Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445846 kertaa)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1050 : 29.07.15 - klo:18:11 »
Saako COSRX:n näytteitä ostettua mistään?
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1051 : 29.07.15 - klo:22:24 »
Tuo oranssi japanilaispullo vaikuttaa kiinnostavalta..!

Kasvoilla muhi tänä iltana OSTin C-vitamiinia boostaava naamio, oli todella kosteuttava sheet mask - ja kangas oli läpimärkä nesteestä! Todella kostea fiilis kaikin tavoin...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 29.07.15 - klo:22:57 »
Minulla Tosowoongin vihreä tee - aika valuva tämäkin. Tosi miellyttävä teen tuoksu!  :ts Ja istuu naamalle mainiosti.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1053 : 29.07.15 - klo:23:08 »
Ja mulla on Innisfreen Green Tea hydro-gel mask, toivottavasti ei mitään hallaa tee. Tämä ei ole sheet mask, vaan leväpohjainen, lähinnä liivatetta muistuttava kelmu, joka ei tunnu kovin kivalta. Lisäksi puoliskot ovat erillisiä ja alempi tuntuu roikkuvan ja valuvan.

Edit. Ei ollut hyvä naamio tämä. Otin vartin päästä pois ja kuorrutin kasvot kollageeninaamiolla, Purebessin Snail School Gelillä ja ruusunaamiolla, nyt on tahmainen nassu, mutta myös rauhoittunut. Onneksi laatikossa oli vain tämä yksi naamio lajissaan.

Mulla on ihokatastrofien varasuunnitelma kyllä, lähinnä Bentonin etana + Mizonin peptidit + Skinfoodin propolis ja jokin kollageeni tai muu kosteuttava päällä ja näiden lisäksi vaurioalueelle Chica y Chicon betaiinisalisylaattivoide. Putsari on vähän kysymysmerkki... Tulehtuneet ja ärtyneet kohdat talttuvat nopeasti näillä, lähinnä ongelma on pitkäksi aikaa jäävät jäljet ja punoitus. Mulla on niin epätasainen iho muutenkin ja AHA-tuotteita iho sietää huonosti, että keinot on vähän vähissä  :-\
« Viimeksi muokattu: 29.07.15 - klo:23:38 kirjoittanut Triina »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1054 : 30.07.15 - klo:09:40 »
Minäkään en syttynyt Innisfreen Hydro-gel versiosta, tosin syy saattoi olla käyttäjässä... oivalsin jälkeenpäin, että ehkä päädyin laittamaan kasvoilleni väärän osan ja heitämään varsinaisen naamion roskiin...  ???

Triina, kuulostaa siltä, että sinulla on oikein toimiva rutiini löytynyt, ja se vaikuttaa iholla kuten pitääkin. Jos et valtavasti pahastu tästä, niin mieti, kannattaako tuossa tilanteessa uusia tuotteita kokeilla ja riskeerata jatkuvasti ihon hyvinvointi.. Sinuna pitäytyisin hyvässä vanhassa rutiinissa, kunnes ihon kunto stabiloituu ja se ei enää räjähtele, ja aloittaisin uutuuksien esittelyn hyvin varoen ja yksi kerrallaan.. sometimes less really is more.  :-\
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1055 : 30.07.15 - klo:10:07 »
^Noinhan se pitkälti juuri on, mutta kun nuokaan eivät riitä pidemmän päälle kosteuttamaan ja hoitamaan tarpeeksi, varsinkaan talvella. Niillä saa vain hoidettua ylimääräisen ongelman pois. Joskus keväällä pitäydyin jokusen viikon tiukasti tutuissa tuotteissa ja silloinkin naama yhtäkkiä räjähti. Mulla on myös tosi isoja ongelmia saada mitään meikkiä pysymään nätisti ja yritän siihenkin jotain ratkaisua keksiä. Olen vähän turhan hanakka tarttumaan epätoivoissani uutuuksiin  :-[

Onhan tämä mun valitus vähän ärsyttävää ja turhaa retoriikkaa, kun peilistä löytyy suurin syy, mutta se vähän helpottaa oloa kun saa marista kunnolla. Ehkä mä voisin vain yrittää sopeutua siihen, että mun iho ei ole koskaan mitään muuta kuin korkeintaan siedettävä ja nauttia siitä mitä on :) Aasialaisia tuotteita on kuitenkin miellyttävä käyttää ja tämän epäpuhtausongelman ulkopuolella ne ovat tuoneet iholle paljon hyvää.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1056 : 30.07.15 - klo:13:31 »
Ei ei, missään nimessä ei pidä luovuttaa ja mennä 'ei tämä tästä paremmaksi muutu' linjalle, iho on kuitenkin tarkoitettu toimimaan hyvin ja se pyrkii luonnostaan kohti balanssia. Jokin siinä nyt mättää, uskallan veikata syyksi stressiä elämässä (itselläni on sama haaste - sain juuri kuulla lääkäriltä, että stressiä ei saa elämässä olla, mutta kun ei niitä kaikkia syitä voi täysin karsia pois... distanssin ottaminekaan ei kaikessa toimi), minkä takia ihokin reagoi.
Kannattaa kiinnittää painpoiste ruokailuun ja elämänrytmiin ja vahvistaa omaa jaksamista, elimistön piilevä tulehdus näkyy vahvasti ihon kunnossa. Voimia  <3

1b F/M ii

Poissa Cassandra

• Haiven
  • *
« Vastaus #1057 : 30.07.15 - klo:14:33 »
Huh huh.... Olen yrittänyt pysyä poissa tästä ketjusta, mutta eilen tuli hairahduttua ja viime yö meni tutkiessa TesterKorean valikoimia.

Tilaukseen lähti:

Mizon all in one etana
It's skin hyaluronic acid moisture cream
TonyMoly avokado cream näyte
Benton etananaamio näyte
Missha super aqua ultra waterfull cream
Skinfood black sugar kuorinta öljy ja serum
Banila co clean it zero
Innisfree Calming gel cleanser
Sum37 Cleansing stick
TonyMoly red appletox honey cream näyte
Missha Fte sekä night repair näytteet
Cosrx Aha sekä Bha putelit
Ost C21.5 c-vitamiini serum

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1058 : 30.07.15 - klo:14:46 »
^Hups  :D!

Posti toi minulle tänään Tosowoongin Tea Tree ja Green Tea essencet. Ekan osto oli itse asiassa vahinko  ::) - luulin huutaneeni tuota vihreää teetä, joku lukihärö iski. Kiinnostaako ketään? Kymppi + postarit - eikä mahdu kirjeenä :(.

Muoks, enpäs myykään, ovat niin pieniä puteleita, että käytän noita helposti pari ennen kuin menevät pilalle.

Löysin muuten aika kiinnostavan ja halvan niasiiniamidituotteen, The Skin Housella on Aloe Soothing Vitamin Gel, jota saa eBaysta alle kympillä. COSDNA:n INCI on epätäydellinen, mutta silti vaikuttaa lupaavalta halpistuotteelta - niasiiniamidia, muita vitskuja, aloeta ja tomaattiuutetta. Tuota on ollut useammassa Memeboxissa - ja siitä on tykätty. Pitääpä tutustua merkkiin muutenkin: http://www.theskinhouse.co.kr - korealaisesta tuotekuvauksesta saan irti sen verran, että niasiiniamidi on listan alkupäässä, kuudentena.
« Viimeksi muokattu: 30.07.15 - klo:18:00 kirjoittanut Lila »

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #1059 : 31.07.15 - klo:19:04 »
Nyt mun Chosun voide tuli vihdoin, rikkinäisenä  >:( Ebay-myyjä oli pakannut voiteen pahvipakkauksen kevyesti kuplamuoviin ja sitten suoraan muovipussiin. Ei taida lasipurkilla olla mitään mahdollisuuksia saapua maailman toiselta puolelta ehjänä tollaisessa pakkauksessa. Eikun reklamoimaan. Toivottavasti myyjä suostuu lähettämään uuden tuotteen.

Sen verran kuitenkin tuosta pystyy jo antamaan arviota, että tuoksu on aika voimakas. Ihan siinä rajoilla hyväksynkö mä noin voimakkaasti parfyymimaista voidetta. Ei varsinaisesti pahanhajuinen, mutta ei miellyttäväkään.

Oli muuten eilen naamassa huonoiten istuva mask sheet ikinä. Thefaceshopin Ginseng Real nature mask oli vääränkokoinen ihan joka kohdasta. Mulla on suht pitkät kasvot, mutta naamio oli iso kaikkialta ja mahdoton saada hyvin istumaan. Lisäksi se oli liian märkä. Kunnolla kostea maski on ihana, mutta ohutta nestettä tippuva ruskea kangas on liikaa. Mulla on merkiltä vielä merilevä- ja c-vitamiinimaskit. Katsellaan josko ne olisivat parempia.
« Viimeksi muokattu: 31.07.15 - klo:19:56 kirjoittanut Eydie »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1060 : 31.07.15 - klo:19:47 »
Voi rähmä! Minäkin jouduin yhden kerran reklamoimaan, saamani tuotteet haisivat voimakkaasti tupakalta  :P (ei mikään isommista eBay-myyjistä). Asia hoitui kyllä tosi joustavasti. En esittänyt mitään vaatimuksia viestissäni, kerroin vaan tilanteen ja kysyin, miten asia ratkaistaan. Sain tuotteista täyden korvauksen.

Jos naamio istuu huonosti, kannattaa kokeilla sen leikkaamista kahteen osaan jostain sopivasta kohdasta - päällekkäin asettelemalla saa yleensä paremmin tarttumaan naamaan kuin isoa naamiota taittelemalla. Itse leikkaan jostain sivulta kohti nenäaukkoa.

Tuoksu on minullekin sillä rajalla, haluanko käyttää. Voide on kyllä muuten niin timanttinen, että yritän kestää ::). Hassua kyllä, että tätä kuvailtiin miedon tuoksuiseksi.
« Viimeksi muokattu: 31.07.15 - klo:20:48 kirjoittanut Lila »

Poissa Cassandra

• Haiven
  • *
« Vastaus #1061 : 01.08.15 - klo:01:23 »
Voisitteko neuvoa miten noita happoja tulisi käyttää....
Eri blogeista tuntuu löytyvän eri suosituksia eikä mulle ole tullut oikein selväksi tuleeko Cosrx Aha ja Bha litkuja käyttää saman puhdistuksen aikana ja onko niissä jotain preferenssia aamu- ja iltakäytön suhteen?

Sitä c vitamiinia suositellaan laitettavaksi illalla ja ennen noita happoja, menikö oikein?  ;D

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1062 : 01.08.15 - klo:07:50 »
Noiden keskinäinen järjestys on C-->BHA-->AHA.

Mutta älä ihmeessä ala käyttää kaikkia kerralla ja joka päivä.

Ei ole kauheasti väliä, käyttääkö noita aamu vai iltahoitoon, itse olen käyttänyt illalla ihan sen takia, että jokaisen noista olisi hyvä antaa vaikuttaa iholla vähintään 15 min, mielellään puoli tuntia ennen kuin laittaa iholle muuta. Jotenkin tuo odottelu passaa minulla paremmin iltatoimien lomaan. AHA herkistää ihoa auringonvalolle, mutta vaikutus on sen verran pitkäaikainen, että kun AHA on käytössä, niin auringon kanssa on syytä olla varovainen, käytti ainetta aamulla tai illalla.

Jos vaan kärsivällisyyttä riittää, niin ottaisin ehdottomasti nuo mukaan rutiiniin yksi kerrallaan ja antaisin iholle vähintään viikon, mielellään kaksi aikaa tottua ennen uuden aineen mukaanottoa.

Ottaisin ekaksi C-vitamiinin, sillä on kuitenkin rajallisin käyttöaika. Ekana viikkona esim. kolme kertaa, seuraavalla voi lisätä kerran, jos näyttää siltä, että iho tykkää. Sitten mukaan BHA, jota käyttäisin alkuun vain kerran tai kaksi viikossa, vähintään taas se viikko pari ennen AHA:n mukaanottoa. Sama juttu AHAn kanssa.

Itse en juuri koskaan käytä noista kahta samana päivänä. C-vitamiinin käytän usein kuuriluontoisesti muutaman viikon aikana lähes päivittäin - ja tuona aikana käytän AHAa tai BHAta ehkä kerran viikossa. Tuo lähinnä siksi, L-askorbiinihappoa sisältävät seerumit alkavat hapettua heti kun pullon avaa ja seerumin käyttöaika on melko lyhyt. Ja normaalikäytössä vuorottelen AHAa ja BHAta - niille tulee viikossa käyttöpäiviä yhteensä 1-7 vähän tilanteesta riippuen, yleensä käytän ainakin kolmena tai neljänä iltana viikossa. Tuo käyttötiheys on aivan omasta ihosta kiinni. Liiallinen käyttö alkaa näkyä ihon kuivumiisena ja jatkuvana punoituksena.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1063 : 01.08.15 - klo:08:39 »
^Noinhan se pitkälti juuri on, mutta kun nuokaan eivät riitä pidemmän päälle kosteuttamaan ja hoitamaan tarpeeksi, varsinkaan talvella. Niillä saa vain hoidettua ylimääräisen ongelman pois. Joskus keväällä pitäydyin jokusen viikon tiukasti tutuissa tuotteissa ja silloinkin naama yhtäkkiä räjähti. Mulla on myös tosi isoja ongelmia saada mitään meikkiä pysymään nätisti ja yritän siihenkin jotain ratkaisua keksiä. Olen vähän turhan hanakka tarttumaan epätoivoissani uutuuksiin  :-[
Mä käytän kosteuttavana Mizonin Hyaluronic Ultra Suboon -voidetta tai Xylidermiä. Sen päälle läiskin sitten Mizonin etanageelivoiteen (pinkki tuubi) tai Mizonin good night wrinkle sleeping maskin. Tuo Ultra Suboon kosteuttaa mielestäni hyvin, mutta vaatii kyllä jonkun vielä siihen päälle "sulkemaan". Useamman voiteen kikkailun hoidan iltaisin, aamulla ei ole aikaa ihmetellä imeytymisaikoja. Mulla on naama pysynyt nyt tosi hyvässä kunnossa *kopkop* näillä parilla tuotteella, ei ole ärsyyntynyt ja paiseitakaan ei ole puskenut aikoihin jos paria pientä aknealkua ei lasketa (sain hoidettua ne pois nopeasti ja enää on pienet läntit jäljellä). Oletko kokeillut tuota Suboonia? Se ei ainakaan mulla ärsytä yhtään ja jos joku tuote voi ärsyttää niin se yleensä tapahtuu mulla ja koko naama räjähtää allergiapaiseille. ::)

Putsarina mulla on ihan vaan Dermosilin puhdistusvaahto tai PC:n moisture-sarjan putsari, kasvovetenä niinkin huikea kuin Rainbow Sensitive jonka olen todennut parhaaksi. Kokeilin korealaista putsaria (muistaakseni Benton) ja naama ei tykännyt, samoin kokeilin jotain Mizonin kasvovettä joka räjäytti mun naaman ja näytin siltä että mulla on naama palanut kun helotti ihan punaisena. Korealaiset ei näemmä ole mulle hyvä ratkaisu muuhun kuin voiteisiin, tai sitten en vaan ole jaksanut surffata tarpeeksi ja kokeilla riittävän montaa (miljoonaa) tuotetta läpi löytääkseni sopivan.

Minkälaista meikkiä sä käytät? Mulla on toiminut tuo Mizonin ruskean tuubin etanavoide hyvin meikin alla, tosin käytän mineraalipohjaa.

Mulla on hiipunut "koreahimo" oikein nätisti, tilaan enää näitä luottotuotteita sitä mukaan kun edellinen uhkaa loppua. :) Ei tee mieli enää kokeilla uusia juttuja, tosin mulla se on melkoista metsästystä muutenkin kun pitää surffata incit läpi hajusteiden varalta ja välillä sitä inciä ei meinaa löytyä mistään enkuksi. Jossain vaiheessa pitää vaihtaa PC:n BHA liquid Cosrx:ään, kaveri testaa tuota Cosrx:ää parhaillaan ja sanoi että on mukavamman tuntuinen kuin PC (annoin PC:stä pari näytettä).

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #1064 : 01.08.15 - klo:17:50 »
Oon tässä kahlannut ketjua läpi ja yrityksenä on löytää öljypuhdistusaine ja hyvä (=hapan pH, kätevä pakkaus) kakkosvaiheen puhdistusaine. Innisfreeltä joko Apple Juicy Cleansing Oil tai Olive Real Cleansing Oil taitaa päätyä ostoskoriin, jos en sitten halvan hinnan perässä päädy lopulta TonyMolyn omenaan.

Kakkosputsariksi mm. Hadalabo Tamagohada vaikuttaa hyvältä, mutta pieni pakkauskoko mietityttää, se on vain 160 ml.
~15€ tuntuu vähän turhan kovalta hinnalta pikkupurkista, kun mielestäni vaahtoputsarit eivät yleensä ole erityisen riittoisia.
Lila ainakin vissiin on tuota käyttänyt, onko se mielestäsi miten riittoisaa tavaraa?

Jostain päin ketjua bongasin myös maininnan PURITO Snail All In One BB Cleanserista ja lupausten mukaan sen pitäisi kai riittää puhdistukseen ihan yksinään. Kuulostaa jo vähän liian hyvältä, mutta oliko tuosta kellään kokemuksia?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.