävynumerot olivat esillä (kuten muissakin pohjatuotteissa) nimen ja hinnan kahdella puolella: toisella puolella 10 ja 30, toisella 20 ja 40. Selvyyteen ei ole tullut, onko mahdollisesti pohjasävyissä eroa. Jospa esille tulevat testerit paljastaisivat asian. Kurkkasin valitessa reilusti kannen alle, mutta en tietenkään sorkkinut pintaa. Rasiassa ei ollut mitään suojaa puuterin päällä. Valitsin sävyn 20 matt nude, joka sekin näytti rasiassa aika tummalta. Kasvoilla ei niinkään. Käytän muuten tällä hetkellä Lumenen Nude Perfectionia sävyssä 3 ja CC-voidetta mediumina. Picture ready sävy 20 on kädelle testattuna ihan identtinen CC mediumin kanssa. Selvästi punapohjainen verrattuna Nude 3:een. Peitto ei ole ihan flawless, mutta pystyy aika hyvin kerrostamaan. Tämä myös pysyy yllättävän hyvin, kestää paremmin hikoilua ja niistämistä kuin Lumenen Nude.

Samaan Get picture ready -sarjaan kuuluvan brightening concealerin ostin myös. Sävyjä kaksi, 10 ja 20. Valitsin nimenomaan kirkastusta varten sävyn 10 ivory. Tuubissa on sienimäinen kärki, joka on itse asiassa aika turha. Itse en ainakaan saa sillä levitettyä/häivytettyä. Vaikka tuubissa sanotaan "high covering", kallistuisin tähän itse ennemmin kirkastavan kuin peittävän tuotteen valinnassa.

Väripuolelen uutuuksista nappasin ensimmäisenä hyllystä 2in1 eyeshadow & primerin sävyssä 02 nude rosé. Hyvin kuiva voidemainen koostumus joka nostaa kyllä pienimmänkin rypyn esiin. Testasin ensin yksinään luomivärinä: EI. Häivyttelin kuivahkoa jälkeä semi-mattaisella luomivärillä: EI. Eilen pääsi käyttöön oikein hohtavan luomivärin pohjalle ja yllättäen toimi tosi hyvin. Luomivärin hohto hävittää kuivahkoa jälkeä ja kuitenkin primer toimii niinkuin pitääkin. Luomiväri pysyi siistinä paljon kauemmin, eikä lähtenyt välittömästi kerääntymään luomivakoon.

Huuliuutuuksista flunssan kuivattamille huulille ostin BB lipglossin. Sävy on 03 flirtylicious, voimakas vadelmainen väri. Koostumus on paksu (mukana sheavoita), eikä lainkaan tahmainen. Tässä sävyssä on voimakas väri, joka jää huulille stainimaisena, kun kiilto on kulunut. Ei kuitenkaan kovin rumasti korosta kuivia huulia, koska koostumus on rasvainen ja kosteuttava. Tästä voisin ostaa toisenkin sävyn, jonkun neutraalimman (Suomessa myynnissä 5 sävyä), jota voisi levitellä myös ilman peilin välitöntä läheisyyttä.

Tulipas pitkä jaarittelu. Oon hiukan salaa ihastunut Essenceen ;)

Edit. Etukäteen olin havitellut Triinan ostamaa Strobing highlighter -korostuspuuteria. Käytän jatkuvasti Shading-paletin korostussävyä, koska se on vaan niin täydellinen. Se on jo niin selkeästi kuopalla (ja myynti lopetettu), että haluaisin testata muutakin korostuspuuteria. Strobingin pinta näytti rasia läpi niin hileiselta, että en ostanut. Triinan esittely oli kuitenkin toista mieltä, joten ehkä sekin pitää käydä kuitenkin kotouttamassa!
« Viimeksi muokattu: 18.09.16 - klo:12:23 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 18.09.16 - klo:12:27 »
^Strobing highlighterissa on tosiaan jonkin verran kimalteita, mutta ei sellaista pahaa karkeajakoista glitteriä ja pohja on nätisti hohtava. Jos hohto olisi vähän enemmän "subtle", niin olisi erinomainen, nyt vain oikein hyvä. Itse en ole kovin arka hileiden kanssa, kannattaa ehkä swatchata ensin, jos yhtään arveluttaa. Tässä blogissa oli aika totuutta vastaava kuva.

Blogissa on esitelty myös Light up your face Luminizer Palette, jossa on paljon intensiivisempi hohto ja itse koen ne vähän hankalammiksi, kun ei voi vain nopsasti sutaista menemään.

Voi kyllä olla, että mielipide muuttuu kun pääsen kunnolla testaamaan kasvoille eri valaistuksissa.
« Viimeksi muokattu: 18.09.16 - klo:12:33 kirjoittanut Triina »

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 18.09.16 - klo:18:47 »
^ Kiitos blogilinkistä! Sieltähän löytyi hyvät swatchit myös Get picture ready -meikkipuutereista. Tota Light up your face -palettia kaavailin, mutta en löytänyt lähikaupasta. Mulla on nimenomaan hakusessa tuote, jonka pohja saa olla kunnolla kuultava, mutta hileitä ei mielellään yhtään, tai tosi vähän. Strobing näytti blogissä ehkä vähän liian "laimealta". Shading-paletin korostus on just hyvä, vaikkakin sitä pitää kerrostaa, jos voimakkaampaa tulosta tahtoo. Pitää päästä hiplailemaan!

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 02.12.16 - klo:11:34 »
Mun täytyy tulla kehumaan Essencen Big Lashes-ripsaria. Jemmassa on ollut monta kuukautta, kun oon huono kokeilemaan uusia ripsareita mun Etude Housen Lash perm volume mascaran tilalla. Olin kuitenkin epähuomiossa tilannut väärän version (pidentävän) mun luottoripsarista ja kolme kuukautta sain kituutettua sen kans. Varastossa mulla ei muuta ollut kuin pari Essencen ja otin ton get bigin käyttöön ja siis vau, mitkä ripset. Melkein vois näyttää siltä, että on tekoripset, jos paksuutta sais vielä lisää. En voi moittia mun omia ripsiä, pituutta saa näkyviin oikeanlaisilla ripsareilla ja tuo Essence todellakin tekee sen. Lisäksi pysyy hyvin, ei varise tai ärsytä silmiä. Mulla on silmät aika herkät ja alkavat vuotamaan helposti. Markettiripsarien kanssa ollut ongelmia just sen kans, että leviävät sitten silmän alle, kun silmä vuotaa tai pientä vesisadetta on.

Hinta-laatusuhde täys 10 :ts
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 02.12.16 - klo:12:29 »
Tiedättekö, onko Essencellä yhtään 38-tyyppistä ripsaria?

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 02.12.16 - klo:12:55 »
^Unohdin mainita, että tuo mun luottoripsari on just tollanen 38 ja senkin takia huono löytää sille korvaajaa. Big lashes lähtee tosi siististi pois, en tykkää käyttää silmiin mitään eri puhdistusainetta meikinpoistoon ja tuo ei jätä silmien alle rinkuloita, eikä leviä käytössä, kuten mainittu.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #88 : 02.12.16 - klo:16:46 »
^ Onko sulla siis punainen, violetti, sininen vai musta tuubi? Mun mielestä niiden kaikkien nimi on Get big lashes tms. :D

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #89 : 05.12.16 - klo:17:03 »
Todellakin kiinnostaa, jos tästä sarjasta löytyy 38C-tyyppinen maskara! Voitteko linkata mikä niistä on kyseessä?