Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444434 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1230 : 24.09.15 - klo:13:53 »
Mä kokeilin ensimmäistä kertaa eilen Cosrx:än aknelaastareita, ja tulipa huomattua, että näitä pitää tilata heti lisää. ;D :ts Jossain blogissa oli mainintaa, että toimivat parhaiten "purkautumispisteessä" oleville finneille, ja niihin näitä itsekin kokeilin. Mä olen sellainen, että jos naamassa on joku puristettavissa oleva finni, niin mähän puristan sen, koska ne ovat niin ruman näköisiä, ja muutenkin saattavat vaikka työpäivän aikana hajota, jolloin on vielä ikävämpi jos ei pääse haavaa puhdistamaan. Näiden kanssa säästyy puristelulta, jolloin ei tule sotkettua haavaan mitään ylimääräistä (vaikka aina desinfioin tarpeet ja käärin sormet yleensä paperiin), eikä myöskään ärsytettyä ihoa entisestään puristelulla.
Cogito ergo doleo.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1231 : 24.09.15 - klo:15:13 »
Kiitos Lila :) Mä en kuitenkaan tiedä, kannattaako mun tällä hetkellä alkaa tilaamaan enää mitään uutta, koska oikeastaan ongelma ei ole siinä näppyilyssä, niihin on jo varsin toimiva nujerrusarsenaali (etanat, pink powder, BHA, B-vitamiinivoide ym.), vaan kun en tiedä mikä sen tilanteen laukaisee ja milloin. Ja toisena ongelmana sitten ne tosi pitkäksi aikaa jäävät arvet. Jos tämä ongelma jatkuu (juuri nyt on siis tosi seesteinen vaihe), niin harkitsen kyllä, mutta tällä hetkellä yritän saada malttia tuotearsenaaliin.

Isoin ja pysyvä ongelma on tosiaan arpisuus, ihohuokoset, mustapäät, tummat silmänaluset ja muut kroonisemmat jutut.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1232 : 24.09.15 - klo:15:39 »
Ymmärrän oikein hyvin. Minäkään en ole vielä löytänyt sellaista tuotetta, joka estäisi tai edes hillitsisi niiden muutaman näpyn tuloa, ainoastaan noita parannuskeinoja ja jälkien nopeampaan häivyttämiseen sopivia tuotteita - ihan samat kuin sinullakin. Minulla tuo vähäinen näppyily on ihan tasan varmasti kuukautiskiertoon sidoksissa, eli tiedän jotain sen taustasta kumminkin.

Tuon aknevoiteen INCI on kuitenkin sen verran kiinnostava, että pidän sen nyt jatkuvasti ohjelmassa ja katson, josko muutosta tulee. Ehkä eniten kiehtoo:
Saw Palmetto Extract inhibits 5 alpha-reductase activity and conversion of testosterone to dihydrotestosterone, inhibits binding of dihydrotestosterone to androgen receptor - tosi lupaavaa!

Ja voiteen retinyyliasetaatin pitäisi olla sekä hyvin siedettyä, että reseptillä saatavan tretinoiinin veroista. Hellävaraisuuden voin kyllä allekirjoittaa jo nyt. Voin kertoa kokemuksia tästä lisää, kunhan aikaa vähän kuluu...

Voiteen talintuotantoa tasaava vaikutus on myös huomattava - ja nopea. Ei todellakaan silti kuivata ihoa.

Muuten kyllä rauhoittelen itsekin tätä ostelua. Naamioista tilaan vielä talveksi Cleomeen nipun ja sitten ainakin kolmen kuukauden tauko naamioiden osteluun, muissa tuotteissa vaan korvauksia loppuneiden tilalle. Sain jo myös ne COSRX:n sleeping maskit ja jopas ne tuntuvat ihanilta. Hankkiudun ehkä noista enemmän hajustetuista voiteista eroon, kasvojen liika tuoksuminen häiritsee kuitenkin niin paljon...

« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo:15:41 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1233 : 24.09.15 - klo:17:47 »
Olen onneksi päässyt jo tilailuinnosta eroon, vuoden loppuun selviän varmasti mainiosti nykyisin eväin (seerumit, naamiot..) Ainoa tarpeellinen, joskus tilaukseen menevä, on puhdistusöljy - emulsio/maito ei oikein ole yhtä miellyttävä. Onneksi Innisfree Olive on paitsi mieto tuoksultaan, myös hinnaltaan..!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1234 : 24.09.15 - klo:17:55 »

Kaikkein eniten pelkään luomia. Isälläni on todella paljon sellaisia syylämäisen tapaisia koholuomia ja roikkoluomia ja mulla on ihan pikkuisia luomenalkuja kaulalla ja kainaloissa. Alkoivat samalla tavalla isälläkin. Siinä jää kyllä kaikki muut ihopulmat toiseksi. Jos mua odottaa sama kohtalo, niin kuolen varmaan johonkin infektioon tai melanoomaan, kun revin niitä luomia... En voi sietää rupiakaan ihossa. Ja tällehän nyt ei tietty kosmetiikan keinoin ole mitään tehtävissä.

OT mutta. Kannattaako noita nyt pelätä, eikö ne ole aika helppoja poistaa? Ne varsiluomet jotka tulee pitkälle ihon päällä, ei ulotu syvälle ihon alla. Multa on lääkäri poistanut muutaman (eikä ne olleet edes ihan pieniä) ihan noin vain veitsellä, parissa minuutissa, ilman puudutusta. Laastari vain päälle. Ei jäänyt arpia. Yhtä ei kai saanut kokonaan pois, ja siinä on pieni jälki, joka ei mua haittaa. Mun tulevaisuus tuo ehkä paljon just näitä varsiluomia lisää, koska äidilläkin on, mutta ei mua pelota ne yhtään - poistatan sitten vaikka parikymmentä yhdellä kertaa. Voisin kuvitella että laserilla kävis vielä näppärämmin kuin veitsellä. (Multa on poistettu myös isohko tavallinen tumma luomi, ja se oli suurempi operaatio ja vaati monta tikkiä.)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1235 : 24.09.15 - klo:18:49 »
^Ei varmaan pelkistä skin tageista tms. tarvitsisikaan huolestua, mutta mun isän iho näyttää siis suunnilleen tältä ja dekolteen kohdalta vielä reilusti pahemmalta... Eli eri sortin laakeita ja koholla olevia luomia ja lisäksi niitä varsiluomia, sekä tummia että ihonvärisiä. Paikoin luomien peittämää ihoa on enemmän kuin tervettä. Kasvoissa noita on myös runsaasti. Kyllä mä aika kauhuissani olen, jos oma tulevaisuus näyttää tältä  :-\

https://qph.is.quoracdn.net/main-qimg-fd513e7d3af3e8f710fdcc928ea2e70b?convert_to_webp=true
« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo:18:53 kirjoittanut Triina »

Paikalla Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1236 : 24.09.15 - klo:19:21 »
Tilasin Ebayn kautta Cosrx:n BHA:ta (myyjänä ROSEAU) ja Bentonin samplet jossa pienet purkit/tuubit Snail Bee High Content Essenceä ja  Steam Creamia 4 kpl molempia (myyjänä rubyrubystore). Ja kappas, molemmat paketit vuotaneet. BHA:ta jäljellä vajaa sentin vaille täysi pullo, neljästä essencestä yhdessä on kamaa täyden minipullon verran ja lopuissa vaan jämät, loput levinneet pakettiin. Oli pakattu kuplamuovipussiin, joten pahvipakkaus ei kastunut. Onko kellään muulla käynyt näin, vai onko mulla vaan hiton huonoa tuuria nyt? Tietenkin putsasin noi miniputilot jo ennen kuin tajusin että olishan siitä mössöpaketista voinut kuvankin ottaa... Ja nyt mietin että uskaltaako enää tilata noita liemiä täysikokoisena.  :-[
Kokeilin noita essencen minipullon korkkeja ja ihan naurettavat muovikorkit löysillä kierteillä joten ei ihme että on löystyneet ja valuneet kamat pihalle...
Keneltä olette saaneet nestemäiset kamat ehjänä perille? Näistä mulle saapuneista minkään korkkeja ei oltu teipattu mitenkään.

EDIT: Nyt rubyrubystore tarjoaa 2,50$ hyvitystä noista vuotaneista essenceistä. Maksoin setistä (4x essence & 4x steam cream) 8,30$ ja tosiaan 3x essence valunut pakettiin, eli melkein puolet kamasta on "pilalla".

Pumpulipuikolla kaivoin eilen illalla yhdestä essencestä jämät testiksi ja laitoin steam creamia päälle. Tuo Steam Cream vaikuttaa kyllä kivalta näin yhden käyttökerran jälkeen. :ts Nyt testaan sitä meikin alla, lähteekö mömmöämään meikit päivän aikana vai ei.
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo:06:59 kirjoittanut Mena »

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1237 : 24.09.15 - klo:20:25 »
^Mie kun tilasin ebaysta ja cosmetic lovesta cosrx bha:n, mizonin pinkin etanarasvan, benton snail bee high content essencen ja vielä sen bentonin bha kasvoveden täysikokoisena niin noissa kaikissa on kyllä tosi hyvät korkit. Pumppupulloja kaikki paitsi mizon ja niissä vielä suojakorkit päällä. Ebay myyjät olivat sing-sing-girl ja joku koreabeuatynet tai jotain sinne päin. Ja kaikki oli pakattu myös tosi hyvin.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1238 : 24.09.15 - klo:21:23 »
Mä en yleensä perusta kasvovesistä muuten kuin mahdollisten meikinrippeiden poistajana, koska harva kuitenkaan toimii mun iholla kunnolla vaan aiheuttaa punoitusta. Tilasin kuitenkin Etude Housen Wonder Pore Freshner -kasvoveden ja tästä tykkään, vaikka sisältääkin alkoholia ja jotain viilentävää juttua. Tätä voin kuitenkin käyttää ilman punoitusta ja tämä rauhoitti myös myös mun poskeen ilmestyneitä finnejä. Tykkään tästä enemmän kuin aikaisemmin ostamastani Mizonin Collagen Power Lifting Tonerista, joka hyvän alun jälkeen taisi alkaa ärsyttää ihoani jostain syystä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1239 : 24.09.15 - klo:21:36 »
^Tuo on yllättävän hyvä! Tykkään kosteuttavasta ja hoitavasta kasvovedestä (Klairs  :-*), mutta happojen alle laitettuna tai silloin kun ihossa on paljon epäpuhtauksia Wonder Pore on tosi hyvä ja tuntuu auttavan epäpuhtauksien taltuttamisessa. Olen käyttänyt pari pikkupulloa, isoakin olen miettinyt. Alkoholi ei tässä tunnu haittaavan lainkaan. Tasapainottaa ihon happamuutta, mikä on juurikin AHA/BHA-tuotteen alle tärkeää.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1240 : 25.09.15 - klo:11:50 »
Kiiltääkö kenenkään muun naama enemmän kun on aloittanut koreatuotteet? Noin 4 vuotta ihonhoitoni oli mahdollisimman vähäistä pesin saippualla kun oli meikkiä ja päälle öljyä. Raskaaksi tulo paranti akneni niin että finnejä ei tullut enää kuin silloin tällöin. Ihoni on kuitenkin rasvoittuva, talvella pinta kuiva, iho huokoset on isot ja mustapäitä löytyy.

Nyt innostuin koreatuotteista ja halusin tasoittaa pisamaista, mustapäistä, helposti punoittavaa ihoani. Tuotteina siis Cosrx BHA ja Benton snail bee hight essence ja BHA kasvovesi sekä mizon etanarasva. Laitan iltaisin BHA:ta ja jompaakumpaa rasvaa. Aamuisin olen kokeillut olla laittamatta mitään tai vedellyt kasvovedellä ja laittanut mizonia mutta naama on jo parin tunnin päästä lieju  :-[ Meikkinä siis Flow mineraalipohja tai Lavera BB voide joka ei sovi yhtään kun liejuuntuu extra nopeasti.

Onko se vaan tää syksy vai noi tuotteet? Kesällä naama ei kiillä kuin vasta illalla enkä nyt muista että olisi viime talvenakaan kiiltänyt (voihan se olla että aika kultaa muistot :D)

Tilasin vielä Cosrx AHA:n  ja kun se tulee testaan sitä.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1241 : 25.09.15 - klo:13:06 »
^Minulla on ainakin se kokemus, että BHA tekee ihotalista juoksevampaa - ja kasvot kiiltelevät helposti enemmän. Minulla oli tuo ongelma erityisesti T-alueella jo silloin, kun aloitin Paulan BHA:n.

Tuohon kannattaisi ehkä kokeilla ottaa rinnalle jotain talintuotantoa tasapainottavaa tuotetta. Ei siis pelkästään "mattatuotetta" vaan hoitavia aineita, jotka säätelevät talintuotantoa. Ykkösvaihtoehto hoitavissa ainesosissa on tietysti A-vitamiinijohdannaiset (retinoli). Tästä artikkelista löytyy lista muista kosmeettisista ainesosista, joista on apua talintuotannon säätelyssä:

http://www.dermalinstitute.com/us/library/89_article_Keep_Your_Nose_Clean_.html

Itselläni toimii retinoli tässä tarkoituksessa tosi hyvin. Päiväkäyttöön se ei sovi, kannattaa katsella tuo lista ja miettiä yötuotteeksi retinolijuttu ja päiväkäyttöön jotain muuta.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #1242 : 25.09.15 - klo:14:10 »
Auttakaa dorkaa... Mun iho kuiva,atooppinen. Viime aikoina alkanut rasvoittumaan hurjasti, pukkaa epäpuhtautta ja näppyjä.  :( Rasvoittuu iltaa myöten ja tuntuu kuivalta. Mitkä tuotteet kävis?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1243 : 25.09.15 - klo:14:55 »
^^ Kiitos Lila vinkistä  :) Retinolia taidankin kokeilla. Etsinnässä siis hyvä retinoli voide! Google laulaa loppu illan  :D

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1244 : 25.09.15 - klo:15:55 »
Sidmoolin Dr Troub retinoliseerumi on aika mukavan hellävarainen ja sopii keveytensä ansiosta nimenomaan talintuotannon säätelyyn. Tuossa on sellainen musta pumppupullo. Kannattaa ottaa mukaan vertailuun!