Kiitos vielä kaikille huomioista. Mietiskelen näitä rauhassa. Lilalle kiitos tuotevinkeistä, ehkä jossain välissä päädyn kokeilemaan. Juuri nyt ei kiinnosta tilata mitään, kun pettymykset ovat olleet jatkuvia.
Mun finniongelmahan on alkanut vasta tänä vuonna, koreatuotteiden käytön myötä. Siksi tuntuu niin harmilliselta pettymykseltä, koska näissä on niin paljon hyvää kuitenkin. Ihon ulkonäkö aknettomilla alueilla ja ikääntymismerkkien kurissa pysyminen on huimasti parempi kuin millään länsimaisella tuotteella koskaan ja kosmeettinen miellyttävyys on omaa luokkaansa.
Jos nyt päädyn kokeilemaan esim. C-vitamiinia, niin mulla on kaapissa vanha purkki jauhemaista askorbiinihappoa, jota olen silloin tällöin käyttänyt hiuksiin. En tiedä voiko siitä tehdä mitään järkevää kasvojenhoitotuotetta. Tai jos tilaan valmiin tuotteen, niin uskaltaako sen jättää iholle yön ajaksi? Ainoa C-vitamiiniokemus on ollut Avalon Organicsin seerumi, jonka sisällön tasosta en osaa sanoa juuri mitään. Tykkäsin siitä tuotteena, mutta käytöstä on jo nelisen vuotta aikaa, niin enpä juuri muista vaikutuksia enää.
Osasyy ihon tukkeutumiseen on mun tapa tehdä meikki suoraan iholle ilman pesua, jos menen aamuvuoroon. Eli kaikki illalla kerrostettu arsenaali ja ihon aineenvaihduntatuotteet jää sinne alle. Tämä ei ole mikään ihanteellinen tapa, mutta mä en voi kuvitellakaan peseväni ja rakentavani ihoa valmiiksi meikille, jos kello soi muutenkin klo 5.15. Mulla menee helposti toista tuntia tai enemmänkin siihen, että iho on asettunut ja meikin voisi edes kuvitella kestävän sitäkään vähää kuin se nyt tekee. Yön jälkeen mun iho on sileä, kosteutettu, rauhallinen ja ylipäätään parhaimmillaan, kun se on saanut kaiken hyödyn iltarutiinista irti. Olen kokeillut normaalia pesua eri puhdistusaineilla, pelkällä kasvovedellä pyyhkimistä ja kaikkea siltä valiltä, mutta joka kerta tulos on se, että mun iho tarvitsee todella pitkän ajan stabiloituakseen. Näin on ollut vuosikausia. Mineraalit toimivat parhaiten ja varmaan palaan niihin, jos ei tulosta tule muuten, mutta niillä on aika merkittävänä haittapuolena ihon kuivuminen entisestään.