Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444311 kertaa)

Paikalla Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #1020 : 23.07.15 - klo:20:49 »
COSRX:n AHA/BHA tonerin ensimmäinen ainesosa ei ole mineral oil vaan mineral water  :).

Se on koostumukseltaan hyvin vesimäinen, ei tietoakaan öljyisyydestä. Uppoaa ihoon ihanasti, ei jätä kiristelyä eikä öljyisyyttä. Herkkäihoiselle ei välttämättä sovi happamuutensa takia.

Triklosaani ei ole kyllä mikään kiva aine, säilöntäaineena se kai on tuossa mizonissa :(. Onneksi on tuollainen paikallishoitotuote, jota ei tule käytettyä päivittäin, ei isoille alueille, eikä limakalvoille.
« Viimeksi muokattu: 23.07.15 - klo:20:56 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1021 : 24.07.15 - klo:06:35 »
Omalta listalta löytyy useita tuotteita, joita voisin hankkia uudelleen, mutta saan aika hitaanlaisesti mitään loppumaan ja siinä välissä ehtii tulla uusia suosikkeja ja mielenkiintoisia uutuuksia. Tällä hetkellä tällaisia toiselle kierrokselle lippunsa lunastaneita ovat Esthetic House Collagen Jelly Pack, Klairs Supple Preparation Toner, Skinfoodin sokerimönjäkuorinta, Skinfoodin Avocado Rich Essence, Innisfreen ja Misshan sheet maskit, COSRX BHA-neste ja IOPE Moisture Relief Cream. Muitakin potentiaalisia on, mutta nämä voivat tosiaan muuttua vielä monta kertaa.

Klairsin kasvovettä ja Skinfoodin avokadoseerumia voisin kehua loputtomiin. Älyttömän kivoja kosteuttajia ja miellyttävä ihotuntuma  :)

Testasin näytteestä It's Skin Prestige d'Escargot -etanavoiteen, ei vakuuttanut. Levitin paksun kerroksen, joka kuitenkin hävisi ihoon turhan nopeasti jättäen vähän kosteusköyhän pinnan. Toinen testattu oli bloggaajien suosiossa oleva Nature Republicin Super Aqua Max Combination Watery Cream, todella miellyttävän ja erinomaisesti meikin alle sopivan pinnan jättävä kosteusvoide. Tämä voisi sopia varsinkin hiukan rasvoittuvalle iholle. Kolmas testituote oli Skinfoodin Broccoli Cleansing Foam, ihanan paksu ja kermainen vaahto, mutta kuivatti pahasti ja menee kiertoon.  Laitan varmaan jossain vaiheessa muutenkin isomman satsin tuotteita myyntiin, kun niitä helmiä on nyt löytynyt sen verran käyttöön enkä yksinkertaisesti ehdi kuluttaa kaikkea.

Tosowoongin Apricot Cleansing Oil on hyvä, selvästi parempi kuin Innisfreen omppu. Tällä jää puhtaampi ja miellyttävämpi tunne kuin Innisfreellä, joka välillä tuntui jopa kuivattavan. Vaatii ehdottomasti kyllä kakkosvaiheen. Tässä on kivan luonnollinen aprikoosimainen tuoksu.

Leuka on ikävästi täynnä tukkeumia, mutta muuten iholla on taas hyvä vaihe meneillään. Kosteustasapaino on nyt kesällä niin eri sfääreissä kuin talvella. Kiva vaan, kun se kuivuuskausi kestää täällä sen 9 kk  ::)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1022 : 24.07.15 - klo:07:12 »
COSRX:n AHA/BHA tonerin ensimmäinen ainesosa ei ole mineral oil vaan mineral water  :).

Hyvä! :) Tosiaan oli niin monessa paikassa mainittuna nimenomaan mineraaliöljy, vaikka se minustakin aika kummalliselta kuulosti. Olil meinaan jo kerennyt tilata tuota juuri siinä toivossa, että se olisi vähemmän lähmäinen kuin Paulan 2% bha.
Cogito ergo doleo.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1023 : 24.07.15 - klo:10:08 »
^Tuo toner ei ole oikeastaan Paulan BHA:ta vastaava tuote, siinä on hyvin matala pitoisuus happoja. BHA Power Liquid sensijaan on - ja se tosiaan voittaa Paulan BHA:n käyttömukavuudessa 6:0 - ja on ainakin minulla teholtaan vähintään vastaava. Toneria kannattaa käyttää ennen varsinaisia happoja ja C-vitskua. Siinä on hyvin matala pH --> valmistaa ihon hyvin tuotteille, jotka vaativat matalaa pH:ta toimiakseen, tehostaa siis AHA:n BHA:n ja C-vitskun vaikutusta.

Otin nyt kuitenkin jo Sidmoolin Dr Troub -retinoliseerumin käyttöön - ja onpahan tässäkin käyttömukavuudeltaan mahtava tuote! Seerumi on ohutta ja malvanväristä, vähän kuin maitoa, jossa on lillinyt muutama mustikka. Hyvin mieto, ei-parfyyminen tuoksu. Iho imaisee liemen hetkessä, kuuluu vaan slurps ja röyh! Vaikutuksesta en osaa vielä sanoa, ei ainakaan parin illan jälkeen ole saanut ihoa hilseilemään edes herkiltä alueilta.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1024 : 24.07.15 - klo:10:25 »
^Hitsi, miten mä nyt olen mennyt näiden kanssa niin sekaisin. ;D No onneksi mulla on kasvovesikin ihan lopussa, eli varmasti löytyy käyttöä tällekin. Sainpahan nyt hyvän syyn laittaa vielä uuden tilauksen vetämään... O:)
Cogito ergo doleo.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1025 : 24.07.15 - klo:15:48 »
Missähän kaikissa tuotteissa olisi niasiiniamidia? Se on yksi lempiraaka-aineeni, ja aion panostaa sen käyttöön.. Monissa koreatuotteissa tuota ihmeainetta on.. mutta jos joku on törmännyt seerumiin tai essenceen, jossa se on pääosassa, niin huikatkaa  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1026 : 24.07.15 - klo:16:04 »
^ En tiedä, missä kohtaa Secret Key Snow white essencen INCIä tuo ainesosa on, mutta itselläni on kyseinen tuote käytössä ja ainakin pullossa lukee "niacinamide contained" :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1027 : 24.07.15 - klo:16:09 »
Huomasin myös Misshan First essencen sisältävän tätä, samoin Etude Housen I need you sheet maskin...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1028 : 24.07.15 - klo:17:01 »
Minulla on tämä Mizonin ampoule - ja on ihana, tuoksuton ja vesimäinen: http://www.cosdna.com/eng/cosmetic_1abb161858.html

Ylipäätään kannattaa katsella noita whitening-tuotteita, niistäpä sitä niasiiniamidia usein löytyy.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1029 : 24.07.15 - klo:17:04 »
Itseäni vain estää tuo 'placenta', en aio minkään nisäkkään tai ei-nisäkkään istukkauutetta kasvoilleni sivellä... :( Aina ei tiedä raaka-aineiden alkuperästä.

1b F/M ii

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1030 : 24.07.15 - klo:18:08 »
Mä en olekaan tänne pitkään aikaan kirjoitellut, olen vain taustaillut. ;D Syynä ei suinkaan ole innostuksen väheneminen vaan se, että onnistuin aikoinaan tilaamaan niin nappiin meneviä tuotteita, että en ole kokenut tarpeelliseksi haalia Korea-kamaa mielettömiä määriä. Mulla kuitenkin on herkästi reagoiva iho ja jokainen uusi ihonhoitotuote on aina vähän riski ihon kunnon kannalta...

Vakiotuotteikseni ovat jääneet COSRX Galactomyces Essence, Mizonin All in One Snail Repair Cream ja Snail Recovery Gel Cream, Bentonin Snail Bee Steam Cream ja the meritähtisilmänympärysvoide. Bentonin voide ja Mizonin All in One vetelevätkin jo viimeisiään ja uudet ovat tulossa parhaillaan. Tuolla All in Onella on ollut todella positiivinen vaikutus ihooni ja nyt kun se on loppu, niin heti iho reagoi näpyillä ja punoituksella. :(

Uusia tuotteita on tulossa kaksi, Mizonin Water Volume Aqua Gel Cream ja Good Night White Sleeping Mask. Tuota Water Volumea olenkin näytteen muodossa kokeillut aikaisemmin ja se vaikutti sopivalta päivävoiteeksi.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1031 : 24.07.15 - klo:20:43 »
Mä olen myös tykästynyt tuohon Mizonin All in one snail creamiin. Ensin olin ihan että plääh, mutta nyt tykkään kovasti ja ihokin on parempi. Tykkään kun sitä saa myös tuubissa, mulla on kylppärin kaapissa ja treenikassissa omat tuubit. Olen nyt laittanut yöksi Mizon Hyaluronic Ultra Suboon cream + Mizon Snail recovery gel tai sitten Mizon Good night wrinkle care sleeping mask. Päivävoiteena käytän tuota Mizon All in one snail creamia tai Paula's Choicen suojakertoimellista voidetta. Ei vaan ole ollut kauheasti tarvetta suojakertoimelliselle voiteelle kun joka päivä tuntuu satavan vettä (ja mä olen joka tapauksessa päivät sisällä toimistossa). ::)

Tuo Mizonin Water volume aqua gel cream houkuttelisi, mutta siinä on hajusteita niin en sitten tilannut (onneksi tarkistin vaikka noita incejä saa välillä kaivaa ihan urakalla ennen kuin löytää). Samoin kuin tuossa White sleeping maskissa. :-[

Istukkajutut ällöttää muakin. :-X Onko tietoa miten tuo meritähtiuute toteutetaan? Mulle tulee mieleen vain että ne ressukat liiskataan ja tursuava mössö käytetään hyväksi.... :P (Ei vissiin mee ihan silleen?)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1032 : 24.07.15 - klo:21:11 »
^Mä olen jostain lukenut, että ne kuivatetaan ja sitten jauhetaan jauheeksi. En tiedä tuon väitteen todenperäisyydestä muuta kuin että kuullostaa ihan loogiselta. :P Ja kurjalta. :( :(
Cogito ergo doleo.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1033 : 24.07.15 - klo:21:12 »
Istukkajutut ällöttää muakin. :-X Onko tietoa miten tuo meritähtiuute toteutetaan? Mulle tulee mieleen vain että ne ressukat liiskataan ja tursuava mössö käytetään hyväksi.... :P (Ei vissiin mee ihan silleen?)

Ei. :D Ne kuivataan ja jauhetaan jauhoksi, josta sitten tehdään sitä uutetta. Kuulostaa vähän ikävältä, mutta ilmeisesti tuon karun kohtalon kokevat meritähdet ovat jotain vieraslajia, josta muutenkin pyritään pääsemään eroon eli ei niitä tähtösiä pelkästään kosmetiikkateollisuuden takia listitä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1034 : 24.07.15 - klo:22:00 »
Näin on, ne meritähdet ovat liiankin nopeasti uusiutuva luonnonvara siellä päin, joten niitä riittää haitaksi asti ja kosmetiikkateollisuus hyödyntää näin ollen joka tapauksessa pakollista tuhoamisprosessia ..

Istukkauutekin tulee tietysti teuraaksi menneistä elämistä, joita käytetään kaikkeen mahdolliseen.. ruoantuotannon ja nahankäytön hyväksyn (kunhan eläimet ovat saaneet viettää hyvää lajinmukaista elämää, ei tehotuotantoa), mutta omalla kohdallani lisääntymiseen liittyvät osaset jätän käyttämättä, eettisistä ja tunnesyistä   :'(

1b F/M ii