Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444351 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1110 : 09.08.15 - klo:09:25 »
Oon nyt käytellyt Cosrx:n Aloe Vera Oil-free Soothing geeliä ja Aloe Vera Oil-free Moisture Creamia. Mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi jos haluaisin kosteuttavamman voiteen mutta en rasvaista tuntua? Rauhoittava ominaisuus olisi myös kiva kun mun naama on niin herkkä. Hajusteeton mieluiten.

Entä mikä olisi hyvä puhdistava savinaamio?

Toinen hyvä ehdokas on COSRX:n hunaja-keramidivoide, siitä on sekä silmänympärysversio, että koko naamalle tarkoitettu.

Innisfreen savinaamiot ovat tosi tykättyjä, minulla on miedompi Jeju Volcanic Pore Clay Mask - voimakkaampi tulee etuliittellä SUPER. Tuo on ensimmäinen puhdistava savinaamio, jota voin oikeasti käyttää, se ei todellakaan kuivata naamaa korpuksi, mutta auttaa pitämään huokoset puhtaana. Käytän sitä vain mustapääalueilla silloin tällöin. Jos haluat jotain eksoottisempaa, niin Elizaveccan kasvoilla kuplivasta Carbonated Bubble Clay Mask:ista on tykätty. Googletapa kuvia  ;D. Molemmat varsin edullisia tuotteita.

Triina - juolahtipa mieleen - oletko katsellut, löytyisikö koreatuotteista hyvälaatuista vihreä tee -hoitotuotetta? Sehän on yksi tutkituimmista luonnonaineista ihonhoidossa - ja vaikutukset akneen on muistaakseni todettu ihan kunnollisilla tutkimuksilla. En nyt sano, että on mikään ratkaiseva tekijä, mutta ehkä kokeilemisen arvoinen tilanteen tasapainottaja.
« Viimeksi muokattu: 09.08.15 - klo:10:13 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1111 : 09.08.15 - klo:11:58 »
Oon nyt käytellyt Cosrx:n Aloe Vera Oil-free Soothing geeliä ja Aloe Vera Oil-free Moisture Creamia. Mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi jos haluaisin kosteuttavamman voiteen mutta en rasvaista tuntua? Rauhoittava ominaisuus olisi myös kiva kun mun naama on niin herkkä. Hajusteeton mieluiten.

Myös Mizonin Snail Recovery Gel on hyvä hajustamaton perustuote, ei tahmaa eikä jää rasvaisen tuntuiseksi pyörimään...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1112 : 09.08.15 - klo:19:07 »
Minulla on Cosrx:n BHA muuttanut koostumustaan vähän klimppiseksi. Tuote on otettu käyttöön tammikuussa ja säilytetty kaapissa. Pullo on vasta puolivälissä, joten on kyllä tosi harmillista jos on pilaantunut. Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa?
1bMii, vaalennettu.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1113 : 09.08.15 - klo:23:32 »
Triina - juolahtipa mieleen - oletko katsellut, löytyisikö koreatuotteista hyvälaatuista vihreä tee -hoitotuotetta? Sehän on yksi tutkituimmista luonnonaineista ihonhoidossa - ja vaikutukset akneen on muistaakseni todettu ihan kunnollisilla tutkimuksilla. En nyt sano, että on mikään ratkaiseva tekijä, mutta ehkä kokeilemisen arvoinen tilanteen tasapainottaja.

En ole pahemmin ja nyt mun on pakko suitsia itseni edes toviksi, koska seerumeita ja voiteita pursuaa joka hyllyltä  ;D Vihreää teetä sisältävät sheet maskit ovat kyllä olleet tosi hyviä, Innisfreen It's Real Mask Green Tea (joka siis ei ole sama kuin It's Real Squeeze -sarja) on itse asiassa ollut varmaan parhaimipia naamioita ikinä.  Saman merkin Green Tea Seed Serumia kokeilin näytteen verran ja siitä en erityisemmin pitänyt.

Juuri nyt mä oikeastaan etsiskelen jotakin retinolituotetta, oisko sellaisesta vinkkejä  :D Tai yleensä joku anti-age-tuote, mieluiten essence/seerumi, koska kosteuttavia ja muuten ravitsevia/hoitavia on yllin kyllin. C-vitamiinin suhteen olen vähän varovainen, iho ei aina oikein siedä sitä. Onko syn-ake tällainen tuote tai mikä siinä on se hyvä juttu? On tuolla nimittäin avaamatta vielä se Purebessin voide. Millainen se Sidmoolin astaksantiini oli?

Tänään kasvoille päätyi The Face Shopin Character Mask Tiger. Mukava, kunnolla kostea naamio miellyttävällä sitruksisella vihreän teen tuoksulla. Jätti oikein kivan tunteen kuumalla merenrannalla ja puistossa vietetyn päivän + saunan jälkeen, mutta tikrukuviointi on kyllä aika dorkan näköinen.

Iho voi taas ihan hyvin, joitakin tukkeumia ja puristettavassa kunnossa olevia valkopäitä tulee, olettaisin syyksi aurinkosuojaa. Ei haitaksi asti. Kyseinen aurinkotuote on Sevendropsin Moringa Light Sunblock SPF 50/Pa+++, joka tuli Memeboxista ja ajaa asiansa hyvin. Riittävän kevyt, emulsion ja voiteen välimailla oleva koostumus levittyäkseen ja imeytyäkseen hyvin (koen epämiellyttävänä vähänkin liian rasvaisen pinnan jättävän tuotteen) ja kätevä 50 ml putkilo pitää mukana. Tuo riittää varmaan koko kesäksi, kun käyttöpäiviä on ollut niin vähän. Laitan kasvoille, dekolteelle ja käsivarsiin, runsaampaa käyttöä varten on iso tuubi Vichyn SPF 50:ä, jota käytän lapsilla.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1114 : 10.08.15 - klo:08:58 »
Sidmoolin astaksantiini on paljon helpompi käyttää kuin C-vitamiini - ja vaikutusten pitäisi olla samansuuntaisia. Tykkäsin kyllä! Myös Sidmoolin retinoliseerumi on tosi hyvä. Vihreä tee on sekin anti-aging, ainakin hyvän antioksidanttivaikutuksensa takia. Siitä en kyllä osaa suositella mitään hyvää tuotetta, sain Innisfreen sarjasta samplen, muistaakseni emulsiosta, se oli aika tujusti hajustettu. Olen kyllä ajatellut kokeilevani tätä: http://www.sidmool.com/shop/shopdetail.html?branduid=76945&xcode=019&mcode=010&scode=&type=Y&sort=order&cur_code=019010&GfDT=Z2V8VQ%3D%3D - Sidmool on onnistunut vakuuttamaan noilla seerumeillaan. Nature Republicilla on myös vihreä tee -sarja, mutta siihen en ole ehtinyt tutustua - ja hajusteita on takuulla...

Muoks - juuei, kumpikaan noista seerumeista (innisfree, nature republic) ei ole hoitomielessä kiinnostava, molemmissa mukana "vihreä tee -vesi" - pitoisuus saattaa olla tosi alhainen. Sidmoolia kokeilen itse, siinä on sekä ekstraktia, jonka pitoisuutta ei ole määritelty, että sitten yhtä katekiineista, EGCG 5%. Mahdollisuus johonkin vaikutukseen...

Synake on minusta peptidi muiden joukossa, jos sitä haluaa, niin tuo Purebessin halpisvoide on tosi hyvä ratkaisu. Mutta ehkä mieluummin ottaisin seerumin, jossa useammanlaisia peptidejä, esim. Mizonin peptidiseerumi on ihana, tuoksuton ja vesimäinen. Vesimäiset tuotteet ovat minusta siinä mielessä kivoja, että niillä tuntuu olevan pienin todennäköisyys sotkea muuten jo sopivaksi säädetty rutiini.
« Viimeksi muokattu: 10.08.15 - klo:09:11 kirjoittanut Lila »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1115 : 10.08.15 - klo:10:32 »
^Kiitos tietopankki-Lila! Mizonin peptiseerumi mulla onkin, sitä on puolisen pulloa jäljellä ja olen tykännyt paljon. Sopii melkein minkä kanssa tahansa ja voi levitellä sy-alueellekin. Lasipullokin on kaunis. Purebessin voiteen ostin lähinnä siksi, kun se oli paketissa etanageelin kanssa ja yhteishinta hyvin edullinen. Korkkaan sen kun saan jonkun voiteen loppumaan.

Olen alkanut käyttää kasvovoiteita myös ranteille ja käsivarsille. Niissä on kuivuutta ja hiukan epätasaisuutta varmaankin auringolle altistumisesta ja runsaasta pesusta/käsidesin käytöstä johtuen ja varsinkin oikealla pisamaisuutta tai muuta pigmentaatiota, jota kaikin mokomin haluan ehkäistä lisääntymästä nyt kun räpylät vielä ovat verrattain nuoren näköiset.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1116 : 10.08.15 - klo:10:44 »
Onhan myös Tosowoongin (runsaassa) valikoimassa myös vihreä tee-juttuja. Katselin niitä kaiholla ebayssa, mutta käytän välillä nämä muut pois ennen kuin huudan yhtään mitään... Se loistopuoli noissa Tosowoongin tuotteissa on, että ovat hajustamattomia - ainakin ne perustuotteet, etana, vihreä tee, ruusunmarja etc...

EDIT. Korealaistuotteiden ansiosta, on tähtimääräni eBayn listoilla noussut sataan pisteeseen... Sain jopa sähköpostissa kunniakirjan, jonka voi tulostaa ja ripustaa seinälle :D  ;D Aikamoinen saavutus, kannattaa moista jo esitelläkin!  ::)
« Viimeksi muokattu: 10.08.15 - klo:10:46 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1117 : 10.08.15 - klo:20:54 »
Minä täällä taas. Jo-tilattuja tuotteita odotellessa selailin ketjua, ja Mizonin peptidiseerumi (Peptide 500) ja Acence Blemish Out Pink Spot taitavat lähteä seuraavaksi tilaukseen. Tuo pink powder -tuote muuten näyttää vähän samanlaiselta kuin Mario Badescun kulttituote Drying lotion - onkohan noissa sama idea taustalla, tietääkö joku?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1118 : 10.08.15 - klo:22:00 »
^Pikaisen googlehaun perusteella näyttää aivan identtiseltä. Pullossa on nestettä ja pohjalla vaaleanpunaista hienoa jauhetta, johon vanupuikko tökätään sekoittamatta pulloa, sen jälkeen töpötellään kostea jauhe näpylle. Se kuivahtaa nopeasti hammastahnamaiseksi kerrokseksi. Itselläni on Ciraclen tuote, taitavat olla melko samanlaisia kaikki. Inci ainakin tällä ja Mizonin tuotteella ovat hyvin lähellä toisiaan, neste on lähinnä vettä ja alkoholia ja jauhe kalamiinia, lisänä vähän kasviuutteita ja triklosaania.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1119 : 10.08.15 - klo:22:42 »
Minulla on Tosowoongin vihreä tee essence, ihan kiva - ja naamioita, ne ovat todella hyviä. Kaipaisin vaan näissä vihreä tee-jutuissa jotain oikeaa tietoa tehoaineiden (katekiinit) määrästä. Tosowoongilla on minusta oikein hyvä tuo geelimäinen perusessencepohja, se vaan näyttäisi olevan aika lailla sama tuotelinjasta riippumatta - ja esim. tuossa synake-essencessä pitoisuus oli tosi alhainen. Hyvä perusessence kosteuttamaan, mutta tehoaineita etsisin muilta merkeiltä. Tosowoongia ei silti kannata ohittaa.

BTW, olen itse aina hieronut kasvotuotteiden loput käsiin - ja nyt kun on käytössä niin monia tuotteita yhtä aikaa hoidan kaulaa, rintakehän ihoa ja käsiä käytännössä lähes samalla tavalla kuin kasvoja.
« Viimeksi muokattu: 10.08.15 - klo:23:00 kirjoittanut Lila »

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #1120 : 13.08.15 - klo:08:38 »
Laitoin illalla yhdentoista aikaan iholle Corxin bha-kuorinnan ja tolvana menin nukahtamaan se päässä. Nyt ihoa vähän pistelee, mutta peilikuvassa ei näy ihmeempiä. Toivotaan, etten aiheuttanut suurempaa vahinkoa. Voi univelka minkä teit...
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1121 : 13.08.15 - klo:08:46 »
^Se on tarkoituskin jättää iholle, jos ei satu olemaan erityisen herkkä tai muuten vain halua varovaisesti kokeilla lyhyellä vaikutusajalla. Ei siis mitään syytä huoleen :)

Olen ollut kesälomalla ja ihan tosi paljon ulkona, tuntikausia päivässä. En ole palanut, saanut nätisti väriä kyllä (suojat kunnossa), mutta aurinko kuivattaa silti reilusti. Olen tihentänyt sheet maskien käyttöä jopa kolmeen viikossa ja tekee todella hyvää, tuovat juuri sitä kaivattua kosteutta ja viileä naamio on kokonaisaltainen nautinto. Talvella sitä on taas vaikea sietää  :D

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #1122 : 13.08.15 - klo:09:09 »
^^Pesetkö sä siis sen aina pois? Tuohon kuuluu vaan vaikutusajan jälkeen kerrostaa muut tuotteet päälle. Tosin itse olen monesti havaihtunut liikenteessä siihen, että rutiini jäi kesken ja olen lähtenyt ulos pelkkä happo naamassa. Nämä odotusajalliset tuotteet ovat huonomuistisen kompastuskivi  ;D

Katselin tuossa juuri, että on noita Korea-tuotteita kertynyt kolmisenkymmentä kappaletta, jos erilllisiä naamioita ei lasketa. Tästä huolimatta jokainen on käytössä. Vain Bentonin etanavoide (tukkii mulla), Cosrx:n Hyalronipuhdistusaine (sopivampia tarpeeksi) ja Klairsin Rich moist soothing cream meni myyntiin tänne käyttämättönä. Aika vähän on siis huteja tullut. Toiset tuotteet ovat tietenkin mieluisimpia kuin toiset, mutta tulevia toisen kierroksen tuotteita on paljon.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1123 : 13.08.15 - klo:21:04 »
Laskin omat tuotteeni. Ei olisi pitänyt.

2 öljyputsaria
6 vaahtoputsaria
4 kasvovettä/first treatmentia
2 happotuotetta (AHA + BHA)
3 naamiota, sokerimönjä, savipohjainen ja peel-off
3 modeling cupia eli veteen sekoitettavia peel-off-naamioita
12 essenceä/seerumia/ampoulea
10 kasvovoidetta
5 sy-voidetta/seerumia
2 pakettia sy-naamiolappuja
5 sleeping packia
3 täsmätuotetta finneille/epäpuhtauksille
42 sheet maskia
n. 20 näytekokoa eri tuotteista (5-15 ml) ja pari travel kitiä
n. 250-300 samplepussia

Lisäksi pari jalkatuotetta, vartalovoide, kolme käsivoidetta ja muutama hiustuote.

Reilut 15 on avaamattomia.

Ehkä mä olen pienen tauon tarpeessa. Saa ihan vapaasti pyöritella silmiä, teen niin itsekin.
« Viimeksi muokattu: 13.08.15 - klo:22:46 kirjoittanut Triina »

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1124 : 13.08.15 - klo:22:38 »
^ ;D Näissä koreatuotteissa on selvästi paha loukku, mullakin on tulossa jo ihan liikaa tuotteita. Lisäksi himottaisi ihan vietävästi yksi Sooryehanin essence (josta sain Testerkorealta ilmaisen pienikokoisen pullon) joka maksaa päälle puolitoistasataa euroa...

Mä kokeilen nyt tämän ketjun muistuttamana vielä BHA:ta ja AHA:ta poishuuhdeltavina hoitoina. Jostain syystä olen kuukausikaupalla (ellei jopa lähemmäs vuotta jo...) saanut painia niitten kanssa, kun iho ärtyy yhdestäkin käyttökerrasta. Aluksi ne pelasi niin hyvin, nyt tuntuu, että parempi kun ei käytä lainkaan.

Ja juuri kun pääsin sanomasta, etten voi koko naamaan tunkea samoja tuotteita, niin jotenkin nää korealaiset ei ole saaneet aknea räjähtämään poskissa, vaikka samoja tuotteita olen nyt noin viikon sinnekin levitellyt. Se on toki kaikin puolin mukavaa, sain meikattuakin pitkästä aikaa, kun posket ei hilseile kuivuutta nyt kun niihin on voinut laittaa jotain kosteuttavaakin.
Cogito ergo doleo.