Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445838 kertaa)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1215 : 19.09.15 - klo:14:46 »
^ Kiva kuulla, mulla nimittäin on tuo gold+bee venom odottelemassa. Ja ainakaan Kaubamajassa ei ollut pahat hinnat noissa. :) Ostin siis yhteensä jonkun 5 maskia.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1216 : 20.09.15 - klo:11:47 »
Onko Lila se sun mainitsema Purebess Synakevoide tämä? Tai jos ei ole tuo niin, mikäs sitten? Nyt on ollut sellainen laiskakausi ja iho ei ole tykännyt huonoa, että olen käytellyt lähinnä vain seerumeita ja essenceja ilman varsinaista voidetta ja nuo ovat tuntuneet riittävän hyvin. Syksyn tullen ja etenkin talven, täytyy taas alkaa lätkimään jotain voidettakin naamaan. Siihen Bentonin etanavoiteeseen turvaudun vasta talvella, jos silloinkaan. Ja jotenkin Mizonin pinkki etana tai Hyaluronic Acid Ultra Suboon Cream eivät ole ihan täydellisiä.

Minua kiinnostaisi vertailevat käyttökokemukset Benton Snail Bee High Content Steam Cream voiteen ja Purebess Syn Ake Creamin välillä?

Bentonin voide on loppumassa, ja tilaan sitä lisää, jos Purebess on parempi? Siskoni tykkäsi paljon Bentonin voiteesta, joten sitä ainakin tilaan hänelle lisää.

Ihoni on pintakuiva sekaiho, ja varsinkin näin ilmojen viiletessä pintakuivuus korostuu.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1217 : 20.09.15 - klo:18:06 »
Huokaus, taidan olla iholtani sen verran vaikea tapaus, että mitään ihmeitä eivät edes koreatuotteet ole saaneet aikaan. Käytössä on olleet toistaiseksi Innisfreen Apple Cleansing Oil, Cosrx:n AHA, OST Vitamin C20 seerumi, Cosrx:n Honey Ceramide Full Moisture Cream, Mizonin Peptide 500 ja Acence Pink Spot, Skin79:n violetti BB balm sekä lajitelma sheet maskeja ja lip maskeja. Välillä jotkut kohdat ihosta (posket, otsa) näyttää ihan kivoilta ja kuulailta arvista huolimatta, mutta varsinaiseen akneongelmaani ei kyllä nämäkään tropit ole tepsineet normi-hedelmähappoja paremmin. Katsellaan nyt kuitenkin vielä jokunen viikko.

Lisäksi leuan ja suun ympärille on tullut nyt viikon sisällä muutama jättikokoinen kiva onkaloinen finni, epäilen syyksi joko Cosrx:n Honey Ceramide Full Moisture Creamia tai sitten Skin79 violettia BB balmia, kun jälkimmäisen sisältämä stearic acid ei ole ennenkään ollut ihoni paras kaveri.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1218 : 20.09.15 - klo:18:25 »
^Ei munkaan akne ole näillä edennyt mihinkään suuntaan -- ei hyvällä eikä pahalla. Tosin poskiin ja leukaan (jossa mulla tuo akne siis esiintyy) ei voi paljon muuta kuin AHA:ta ja BHA:ta laittaa... :-\ Kokeilin jonkin aikaa lätkiä kosteuttavia tuotteita poskillekin, mutta se ei pidemmän päälle toiminut. T-alue on kuitenkin tykännyt kovasti monestakin tökötistä, ja naaman yleisilme on parantunut sen myötä, kun iho on siltä osin hyvin kosteutettu.

Edit. Galactomycesit on ehkä vähän auttaneet ihoa toipumaan finneistä, tai sitten kuvittelen vain. Täytyy seurata vähän pidemmällä aikavälillä.
« Viimeksi muokattu: 20.09.15 - klo:18:33 kirjoittanut ZEN »
Cogito ergo doleo.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1219 : 21.09.15 - klo:12:48 »
^Mullakin tosiaan on aknettomien alueiden (poskissa on "vain" arpia ::)) iho kyllä muuttunut kivemman näköiseksi, todennäköisesti sheet maskien kosteutuksen ansiosta.

Muistelenko oikein, että myös Triinalla tai jollain muulla ilmeni just jokin leuan alueen ongelmavyyhti jossain vaiheessa koreatuotteiden kokeilua? Mun tilanteeni menee näköjään joka yö vaan pahemmaksi, ja aamuisin herään aina uusien ja uusien isojen pattien kera. Nyt pistän kyllä nämä uudet tuotteet tauolle ja palaan hetkeksi vanhoihin, jos iho rauhoittuisi. Tilanne ei ole ollut vuosiin näin paha, ehkä korkeintaan joskus aikoinaan ennen roaccutan-kuureja naama näytti tältä. Ääh, toiveeni olivat jo korkealla. :-\
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1220 : 21.09.15 - klo:20:14 »
Minua kiinnostaisi vertailevat käyttökokemukset Benton Snail Bee High Content Steam Cream voiteen ja Purebess Syn Ake Creamin välillä?

Bentonin voide on loppumassa, ja tilaan sitä lisää, jos Purebess on parempi? Siskoni tykkäsi paljon Bentonin voiteesta, joten sitä ainakin tilaan hänelle lisää.

Ihoni on pintakuiva sekaiho, ja varsinkin näin ilmojen viiletessä pintakuivuus korostuu.
Itse tykkäsin huomattavasti enemmän Purebessin Syn Akesta. Mulla on myös pintakuiva sekaiho, Bentonin jälkeen nassu oli aamuisin jotenkin kuivuneen oloinen ja huokoset tukossa, vaikka olisi kerrostanut ties mitä seerumeita alle. Purebess meni puolestaan HG-rasvaksi ensi kokeilusta alkaen, jättää ihon tosi hoidetun ja kosteutetun oloiseksi.

Purebess tuubi multa nyt loppuikin, ja vaikka se tosi ihanaa onkin, tilasin seuraavaksi kokeiluun Tosowoongin Syn Ake Pure Natural Creamin, saas nähdä, onko yhtä mahtavaa tavaraa. Samaan paketissa on tulossa myös Secret Key Gold Racoony Hydro Gel Eye & Spot Patch -purnukka, Tonymolyn Shiny Foot Intensive Heel Patch, The Face Shopin kaakaontuoksuinen Protect Me! Ocelot -käsivoide, sekä lisää COSRX:n BHA-lientä loppuvan tilalle.

Kiinnostaisi hommata myös joku galactomycesjutska, en aikoinaan päässyt COSRX:n litkun kanssa sujuiksi, ja se lähtikin eteenpäin. Skin Watchersin Galactomyces Whitening Essence vaikuttaisi aika kiinnostavalta... himotuslistalla on myös COSRX:n uusi Honey Overnight Mask, sekä joku propolis/hunajaseerumi pian loppuvan Skinfoodin Royal Honey Propoliksen tilalle (HG-kamaa tuokin).
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1221 : 23.09.15 - klo:22:05 »
Hih, testasin juuri Elizaveccan Carbonated Bubble Clay Maskin. Onhan hauska tuote! Näyttää vähän normaalia geelimäisemmältä savinaamiolta. Alkaa iholla hiljalleen kuplia. Kupliminen loppuu vajaassa kymmenessä minuutissa, naamion voi vielä hieroa läpi ja sitten huuhtoa. Kokeilen tätä nyt tuon BHA + savi + öljypuhdistus kombon osana, mutta sen ainakin osaan jo sanoa, että ei tuntunut savinaamioksi ollenkaan kuivattavalta. Tuoksu oli ihan miellyttävä.

Suun ja silmien ympärille kannattaa jättää tilaa reilusti, naamio laajenee paljon kupliessaan  :3.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1222 : 23.09.15 - klo:22:26 »
^Mullakin tosiaan on aknettomien alueiden (poskissa on "vain" arpia ::)) iho kyllä muuttunut kivemman näköiseksi, todennäköisesti sheet maskien kosteutuksen ansiosta.

Muistelenko oikein, että myös Triinalla tai jollain muulla ilmeni just jokin leuan alueen ongelmavyyhti jossain vaiheessa koreatuotteiden kokeilua? Mun tilanteeni menee näköjään joka yö vaan pahemmaksi, ja aamuisin herään aina uusien ja uusien isojen pattien kera. Nyt pistän kyllä nämä uudet tuotteet tauolle ja palaan hetkeksi vanhoihin, jos iho rauhoittuisi. Tilanne ei ole ollut vuosiin näin paha, ehkä korkeintaan joskus aikoinaan ennen roaccutan-kuureja naama näytti tältä. Ääh, toiveeni olivat jo korkealla. :-\

Oli joo, kauheita märkiviä paisefinnejä leuassa. En oikein saanut kiinni syyllistä, mutta ainakin osittain hormonaalisia, osittain jojobasta (joka on toistaiseksi ainoa varmuudella tukkiva aine, mitä olen keksinyt). Tällä hetkellä tilanne on taas ihan hyvä, ei lainkaan finnejä kasvoissa yhtä lukuun ottamatta, mutta ei se niin paljoa lohduta kun arvet pysyvät kuukausikaupalla. BHA tuntuu auttavan selvästi parhaiten.

Olen vähän luopunut toivosta. Koreakosmetiikka on hyvää ja iho tuntuu mukavammalta ja on kyllä yleensä paremman näköinenkin, mutta mun ihon perimmäiset ongelmat eivät koskaan katoa. Ei aknearpiin, suuriin ihohuokosiin, järkyttävän tummiin silmänalusiin ja epämääräiseen ihosävyyn tepsi juuri mikään. Ei se hirveästi lohduta, että kompostista kaivetun jätteen näköinen naama näyttää asteen paremmalta, ruma se on silti. Tämä siis kosmetiikan näkökulmasta, elämäntavoista ja stressistä en viitsi edes mainita  ::) Vähän sama kuin ohut ja mitätön tukka, eihän se ikinä mihinkään muutu, vaan on onneton aina kaikesta päähän kaadetusta ainemäärästä huolimatta.

Jatkan siis vain perusihonhoitoa vailla kummempia intohimoja ja odotuksia kohentuneesta hipiästä, kunhan nyt pysyisi pahin kuivuus ja ongelmat kurissa. Mun iho ei ole koskaan raika,s heleä, sileä ja kaunis, mulle riittää ettei se herätä vastaantulijoissa huomiota ja inhotusta.

Olen laittanut tuotteita kiertoon, uusia en ole elokuun alun jälkeen hankkinut ja varmaan pyrinkin nyt vain käyttämään varastoja pois. Kuherruskuukausi meni jo  :-\

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1223 : 23.09.15 - klo:23:02 »

Olen vähän luopunut toivosta. Koreakosmetiikka on hyvää ja iho tuntuu mukavammalta ja on kyllä yleensä paremman näköinenkin, mutta mun ihon perimmäiset ongelmat eivät koskaan katoa. Ei aknearpiin, suuriin ihohuokosiin, järkyttävän tummiin silmänalusiin ja epämääräiseen ihosävyyn tepsi juuri mikään. Ei se hirveästi lohduta, että kompostista kaivetun jätteen näköinen naama näyttää asteen paremmalta, ruma se on silti. Tämä siis kosmetiikan näkökulmasta, elämäntavoista ja stressistä en viitsi edes mainita  ::) Vähän sama kuin ohut ja mitätön tukka, eihän se ikinä mihinkään muutu, vaan on onneton aina kaikesta päähän kaadetusta ainemäärästä huolimatta.

Jatkan siis vain perusihonhoitoa vailla kummempia intohimoja ja odotuksia kohentuneesta hipiästä, kunhan nyt pysyisi pahin kuivuus ja ongelmat kurissa. Mun iho ei ole koskaan raika,s heleä, sileä ja kaunis, mulle riittää ettei se herätä vastaantulijoissa huomiota ja inhotusta.

Olen laittanut tuotteita kiertoon, uusia en ole elokuun alun jälkeen hankkinut ja varmaan pyrinkin nyt vain käyttämään varastoja pois. Kuherruskuukausi meni jo  :-\

Halaus Triinalle  <3 Niin se on, ettei kaikki tuotteet sovi joka ainoalle, eikä ratkaise kaikkia ihon haasteita... Elämäntilanteen helpottaessa toivottavasti myös iho saa hengähdystauon ja alkaa voida paremmin. Varmaan jotain hyvääkin korealaistuotteista on seurannut... Tsempahdusta ja voimia!  :-*
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1224 : 24.09.15 - klo:07:30 »
Hih, testasin juuri Elizaveccan Carbonated Bubble Clay Maskin. Onhan hauska tuote! Näyttää vähän normaalia geelimäisemmältä savinaamiolta. Alkaa iholla hiljalleen kuplia. Kupliminen loppuu vajaassa kymmenessä minuutissa, naamion voi vielä hieroa läpi ja sitten huuhtoa. Kokeilen tätä nyt tuon BHA + savi + öljypuhdistus kombon osana, mutta sen ainakin osaan jo sanoa, että ei tuntunut savinaamioksi ollenkaan kuivattavalta. Tuoksu oli ihan miellyttävä.

Suun ja silmien ympärille kannattaa jättää tilaa reilusti, naamio laajenee paljon kupliessaan  :3.

Tää naamassa on vaikea olla nauramatta kun katsoo peiliin. Mua vaan häiritsee se kuplimisen aiheuttama kutina. Varsinkin nenässä. Se voi olla välillä aika piinallista.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1225 : 24.09.15 - klo:08:14 »
Hah, joo, kihertelin kun tuo oli naamassa! Mutta on kyllä hyvä ja lempeä savinaamio. Sain taas ihosta vähän tukkeumia irti tuolla käsittelyllä ja tänään naama näyttää tosi hyvältä.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1226 : 24.09.15 - klo:08:24 »

Apua, sattuu lukea tätä  :'(. Triina rakas, tarvitsisit pienen söpön purkin, josta voisit kaivaa edes hippusen lempeyttä itseäsi kohtaan ennen muuta.  <3 <3 <3

Jos nyt jotain positiivista, niin ongelmaisen ihon kanssa ei takuulla ole mitään oikotietä onneen, mutta jos seikkailusta jäi edes jokunen hyvä ja omalle iholle sopiva tuote varastoon, niin sehän on hyvä. Koreakosmetiikan varjopuoli on se, että kaikkia ihanuuksia tekee mieli kokeilla koko ajan, ja se voi kyllä iholle olla melkoinen haastekin.

Leuan alue on usein tosiaan hormonaalisen aknen asuinpaikkaa.

Poissa Talvi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1227 : 24.09.15 - klo:10:40 »

[/quote]

Tuhlasin järkyttäviä summia kosmetiikkaan kunnes lopulta löysin lääkkeen hormonaaliseen akneen joka sopi myös minulle. (En voi käyttää e-pillereitä tms) lisäksi vaihdoin lähes kaikki tuotteet paula's choicen tuotteisiin ja nyt ihoni on parempi kuin aikoihin. Harmittaa todella paljon se kaikki hukkaan mennyt raha, tosin oli aikamoisen etsinnän alla saada apu hormonaaliseen akneen kun edes erikoislääkärit ei osannut auttaa! Ja Paulan tuotteet ovat auttaneet pitämään iho-ongelmat kurissa ja nyt pääasiassa hoidan poskien punaisia jälkiä pois. En löytänyt mitä kaikkia lääkkeitä olet koittanut mutta älä luovuta, jokaiselle löytyy se sopiva ratkaisu.
Rasvainen sekaiho, couperosa

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1228 : 24.09.15 - klo:13:07 »
Voi teitä  <3 Ei mulla mikään hätä ole, kunhan olen päätynyt järkiini ylettömän alkuinnostuksen ja suurten odotusten kanssa! Korealainen kosmetiikka ON tosi hyvää ja jatkan sen käyttöä ihan mielelläni, mutta samalla tiedostaen että omalle lärville ei ihmeitä voi tehdä, odotin ihan liikoja. Mun on tosi vaikea pysyä kärryillä oman ihoni tarpeiden kanssa, mutta tiettyjä toimivia linjoja kuitenkin on ja niiden kanssa pärjäilee. Pahimpia ovat finnipuuskat, mutta tosiaan näköjään oikein seesteisiäkin vaiheita tulee. Mulla on hormonaalinen perussairaus (PCOS), joka vaikuttaa omalta osaltaan.

Kaikkein eniten pelkään luomia. Isälläni on todella paljon sellaisia syylämäisen tapaisia koholuomia ja roikkoluomia ja mulla on ihan pikkuisia luomenalkuja kaulalla ja kainaloissa. Alkoivat samalla tavalla isälläkin. Siinä jää kyllä kaikki muut ihopulmat toiseksi. Jos mua odottaa sama kohtalo, niin kuolen varmaan johonkin infektioon tai melanoomaan, kun revin niitä luomia... En voi sietää rupiakaan ihossa. Ja tällehän nyt ei tietty kosmetiikan keinoin ole mitään tehtävissä.

En ole koskaan käyttänyt pillereitä lukuun ottamatta mitään lääkkeitä iho-ongelmiin ja pillereistäkin on kymmenkunta vuotta aikaa. En ainakaan tällä hetkellä koe mitään halua lääkärille hakeutuakaan enkä myöskään ole kiinnostunut Paulan tuotteista, uskon koreatuotteiden toimivan aivan yhtä hyvin tai jopa paremmin. Kiitos silti viestistä, Talvi :)

Juuri nyt on parempi vaihe iholla, meikillä saa virheitä peitettyä ihan kivasti ja yritän keskittyä nauttimaan siitä, vaikka pohjimmaltaan ihoani pidänkin melkoisen rumana :) Ongelmista huolimatta huomaan siis kyllä todellisia tehoja omassakin ihossa, vaikka ne eivät oikein esiin pääsekään ja edelleen suosittelen tuotteita lämpimästi muillekin.
« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo:13:10 kirjoittanut Triina »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1229 : 24.09.15 - klo:13:24 »
Minullakin on paljon luomia - ja noita ikäviä varsiluomiakin. Ei varmaan pitäisi tunnustaa tätä, mutta olen muutaman pienen ja tosi hankalassa paikassa olevan "polttanut" pois 50% TCA:lla. Oli tosi kivutonta ja TCA ei tee minulle arpia herkästi. Tosi kivaa, kun vaikkapa kaulaketju tarttuu koko ajan varsiluomeen  :-\.

Triina, kokeile vielä kunnollisia annoksia vihreää teetä sekä sisäisesti, että ulkoisesti tuohon akneen. Tuo on tosi hankala ainesosa siinä mielessä, että niitä pitoisuudeltaan vakioituja uutteita on todella vaikea saada. Melkein tekisin niin, että tilaisin vaikka Active Formulas-nettikaupasta pelkästään ekstraktin (löytyy raaka-aineista) ja sekoittelisin johonkin iholle hyvin sopivaan rauhoittavaan ja kevyesti kosteuttavaan seeruumiin tai emulsioon. AF:n nettikaupassa on myös todella kiinnostava aknevoide - se on minulla testissä tällä hetkellä. Vaikka en voi sanoa ihoni olevan enää aknetaipuvainen, saan aina kuitenkin ne hemmetin hormonifinnit leukaan ja kasvojen sivuille.

Jos tee ei juomana mene alas, niin sitten iHerbistä EGCg:tä - ja tuohan ei kovin kallista ole, voisi ottaa joka tapauksessa.

Tuttavani on saanut vihreästä teestä yllättävän paljon apua, hänellä myös PCOS. Ei mitään ihmeparantumista, mutta aivan selkeää aknetaipumuksen hellittämistä.