Triina - juolahtipa mieleen - oletko katsellut, löytyisikö koreatuotteista hyvälaatuista vihreä tee -hoitotuotetta? Sehän on yksi tutkituimmista luonnonaineista ihonhoidossa - ja vaikutukset akneen on muistaakseni todettu ihan kunnollisilla tutkimuksilla. En nyt sano, että on mikään ratkaiseva tekijä, mutta ehkä kokeilemisen arvoinen tilanteen tasapainottaja.
En ole pahemmin ja nyt mun on pakko suitsia itseni edes toviksi, koska seerumeita ja voiteita pursuaa joka hyllyltä

Vihreää teetä sisältävät sheet maskit ovat kyllä olleet tosi hyviä, Innisfreen It's Real Mask Green Tea (joka siis ei ole sama kuin It's Real Squeeze -sarja) on itse asiassa ollut varmaan parhaimipia naamioita ikinä. Saman merkin Green Tea Seed Serumia kokeilin näytteen verran ja siitä en erityisemmin pitänyt.
Juuri nyt mä oikeastaan etsiskelen jotakin retinolituotetta, oisko sellaisesta vinkkejä

Tai yleensä joku anti-age-tuote, mieluiten essence/seerumi, koska kosteuttavia ja muuten ravitsevia/hoitavia on yllin kyllin. C-vitamiinin suhteen olen vähän varovainen, iho ei aina oikein siedä sitä. Onko syn-ake tällainen tuote tai mikä siinä on se hyvä juttu? On tuolla nimittäin avaamatta vielä se Purebessin voide. Millainen se Sidmoolin astaksantiini oli?
Tänään kasvoille päätyi
The Face Shopin Character Mask Tiger. Mukava, kunnolla kostea naamio miellyttävällä sitruksisella vihreän teen tuoksulla. Jätti oikein kivan tunteen kuumalla merenrannalla ja puistossa vietetyn päivän + saunan jälkeen, mutta tikrukuviointi on kyllä aika dorkan näköinen.
Iho voi taas ihan hyvin, joitakin tukkeumia ja puristettavassa kunnossa olevia valkopäitä tulee, olettaisin syyksi aurinkosuojaa. Ei haitaksi asti. Kyseinen aurinkotuote on
Sevendropsin Moringa Light Sunblock SPF 50/Pa+++, joka tuli Memeboxista ja ajaa asiansa hyvin. Riittävän kevyt, emulsion ja voiteen välimailla oleva koostumus levittyäkseen ja imeytyäkseen hyvin (koen epämiellyttävänä vähänkin liian rasvaisen pinnan jättävän tuotteen) ja kätevä 50 ml putkilo pitää mukana. Tuo riittää varmaan koko kesäksi, kun käyttöpäiviä on ollut niin vähän. Laitan kasvoille, dekolteelle ja käsivarsiin, runsaampaa käyttöä varten on iso tuubi Vichyn SPF 50:ä, jota käytän lapsilla.