Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444447 kertaa)

Poissa riinam

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1080 : 04.08.15 - klo:19:46 »
Mun ehdottomaksi ihonhoitolemppariksi nousi Cosrx:n Galactomyces seerumi! :l En ole tällaista näkyvää ja kosketeltavaa eroa saanut millään tuotteella sitten Paulan BHA:n. Tuossa eräänä päivänä kasvoja pestessä mietin, että mikä mulla on sormissa, kun kasvojen iho tuntuu niin pehmeältä ja tasaiselta. Ei kai mulla mikään, kun mun iho on oikeasti tosi pehmeä ja tasainen. :D Toinen must-have on Cosrx:n AHA/BHA Clarifying Treatment Toner. Tuntuu iholla todella mattaiselta. Ainoa miinus tulee spray pullosta -- en osaa suihkia tuota suoraan naamalle, ja käteen annosteltaessa roiskuu joka suuntaan. Kolmas lemppari on Bentonin Aloe Propolis Soothing Gel. Hyvin kosteuttava, vielä paremmin imeytyvä, ihan täydellinen meikin alle (taidankin heittää vanhat primerini roskiin, ei niillä tähän verrattuna tee mitään).

Mulla on käytössä ihan sama setti, ja oon kyllä todella tyytyväinen! Lisänä vielä se blackhead power liquid (pahoittelut, en muista sitä nimeä, tuota cosrxn tavaraa myöskin). Pysyy iho siloisena!

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1081 : 05.08.15 - klo:17:25 »
Tykkään itsekin tuosta Galactomyces essencestä (joka on siis seerumimaisempi kuin se kasvovesi), mutta se vaahtoaa niin helposti iholla, että käyttö on epämukavaa. Jos laitan pesun jälkeen ensimmäiseksi tuotteeksi, niin levittyy paremmin, mutta tykkkään laittaa kuitenkin kasvoveden ja mahdollisesti BHA:n alle ja silloin tekee häiritsevän paljon vaahtoa.

TesterKorean paketti tuli tänään ja odottaa avaamistaan. Iso kasa sheet maskeja, muutama sample (mm. Skinfoodin Peach Sake Pore Serum, jota on kehuttu tosi paljon meikin alle sopivaksi) ja SecretKeyn Gold Racoony Eye Patch, eli sy-iholle tarkoitettuja geelinaamiolappuja. Mulla on kokemusta toisen merkin vastaavista ja ovat oikein mukavia rauhoittamaan ja kosteuttamaan, käytän välillä samaan aikaan sheet maskin kanssa tai harvemmin yksinään. Erityisesti odotan Etude Housen Real Art Cleansing Oilin pikkukokoa (25 ml), tuo jäi keväällä täpärästi varasijalle kun hankin uutta puhdistusöljyä ja on nyt kiva päästä testaamaan.

Mun naamiolaatikko on kuin karkkiboxi  :D Esim. nämä Urban Dollkissin naamiot ovat aika suloisen näköisiä, toivottavasti sisältö on yhtä hyvä:

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1082 : 06.08.15 - klo:09:10 »
^Siis vaahtoaako se silti, vaikka annat BHA:n olla iholla tuon 15-30 min vaikuttaakseen? Tuo COSRX:nkin tuote on mielestäni sellainen first essence -tyyppinen, eli parhaimmillaan juuri heti puhdistuksen jälkeen ensimmäisenä tuotteena.

C-vitamiinia, AHA tai BHA-tuotetta käyttäessäni en käytä first essenceä - ainoastaan ihon happamuutta laskevan, mahdollisimman vähän hoitavia aineita sisältävän kasvoveden laitan alle tehostamaan vaikutusta. Tai oikeastaan nopeuttamaan toimintaa, muutenhan itse tuotteen tehtävä on ensiksi laskea ihon happamuus vaikuttavan aineen toimintatasolle, vasta sitten alkaa varsinainen positiivinen vaikutus.

Kaikkina muina hoitokertoina menee niin, että first essence - kasvovesi (kosteuttava) - muut tuotteet nestemäisistä geelimäisten kautta voiteeseen. Galactomyces ja muut fermentit iholla käyvät jotenkin maalaisjärkeen, nuo fermenttimikrobit ovat samoista synergistisistä perheistä, kuin esim. maitohappobakteerit, joita saa lisäravinteina suoliston suotuisan bakteerikannan ylläpitämiseen. Samoja synergistisiä mikrobeja on terveellä iholla parisataa grammaa! Fermenteissä tehon ajatellaan perustuvan siihen, että lähtöaineen ravinteet on valmiiksi paremmin pilkottu mikrobitoiminnalla niin, että niitä iho voisi paremmin hyödyntää. Omassa päässäni spekuloin, että fermentti voisi myös luoda hyville mikrobikannoille suotuisaa ympäristöä, kun ihon mikrobikantaa on puhdistamisella järkytetty (ja vastaavasti kenties ehkäistä haitallisten leviämistä).
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1083 : 06.08.15 - klo:09:36 »
^En muista tarkalleen kuinka pitkän vaikutusajan jälkeen olen levittänyt, voisin kokeilla tänään tai huomenna, kun on BHA-päivä. Melkein aina tuo on kuitenkin vaahdonnut. Tuote on sen verran paksua, että menee omassa rutiinissa ennemmmin sinne essence-seerumi-linjalle. Ensimmäinen tuote pesun jälkeen on Misshan FTE, Klairsin toner tai happo, sitten noita muita iso liuta ja lopuksi paksumpi rasva/sleeping pack. Etude Housen Wonder Pore Freshener on hyvä aloitustuote, mutta se loppui jo enkä ole ostanut toistaiseksi uutta. Klairs on aivan loistavaa :)

TesterKoreassa on muuten nyt Klairsin kangasnaamioita vähän yli euron kappale!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1084 : 06.08.15 - klo:10:14 »
^Voi sentään, tilaisin heti, ellei postikulut nousisi niin suuriksi...

Klairs on kyllä ollut loistosarja..odotan seerumin saapumista, se tullee parahiksi korvaamaan loppunutta Bentonin etanageeliä.  :)

PurBessin Galactomyces silmänympärysvoide tuli eilen. Enpä ennen ole näin mahtavaa sy-voidetuubia nähnyt  :P Tässä on jo asiakasystävällisyys huipussaan - oppia saisi ottaa monikin firma, joka markkinoi satoja euroja maksavia pienenpikkuruisia miniatyyripakkauksia...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1085 : 06.08.15 - klo:10:25 »
Heh, juuri eilen kompastuin seerumiin, jonka sisältö oli ihan perushuttua, 198 dollarin hintaa varmaan perusteltiin INCIn viimeisenä olevalla solukasvutekijällä  ::).

Sidmoolin astaksantiini loppui. Astaksantiini on vähemmän tutkittu kuin C-vitamiini, mutta vaikutusten pitäisi olla samansuuntaisia - antioksidatiivinen ja ihoa kirkastava aine. Hyvää tuossa olisi C-vitamiiniin verrattuna se, että on stabiilimpi - eikä toiminta ole sidoksissa happamuuteen. Korkkasin tilalle Sana Nameraka-Honpo Super-Lift Facial Red Gel:in - ja tämä ei ole kyllä geeliä, vaan tytisevää hyytelöä! Kunhan aineen saa purkista,  niin ihanuus alkaa. On meinaan kosmeettisesti aivan supermiellyttävä, iho imaisee tytinän hetkessä ja ihon pinnasta tulee näkyvästi sileämpi ja kuultavampi saman tien. Täydelllinen antioksidanttituote päiväkäyttöön meikin alle!

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1086 : 06.08.15 - klo:10:57 »
Tarkoitatko Triina, että sun Galactomyces Essence on paksua koostumukseltaan...? :o Mulla se on meinaan niin vetistä, että hyvä kun naamalle ehtii lätkäistä, ennen kuin valuu sormien välistä pois.
Cogito ergo doleo.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1087 : 06.08.15 - klo:10:58 »
Tytinä kuulostaa herkulta, tahtoo tytinää..!
Tuo voisi olla ihastuttava lahja äidilleni, joka rakastaa aasialaista (japanilaista) kosmetiikkaa. Tilasinkin hänelle vast'ikään sen Shiseidon urea-voiteen, kiitos vain Lila vinkistä!

PureBessin pakkauksessa ei lue minkäänlaista englanninkielistä INCIä, mutta tuskinpa siinä mitään haitallista on... sisältö olisi kyllä mielenkiintoista nähdä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1088 : 06.08.15 - klo:11:16 »
Tarkoitatko Triina, että sun Galactomyces Essence on paksua koostumukseltaan...? :o Mulla se on meinaan niin vetistä, että hyvä kun naamalle ehtii lätkäistä, ennen kuin valuu sormien välistä pois.

Oh god, onkohan mulla feikki  ??? Tuo tuli nimittäin ilman pahvipakkausta ja etiketti on hiukan läpikuultava ja mietin silloin alkuun tämän aitoutta. Myyjä on se ainoa korealainen, jonka kanssa on ollut ongelmia muillakin täällä eli bringbring...

Koostumus on selvästi vettä paksumpaa, sellaista kuin BHA tai jopa hiukan paksumpaa. Ei geeliä kuitenkaan.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1089 : 06.08.15 - klo:11:26 »
^On se tosiaan mullakin vettä paksumpaa, mutta kuitenkin todella valuvaa... Mihinhän tuota nyt vertaisi. ;D Se on kuitenkin ohuempaa kuin muut kokeilemani essencet. Mullakin se etiketti on kyllä läpikuultava, mutta vaikea kai näistä on sanoa suoraan vertaamatta. Mun putilo on Testerkorealta tilattu.
Cogito ergo doleo.

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #1090 : 06.08.15 - klo:11:30 »
^^ Mulla Galactomyces pullon etiketti on samanlainen kuin Bha:ssa. Ahassa on teksti mustalla, kuten myös Aha/bha-tonerissa. Galactomyces on koostumukseltaan inasen bha:ta ja aha:a kiinteämpi, mutta silti reippaasti kädellä valuva.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1091 : 06.08.15 - klo:11:58 »
En oikein usko, että roseroselta/bringbringistä tulee feikkejä. Noissa COSRX:n ulkoasuissa on pientä vaihtelua, ovat ehkä vaihtaneet pakkausvalmistajaa jossain välissä. Mutta jos pullo tuli ilman pahvipakkausta, niin epäilisin pikemminkin, että se on ollut jossain esillä? Ei tietty kiva sekään  :-\. Suosittelen koostumuksesta huolimatta testaamaan sitä iholle ihan ensimmäisenä tuotteena, toimii minullakin rauhoittavana, silottavana ja kirkastavana ihanasti noin!

Tässäpä Purebessin silmäkreemin resepti: http://www.cosdna.com/eng/cosmetic_b58c138301.html Tytinä on oikeasti aika ihanaa! Sana Namerakalla on muitakin kivoja tuotteita ja tuotelinjoja. Toivottavasti äiti tykkää vartalovoiteesta vähintään yhtä paljon kuin minä.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #1092 : 06.08.15 - klo:12:39 »
Mulle toi galactomyces ei vaan tunnu sopivan yhtään. Aina tuntuu aiheuttavan finnejä tai vähintäänkin sellaista kauheaa röpelöä iholle. Mitään kummempaa hyvää se ei ole iholle tuntunut tekevän.

COSRX:n AHA on sen sijaan ollut tosi hyvä, ja nyt ostin BHA:nkin. Muita joita varmaan ostaisin uudestaan on Innisfreen omenapuhdistusöljy ja Banila co:n Miss Flower & Mr Honey essence (tätä oon käyttänyt vasta pari kertaa mutta olen aivan ihastunut).
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1093 : 06.08.15 - klo:15:40 »
No niin, mäkin lähdin korealaisten matkaan... Cosrx:n Galactomyces 95 White Power Essence ja AHA 7 Whitehead Power Liquid ovat jo tulossa eBaystä, ja BHA liquidin tilaan myös kunhan Paulan versio loppuu. Olen aiemminkin kokenut erilaiset AHA- ja BHA-tuotteet hyviksi pintakuivalle akneen taipuvaiselle 30+-iholleni, joten näistä on myös odotukset korkealla.

Haluaisin myös kokeilla jotain boksillista sekalaisia sheet mask -naamioita. Olisiko suosituksia mikä olisi hyvä naamioboksi tilata kokeiluun? Wishboxeissa oli ainakin yksi lupaava (No.20 Mask Box 2). Kosteuttavat naamiot olisi erityissuosikkeja, mutta kaikki kyllä kiinnostaa. My Beauty Diaryn naamioita olen vuosien varrella jo kokeillut ja tykännytkin, erityisesti Bulgarian White Rosesta.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1094 : 06.08.15 - klo:16:48 »
Häiritseekö hajusteet? Entä onko naamioille erityistoiveita?

Nyt jälkikäteen ajatellen tuo Wishtrendin paketti ei ollut kovin hyvä diili, mieluummin kokoaisin itse paketin sekalaisia naamioita testiin. Aika kiva, luotettava ja yleensä myös nopea ostospaikka on Cosmetic-love, myy useimpia naamioita yksittäiskappalein tai pienissä erissä: http://cosmetic-love.com/search?q=mask

Tuolta paketeista voin saman tien suositella Innisfreen total carea. Ihana naamio, joka sopii varmasti useimmille ihotyypeille - sääli, että minulla oli näitä vain yksi.

Muoks - jopa luin huonosti! Täydennän tähän illemmalla omia kosteuttavia suosikeita!
« Viimeksi muokattu: 06.08.15 - klo:17:48 kirjoittanut Lila »