Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444308 kertaa)

Poissa Eydie

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #1035 : 24.07.15 - klo:22:27 »
Mun Wishtrend-paketti saapui ja uusi versio Ostin C-vitamiinista pääsi testiin. Neste imeytyi hyvin ja tuntui kaikinpuolin hyvältä. Pari uuttakin tilausta laitoin sisään: Purebessin Galactomyces sy-voide ja Syn-ake voide (yht. hinta 14 taalaa ebaysta) ja Mizonin etanavoiteita ja Etude Housen 101-kyniä Roseroseshopista.

Mizonin pinkki etanatuubi ja Etude Housen kynät ovatkin jo hyväksi koettuja kakkoskierroksen tuotteita. Tosin Etude housen kynistä tilaan uusia värejä. Muita taatusti uudelleen tilaukseen päätyviä/jo uudelleen tilattuja ovat: Cosrx:n Galactomyces, AHA-BHA-toner, AHA- ja BHA-hapot, Klairsin naamiot ja Ostin C-vitamiini. Mahdollisesti on muitakin, mutta nuo nyt ainakin tulivat mieleen.

Chosunin Beauty- voidetta odottelen jo innoissani testiin :)

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1036 : 25.07.15 - klo:00:15 »
Oh, minulle ei ole merkitystä mistä elimestä aineet ovat kotoisin, pääasia, että mitään tuotantoa ei ole olemassa pelkästään kosmetiikkaa ajatellen. Mikä tahansa asia, jota jätteeksi heittämisen sijasta voi käyttää hyödyksi, on minun kirjoissani plussaa. Käsittääkseni nuo kosmetiikan placentaproteiinit vielä tuotetaan soluviljelmissä, ainoastaan viljelmän kantasolut ovat lähtöisin jostakin olemassaolleesta. Saatan kyllä sotkia joihinkin lääkejuttuihinkin, mutta kallillta kuulostaa tuollaisen materiaalin kerääminen.
« Viimeksi muokattu: 25.07.15 - klo:00:30 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1037 : 25.07.15 - klo:02:45 »
Olen yhtä istukkavoidetta kokeillut, ihan mukava, mutta tukki pahasti sisältämänsä jojoban vuoksi. Ainesosana istukka ei itseäni häiritse mitenkään.

Päivän sheet mask oli SharaSharan Real Sauce Rice Mask. Aluksi todella lupaava, erittäin kostea ja hyvin istuva lätty, mutta lopulta se jättikin ihon ensin tahmeaksi ja sen jälkeen kiristeleväksi. Laatikossa on vielä kiiviversio, mutta tämän perusteella ei tule ostettua toiste.

Onko joku kokeillut Goodal-merkin tuotteita? Incit vaikuttavat todella lupaavilta (mm. reilusti NQ:n peräänkuuluttamaa niacineamidia) ja Redditistä löytyi hyviä kokemuksia. Ovat aika hintavia kylläkin, enkä mä tarvitsisi yhtään enempää seerumeita kaikkien jo olemassaolevien ihanuuksien lisäksi, mutta laitoinpa silti tulemaan Waterest Lasting Water Oilin. Kuulosti niin mainiolta tuotteelta.
« Viimeksi muokattu: 25.07.15 - klo:02:57 kirjoittanut Triina »

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1038 : 25.07.15 - klo:16:26 »
Kiitos tytöt, olen taas hieman viisaampi. Voisin ehkä tilata Mizonin meritähtivoidetta. Kunnes huomasin senkin sisältävän hajusteita. Voi räkä. ::)

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1039 : 28.07.15 - klo:21:41 »
^Jos haluat siitä samplen kumminkin, niin voin postittaa. Laita minulle vaan osoitetiedot!

Tänään pötkähti postilaatikkoon Tosowoongin Green Tea naamiot ja Tonymolyn Tangerine käsivoide. Banskussa on vielä vähän jäljellä, maltankohan odottaa loppumista ennen tuon testaamista...

Tosowoongin näytteistä (näitä tuli aikaisemminkin jo satsi) innostuin ehkä eniten Crystal Peeling Gel:istä. Koreassa tunnutaan tykkäävän noista kuorintatuotteista, jotka lähtevät rullaamaan iholla palleroina. Tässä geelissä on ensinnäkin se ero muihin kokeilemiini, että mukana on myös hyvin hienojakoista ja hellävaraisen oloista kuorintakidettä. Toisekseen - palleroiden väristä voi päätellä, että niihin kertyy kuollutta ihosolukkoa, jopa kasvoistani, jotka eivät kyllä jatkuvan BHA / AHA -käsittelyn jäljiltä enää oikein tunnu luovuttavan mitään Innisfreen vastaavaan kuorintaan (toimii kyllä vartalolla edelleen hyvin). Kuollut ihosolukko on sellaista ikävän harmaanbeigeä. Innisfree rullaa kasvoiltani nykyisin puhtaanvalkoisena.

Nuo molemmat levitetään puhdistetulle iholle ja annetaan kuivahtaa hetki. Ei kestä pitkään, molemmissa tuotteissa on alkoholia ja ne tuntuvat kuivahtavan todella nopeasti. Innisfreen kuorinta pyöritellään iholta kostein sormin, Tosowoong sellaisenaan kuivin käsin. Molemmat lähtevät rullaamaan nätisti. Kuorinta on hellävarainen, tarkoitus ei ole hinkata, ainoastaan irrottaa aine ihosta kevyesti pyöritellen - ja tällä Tosowoongin tuotteella silti myös tehokkaanoloinen. Iho on ihanan pehmeä jälkikäteen.

Vierastin kuivaihoisena jo Innisfreen kuorinnassa tuota alkoholia, mutta eipä se minun iholleni kerran pari viikossa käyttäen mitään ikävää näytä tekevän. Talvella täytyy toki olla varovaisempi.

Tuoksu ei ole kuirinnassa mikään IHQ - mutta ei niin voimakas, että jäisi iholle huuhtomisen jälkeen.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1040 : 28.07.15 - klo:22:33 »
TAAS mun iho on yhtä ydinjätettä. Tällä kertaa ehdin juuri viikoksi saada siistimmän ihon kuukauden takaisen vastaavan episodin jäljiltä kunnes räjähti taas. Leukaperät ja posket täynnä ärtyneitä tukkeumia, muutama kipeämpi finni ja punoittavat ja kuumottavat. Ongelma pahenee meikkipäivinä ja iltaa kohti. Tekisi mieli vain lappaa joka ainoa rasva vessanpyttyyn. Mikään ihotautilääkärikäynti ei nappaa yhtään enkä halua lääkekuureja, tämä ei myöskään mene kierron kanssa mitenkään yksiin, vaan jokin ulkoinen aine sen tekee. Tilanne rauhoittuu aina ja sitten yks kaks menee tukkoon. Sellaista vähäistä arpea ja komedoista ihoa tuo nyt on aina, mutta akutisoituessaan on inha.

Ihan sama v&%#%4. Mulla on naamassa nyt 17 täplää Ciraclen Pink Powder -näppynestettä. Pitäisi varmaan olla kokeilematta yhtään mitään uutta tuotetta, mutta kun ei sekään auta vaan jostain randomista voi silti alkaa. Tällä kertaa se saattoi olla Lioelen Dollish Cera-V CC-voide, jota oli kahtena päivänä meikkipohjana, mutta tämä kyllä tuntui alkavan jo sitä ennen. Tai sitten näytevoide tai sheet mask. Tai sitten joku lammas pieraisi Tohmajärvellä.

Ihan ekana tilasin sen japanilaisen Rhoto Gokyjuyn -puhdistusvaahdon, koska nykyisissä on kaikissa jokin mättävä juttu. Ehkä sekin on ihan turha ostos, mutta nyt tuntuu kaikkien jälkeen, että iho kuumottaa ja punoittaa.

Menee niin hermot. Mulla on aina ollut ongelmaa ihon kanssa, mutta akne sentään aika vähäinen huoli, niin nyt sitten sekin enkä ole löytänyt juuri mitään toimivaa meikkiäkään tämän peitoksi.

Vali vali. On vaan ihan paska olo, kun mikään ei toimi.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1041 : 29.07.15 - klo:00:50 »
^Tuollainen ihon reagointi on mulle ihan älyttömän tuttua ja se johtuu aina vääränlaisista puhdistustuotteista, jotka pesevät ihoa liikaa/ärsyttävät muuten vaan. Tästä sitten seuraa kipeitä näppyjä ja paukamia, joita aina alan hoitaa kaikilla finnintappojutuilla ja esim. BHA:lla, mutta koska nuo eivät ole varsinaisia finnejä niin tilanne menee vain pahemmaksi, ennen kuin tajuan perimmäisen syyn ihon temppuiluun.

Vaikka mun ihoni rakastaakin näitä korealaisia voiteita, niin puhdistustuotteisiin en koske pitkällä tikullakaan enää, vaan ostan jatkossakin Erisanin puhdistusmaitoa. Tuo toimii parhaiten ihollani niin, että hieron sitä kuivaan naamaan ja pyyhin kuivalla paperilla/pyyhkeellä pois, lopuksi huljautus vedellä. Saman sarjan kasvovesi aiheuttaa mulle punoitusta, mutta tuo puhdistusmaito on takuuvarma pelastaja, jos olen hölmöyksissäni mennyt kokeilemaan jotain epäsopivaa putsaria.

Olen aika varmasti kirjoittanut tästä aikaisemminkin ja voi olla ihan turha viesti, mutta halusin kuitenkin kantaa korteni kekoon, koska iho-ongelmat ovat mullekin tuttu juttu. :P
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1042 : 29.07.15 - klo:07:55 »
Onko sulla Triina jotkut tietyt alueet kasvoista, jotka yleensä on ongelmana, vai onko koko kasvojen iho? Mulle ainakin tärkeä askel oli lakata laittamasta samoja aineita koko pärstään. Poskiin laitan ihan eri aineet kuin T-alueelle. Ironista kyllä, niin mulla T-alue on juuri sellainen, joka ei siedä juuri mitään kuorintoja, mutta kosteuttaa voi vaikka kuinka tuhdeilla aineilla. Poskiin taas saa laittaa tosi voimakkaitakin kuorintoja, mutta ei missään nimessä öljyjä.
Cogito ergo doleo.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1043 : 29.07.15 - klo:08:10 »
Ongelmallinen alue on aika rajoitettu eli leuan molemmat sivut noin suupielistä alaspäin (nää ovat ehdottomasti pahimmat) ja osa poskista, lähinnä sellainen kaistale leuasta keskelle poskea. Nenässä ja otsassa ei ole oikeastaan koskaan (noh, kop kop...) mitään näppyjä. Samoin leuka ihan tuosta keskeltä on yleensä aika siisti. Mä olen kyllä aika surutta läiskinyt samat aineet koko naamaan, mutta ongelma-alueille lisäksi erilaiset hapot ja muut täsmätuotteet ihon ollessa paha.

Puhdistusaineet ovat paras veikkaus syypääksi ja lisäksi ainakin jojoba on viholliseni. Olen karsinut tuotteet pois, joissa sitä on muuta kuin aivan minimaalinen määrä. Putsareissa on aika monia, joista on tullut ärsytystä. Kokeilin ainakin Skinfoodin Broccolia, joka jätti karmaisevan kireän pinnan ja punoituksen ja se täsmäisi ajallisesti tämänkertaisen episodin kanssa. Joku uhdistusmaitomainen tuote olisi kai sitten ratkaisu, mutta mä haluan ehdottomasti vaahtoavan tuotteen.

Tyhmästä päästä kärsii koko pärstä, mitäs sorrun aina testaamaan kaikkea epäsopivaa  :P

Kiitos teille vinkeistä!

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #1044 : 29.07.15 - klo:10:16 »
Mä oon ollut lomalla/reissussa ja siksi vähän jäänyt uusien tuotteiden kokeileminen tai ylipäätään vanhojenkin kerrostaminen, kun ei ole vaan voinut ottaa hirveää arsenaalia matkaan mukaan (onneks on sampleja).

Puhdistukseen olen nyt käyttänyt aika usein korealaisista poiketen Tallinasta ostamiani Green Pharmacyn misellaarivesiä. Ja sen päälle Cosrxn AHA/BHA Toneria ennen AHAA. Tilasin kyllä sen Face Shopin Clean Face Blemish Zero Bubble Foam Cleanserin, mutta se tuli perille täysin pakettiin vuotaneena ja ihan kummallisesti ruttaantuneena. Oli tosi outo paketti, kun muut tuotteet oli ok, paketti ei ollut rutussa ja tuo putsari oli vielä sen pahvilaatikon sisällä erikseen kuplamuoviin käärittynä. Jotenkin tuntuu, että eivät olleet mulle alun perinkään mitään priimaa lähettäneet. Onneksi sain rahat takaisin. Nyt täytyisi miettiä mistä sen tilaisi uudestaan.

Jotain olen kyllä kokeillut, eli esim. Skinfoodin Black Sugar Perfect First Serum tuntuu mun iholle sopivalta. Kosteuttaa, ei lähmää suurinakaan määrinä ja vesimäisena levittyy helposti. Yhdessä samplessa on tosi paljon tavaraa.

Samoin Nature Republicin etana mask sheet oli ihan jees. Näitä on vielä kaksi jäljellä ja käyttelen ne oikein mielelläni. Tosta ekan naamion kokeilusta on sen verran aikaa, että en ihan tarkkaa muista muuta kuin, että kivalta tuntui.

Tallinnasta ostin myös Misshan blotting papereita, jotka tuntuu toimivan oikein mainiosti. Samoin valikoimaa oli varmaan tullut enemmän (just myyjä järjesti hyllyyn tuotteita, kun kävin Kaubamajassa) sitten Mannan käynnin, kun sheet maskeja oli enemmän tarjolla. Muuta en Misshalta ostanut, mutta vastapäisestä hyllystä tarttui mukaan japanilaisia sheet maskeja.

Ai niin, oon myös huomannut, että tällä hetkellä mulle näyttää sopivan AHA paljon paremmin kuin BHA.
« Viimeksi muokattu: 29.07.15 - klo:10:21 kirjoittanut Ulrika »
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1045 : 29.07.15 - klo:10:25 »
On varmaan myös hyvä idea kehitellä joku fallback-rutiini, johon voi aina palata jos jotain menee pieleen. Oletko löytänyt itsellesi sopivia ihon rauhoittajia tuon pinkkipuuterin lisäksi? Itselleni toimii mahtavasti yksinkertaiset propolistuotteet (esim. Skinfoodin seerumi - jatkossa varmaankin Tosowoong, toivottavasti on yhtä hyvää), miedot teepuutuotteet ja etana - erityisesti Bentonin naamio rauhoittaa minulla tosi paljon ihoa. Voisi kyllä kuvitella, että jos vaahtoavan putsarin haluaa, niin tuo Hada Labo on varmasti lempeimmästä päästä.

Minullakin on tosiaan vaikka mitä uutta parhaillaan testissä. Sidmoolin retinoliseerumi on ehdottomasti kosmeettisesti miellyttävin retinolituote, johon olen tähän saakka törmännyt, ihanan imeytyvä koostumus ja mieto tuoksu jotenkin miellyttää. Pitoisuus lienee 0,4% (128 mg 33 grammassa tuotetta, jos tulkitsen pakkausta oikein). Vahvuutta on sen verran, että tuote on minulle tosi helppo käyttää - ainoastaan suoraan AHA:n jälkeen en voi sitä käyttää, seurauksena on punoitusta ja kuivahtamista. AHA-illat ovat siis taukoa retinolista.

Tykkäsin myös ihan mielettömän paljon näytteessä saamastani COSRX:n A-SOL:ista. En tiedä tarvitsenko tuota mihinkään, mutta tuntuu toimivan ainakin lempeänä ja tehokkaana näppyhoitona pinkkipuuterin sijaan. Kokeilen sitä myös nenän ja leuan alueelle, noissa voisi edelleen tasapainottaa talintuotantoa, vaikkakin näillä ihoalueilla on jo huikeaa parannusta aasialaisten tuotteiden käytön aikana, mustapäitä ei enäää tule ja pysyvät, tulehtumattomat talimuodostumat (sebaceous filaments) ovat hävinneet huomaamattomaan kokoon. Tässä on kyllä alkoholia, ei välttämättä sovi minulle kymänä vuodenaikana muuhun kuin näppyjen paikallishoitoon. Tämän lääkemäinen teepuu / propolistuoksu jakaa mielipiteitä. Itse olen siihen ihan koukussa! Tuntuu hetken aikaa voimakkaalta kun alkoholi haihtuu, sen jälkeen hyvin mieto, rauhoittava, luonnollinen ja pehmeä.

Miclanin geelimäinen yönaamio oli viime yönä ensimmäistä kertaa naamalla. Oli kivan keveää tavaraa tuon Mizonin naamion jälkeen, mukava käyttää. Vähän turhan tuoksuvaa makuuni, mutta vielä siedettävän rajoissa. Kosteuttavalta tuntui, muuta en vielä osaa sanoa.

Ja se Hada Labon Kohaku Hada  :l - tämä on nyt kyllä ihan ehdoton hyaluronihapposuosikkini. Täysin tuoksuton, aavistuksen vettä paksumpi liemi, jonka kosteutusteho ei ole tästä maailmasta! Saatan ehkä kuvitella omianikin HA-keskustelun jäljiltä, mutta COSRX:n HA:n kanssa olen ollut havaitsevinani sitä ongelmaa, että tuote imaisee kosteuden ihosta, jos ei päälle lykkää jotain sulkevaa. Iho näyttää kosteutetun sijaan oudon paperimaiselta ja silmänympärysten hiusjuonteet korostuvat. Kohaku Hada ei tee sitä. Sillä saa samanlaisen, näkyvästi kosteutetun ihon kuin Mizonin kollageenikasvovedellä, on vaan vieläkin nopeampi imeytymään. Taitaa olla jatkossa luottotuote kosteuttavana kasvovetenä! (Ja se Mizonkin on ihan nektaria!). Poistaa myös COSRX:n HA:n pakistani.

Muoksis - Japani on kosmetiikkamaana varmaan vähintään yhtä kiinnostava kuin Korea. Etenkin tuo Hada Labo on saanut antennit pystyyn. Noista vaan löytyy INCEjä vieläkin huonommin kuin koreatuotteista, markkina on selvästi niin suuntautunut Aasiaan. Ratzilla on ehkä paras yksittäinen lähde hyvien tuotteiden bongailuun. Minulla on nyt japanilainen tuote myös Sidmoolin astaksantiiniseerumin seuraajaksi (pikkuinen 30 ml:n pullo ei minun seerumiläträyksessäni pitkään kestä) - Sana Nameraka-Honpo Super-Lift Facial Red Gel. Tuota en avaa ennen kuin seerumi on loppu.
« Viimeksi muokattu: 29.07.15 - klo:10:33 kirjoittanut Lila »

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1046 : 29.07.15 - klo:11:30 »
^Lila mikä ton Kohaku Hadan tarkka nimi on, onko sulla se moist vai super moist?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1047 : 29.07.15 - klo:13:21 »
Tehokkaan mainonnan uhrina päädyin tilaamaan Wishtrendin tarjouksesta OSTin C-vitamiiniseerumin uuden version, sekä Klairsin kosteuttavan seerumin.  :P Tuota OSTin uutuusversiota olin pitkään katsellut, ja se pelkistetty INCI miellyttää yksinkertaisuudessaan silmääni (ainakin ruudulla näyttää hyvältä...). Mukana tuli OSTin sheet maskeja, joiden idea on boostata C-vitamiinin vaikutusta.
Se Klairsin hehkutettu Rich Moisture kosteusseerumi oli turha ostos ja menee odottelemaan viileämpiä säitä, mutta pidin senkin INCI-listasta: aminohappoja ja rauhoittavia aineita.

Tämän viikon tarjouspakettina siellä mainostetaan nyt Klairsin herkälle iholle sopiva C-vitamiinpaketti, mutta ihoni on oikeastaan tottunut jo OSTin vahvempaan seerumiin.

Nyt saa tuo kauppa jäädä vähemmälle huomiolle, liikaa houkutuksia...
Seerumeja ei ole kuitenkaan kaapissa liikaa, Bentonin etanageeli vetelee pohjia (riittää pariksi viikoksi) ja Mizonin Collagen Toner on sen verran vesimäistä, että kaipaa lisäksi jotain hyytelömäistä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1048 : 29.07.15 - klo:16:20 »
^Lila mikä ton Kohaku Hadan tarkka nimi on, onko sulla se moist vai super moist?

Moist, eli se oranssi versio. Japanilaisissa tuotteissa - ainakin Hada Labolla - näyttäisi lotion olevan yhtä kuin kasvovesi, ja emulsiota taas saa nimikkeellä milk. Pakkaukset kasvovedellä ja emulsiolla ovat monissa linjoissa hyvin samankaltaisia. Pullo on tässä jotenkin aika kiva  :)

Ai niin - olen tykännyt tosi paljon noista Vitamin Tree -tuotteista! Geelivoide on ihana kesäkosteuttaja - ja toimii todella mahtavasti meikin alla. Jättää jotenkin tosi sileän ja kauniin pinnan iholle, meikki tuntuu säilyvän sen päällä normaalia kauniimpana. Tyrnin pitäisi olla reilusti antioksidantteja sisältävä, C-vitamiinin lisäksi myös katekiinia. Ja voiteessa on lisänä mm. niasiiniamidia. Se on lähes tuoksuton. Pelittää tosi hyvin yhteen Banila Co:n hunajaseerumin kanssa - päällimmäisen kerroksen ravitsevuutta voi noilla kahdella tuotteella hienosäätää säähän ja ihon tilanteeseen sopivaksi. Ja naamio on tosi pehmeän puhdistava, kirkastava ja näkyvästi rauhoittava - haju vaan on hirweä ;D - ja nyt ei puhuta parfyymistä.
« Viimeksi muokattu: 29.07.15 - klo:16:42 kirjoittanut Lila »

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1049 : 29.07.15 - klo:16:33 »
^Ok, kiitos! Tarvii kokeilla joko tuota tai sitä Mizonin kollageenikasvovettä. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii