Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445853 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1260 : 05.10.15 - klo:16:31 »
Mitään pahoja aknetriggereitä ei tuossa voiteessa ole - silikoneja ja rasva-aineita kyllä on, sillä tämän tehtävä on sulkea kosteutta ihon sisään. Tuntumaltaan ei ole raskas voide myöskään, ei jätä ihoa rasvaiseksi, pelkästään perinpohjin kosteutetuksi - joudun aivan varmasti käyttämään talvella lisänä rasvaisempia juttuja. Ja tosiaan aika riskitön ostos, kun voi käyttää myös poishuuhdeltavana naamiona.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1261 : 05.10.15 - klo:18:36 »
^Mitkä on pahimpia aknetriggereitä?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1262 : 05.10.15 - klo:19:38 »
Acne.org:ista löytyy aika pitkä lista, punaisella merkityt "pahimpia" http://www.acne.org/messageboard/topic/319593-the-bad-list-comedogenic-ingredients-and-products/

MUTTA - näihin liittyvät testit eivät välttämättä ole kovin luotettavia, aineyhdistelmillä on merkitystä, komedogeenisten aineiden määrällä on merkitystä - ja jokainen iho käyttäytyy yksilöllisesti.

Jos oma iho tuntuu tosi reaktiiviselta, niin en niinkään luottaisi listoihin, vaan olisin tarkkana siitä, että lisäisin aina omaan ohjelmaan yhden tuotteen kerrallaan - ja tarkkailisin vaikutuksia vähintään kaksi viikkoa ennen uuden lisäämistä. En lisäisi tuotteita vaan siksi, että ne ovat muiden mielestä hyviä, vaan miettisin, millä oman ihon kuntoa voisi oikeasti parantaa, pyrkisin valitsemaan tuohon mahdollisimman tehokkaan ja mielellään INCIltään suhteellisen simppelin tuotteen.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1263 : 05.10.15 - klo:22:05 »
Catjuska, ole sä sitten mun loppusijoituspaikka  ;D

Akneilu paranee hiljalleen (kukoistaakseen taas seuraavan kerran), mutta nyt ilmojen toden teolla kylmettyä on odotetusti kuivuusongelma pahimmillaan. Iho saa aina hepulin vuodenaikojen vaihtuessa. Suurin pulma tuntuisi olevan nimenomaan kosteuden pysyminen iholla: saan kyllä huolella kerrostamalla ja sheet maskeilla ihon kosteutetun tuntuiseksi ja sellaiseksi "plump & dewy" -oloiseksi, mutta se ei kestä. Mitä sleeping packeja sitten yritänkin laittaa, niin parhaatkin tuntuvat vain uppoavan ihoon ja jonkin ajan päästä iho on taas kosteusköyhän tuntuinen. Pinta tuntuu ikään kuin puuteroidulta, millään määrällä kerroksia en saa lähmää aikaiseksi, kesällä sekin ihme tapahtui.

Erityisen iso ongelma tämä on meikin kannalta, kun ihon tasapaino muuttuu päivän kuluessa niin huomattavasti, niin eihän se meikkipohjakaan siinä mukana pysy. Muutenkin on sen kanssa ongelmaa.

Kuiva sisäilma on jokavuotinen ongelma tässä asunnossa, mutta tällä hetkellä se on ok ja ilmankostutin on olemassa kyllä. Veden juominen ei varmaan ole ihanteellista, mutta ei se ole myöskään vähentynyt.

Onko siis joku (=Lila :D) löytänyt jotakin tuotetta, joka nimenomaan toimisi sulkevana kerroksena hyvin? Joskus oli juttua SharaSharan The Veiled Beauty -tuotteesta, joka kuulosti kyllä siltä, että menee liian vaivalloiseksi, mutta kun ei muutkaan auta. Erilaisia sleeping packeja ja silikonipitoisia muita voiteita on testattu kasapäin, alla useita kerroksia kosteuttavia tuotteita joko tuoreeltaan tai jonkin aikaa imeydyttyään, mutta ongelma on ja pysyy. Kovin öljyisestä tuotteesta iho ei tunnu tykkäävän.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1264 : 05.10.15 - klo:22:29 »
^Jei, mitäs me ongelmaihoiset ;D Olin tulossa hätähuutoilemaan tänne melko samoissa asioissa, tosin mulla tää kuivuus on lähinnä otsapainotteinen, tänään suihkun jälkeen laitoin perinteiset bentonin snail bee essencen ja dr.jartin ceramid creamin, silti otsa oli niin kuivan kireä et teki ihan pahaa - lätkäisin hätäpäissäni locobasen repairia siihen josko edes vähän helpottaisi. Oikea poskihan mulla sai jonkun näppyhepulin ja kun en osannut pitää sormiani erossa, hehkuu siinä nyt otavan näppykuvio ::) Luin joskus jostain että kuivassa ihossa ei olisi epäpuhtauksia.. No ainakaan pintakuivaan tää ei kyllä päde!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1265 : 06.10.15 - klo:06:55 »
Mulla toimii sulkijana Mizonin Good night wrinkle care sleeping mask, oletteko kokeilleet jo sitä? :) Ainakin nyt kuivempaankin aikaan siirryttäessä tuo jättää aamuksi lähmän, vaikka muuten iho imee kaiken kosteusvoiteen heti mitä laitan. ;D

Yhtenä "tankkaustuotteena" kuivalle iholle olen välillä käyttänyt myös ihan vaan Rainbown Sensitive kosteuttavaa kasvovoidetta, mutta se ei mulla sovi meikin alle kun ei imeydy riittävän nopeasti ja jättää vähän tahmean pinnan.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1266 : 06.10.15 - klo:07:30 »
^No itse asiassa korkkasin tuon juuri eilen ja aamulla tulos oli parempi kuin toissapäivänä, mutta katsotaan  :D Tai luultavasti se on sama tuote, en pääse juuri nyt tarkistamaan. Viininpunainen pakkaus. Laitoin eilen kosteuttavan kasvoveden, kahta eri seerumia/essenceä ja sheet maskin pitkäksi aikaa ja heti sen perään Mizonin voiteen. Nyt on ollut meikki noin 1,5 h naamassa ja iho on ok, mutta kuivuuden kyllä tuntee. Tällä naamalla pitäisi selvitä iltaan asti...

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1267 : 06.10.15 - klo:09:05 »
Onko siis joku (=Lila :D) löytänyt jotakin tuotetta, joka nimenomaan toimisi sulkevana kerroksena hyvin? Joskus oli juttua SharaSharan The Veiled Beauty -tuotteesta, joka kuulosti kyllä siltä, että menee liian vaivalloiseksi, mutta kun ei muutkaan auta. Erilaisia sleeping packeja ja silikonipitoisia muita voiteita on testattu kasapäin, alla useita kerroksia kosteuttavia tuotteita joko tuoreeltaan tai jonkin aikaa imeydyttyään, mutta ongelma on ja pysyy. Kovin öljyisestä tuotteesta iho ei tunnu tykkäävän.

Uskallan ehkä vastata vaikken Lila olekaan. ;D Mulla ei sleeping packit riitä sulkeviksi, vaikka mun iho ei edes ole kuiva. Tosin olen kokeillut vain kahta, Laneigen Water sleeping pack Ex'iä ja Sulwhasoon Overnight vitalizing maskiä, mutta yleisesti näissä ei taida tarpeeksi olla sulkevia ainesosia. Redditissä suosittu on ihan vaseliini, en tosin tiedä, miten se käytännössä toimii, luulisi, että naama on suht tahmea sen jälkeen. Itse kokeilen nyt jos pelkkä öljy toimisi. Long story short, suosittelisin kokeilemaan jotain missä on mahdollisimman vähän vettä eli jotain öljyä/ vahaa/ silikonia.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1268 : 06.10.15 - klo:09:31 »
Joo, varmaan paras ratkaisu on omalle iholle sopiva öljy tai öljysekoite - testeissä on muuten todettu, että mineraaliöljy estää kosteuden haihtumista iholta tehokkaimmin  :). Epäpuhtaalle iholle voisi testata arganöljyä, ruusunmarjaöljyä, vadelmansiemenöljyä - ei tartte olla aasialaista :).  Jojobaöljyä kannattaa varovasti kokeilla myös, ainakin yöksi. Mikä ettei sitä mineraaliöljyäkin, sitäkin yöksi. Päiväkäytössä tuo on minusta aika mahdotonta, kun se muodostaa sellaisen kelluvan lautan ihon pintaan. Tehoaineiksi alle keramideja, hyaluronihappoa, ureaa, kollageenia...

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1269 : 06.10.15 - klo:10:11 »
Mä olen joskus käyttänyt vaseliinia öisin, minusta se toimii mainiosti. :) laitan sen yleensä ennen kuin alla olevat voiteet ovat kuivuneet. Tietysti on vähän tahmainen, mutta vaikka se hieman tyynyliinaa sotkee, niin vaikutus tuntuisi säilyvän koko yön yli ihan hyvin.
Cogito ergo doleo.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1270 : 06.10.15 - klo:10:23 »
Voisikohan Nivea Creme, siis se sinipurkkinen klassikko, toimia? Vaseliini on niin epämiellyttävää koostumukseltaan, että ei kiitos. Joitain öljyjä tietty löytyy myös, marulaa ja argania ainakin, mutta Nivea on muuten ollut kiva tuote (vartalolle olen käyttänyt) ja sitä löytyy kotoa.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1271 : 06.10.15 - klo:10:34 »
Voi Mena minkä menit tekemään! :D Aamuinen lähmä olisi aivan unelmallinen tila mun korppunaamalle normaaliin kiristykseen ja kirvelyyn verrattuna. Seuraavaan tilaukseen sitten varmaan tuo mukaan.

Mun BHA-kokeilut on lähtenyt tosi hyvin käyntiin! Oon aloittanu tosi varovasti, kun pelkäsin herkän ihon reagoivan tuohon, mutta ihohan on tosi kuulas ja hyvännäköinen tällä hetkellä. Lisäksi näyttää siltä, että leukaan tulevat hormoninäpyt ovat talttumassa. Huolestuttavasti näyttää myös siltä, että lueskelen AHA-tuotteista ja mietin olisiko siitä hyötyä iholleni...

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1272 : 06.10.15 - klo:11:01 »
Voisikohan Nivea Creme, siis se sinipurkkinen klassikko, toimia? Vaseliini on niin epämiellyttävää koostumukseltaan, että ei kiitos. Joitain öljyjä tietty löytyy myös, marulaa ja argania ainakin, mutta Nivea on muuten ollut kiva tuote (vartalolle olen käyttänyt) ja sitä löytyy kotoa.

Nivea Creme on tosi hyvä juuri tuohon tarkoitukseen. Ennen käytin sitä pelkästään, ja tykkäsin siitä ihan niinkin, mutta se on kyllä ihan huippu kun laittaa muuta alle. :D Kannattaa ainakin kokeilla kun sulla sitä on ja vaikkei olisikaan ja ei sitten toimisi,  niin ei olisi iso menetys. :)
3a F ii

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1273 : 06.10.15 - klo:14:14 »
Joo, mäkin olen tuota Nivea Cremeä toisinaan käytellyt, ja jos sitä valmiiksi löytyy niin ei muuta kun kokeilemaan vaan! Itse pidin enemmän vaseliinistä, kun tuo nivea tuntui jotenkin "sulavan" kasvoille, mutta hyvä se silti oli hoitamaan tehtävänsä. Mä tykkään itse jankimmista tuotteista, ja niistä puheen ollen niin tonymolyn dual care sleeping maski on osoittautunut tosi ihanaksi. :) siitä ei jää niin öljyistä tuntua, vähän vahamaisempi joskin kyllä voidemainen.
Cogito ergo doleo.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #1274 : 06.10.15 - klo:14:24 »
Osaisiko joku suositella jotain todella puhdistavaa kasvonaamiota? Minulla on herkästi harmaaksi menevä ja tukkeutuva iho ja haluaisin ihoon kirkkautta. Minulla tulee välillä pieniä näppyjä, mutta enemmänkin mustapäitä ja "tunkkaisuutta". Lila ainakin puhui tuolla aiemmin jostain naamiosta joka todella auttoi näppylöiden kanssa.

Kasvovoiteista katselin sitten jo sopiviksi Cosrxin riisivoidetta tai sitten Bentonin steam creamia ja kasvovedeksi Wonder Pore refresheriä.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com