Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444410 kertaa)

Poissa Eydie

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1290 : 10.10.15 - klo:19:20 »
Tietääkö joku koreamerkeiltä pätevää vastinetta Dermalogican Daily Microfoliantille? Olen joskus nähnyt jotain korealaisia jauheputsareita myytävän, mutta en ole kokeillut. Tykkään tuosta Dermalogicasta todella paljon, mutta se on ihan sikana liian kallista.

Itselläni on keeshan listalta Tosowoongin Enzyme Powder Wash ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Käyttelen muutaman 2-4 viikossa ja loput ajasta hellempää vaahtoputsaria (The face shopin Clean Face Blemish Zero Bubble Foam Cleanser, myös hyvä tuote).

Tosowoongin jauheputsari kuorii kevyesti, mutta ei tuhoa tällaista herkempääkään ihoa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1291 : 11.10.15 - klo:08:53 »
^ Ootko kokeillut BHA-savinaamio-öljypuhdistusta? Siitä on kirjotettu aiemmin tässä ketjussa. :)

Kiitos vinkistä, vaikuttaa lupaavalta! Ainoa mikä mietityttää on tuo savinaamio, sillä mulla on kuiva iho ja oon jotenkin ollut siinä uskossa, että savinaamiot vetää viimeisenkin kosteuden iholta. Osaako joku sanoa löytyykö kuivattamatonta savinaamiota?

Voin suositella sekä tuota Innisfreen perusversiota, että Elizaveccan kuplivaa savea. Kumpikaan eivät ole ollenkaan sellaisia naaman räjäyttäviä pommeja, kun olin itsekin kuvitellut savinaamioiden olevan. Innisfree ei kuivu suositellun käyttöajan puitteissa ja se on muutenkin joustavampaa ja hellävaraisempaa kuin mihin olin tottunut. Elizaveccan naamion puhdistavuus ei myöskään perustu saven kuivumiseen iholle.

Olen käyttänyt näitä naamioita silti vaan T-alueella paria kokeilukertaa lukuunottamatta. Ainakin näin onnistuu myös kuivuuteen taipuvaisella iholla.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1292 : 11.10.15 - klo:11:00 »
Joo, mäkin olen tuota Nivea Cremeä toisinaan käytellyt, ja jos sitä valmiiksi löytyy niin ei muuta kun kokeilemaan vaan! Itse pidin enemmän vaseliinistä, kun tuo nivea tuntui jotenkin "sulavan" kasvoille, mutta hyvä se silti oli hoitamaan tehtävänsä. Mä tykkään itse jankimmista tuotteista, ja niistä puheen ollen niin tonymolyn dual care sleeping maski on osoittautunut tosi ihanaksi. :) siitä ei jää niin öljyistä tuntua, vähän vahamaisempi joskin kyllä voidemainen.

Käytin Nivea Cremeä viime syksyn ja talven silmänympärysvoiteen päällä- ja ero on todella huomattava. Alle laittaa hoitavan voiteen, ja päälle Niveaa. Kosteus ei pääse haihtumaan iholta. Varsinkin näin syksyllä ja talvella tuo on ihan ehdoton rituaali ;).

Tony Moly Sleeping Pack on myös mun mieleeni, sitä on vielä jäljellä testereinä. Voimakas tuoksu, mutta koostumus on ihanteellinen ja miellyttävä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1293 : 15.10.15 - klo:00:59 »
Ei Niveakaan oikein toimi. Naama on tukossa, enkä pysty yhtään sanomaan johtuuko se tästä voi jostain muusta, mutta ei tämä muutenkaan tunnu hyvältä. Iho on alkuun niin rasvainen, että hiukset ja tyynyliina sotkeentuvat, mutta aamuun mennessä kaikki on imeytynyt (kyllä!) ja iho kiristelee. Kokeilin kerran laittaa jo aikaisemmin päivällä ja muutamassa tunnissa iho oli hörinyt itseensa koko kerroksen. Käytän jatkossa mieluummin jotain miellyttävämpää tuotetta, sy-iholle Nivea on kelpo.

On turhauttavaa kun omassa ihossa on sekä kuivan että rasvaisen ihon kaikki huonoimmat puolet ja mikään ei tehoa, hullummaksi vaan menee. Iho on pakkasten tultua niin järjettömän kuiva, että menee jo siitäkin tukkoon. Saatan laittaa hellävaraisen pesun jälkeen seitsemän kerrosta kosteuttavia tuotteita, paksun kollageenihyytelökuorrutuksen ja pari rasvaa päälle ja nahka vain imee ne kuin pesusieni. Rutiinin karsiminen minimiin aiheuttaa vielä suuremman ongelman. Teen varmaan jotain väärin ja/tai kosmetiikan keinoin mun ihoa ei voi enää auttaa, mutta niin kuin jo aiemmin sanoin, en oikein jaksa enää välittää. Jotenkin mua helpottaa se, kun en edes odota mitään tuloksia vaan hyväksyn naaman tällaisenaan (karmaisevana) ja yritän vain pitää olon sellaisena, että iho ei ole kivulias. Lipitän tässä että ja pyrin pitämään hyviä rasvoja ruokavaliossa, ei siitä haittaakaan ole.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1294 : 15.10.15 - klo:08:45 »
^Koitin tuossa nopeasti kurkata, mutta en äkkiseltään nähnyt että milläs sie kasvosi peset? Miulle iski ihan älytön epätoivo ilmojen kylmettyä kun aiemmin niin ihana Erisanin puhdistusemulsiokaan ei auttanut, otsa oli pinkeän pintakuiva (kosmetologi joskus sanoi et hän pystyy ihan näkemään miten ihon rasva hengailee siinä pintakuivan kerroksen alla pääsemättä ulos  0_0 ). Bongasin täältä kehuja L300-puhdistusvaahdosta kuivalle iholle ja nyt parin päivän kokeilun perusteella olen toiveikas, pesun jälkeen ei ole tuntunut niin rajua kiristelyä otsassa. Mutta jotta pysytään nyt ketjun aiheessa, niin toisena yllättäjänä on toiminut Lilan vinkkaama KOHAKU Deep Moisture Lotion, joka on vähän kuin paksua kasvovettä, tehokkaan tuntuista tavaraa :)

Jaan kyllä tuskasi ongelmaisen ihon kanssa (vaikka itselläni se keskittyyä oikeastaan vain tuohon otsaan, muualla ei kiristelyä tunnu), iho on rasvainen ja silti kiristävän kuiva. Ja pienikin hikoileminen räjäyttää hikinäppyläinvaasion, pitää siis suosiolla vaan röhnöttää sohvalla..  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1295 : 15.10.15 - klo:08:50 »
Minulle on nyt vähän käynyt niin, että hyvätkin tuotteet, joissa on voimakas tuoksu, jäävät sivuun. Samaa olen toki huomannut ennenkin. Onneksi lempituotesarjani COSRX on hajustamaton  <3. Muutama niin miellyttävästi hajustettukin tuote on, että niitä käytän ihan ilolla. Mutta valitettavasti esim. tuo Joseon -voide käy nenälleni, vaikka ihoni pitääkin siitä paljon. Lisäksi minulla on yksi liian hajustettu yönaamio ja tuo Tonymolyn ihana aasinmaitovoidekin taitaa jäädä käyttämättä.

Triina, oletko kokeillut iholle kuivuuteen sellaisia tuotteita, jossa on monipuolinen lipidiprofiili? Näitä ei ole kovin helppo löytää, tuo rasvojen koostumusasia on niin monimutkainen, että sillä on vaikea markkinoida tuotteita. En oikein itsekään tiedä, mikä olisi iholle paras profiili eri rasvahappoja, mutta ajattelin testailla talven tullen Active Formulas Every Lipid -seerumin.

Viime talvi oli minun iholleni poikkeuksellisen helppo ja pidän nytkin sormia ristissä. Kaikki ei varmaankaan ole ihonhoidon ansiota, uskon, että jo se, että minun tarvitsee nykyisin viettää todella vähän aikaa ilmastoiduissa ja ylilämmitetyissä tiloissa talvisin on aika keskeinen juttu iholle. Puutalossa on talvisin viileää eikä ilma ole niin rutisevan kuivaa kuin monessa paikassa.

Superkosteuttavista kasvovesistä voin vinkata vielä tuon jättipullossa myytävän Kikumasamune Sake Skin Lotion High Moisture Tonerin. Tuota on tosiaan puoli litraa pumppupullossa -  ja mitään näin kosteuttavaa en ole koskaan kokeillut. Tarvitsee toki päälleen vielä voiteen, mutta käytän tätä myös vartalolle - ja jalkavoiteen alle. Jalatkin ovat muuttuneet liskohirvityksistä oikein hyvän näköisiksi. Japanilaiset kosteuttavat kasvovedet rokkaa!

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1296 : 15.10.15 - klo:09:03 »
^Jahas, ja tilaukseen  ;D Onkos muuten noiden kasvovesimäisten tuotteiden kerrostamisesta hyötyä? :) Mietin kun miulla menee nyt
1) Mizonin Collagen Power Lifting Toner
2) Kohakun Deep Moisture Lotion
3) Bentonin essence
4) Purebessin synake
5) Dr.Jartin ceramidi

Jooooos lisäisin vielä tuon Kikumasamunen sekaan, olisiko siitä teoreettisesti (tietty vain käytäntö voi näyttää varmaksi) hyödyllistä/haitallista/mitään vaikutusta  :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1297 : 15.10.15 - klo:09:06 »
No ei ainakaan mitään haittaa. Tuossa on osin päällekkäisiä ainesosia kyllä esim. tuon Kohaku Hadan kanssa, mutta tykkään tosiaan kun isosta pullosta viitsii käyttää myös vartalolle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1298 : 15.10.15 - klo:15:08 »
Triina, oletko kokeillut iholle kuivuuteen sellaisia tuotteita, jossa on monipuolinen lipidiprofiili? Näitä ei ole kovin helppo löytää, tuo rasvojen koostumusasia on niin monimutkainen, että sillä on vaikea markkinoida tuotteita. En oikein itsekään tiedä, mikä olisi iholle paras profiili eri rasvahappoja, mutta ajattelin testailla talven tullen Active Formulas Every Lipid -seerumin.

En varmaan, kun ei ole hajuakaan millainen sellainen edes on  ;D Lähinnä mulla on käytössä kaikki superhyperduperultrakosteuttavat tuotteet, mitkä vaan hyvältä tuntuu. Osassa on vähän rasvaisempi koostumus (esim. Skinfoodin Premium Avocado Rich Essence, josta olen tykännyt tosi paljon).

Kai mun pitää nyt siihen Kikumasamuneenkin sortua vielä :) Vartalon iho on kuivahtamaan päin pakkasista säikähtäneenä (se on normaalisti aika helppo), saa sitten käytettyä siihenkin. Mizonin kollageenivesi on korkkaamatta myös, otan sen Klairsin jälkeen käyttöön, sitä on alle puolet jäljellä.

^Koitin tuossa nopeasti kurkata, mutta en äkkiseltään nähnyt että milläs sie kasvosi peset?

Mulla on nyt käytössä Hada Labo Gokujyun -vaahto, käytän sitä joko yksin tai öljypuhdistuksen jälkeen. Kaikki muut vaahtoputsarit ovat tauolla, jotta näen onko tällä vaikutusta ihon kuntoon. Vajaa kaksi viikkoa vasta takana, joten vielä en osaa sanoa mitään erityistä. Onneksi tuo putsaa myös meikin hyvin, niin ei ole tarvetta muita käyttääkään.

Näytteenä olisi The Saem Kumerahou Cleansing Serum, herkälle iholle tarkoitettu puhdistusvoide, kokeilen sitä varmaan jossain vaiheessa myös. Siinä on incissä aknetriggeri, mutta koska mun iho saa hepulin ihan mistä sattuu, niin sama kai se on testata sekin, ehkä yhteen osaan kasvoja ensin.

Mietin Freesetin aasinmaitonaamioita myös, josko niitäkin laittaisi setin tulemaan. Olivat vissiin kovasti kehuttuja. Niitä on eri versioita, onko näillä keskenään kovinkin paljon eroa?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1299 : 15.10.15 - klo:15:12 »
^Älä tilaa niitä. Cleomeen aasinmaitonaamiot ovat vielä paljon kosteuttavampia - ja vähemmän parfymoituja. (Minulla on siis molempia  :P)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1300 : 15.10.15 - klo:15:25 »
^Okei, noita näkyy olevan useampaa sorttia, mikä on hyvä?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1301 : 15.10.15 - klo:15:51 »
Ne siinä karmeassa punakultaisessa paketissa olevat ovat niitä, joita olen testaillut. Aivan mahtavia, yksi suosikkini kaikista sheet maskeista. Tilasin juuri itsekin paketin :P

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1302 : 15.10.15 - klo:15:58 »
Mun ihon kosteustasapaino parani, kun kiinnitin huomiota siihen, että iholle tulee kaikkia näitä:

humectants: draw water to the surface of the skin (glycerin, hyaluronic acid, sorbitol etc.)
emollients: help revive skin (ceramides, cholesterol, fatty acids, etc.)
occlusives: help lock in moisture (petrolatum, waxes, oils and silicones)

Toivottavasti en hoe itsestään selvyyksiä tai jo puhuttuja juttuja, mutta varsinkin jos on kuiva/ pintakuiva iho (dry/ dehydrated), niin suosittelen kokeilemaan.

Täällä lisää aiheesta.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1303 : 15.10.15 - klo:19:35 »
Kikamasamunen kosteuttava litku ja Cleomeen naamiot (10 kpl) tilattu.

Missyn lista on hyvä resepti. Mulla on ollut ongelmia löytää hyvä sulkeva kerros, joko tho ei ole riittävä, iho ei tykkää tai käyttö on epämiellyttävää. Silikonipitoiset sopivat ehkä parhaiten. Tällä hetkellä Mizonin Good Night Wrinkle jotakin sleeping pack on käytössä ja se on ihan jees, ei tosin täydellinen.

Naamioita olen käyttänyt 1-2 viikossa, voisin vähän tihentää väliä. Daison silikonikalvonaamio on tosi hyvä boostaamaan tehoja!

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1304 : 15.10.15 - klo:20:23 »
Tuleeko muuten kellään mieleen jotain mahdollisimman silaripitoista koreavoidetta/seerumia? En muista ainakaan, että mitään järin silikonista tuotetta olisi tullut vielä vastaan, mutta jossain vaiheessa olisi sellaiselle tarve, kun PC:n seerumi loppuu.
Cogito ergo doleo.