Kirjoittaja Aihe: Essence  (Luettu 43917 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Essence
« Vastaus #90 : 22.12.16 - klo:00:19 »
Mä oon nyt käyttänyt muutaman kuukauden I Like Long Lashes ripsaria ja on tosi hyvä! Pieni silikoninen harja, erottelee hyvin ja eikä liikaa, tarkoitan siis, että jopa tuuhentaakin. Tosin käytän pohjustajaa kevyesti, jotta taivutus pysyy, se toki voi vaikuttaa (tämä kyllä hyvin tuuhentaa alaripsetkin eikä vain värjää). Tätä Essencen ripsaria ostan varmasti uusiksi <3 Yleensä tykkään isommista harjoista, kun isot silmät, helpompi ja nopeampi meikata :o Mutta tällä saa tosi tarkkaa jälkeä ja ihan ripsirajaankin. Värikin kunnon mustaa eikä edelleenkään varise 4 kk käytön jälkeen ja yleensä tässä vaiheessa jo vaihdan, koska herkät silmät, mutta ehkä tätä voisin vielä kuukauden käyttää ainakin, kun ei ole allergiakausi :) Essencen ripsarit on muutenkin yllättäneet! Tämän rinnalle pian lähtee testiin Forbidden Volume, niin arvioin senkin, kunhan jonkin aikaa käyttökokemusta takana.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 30.12.16 - klo:19:20 »
Olipa täälläkin Tokmannilla Essencen myyntipiste. Kynsilakkasävyjä ei valitettavasti ollut niin paljon, kuin mitä olen joskus ulkomailla nähnyt - ja sävyt olivat pääasiassa cremejä. Kiva valikoima silti kosmetiikkaa kaikkiaan - ja ostinkin kynsienhoitotuotteita, kulmakarvageelin ja ripsivärin (en yhtään tykkää IsaDoran Volume & Curlista, pitäisi olla 38-mascara, mutta tuntuu leviävän älyttömän helposti esim. pikku tihkusateessa).

Ja heti pitää kehaista yhtä tuotetta, Essencen The Gel -päällyslakka vaikuttaa aivan mahtavalta! Mikä kiilto! Ei kutistu myöskään lainkaan, ei kupli helposti ja pinta tasoittuu itsestään lähes lasimaiseksi. Aivan mahtavaa tavaraa. Ai niin - kuivuu sairaan nopeasti ja kuivattaa myös lakat. HQ-ainesta - ja kolmen eskon hinta ei paljon kirpaise!
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #92 : 31.12.16 - klo:00:20 »
^ No hitsit, arvaa jätinkö tuon The Gel-päällyslakan viime viikolla hyllyyn, kun kukaan ole kehunu ja aattelin, ettei se nimenomaan kuivu nopeasti...Ensi viikolla takas hyllylle :D

Oon nyt käyttänyt uutta ripsaria The False Lashes - Dramatic Volume ja tää on hyvä! Tuuhentaa ja pidentää, saa nopeasti meikattua ripset näyttäviksi, muttei paakuta. (Monet tykkää niistä Princess-ripsareista, mutta niistä mä en oo taas tykännyt, ollut kuivia koostumukseltaan, paakuttaa ja varisee, eikä oo kestänyt kuin pari kuukautta max käytössä, nää on ollut ainoat huonommat ripsarit mun makuun ja silti oon ne loppuun käyttänyt sitten alaripsissä.) Mulla onkin nyt vaan käytössä Essencen ripsareita ja oon ollut tosi tyytyväinen, vaikka yleensä ollut tosi ronkeli ripsareissa, mutta Essence jotenkin vaan osaa homman <3 Ei ole yhtäkään ripsaria tullut tältä merkiltä vastaan mitä en ois voinu käyttää loppuun/en ostais uusiksi. Toimii sekä silikoniharjaksiset, että -kuitu. Ja vaihdan 3-4 kk välein ripsarin varmuudeksi, kun herkät ja kuivat silmät. Mikä parasta näissä se, niin kuin muutenkin Essencessä, että hintaa ei paljon mitään missään tuotteessa. Ja silti suurin osa hyviä!

Kasvojen varjostuksena käytän näiden paria luomiväriä, on tarpeeksi kylmäsävyiset (ja vaaleat kalpealle!) plus kiva, kun löytyy kauppareissulla, ei tartte tilailla kaikkea :) Käytössä on I Love Nude - 05 My Favorite Tauping. Ihan mun lemppari, laadukas, pien määrä riittää, levittyy ja häivyttyy nätisti. Tää vaan ei taida enää olla valikoimassa, harmittaa :( Toinen minkä löysin ja toimii myös on The Velvets - 05 Taupe Secret, myöskin tarpeeksi kylmä ja vaalea, pehmeämpi koostumus, pitää määrällisesti laittaa vähemmän, muuten ihan yhtä hyvä. Mä en edes kovinkaan paljoa varjosta kasvoja, niin luomiväri riittänee hyvin koonsa puolesta, kun sitä niin kevyesti laitetaan (en tykkää vahvasta varjostuksesta muutenkaan), kulumisen merkkejä ei näy, vaikka oon käyttänyt tuota ekaa jo pitkään. Verrattuna NYX poskipunaan sävyssä Taupe, nää luomivärit on vielä viileämpiä ja nimenomaan vaaleampia, kun on tosi kalpea/vaalea ja viileänsävyinen.

Vaaleanpunainen luomivärisivellin on laadukas, samoin kuin vaaleanlila häivytyssivellin, suosittelen lämpimästi kumpaakin!

Suosikkina ollut myös luomivärinpohjustaja I < 3 Colour Intensifying. Tarpeeksi vaalea, sopii kuivaihoiselle, pitää luomivärit paikoillaan niin pitkään kunnes ne poistaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 31.12.16 - klo:21:50 »
^ Satutko muistamaan missä ripsivärissä on silikoniharjakset? :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #94 : 03.01.17 - klo:20:33 »
^ Joo, tossa I Like Long Lashes- ripsarissa ja siinä Crazy Volumessa (pinkki hylsy)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 03.01.17 - klo:22:51 »
Pännii Essencen saatavuus. Täällä on kyllä useampikin myyntipaikka, mutta hyllyt aina ihan onnettoman vajaat ja aution näköiset. Useat lokerot ovat kokonaan tyhjiä tai sitten löytyy vain satunnaisia hajasävyjä ja kausikokoelmista on hyvin harvoin juuri mitään saatavilla. Metsästin tänään kolme ständiä läpi etsien meikkivoidetta ja korostuspalettia. Yhdessäkään ei ollut, onneksi löysin edes testerin voiteesta. Tilaan siis kosmetik4lessiltä, halvempiakin ovat.

Ripsiväreistä mintunvärinen Lash Princess on ollut tosi kiva, Forbidden Volume taas oli aika kuivakkaa ja vaatimattoman jäljen tekevää. Seuraavaksi testaan joulukalenterista tulleen I Love Extreme Volumen.

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 03.01.17 - klo:22:59 »
Onko Essencen ripsareista mikään siis 38 asteisella vedellä poistettava? En suostu enää muita ostamaan, mutta nyt käytössä olevaa pitää tilata Koreasta, joten haussa on helpommin ja nopeammin saatava tuote. En halua pitää mitään paria kappaletta suurempaa ripsarivarastoa, mutta kuivumiset ja katoamiset aiheuttavat välillä pikaisen tarpeen uuteen.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 05.01.17 - klo:18:56 »
All eyes on me multi-effect mascara oli aika kuivaa jo heti alussa, mutta se ei itse asiassa ole haitannut lainkaan, koska massa levittyy tosi nätisti ripsiin ilman minkäänlaista paakkuuntumista ja ihan oikeasti tekee useampaa asiaa eli sekä pidentää että tuuheuttaa. Ripsari ei varise myöskään päivän aikana ollenkaan. Tämä muistaakseni maksoi n. 3,5 euroa joten ihan hiton hyvä siihen hintaan! Haluan kyllä kokeilla jossain vaiheessa sitä mintunvihreää lash princessiä, mutta jos se ei ole hyvä, niin ihan mielelläni tätä multi-effectiä ostaisin toistekin.

Essencen luomiväripaletit eivät sen sijaan vakuuta edelleenkään. Aiemmin kokeilin All about romance -palettia ja viimeksi Quattro palettia 07 over the taupe ja molemmat ovat olleet pettymyksiä pigmentin suhteen. Tuosta quattro-paletista käytin pois itse asiassa vain valkean ja vaalean taupen sävyn. Muilla sävyillä ei ollut käyttöä joten siksi heitin siinä vaiheessa jo pois.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 13.01.17 - klo:19:35 »
Bongasin Youtubesta vinkin, että Essencen luomiväriä sävyssä 01 Snowflake voisi käyttää myös highlighterina. Kiinnostaisi testata, mutta epäilyttää, kannattaako kauppaan raahautua, kun ständit ovat aina niin tyhjiä.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #99 : 14.01.17 - klo:19:29 »
Mulla on toi Snowflake ja ostin sen juuri siinä mielessä, että käyttäisin korostukseen. Sävy on hyvin viileä ja vaalea, mutta hieno hohde, ei erillisiä shimmer-partikkeleita. Hieman liian vaalea mun iholle kuitenkin. Multa löytyy myös sävy 19 "a grammy goes glammy", joka on neutraali kultainen. Hyvä hohto tässäkin, mutta ainakin luomille levitettäessä tuntuu vähän levittelevän kiiltohippusia ympäriinsä. Suosittelen siis hankkiutumaan essence-hyllyn lähistölle ja testaamaan!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #100 : 17.01.17 - klo:18:38 »
Margot, mulla on ollut tuo Snowflake muutaman kuukauden käytössä ja se on aivan ihana highlighter! Tosi nättiä hohtoa tekee ja on hyvälaatuinen. Mä ostin sen myös korostustarkoitukseen ja löysin ihan hyllyltä. Jos vaan puhdas valkoinen sopii itselle korostuksiin, ehdottomasti kannattaa tuo hakea. Helppo reissussakin, kun on pien ja voi käyttää silmiinkin.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 18.01.17 - klo:10:14 »
Mä otan sanojani hiukan takaisin Snowflake-kommentista. Sehän on siis täysin valkoinen, ja kun sen ostin, se näytti poskipäillä selkeästi valkoiselta. Tällä hetkellä ollaan varmaan niissä kalpeimmissa ajoissa, kun tästä ketjusta innostuneena eräänä päivänä kokeilin uudelleen Snowflakea. Toimii ihan sikahyvin luomilla (tykkään tosi vaaleasta luomilla), ei karise mihinkään. Highlighterina poskilla kirkastaa kivasti yhtä kevyesti tunkkaista poskipunaa, joka pinkistä sävystä huolimatta toistuu lämpimällä iholla rusehtavana. Eli iso suositus! Käteviä ovat, kuten Chaos jo mainitsikin mukaan otettavina, kun pari pientä nappia riittää.

Mulla on myös mattasävyistä 14 chilli vanilli, joka on oikeastaan hiukan vaaleampi mattaversio tosta "the grammy goes glammy" -sävystä. Käytin pitkään luomien pohjasävynä Wet'n'wildin Creme Brulee -sävyä, mutta pikkuhiljaa siirtynyt muihin testauksen ilosta. Tämä "chilli vanilli" on aika jauhoinen, mutta levittyy hyvin vaahtomuoviaplikaattorin avulla ja tässä on peittoa. Ei mitenkään Grimas-tasoisesti, mutta enemmän kuin muissa kilpailijoissa. Pari kivaa taupe/griege-sävyä sekä mattana että hohtavana mahtuis vielä kokoelmiin ::)

Asiasta toiseen:
Onko kukaan törmännyt Suomen fyysisissä kaupoissa tämän vuoden joulukokoelmaan? Mun lähi-Tokmannilla on kahden metrin ständi, johon ilmestyi ennen joulua (nyt ei juuri tule nimeä mieleen) alkusyksyltä se sellainen tropiikki-sävytteinen kokoelma (sisälsi mm. liukuvärjätyn poskipunan). Tuleeko kaikki kausikokoelmat Suomeen kaikkiin myyntipisteisiin, vai kuka päättää, että mitä niistä myydään? Paria juttua olisin halunnut joulujutuista testata...

Edit. Exit to explore on kokoelman nimi, myynnissä 8-9.2016
« Viimeksi muokattu: 18.01.17 - klo:10:21 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 18.01.17 - klo:10:48 »
^ Minä näin juuri noita tuon kokoelman tuotteita Tokmannilla Essencen hyllyn vieressä alekorissa, mutta joulujuttuja en ole nähnyt. Pretty.fi:ssä niitä oli ainakin aikaisemmin. Nuo kaikki kokoelmat ei taida tulla Suomessa liikkeisiin myyntiin.
« Viimeksi muokattu: 18.01.17 - klo:10:51 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Hermione

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 18.01.17 - klo:12:26 »
^ Pretty.fi:stä ja kosmetik4less:stä kävin juuri jouluja etsimässä. Kummassakin oli enää ihan muutamia juttuja jäljellä, eikä tietenkään niitä, mitä olin etukäteen katsonut. K4L:ssä oli myös muita vuodenvaihteen kokoelmia (Glitter in the air ja Winter glow), joita ei Suomeen ilmeisesti koskaan tulekaan. Niissäkin oli sellaisia tuotteita, joita olisin voinut ostaa, muttei tietenkään enää saatavilla. Ovat tulleet myyntiin jo marras-joulukuussa. Äh... Täytyy ruveta bongailemaan kosmetik4less:iä vähän tarkemmin aina, kun kokoelmia ilmestyy. Essencen kansainvälisillä sivuilla oli myös uusia tulossa olevia tuotteita esittelyssä. Mielenkiintoisia, toivottavasti saadaan Suomeen myös samoihin aikoihin (helmikuun puolenvälin jälkeen)!

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #104 : 18.01.17 - klo:15:38 »
Täällä on nyt lähipäivinä täytetty Essencen ständit kun oli kaikkea kivaa. Ripsareita tuli hipelöityä, mutta kun en osannut päättää mitä kokeilisin, päädyin ottamaan stay all day 16h long-lasting concealerin värissä 10 natural beige. Kokeilen miten toimisi silmänalusten tummien kohtien peittämisessä. Ei todellakaan mikään hintava investointi, essencen hinnat ovat muutenkin todella budjettiystävällisiä.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett