Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 446378 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1320 : 21.10.15 - klo:17:46 »
^Olen käyttänyt vain Galactomyces essenceä, joka ei oikein sopinut iholleni ja myinkin sen eteenpäin, mutta sanoisin ettei mikään noista riitä missään tapauksessa yksistään.

Mizonin etanageeliä en ole käyttänyt, mutta Purebessin versio ei tuoksu millekään ja se on toiminut mulla parhaiten kosteuttavan voiteen yhteydessä rauhoittamaan ja tasoittamaan ihoa, mutta ei sellaisenaan kyllä riitä. On paksua ja hiukan tahmeaa koostumukseltaan.

Mun rutiini menee lähinnä sillä painotuksella, että kerrostan iltaisin kaikkea mahdollista saadakseni ihoon niin paljon kosteutta ja ravintoa kuin mahdollista ja päivisin yritän pärjätä parilla seerumilla/essencellä + kevyellä voiteella toivoen iltatankkauksen hyödyttävän vielä siinäkin vaiheessa. Lähinnä käytössä on nyt Tosowoongin etanavoide, johon en ole ihan tyytyväinen ja IOPEn Moisture Relief Cream, joka on hyvä. Yadah Pure Green Emulsion on oikein hyvä, mutta sitä ei saa oikein mistään lisää. Näytteenä olen käyttänyt myös Etude Housen Collagen -sarjaa, se on lupaava. Kollageeni yleisesti ottaen tuntuu iholleni tosi hyvältä, öisin hyytelönaamiona.

Paras kombo on mullakin ihan hakusessa vielä ja ihoni on siis erittäin kuiva tai ainakin pintakuiva. Se kuivuu ja kiristää ajoittain hilseileväksi asti eikä tunnu käytännössä koskaan rasvaiselta, imee aivan kaiken mitä sille laittaa kuin pesusieni, mutta on kuitenkin enemmän paksu kuin ohut ja epäpuhtauksia on runsaasti, ihohuokoset suuret.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1321 : 21.10.15 - klo:17:52 »
Okei kiitos Triina vastauksesta, selvensi paljon :)

Eli pitää muistaa jos Cosxr Essencen hommaa, niin sen päällee jotain hoitavaa lisäks. On tää ihonhoito kyllä... :D Huoh.

Ai niin, olin ihan unohtanut Tosowoong olemassa olon! Pitää sitäkin joskus testata todellakin. Kun sekin tais hajusteeton olla.

Sleeping Packit kiinonstais yöksi, mutta mutta...taitaa kaikki tuoksua.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1322 : 21.10.15 - klo:20:18 »
Täälläpä hauska video - Tee Se Itse-BB cream Cushion!  0_0
Askartelunhaluisille hauska paketti Wishtrendin putiikista - tässä lahja naiselle, jolla on jo kaikkea! Tuo DIY-meno kyllä vetoaa ja sytyttää meikäläisenkin... Olisi kiva kokeilla, kuinka siististi / sottaisesti onnistuisin omassa projektissa..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #1323 : 23.10.15 - klo:11:31 »
Okei, mä kyselen täällä taas. Nyt haussa superkosteuttava voide kasvoille, ei saisi missään tapauksessa tukkia koska onhan ihoni akneen taipuvainen. Iho on nyt ekstrakuiva koska käytän acnatac-voidetta kasvoille. Riisinaamio menee testiin mutta onko muita tuotteita suositella?

nyt käytössä Bentonin tuotteetn, seerumi on ihan ok voiteen alla mutta tuo stram cream ei miellytä, jättää ihon jotenkin vahamaiseksi eikä imeydy kunnolla.

Kiitos taas!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1324 : 26.10.15 - klo:17:11 »
Mitenkäs olisi joku öljyseerumi (Banila Co hunaja, Dr Jart Ceramidin Oil Balm...), käyttelisit sitä yhdessä voiteen kanssa sen verran kuin on tarvis?
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1325 : 28.10.15 - klo:00:08 »
Paska ja paskan serkku. Valittaja täällä taas, mutta kun on niin surkea olo  :( Ihan turhaan mä varmaan taas sorruin ostamaan uusia tuotteita, kun mikään ei auta. Pidin neljä viikkoa hyvin tiukkaa linjaa, käytin vain pitkään käytössä olleita tuotteita, joilla en ole huomannut negatiivista vaikutusta, vaan ovat auttaneet ihon pahojen vaiheiden yli. Ainoastaan kasvovedeksi vaihdoin reilu viikko sitten Mizonin kollageenikasvoveden. Putsarina on ollut pelkkä Hada Labo -vaahto. Iho ehti parantua siihen vaiheeseen, että yhtään finniä tai ärtynyttä kohtaa ei ollut, vain arvet, jotka siis kestävät mulla kuukausia ilman merkittävää vaalenemista. Ja nyt se naama räjähti taas muutaman päivän aikana kipeille finneille ja tukkeumille, ihan hirveän näköiseksi. Tällä kertaa ei ole pienintäkään hajua, mistä voi johtua. En keksi mitään tuossa Mizonissakaan. Kuukautiset tulee milloin sattuu joka tapauksessa, eikä tämä niihinkään näyttäisi mitenkään liittyvän.

Tällaista tämä on ollut yli puoli vuotta, finnivaiheiden välissä oleva parempi aika vain lyhenee koko ajan. Mulla on naama aivan täynnä eriasteisia aknejälkiä, jotka eivät ehdi hävitä mihinkään ennen kuin uusia pukkaa. Mä oon niin pettynyt ja turhautunut kaikkeen, vaikka aiemmin mainitsinkin alistuneeni siihen, että iho nyt on tällainen, piste. Se on vain kerta kerralta mahdottomampi peittää millään meikillä (kaikki näyttää epäsiistiltä) ja on kipeä. Mua on alkanut hävettää kulkea ihmisten ilmoilla, kun tuntemattomatkin saattaa naureskella ja tuijottaa...

Olen sitkeästi halunnut uskoa koreatuotteiden tehoon silti, mutta ehkä ne ei kuitenkaan mulle sovi. Sain aika kalliin opetuksen. En tiedä miten mä tästä sitten lähden eteenpäin, just nyt tekisi mieli heittää joka ainoa purkki roskiin ja olla käyttämättä mitään  :-\

Oli pakko avautua, kiitos ja anteeksi.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1326 : 28.10.15 - klo:07:55 »
Ootko kokeillut Triina ruokavalion muutoksia? Gluteeniviljat on kai aika yleisiä näppylöiden aiheuttajia, samoin maitotuotteet. Myös sokeri on pahasta. Vettä kannattaa juoda paljon. Itsellä ehkä eniten auttaa sinkki isolla annoksella syötynä. Nyt päätin pitää siitä vähän taukoa ja heti leukaan pukkaa näppyä.
« Viimeksi muokattu: 28.10.15 - klo:08:01 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1327 : 28.10.15 - klo:08:16 »
^En ole eikä musta siihen tällä hetkellä kyllä olekaan  :-\ Siinä mielessä mun on tietty aika turha kitistä, kun en kaikkea ole valmis kokeilemaankaan. Toisaalta tuntuu, että sisäiset tekijät eivät voi selittää koko ongelmaa, kun iho menee enimmäkseen ns. ulkoapäin tukkoon. Tätä on vähän vaikea selittää, mutta ihosta tuntee selvästi, kun jokin aine sen tukkii.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1328 : 28.10.15 - klo:13:17 »
Triina, saitko AHA ja BHA -kuorintoja toimimaan ihollasi mitenkään? Nuo molemmat ovat minulla olleet isossa roolissa tukkeumien estossa ja myös tuhojen vähentämisessä, jo ennen aasialaiseen kosmetiikkaan hurahtamista. Lisänä vielä a-vitamiinijohdannaiset, nyt löytämäni retinyyliasetaatti on ehkä iholle lempein ja näyttää silti vaikuttavan positiivisesti.

Kaikissa noissa on tuotevaihtoehtoja - ja voimakkuusvaihtoehtoja, eikä omalle iholle sopivan linjan löytäminen ole ihan helppoa. Minulla toimii hyvin

1) retinyyliasetaatti joka ilta (voi ostaa raaka-aineena ja sekoittaa seerumiin/voiteeseen - melko vesimäinen seerumi voi olla paras pohja.)
2) BHA 2-4 kertaa viikossa, vähän riippuen siitä, kuinka kuiva/rasvainen iho on. BHA myös rauhoittaa tilannetta, jos naama pääsee räjähtämään.
3) AHA (7%) kaksi kertaa viikossa. Meinaan tosin testata piakkoin mantelihappoa 18%, vain kerran viikossa.

Ja erikoismaininta vielä C-vitamiinille, joka on etenkin arpien vaalentamisessa tehokasta.
« Viimeksi muokattu: 28.10.15 - klo:13:19 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1329 : 28.10.15 - klo:17:39 »
Mulla on hirmu tarkkaa kuinka usein voi käyttä AHAta ja BHA:ta. Jos yhtään liikaa, niin naama alkaa puskea näppylää. Parhaaksi tahdiksi olen kokenut säännöllisen epäsäännöllisen käytön 0-2 krt viikko ja heti taukoa jos finnejä ilmaantuu.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1330 : 28.10.15 - klo:21:20 »
Iho kestää hyvin BHA:n, huonommin AHA:n. Olen käyttänyt vain COSRX:n happoja. BHA:ta levitän kerran tai harvoin kahdesti viikossa, se vaikuttaa eniten mustapäihin, mutta jelppaa finnienkin kanssa. AHA:ta olen laittanut aivan satunnaisesti, kerta viikossakin on liikaa. Se tuntuu kuivattavan ja kiristävän ihoa, enkä oikein huomaa muuta vaikutusta, kuin ehkä hilseilevän kuivien kohtien nopeampaa paranemista. Olen tämän kanssa tosi varovainen, koska kertaalleen sain melkein palovammaa muistuttavan punoituksen alueille, joihin olin ainetta levittänyt.

Mitään massiivista ihon kunnon kohentumista en voi kyllä sanoa huomanneeni.

Retinolituotteisiin tms. tai C-vitamiiniin en ole jaksanut perehtyä, enkä mä tiedä onko siinä sitten niin järkeäkään ahdistua lisää rutiinin kasaamisesta, jos se ei toimikaan  :-\  Mä en oikein ole niin pitkäjänteinen ja säntillinen, vaan enemmänkin kokeilija ja tässä on pakko punnita tuotteiden käytöstä saatu mielihyvä ja huolettomuus vs. orjallinen rutiini, joka ei sitten kuitenkaan välttämättä toimi tai jota en saa noudatettua niin tarkasti kuin pitäisi. Lisäksi mulla on nenänvarressa ja vähäisessä määrin leuassa/poskissa hentoa couperosaa ja se ottaaa nokkiinsa liian rajuista tehoaineista.

Mun olisi paljon helpompi sietää akneinen iho, jos sen saisi peitettyä meikillä, mutta se on ollut pitkään iso ongelma. Marisin tästä enemmän meikkipuolella, kun kaikki tuntuu tuotteesta ja pohjustuksesta huolimatta vain liejuuntuvan ja häipyvän kasvoilta jämähtäen huokosiin homeisen näköisiksi pilkuiksi. Sangen rasittavaa.

Cleomeen aasinmaitonaamiot tulivat ja heitin sellaisen eilen kasvoille. On kyllä huikean kosteuttava ja ylellisen voidemainen, melkein kuin kermaa olisi iholle levittänyt. Naamio oli malliltaan liian leveä, mutta kangas jotenkin niin pehmoista ja mukautuvaa ja täysin emulsiomaisen nesteen kyllästämää, että pysyi kauniisti ihossa kiinni tunnn verran. Silikonimaskin kanssa tehoja saisi varmasti vielä paremmaksi. Tänään iho käyttäytyi vähän paremmin kuin yleensä ja näpyt ovat rauhoittumaan päin.

Olen niin sekaisin sen kanssa mitä mun pitäisi tehdä. Joka tapauksessa mulla nyt on kauhea kasa tuotteita ja enemmän mua ahdistaa jättää ne käyttämättä kuin surra rupista naamaa, kun se nyt on karun arpinen joka tapauksessa. Tiedän kuulostavani tosi ristiriitaiselta, mutta tämä on ainoa paikka, missä voin huokailla naamaongelmista. Yritän tavoitella sitä jo hetkeksi onnistunutta filosofiaa, että aivan sama miltä naama näyttää, kunhan se ei satu ja saa edes siedettävästi meikattua. Parhaina päivinä näin onneksi on.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #1331 : 28.10.15 - klo:21:41 »
Ootko kokeillut Triina ruokavalion muutoksia? Gluteeniviljat on kai aika yleisiä näppylöiden aiheuttajia, samoin maitotuotteet. Myös sokeri on pahasta. Vettä kannattaa juoda paljon. Itsellä ehkä eniten auttaa sinkki isolla annoksella syötynä. Nyt päätin pitää siitä vähän taukoa ja heti leukaan pukkaa näppyä.

Minä olisin ihan samaa ehdottanut. Oikeastaan kaikkein helpoin tapa saada omaa ihoa lähes varmuudella paremmannäköiseksi on ruokavalion muutos. Jos jättää maitotuotteet ja viljatuotteet pois, voi olla lähes varma että parannusta tapahtuu - joissain tapauksissa todella paljon, joissain tapauksissa hieman, mutta tilanteen paraneminen on lähes taattu.

Itse olen huomannut että ihonhoitotuotteilla voi kirkastaa ihoa ja saada pieniä muutoksia, mutta jos oikeasti haluaa isoja muutoksia aikaan niin kyllä se lähtee vaan suoliston hyvinvoinnista ja vatsan toiminnasta, vitamiineista ja ruokavaliota. Itse olen syönyt jo pitkään kasvisruokavaliolla, mutta heti kun vähensin 80% maitotuotteita (syön edelleen ajoittain raejuustoa ja mozzarellaa) niin ihossa näkee aivan heti - kirkastuu, näppyjä tulee todella paljon vähemmän ja kyllä iho nuorenee heti usealla vuodella silminnähtävästi muutamassa viikossa. Kyllä niillä tuotteilla saa jotain aikaan, mutta kyllä se pohja taitaa olla siinä mitä syö.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1332 : 28.10.15 - klo:21:58 »
^Näin se varmaan onkin. Paitsi, että helpoin tapa on vähän suhteellinen käsite, mun mielestä ruokavalion rukkaaminen on ihan hirveää, koska mä olen sokerin ja herkkujen perään oleva tunnesyöppö  ;D Mä en oikein voi kuvitellakaan, että just nyt olisi voimia tehdä kovin paljon muutoksia. Se vaatii jonkin sellaisen kipinän, mitä tällä haavaa ei löydy, vaan töiden jälkeen ajaudun rättiväsyneenä kaivamaan sen houkuttelevimman iltapalan kaapista. Siis totta kai meillä tehdään normaali, monipuolinen lämmin ruoka kotona ja rehuja löytyy ja töissä syön työpaikkaruokalassa, mutta kaikki muu (ilta)pupeltaminen on enimmäkseen helppoa, epäterveellistä sontaa. Mun vatsa on hyvin ongelmaton, niin ei sekään motivoi muutoksiin.

No joo, tajuan toki itsekin miten typerää on valittaa ihon kunnosta kun ratkaisun avaimet on oman hyllyvän persuksen alla, mutta... joskus on vain pakko jäsennellä omaa nuppiaan. Kiitos vastauksista kaikille, jätän ne hautumaan takaraivoon :)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #1333 : 28.10.15 - klo:22:00 »
Täällä on ihan samoja kokemuksia ruokavaliomuutoksista ihon suhteen. Omalla kohdalla huomaan heti vaikutukset, valitettavasti useimmiten pahassa mielessä..  ::)

Ajattelin ehdottaa, että mikäli kokee tosi vaikeaksi luopua täysin maidosta ja viljoista, niin jos kokeilisi jättää ensin toisen vähemmälle vaikka parin viikon ajaksi ja pitäisi samalla jonkin sortin ruokapäiväkirjaa, jotta näkisi vähän onko ihon kunnolla ja syödyllä ravinnolla yhteys.

Tsemppiä hankalan ihon kanssa taisteleville, tuttu ja ärsyttävä vaiva!!
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #1334 : 28.10.15 - klo:22:40 »
^Näin se varmaan onkin. Paitsi, että helpoin tapa on vähän suhteellinen käsite, mun mielestä ruokavalion rukkaaminen on ihan hirveää, koska mä olen sokerin ja herkkujen perään oleva tunnesyöppö  ;D Mä en oikein voi kuvitellakaan, että just nyt olisi voimia tehdä kovin paljon muutoksia.

Ymmärrän. Joskus ei ole voimia tehdä isoja muutoksia. Mutta sitten kun kipu ja ärsytys tulee tarpeeksi suureksi eikä yksinkertaisesti jaksa enää hakata päätä seinään, niin voi olla sitä kipinää tehdä isompiakin muutoksia koska ei vaan jaksa enää pettyä.

Itse uskon, että perushyvää ihonhoitoa voi tehdä käytännössä niin, että on ihotyypille sopiva, hellävarainen, mielellään hajustamaton kasvojen puhdistusaine, hyvä kuorinta (joko BHA/AHA tai muu kuorinta) ja hyvä kasvovoide ja silmänympärysvoide. Ajoittaiset naamiot ja muut antavat boostia, mutta ihmeitä ei mikään tuote tee, vaikka on olemassa hyviä ja vähemmän hyviä tuotteita ja tuotteita jotka aiheuttavat enemmän tai vähemmän ongelmia. Kuitenkin se pohja on siinä syömisessä ja muissa elintavoissa ja ei siitä oikein pääse yli eikä ympäri.  :-\

Positiivisena puolena kuitenkin että sitten jos haluaa sellaisen ruokavalioremontin tehdä, niin siinä itsetunto nousee, paino laskee, oma keho alkaa näyttää aikamoisen kivalta ja parantuva energiataso ja parantuva ihon kunto saa kyllä hymyn huulille ja antaa ainakin pientä puhtia ja energiaa myös kaikkeen muuhun elämään kun oma fiilis paranee. Bonuksena myös terveys paranee mikä on tietenkin ihana asia. Mutta kaikelle on tosissaan aikansa ja kaikki tapahtuu juuri oikeaan aikaan sitten kun on resursseja ja mahdollisuuksia siihen eikä mitään voi pakottaa!
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com