Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 285628 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Näille voisi kai aloittaa myös oman ketjun. Ehkä vähän turhaa eri sarjoille omaansa, tuskin kiinnostus niin kovaa on.

Kulutin loppuun Paulan BHA:n ja vaikka Paula ei ihan kohtuuttomasti tuotteitaan hinnoittele, niin ajattelin silti etsiä vähän edullisempia vaihtoehtoja.

Olen käytellyt BHA:n rinnalla iHerbistä AHA-kuorintavoidetta - ja yhdistelmä tuntuu minun ihollani toimivan paremmin kuin pelkkä BHA. Käytössä on ollut Derma-E:n Overnight Peel - ja siitä ei ole pahaa sanaa sanottavana, mutta voihan sitä aina muutakin kokeilla.

Korvaavina tuotteina noille minulla on nyt Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner ja AHA 7 Whitehead Power Liquid. Sain tuotteet tänään, joten palataan kokemuksiin myöhemmin.

Myös kosteusvoide talveksi on hakusessa, viime talvena käytössä oli Cliniquen antioksidanttivoide. Se oli ihan ok, mutta minusta aika kallista tavaraa eikä varsinaisesti ihmeitä tehnyt. Todennäköisesti testaan Benton Snail Bee High Content Steam Creamin, vaikka Benton on vähän lokaa saanutkin yhdestä huonolaatuisesta erästä saman sarjan seerumia. Mutta voiteen arviot ovat niin hyviä ja hinta kohdallaan, varmaan pakko kokeilla.

Cosrx merkkinä on aika kiinnostava, INCI:t ovat selkeitä ja hyvänoloisia.  Bentonin voiteesta ei paljon täyteaineita löydy, kiinnostava INCI siis siinäkin.
« Viimeksi muokattu: 29.07.15 - klo:16:23 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Polina

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #1 : 28.11.14 - klo:22:55 »
Kiva, kun aloitit ketjun, Lila. Itse pistin eilen tilaukseen tuon samaisen AHA/ BHA Clarifying Treatment Tonerin, joten kiinnostaa kuulla kokemuksia. Olen aiemmin käyttänyt hyvällä menestyksellä Paulan 2% BHA -nestettä, mutta tällä hetkellä mulla ei ole Paulan tuotteisiin oikein varaa.

Samainen Derma-E:n Overnight Peel on täälläkin käytössä. Madre Labsin retinoliseerumin hankin myös noin kuukausi takaperin, ihan toimivalta on tuntunut sekin.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 30.11.14 - klo:11:20 »
Vähän ensivaikutelmia noista. Pakkaukset ovat minimalistisen toimivia ja tykkään noista kylppärissä. AHA/ BHA Clarifying Treatment Toner tuntuu miedolta. Tuotteissahan ei ole hajusteita, mutta koska tässä ainakin osa hedelmähapoista tulee jostain omenauutteesta, niin vedessä on mieto ja miellyttävä omenainen tuoksu. Ei jätä ihoa tahmeaksi. Käyttelen huoletta päivittäisenä kasvovetenä.

AHA 7 Whitehead Power Liquid vaikuttaa nimensä mukaisesti tehokkaalta. Saatan jopa tuntea aavistuksen pistelyä iholla levittämisen jälkeen, mutta punoitusta ei näy. Todellakin vaikuttaa liuottavan tukkeumia, aamulla on iholla selvästi sen omaa rasvaa ja jo kahden käyttökerran jälkeen erityisesti nenän alue näyttääkin puhdistuneelta  :o. Tuote alkaa jonkin verran tuoksahtaa iholla, haju on jostain tuttu, muistuttaa vähän askorbiinihapon tuoksua, muttei kuitenkaan ole aivan sama.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 30.11.14 - klo:12:12 »
Todennäköisesti testaan Benton Snail Bee High Content Steam Creamin, vaikka Benton on vähän lokaa saanutkin yhdestä huonolaatuisesta erästä saman sarjan seerumia. Mutta voiteen arviot ovat niin hyviä ja hinta kohdallaan, varmaan pakko kokeilla.

Mulla on tätä ja on kyllä hyvää. Tosin en tiedä miten hyvin se sopii jos on kovin kuivuuteen taipuva iho, sillä mun iho on vain joiltain osin pintakuiva, mutta muuten täysin kuivan ihon vastakohta. Toki nyt talvella iho kaipaakin enemmän kosteutusta. Mutta tuo Bentonin voide on tuntunut todella hyvältä mun iholla. Se rauhoittaa myös punoitusta, sekä kuivista kohdista että näpyistä jääneitä. Se ei tuoksukaan oikein miltään ja koostumus on juuri sopivan voidemaista. Sitä voi myös laittaa tosi vähän, sillä se levittyy tosi helposti koko kasvoille. Päivävoiteeksi se olisi mulle liian tuhtia, mutta yövoiteeksi juuri passelia.

Mulla oli myös joku Bentonin seerumi (oisko ollut myös joku Bee), josta en tykännyt yhtään. Se ei tehnyt mitään, jäi nahkeaksi vaikka olikin tosi kevyttä ja haisi pahalle. Vissiin vähän arpapeliä noiden tuotteiden kanssa.

Pitää tässä nyt myös hehkuttaa Misshan Time Revolution Night Repair -seerumia, jonka bongasin yhdestä blogista. Tää on myös niiiiin hyvä mun iholle. Heleyttää todella kivasti ja varsinkin iltaisin käytettynä yhdessä tuon Bentonin voiteen kanssa on aamulla todella hyvä tuntu kasvoilla. Ja vaikka mulla on herkkä, rasvoittuva ja epäpuhtauksiin taipuvainen iho, niin silti tämä seerumi on sopinut mulle. Seerumi ei ole mistään halvimmasta päästä, mutta pullo on tosi iso ja tää on kyllä riittoisaa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 01.12.14 - klo:11:22 »
^Kiva kuulla, enköhän minäkin tuon hanki. On nykyisin vielä tuubissa - ja se on minusta aina hyvä.

Näistä AHA/BHA -jutuista ei ole kyllä pahaa sanaa sanottavana. Tehoa on, miellyttävät käytössä pakkauksia myöten ja iho tykkää. Cosrx vaikuttaa muutenkin ihan järkisarjalta, sieltä varmaan vanhojen tuotteiden loppuessa testaan myös putsarin ja hyaluronihapposeerumin.

Myös joitain naamioita tekee mieli kokeilla. Jossain Cosmeticloven paketissa oli aikanaan mukana joku sheet mask, eli semmoinen umpiopussissa oleva kuitukangasnaamio, joka on kyllästetty melko juoksevalla tehoaineella. Oli tosi mukava käyttää ja ainakin se kyseinen yksilö oli todella kosteuttava talviselle korppuiholle. Onko kukaan näitä testaillut?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #5 : 01.12.14 - klo:15:03 »
Minuakin kiinnostaa Misshan Time Revolution sarja, essence tai seerumi. (Tosin, Koreassa ihinhoitorutiiniin voi kuulua kymmenen eri tuotetta ja hoitonestettä - se on kuitenkin hieman liikaa...)

Kaikki kokeilemani sheet maskit ovat tuntuneet hyviltä eivätkä edes valuneet - kätevä pitää kasvoilla sen suositellun ajan verran..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 01.12.14 - klo:15:54 »
Kylläpä tekisi mieli tilata tuo Cosrxin AHA Liquid. BHA Liquidia on puoli pulloa takana, ja jos suinkin mahdollista, en luovu siitä enää koskaan. Mun siippanikin on ihan hurahtanut siihen, minkä ymmärrän kyllä - kun omalla, hoidetullakin iholla tämän tehot ovat todella ilmeiset, tuollaisella, jonka ihonhoitorutiinit koostuvat satunnaisesta pesusta, tulokset ovat kyllä vielä häkellyttävämmät. Ehkä noita nesteitä voisi käyttää vuoroöinä?

Tilasin vastikään Cosrxin salisyylihappoputsarin, mutta se on vielä matkalla luokseni.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 01.12.14 - klo:16:02 »
Kylläpä tekisi mieli tilata tuo Cosrxin AHA Liquid. BHA Liquidia on puoli pulloa takana, ja jos suinkin mahdollista, en luovu siitä enää koskaan. Mun siippanikin on ihan hurahtanut siihen, minkä ymmärrän kyllä - kun omalla, hoidetullakin iholla tämän tehot ovat todella ilmeiset, tuollaisella, jonka ihonhoitorutiinit koostuvat satunnaisesta pesusta, tulokset ovat kyllä vielä häkellyttävämmät. Ehkä noita nesteitä voisi käyttää vuoroöinä?

Tilasin vastikään Cosrxin salisyylihappoputsarin, mutta se on vielä matkalla luokseni.

Voitko vinkata linkin siihen BHA-tuotteeseen? En löytänyt ainakaan Cosmetic Loven sivuilta..

EDIT: Jo löysin...

Nuo vaikuttavat edullisilta verrattuina Paulan vastaaviin - taidan tilata joskus tulevaisuudessa, kun tulee tarvetta :)
« Viimeksi muokattu: 01.12.14 - klo:16:05 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 01.12.14 - klo:16:45 »
Joo, hinnat ovat kyllä kohdallaan - ja kun vielä Cosmetic Lovesta ja monelta eBay kauppiaalta saa postikuluitta, niin  :ts

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 01.12.14 - klo:17:21 »
Tuote, joka myös kiinnostaisi, on TonyMolyn Tomaattinaamio  ;D Sopisi tällaisella harrastelijapuutarhurille ja tomaatinkasvattelijalle! Sain joskus siitä näytteen.. ihanan söpö tomaatinmuotoinen purkki  <3  :l
Tomatox Massage Pack

(TonyMoly näyttää mieltyneen näihin hedelmänmuotoisiin pakkauksiin - valikoimassa näkyy olevan myös persikkaa, tangeriinia jne...!)

1b F/M ii

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 01.12.14 - klo:19:05 »
^Mulla on tomaattinaamio, ja tykkään tosi paljon! En osaa oikein määritellä, mitä se tekee, mutta jotenkin näytän roimasti paremmalta sitä käytettyäni. Käytän yleensä juhlien ja muiden erityistilaisuuksien alla.

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #11 : 01.12.14 - klo:21:20 »
Mulla on noita face mask sheetejä tällä hetkellä MyBeautyDiarylta ja Sasatinnieltä. Löytyy kaikenäköistä suklaatryffelistä pääskynpesänaamioon ja perus aloe veraan :P. Kaikki on ihanan kosteuttavia ja miellyttäviä käyttää, mitään suuria eroja eri versioiden kesken en ole huomannut. Tosin koitan aina valkata kaikki moisture-nimetyt. Varsinkin jos on itseaiheutettua nestehukkaa iltaelämän jäljiltä, naamio tuntuu ihanalta.. Hamstraan noita aina jos pääsee Aasiassa käymään. Parhaiten saa tehot irti kun hengaa puolisen tuntia maski puhtaalla naamalla ja sen pois oton jälkeen vaan pyörittelee ihon pintaa kunnes kaikki maskista jäänyt geeli on imeytynyt. Yleensä en tarvitse muuta kasvovoidetta yöksi.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 02.12.14 - klo:18:09 »
Paras korenaamio on Etude Housen Aloe Moistfull sheet mask. Ei vahvasti hajustettu, ei lähmää ja imeytyy kokonaan kunhan antaa olla naamalla. Jos iho kenkkuilee ja on kuiva niin tällä korjaantuu heti  :) Toinen hyvä Etuden tuote on Moistfull Collagen Cream. Kosteuttava kuivan ihon tuote, joka ei takuulla lähmää. Koostumukseltaan geelivoide - ja tosiaan geelivoide toisin kuin monien muiden sarjojen samalla kuvauksella kulkevat tuotteet. Täydellinen, jos on kuiva sekaiho joka vaatii kunnon voiteen, mutta kuivan ihon tuotteet yleensä lähmää. Tuoksu on myös hyvä: kevyt ja sitruksinen eikä sellainen kukkaismummotuoksu mikä korealaisissa voiteissa yleensä on.  Purkki oli pirirpintaan täynnä eli saa rahalle vastinetta  ;D Sarjasta mulla on ollut myös kasvovesi, emulsio ja essence mutta ne oli aika peruskamaa - ihan toimivia kyllä.

Numero kolmosena on muidenkin tykkäämä Benton Snail Bee Steam Cream, joka on superhyvä yleisvoide. Nimestä voisi päätellä että on aika tujua kamaa, mutta tämä on kyllä ehdottomasti herkän ihon tuote. Täysin hajuton (ei siis edes sitä hajusteettomien muovista tuoksua) ja toimii erinomaisesti myös käsirasvana. Rasva on siitä hassu, että joskus vaatii alle kevyen kerroksen toista voidetta, että imeytyy kunnolla mutta sitten imeytyykin täysin huomaamattomaksi. Tämä pysyy myös tilauslistalla. Sarjan seerumi tai olikohan kasvovesi oli puolestaan ihan surkea ja lähmäsi. Voide kuitenkin rulettaa!   :ts
« Viimeksi muokattu: 02.12.14 - klo:18:15 kirjoittanut Lalla »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 02.12.14 - klo:20:06 »
No kiva  :D, sorruin sitten eilen illalla tilaamaan tällaisen setin: http://cosmetic-love.com/holika-holika-ampoule-mask-sheet-from-nature-18ml-x-10pcs.html

Tuo postikuluttomuus on kyllä mukava juttu, ei paljon harmita tilata yksittäistä pikkutuotetta.

Eipä minulla kyllä nyt yhtään naamiotuotetta ole, että ei ehkä ihan paha ostos. Talvella kumminkin iho kaipaa erityishuomiota.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 09.12.14 - klo:09:00 »
Kaivelin esille myös aikaisemmin saamiani näytteitä. Jostain syystä olen tosi laiska testailemaan, ellen sitten ole ihan itse tarpeeseen näytteitä tilaillut.

Aika mainio - ja älyttömän halpa - kosteusvoidelöytö on Tonymoly Red Appletox Honey cream. Tuo maksaa alle kympin. Omenanmuotoisesta pakkauksesta voi olla monta mieltä, mutta kätevä se ei varmasti ole, tuubi toimisi paremmin (jos olisi tuubissa niin saattaisin tilatakin). Itse voide sensijaan on todella ihana ja INCI on väriaineita lukuunottamatta aika mainio, ei tosin parabeeniton, jos joku sellaista hakee. Tämä on silikoninen geelivoide, joka antaa todella hyvän pohjan meikille. Voiteessa on jonkin verran hedelmähappoa, se on siksi pehmentävä ja pintakuivuutta hillitsevä. Siinä näyttäisi olevan todella vähän mitään aknea mahdollisesti pahentavaa. Vaikka tuoksut kasvovoiteissa yleensä vain ärsyttävät, niin tämän raikkaan omenantuoksun kanssa voin elää. Ainoa ongelma on se, että pian voiteen levityksen jälkeen on saatava omenaa tai päärynää  :P.

Toimii varmasti monenlaiselle ihotyypille. Kosteutustehoja on niin paljon, että ihon hiusjuonteet siliävät silmissä, mutta rasvainen tämä ei ole. Onneksi näytteitä on useampi!
« Viimeksi muokattu: 09.12.14 - klo:09:02 kirjoittanut Lila »