Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444796 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1335 : 28.10.15 - klo:23:01 »
Toisenlaista näkökulmaa tuohon ruokavalioon, eli itselläni ei ole näkynyt mitään muutosta ihossa, vaikka ruokavaliota olenkin melko radikaalisti muuttanut. Eli suora tie onneen se ei välttämättä kaikille ole, kannattaa pitää se mielessä jos Triina joskus päätätkin laittaa syömiset remppaan.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1336 : 29.10.15 - klo:08:37 »
Triina, ihan tulevaisuuden varalle sekin ajatus, että vaikka tunnesyömisen niskan päälle pääseminen ja ruokaremontti voivat tuntua ylitsepääsemättömän vaikeilta asioilta, niin ne ovat kuitenkin mahdollisia. Minähän olen tunnesyöppö, kävin asian kimppuun isommalla voimalla joskus 2005, sain painoa pois parikymmentä kiloa, pienen jojottelun jälkeen päädyin n. 15 kiloa kevyempään ja suht. pysyvään tilanteeseen. Toki joskus on nousuja, mutta sitten on myös laskuja. Tuohon on tosi monta lähestymistapaa - ja niistä vain yksi osa on ruokavalio. Psykologinen puoli unohtuu helposti, siihen olen tälläkin foorumilla aikaisemmin jollekin muulle suositellut Judith Beckin kirjaa Diet Solution, joka ei siis ole dieetti vaan ruokavalion ylläpitämiseen tähtäävää psykologiaa. Sen voi hyvin lukea vaikka esivalmisteluksi joskus, kun ajattelee jossain tulevaisuudessa valmistautuvansa ruokaremonttiin. Kirja on sävyltään lämmin ja luja, harjoitukset tosi käytännönläheisiä. Sain todellakin omaa ajatusmaailmaani muutettua kirjan avulla.

Olin myös aikanaan tosi hyvässä valmennuksessa, jossa muutoksia omiin tapoihin tehtiin asteittain. Se on minusta tosi kokeilemisen arvoinen tulokulma elämäntaparemonttiin. Ajatus oli siis se, että yhdessä valmentajan kanssa määriteltiin joku muutos, johon varmasti uskoo pystyvänsä. Ja sitten keskityttiin sen yhden asian pitämiseen parin viikon ajan. On tarkoituskin, että muutokset ovat niin helppoja, että lupaus on todellakin omassa elämäntilanteessa mahdollista pitää. Muutokset voivat olla monenlaisia, esim. vaihdetaan juomat kalorittomiin (vesi, tee, kahvi), alkoholipitoisten juomien kulutuksen tarkkailu ja rajoittaminen niille, jotka haluavat sen viinin tai oluen toisinaan nauttia, syöminen pelkästään ruokapöydän ääressä, makeiden herkkujen siirtäminen välipaloilta aterioiden jälkeen pöydässä syötäviksi jälkiruuiksi, stressin hoitaminen muilla keinoilla kuin syömällä, kasvisten määrän lisääminen jokaisella aterialla... ...jne. jne.

Totta kai tuo halu kokeilla on myös vähän vaikea niskoittelevan ihon kanssa. Ei varmasti ole mitään yhtä ainetta tai tuotetta, jolla ihon saa kuntoon. Eihän kokeilua kokonaan tarvitse poissulkea, mutta tosiaan sen tylsän ja toimivan perusrutiinin päälle on melkein pakko rakentaa koko ohjelma ja kokeiluille tietty käytäntö.

AHA on varmasti vaikeampi yhdistää rutiiniin kuin BHA, mutta oma mielipiteeni on se, että molemmat kannattaa ehdottomasti koluta läpikotaisin ennen luovuttamista, jos iholla on taipumusta tukkeutumiseen. AHA-happoja on monia, eikä kannata luovuttaa, jos ensimmäisenä kokeiltu ei tunnu kovin hyvin sopivan. Glykolihappo ja maitohappo ovat tavallisimmat AHA:t ihonhoitotuotteissa. Jos näillä ei tapahdu mitään kovin positiivista, niin seuraavana kokeiltavien listalla on mantelihappo. Minulla ei ole siitä vielä kokemusta, mutta olen lukenut asiasta aika lailla. Mantelihappo on usein paremmin siedettyä ja sitä on käytetty hyvällä menestyksellä nimenomaan aknen hoidossa. Se ei aiheuta tummemmalle iholle niin helposti pigmentaatiomuutoksia kuin muut AHAt. Mantelihapon ja salisyylihapon käyttö ihonhoidossa vaikuttaa olevan monen aknea hoitavan dermatologin suositus herkälle akneiholle. BHA:n tehtävänä on liuottaa talitukkeumia, AHA taas avaa umpinaisia tukkeumia kuorimalla kuollutta ihosolukkoa ja nopeuttaa arpien paranemista. Mantelihapolla on myös samoja ominaisuuksia kuin salisyylihapolla, se rauhoittaa tulehduksia ja on antibakteerinen.

Retinyyliasetaatin ja C-vitamiinin testaaminen eivät ainakaan tule kalliiksi. Näistä voin antaa tuotesuosituksen - Active Formulasin C-vitamiiniseerumi on heittämällä paras C-seerumi, jota olen kokeillut (aikaisemmin Ciracle, OST - ja joitain länsimaisia vaihtoehtoja + askorbiinihappoa sellaisenaan apteekista) http://www.activeformulas.com/collections/vitamin-c/products/15-vitamin-c-serum - tuo säilyy koostumuksensa ansiosta hyvin, on pakattu kätevästi, imeytyy hyvin, pitoisuus on optimaalinen - ja ennen kaikkea tulokset ovat nopeasti näkyviä.

Samasta puljusta voi tilata putkilollisen retinyyliasetaattia ja sekoitella se johonkin jo testattuun ja varmasti itselle sopivaan, kosteuttavaan seerumiin. Voi aloittaa pienestä pitoisuudesta helposti ja lisätä sitä vähitellen ihon sietokyvyn mukaan. Jos pullo ei ole tumma, niin kannattaa pitää seerumi pimeässä.

Tyrkytän näitä siksi, että nuo ovat tutkitusti vaikuttavia aineita. Eivät mitään ihmeaineita, mutta voin allekirjoittaa sen, että näillä voi todellakin ihon kuntoon vaikuttaa. Minulla on ollut koko aikuisikäni ajan lievää taipumusta akneen. Joskus tilanne on ollut aika pahannäköinenkin ja olen käyttänyt aikuisiällä muutaman putkilon ihan lääkärin määräämää retinolivoidetta (on minusta haastava, mutta toimii kyllä). Akne on luonteeltaan ainakin osittain hormonaalista - ja vaikka sitä ei ihonhoidolla voi täysin estää, niin olen näillä eväillä vähintäänkin nopeuttanut paranemisprosessia ja minimoinut jäkiä.

Ja aasialaisen kosmetiikan tehokas kosteutusrutiini on näille erinomainen kaveri.

Cleomeen aasinmaitonaamiot rokkaa! Niitä suosittelen kaikille sheet maskeista pitäville, kuivalle iholle ympärivuotiseen käyttöön, muille ihotyypeille talveksi ja ajoittaiseen kuivuuteen / ärsytystilanteisiin.
« Viimeksi muokattu: 29.10.15 - klo:08:39 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1337 : 29.10.15 - klo:09:20 »
Triina, jos et jaksa kikkailla ruokavalion kanssa niin miten olisi sinkkilisä? Mulla on edelleen näppyjä ja mustapäitä mutta luulen että saan kiittää sinkkiyliannostusta siitä ettei enää tule syviä ihonalaisia paiseita lainkaan! Toki ihonhoitorutiini on muuttunut parempaan suuntaan ja PC:n BHA on mun ihon pelastus mitä tulee pikkunäppyihin, mutta luulen että tuo sinkki on vaikuttanut noihin syviin paukamiin eniten. Tilailen iHerbistä tätä ja nappailen kaksi tablettia päivässä. Ei tule kauhean kalliiksi ja mulla auttanut nimenomaan noihin syviin kipeisiin paukamiin. Olen vedellyt 2/pvä jo reilusti yli vuoden ajan, vielä ei ole tullut sinkkimyrkytystä ;D (eikä tuolla annoksella pitäisi kyllä tullakaan, mitä netistä luin tutkimustuloksia...)

---

Aiheeseen palaten, en sitten kuitenkaan pääse halvemmalla näiden Koreatuotteiden kanssa, koska aina kun eksyn johonkin verkkokauppaan olen kuin lapsi karkkikaupassa, eli ei tässä ainakaan mitään rahaa pääse säästymään... ::)

Misshalta on tullut Wonder Woman -sarja (tai en tiedä onko ollut jo pitempään, itse törmäsin vasta hiljattain näihin), siis ne purkkien värit ja kuvat on vaan Wonder Woman -teemaiset. En tiedä miksi mutta mua viehättää kauheasti ne purkit :D Tekis mieli tilata kaikkea vaikka sisältöhän on ihan sama kuin ennenkin :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1338 : 29.10.15 - klo:18:07 »
Kiitos vielä kaikille huomioista. Mietiskelen näitä rauhassa. Lilalle kiitos tuotevinkeistä, ehkä jossain välissä päädyn kokeilemaan. Juuri nyt ei kiinnosta tilata mitään, kun pettymykset ovat olleet jatkuvia.

Mun finniongelmahan on alkanut vasta tänä vuonna, koreatuotteiden käytön myötä. Siksi tuntuu niin harmilliselta pettymykseltä, koska näissä on niin paljon hyvää kuitenkin. Ihon ulkonäkö aknettomilla alueilla ja ikääntymismerkkien kurissa pysyminen on huimasti parempi kuin millään länsimaisella tuotteella koskaan ja kosmeettinen miellyttävyys on omaa luokkaansa.

Jos nyt päädyn kokeilemaan esim. C-vitamiinia, niin mulla on kaapissa vanha purkki jauhemaista askorbiinihappoa, jota olen silloin tällöin käyttänyt hiuksiin. En tiedä voiko siitä tehdä mitään järkevää kasvojenhoitotuotetta. Tai jos tilaan valmiin tuotteen, niin uskaltaako sen jättää iholle yön ajaksi? Ainoa C-vitamiiniokemus on ollut Avalon Organicsin seerumi, jonka sisällön tasosta en osaa sanoa juuri mitään. Tykkäsin siitä tuotteena, mutta käytöstä on jo nelisen vuotta aikaa, niin enpä juuri muista vaikutuksia enää.

Osasyy ihon tukkeutumiseen on mun tapa tehdä meikki suoraan iholle ilman pesua, jos menen aamuvuoroon. Eli kaikki illalla kerrostettu arsenaali ja ihon aineenvaihduntatuotteet jää sinne alle. Tämä ei ole mikään ihanteellinen tapa, mutta mä en voi kuvitellakaan peseväni ja rakentavani ihoa valmiiksi meikille, jos kello soi muutenkin klo 5.15. Mulla menee helposti toista tuntia tai enemmänkin siihen, että iho on asettunut ja meikin voisi edes kuvitella kestävän sitäkään vähää kuin se nyt tekee. Yön jälkeen mun iho on sileä, kosteutettu, rauhallinen ja ylipäätään parhaimmillaan, kun se on saanut kaiken hyödyn iltarutiinista irti. Olen kokeillut normaalia pesua eri puhdistusaineilla, pelkällä kasvovedellä pyyhkimistä ja kaikkea siltä valiltä, mutta joka kerta tulos on se, että mun iho tarvitsee todella pitkän ajan stabiloituakseen. Näin on ollut vuosikausia. Mineraalit toimivat parhaiten ja varmaan palaan niihin, jos ei tulosta tule muuten, mutta niillä on aika merkittävänä haittapuolena ihon kuivuminen entisestään.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1339 : 30.10.15 - klo:13:32 »
Mun finniongelmahan on alkanut vasta tänä vuonna, koreatuotteiden käytön myötä. Siksi tuntuu niin harmilliselta pettymykseltä, koska näissä on niin paljon hyvää kuitenkin. Ihon ulkonäkö aknettomilla alueilla ja ikääntymismerkkien kurissa pysyminen on huimasti parempi kuin millään länsimaisella tuotteella koskaan ja kosmeettinen miellyttävyys on omaa luokkaansa.

Tämä on myös minun kokemukseni, ja sanoisin kyllä, että niillä alueilla jossa akne on paha niin on parempi jättää käyttämättä tai ainakin valikoida tuotteet niihin tarkkaan. Mä pidin tuossa kesällä myös taukoa retinolista ja se oli paha, paha virhe. Ihon kuoriutumistahan se aiheuttaa, eli meikkaajalle ehkä vähän ikävä, mutta mielestäni niin paljon tehokkaampi kuin vaikka AHA ja BHA. Ei myöskään kirvele, joten miellyttävämpi käyttää. Itse käytän paulan 1% clinical retinolia. Se hillitsee näppyjen syntyä merkittävästi. En varmaan voisi käyttää koreatuotteita lainkaan ilman tuota poskille...  :P
Cogito ergo doleo.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1340 : 31.10.15 - klo:23:00 »
Mä kokeilen nyt tehokuuria happoja, tietääpähän sitten mitä hipiä siitä tykkää. Iho on niin rähjäisessä kunnossa, että samaan katastrofiin menee sekin, jos näistä nahka ottaa nokkiinsa...

Korkkasin tuon Lilan suositteleman COSRX:n riisivoiteen. Tuntui aika kevyeltä koostumuseltaan, oikein miellyttävää. Iho imi sen vartissa ja nyt on taas mattapintainen, kokeilen vielä toista kerrosta ennen nukkumaanmenoa.

Kärsiikö AHA/BHA:n teho, jos niiden päälle kerrostaa kunnolla kosteuttavia tuotteita ja/tai sheet maskin? Olettaen siis, että happo on saanut rauhassa imeytyä vähintään parikymmentä minuuttia.

Tämä alkoi myös kiinnostaa: http://www.biibiibeauty.com/get-rid-of-acne-scars-fast-23yearsold-badecasil-cream-7-in-1-review/ Tuossa vaan on jojobaa, en tiedä sietääkö mun iho sen tämänkaltaisessa tuotteessa sitten.
Ehkä mä kuitenkin koitan ratkoa tätä akneongelmaa muulla tavoin kuin hankkimalla aina vaan jotain uutta  ::)

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1341 : 04.11.15 - klo:15:01 »
Lueskelin ketjua taaksepäin ja en nyt muka löydä sitten millään, että oliko jollakin täällä joskus ollut epäilystä, että Bentonin Snail Bee High Content Essence  olisi tukkinut ihoa? Olen nyt kesän alusta käyttänyt tuota ainoana seerumina ja olen alkanut miettimään, että saattaisiko se oikeasti olla ainakin osasyyllinen noiden tukkeumanäppyjen kanssa. ???

Minulla on siis todella pintakuiva ja atooppinen iho, johon aiemmin on ilmaantunut satunnaisesti muutama hormoninäppy, mutta nyt kesän jälkeen ihoni on villiintynyt siihen malliin, että kasvoissa on jatkuvasti useampi finni sekä iho on muutenkin tukkeuneen mustapään peitossa. Tuo Bentonin essence alkaa nyt lähenemään vihdoinkin loppuaan ja tässä seuraavaa tuotetta arpoessa en ole oikein päässyt mihinkään lopputulokseen, että minkäs kanssa sitä seuraavaksi alkaisi.

En ole oikein koskaan innostunut noista BHA/AHA-litkuista (vaikka niitä en oikeasti ole koskaan kokeillutkaan), mutta olisikohan joku kevyin versio noista jo liikaa, kun omaan kasvojen puhdistusrutiiniin kuuluu kuitenkin jo Clarisonic? Jotakin superkosteuttavaa kuitenkin varmaan ensisijaisesti tarvitsisin, mutta tällä hetkellä en oikein ole ominpäin keksinyt mitään järkevää.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1342 : 04.11.15 - klo:16:02 »
En muista, onko täällä, mutta ei nuo Bentonin tuotteet kaikille sovi.

Ihan superkosteuttavaa on ollut tuo Kikumasamune - kasvovesi. Sen päälle kun laittaa tipan kasvoöljyä tai öljyseerumia ja päälle vielä voiteen (esim. tuo riisivoide tai Jart Ceramidin) niin iho on suorastaan pulleana kosteudesta.

Triina - AHA:n ja BHA:n päälle voi aivan hyvin jatkaa naamiolla ja kosteuttavilla tuotteilla tuon parinkymmenen minuutin jälkeen. Ja minun ainkin pitääkin. Muuten ovat liian kuivattavia.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1343 : 04.11.15 - klo:18:55 »
^Onko kyseessä siis tuo Kikumasamune Sake Skin Lotion High Moisture vai tuo valkoinen versio minkä sain Amazonista kaivettua? Pakko kysyä ennen kuin kaikkimullehetinyt-villissä laitan tuon tilaukseen ja onkin ihan väärä tuote.  ;D

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1344 : 04.11.15 - klo:18:58 »
Se pinkki High Moisture!

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1345 : 04.11.15 - klo:21:11 »
Triina, en muista olenko jo kysynyt tätä, mutta syöthän tarpeeksi hyviä rasvoja? Niiden lisääminen ruokavalioon ei ole iso muutos, itse lorautan aamupuuron sekaan 15g neitsytoliiviöljyä. :) Samoin ravintolisinä sinkki ja A-vitamiini vaikuttavat selkeästi mun ihoon. Toki ruokavalion siistiminen voi vaikuttaa myös paljon, mutta noita kannattaa kokeilla jos ei ole valmis isompaan ruokavaliomuutokseen.
Mitä muuten tapahtuu jos sä jätät ihon kuivaksi, eli laitat vaan yhden kerroksen esim. tota riisivoidetta ja se imeytyy kokonaan? Lähteekö iho jossain vaiheessa puskemaan rasvaa pihalle vai jääkö se vaan koko ajan kiristelevän kuivaksi?
Mä olen huomannut että joidenkin voiteiden kanssa jotka imeytyvät heti ihoon ja jättävät mattapinnan, iho rasvoittuu ja alkaa kiiltämään päivän mittaan enemmän. Jännä juttu.

Ihonhoidossa mä olen todennut parhaaksi ihan simppelin tyylin: Joku hellävarainen hajusteeton putsari (PC Moisture Boost), hellävarainen kasvovesi (Erisan), joka toinen ilta BHA (Cosrx) ja kerran viikossa AHA (PC), illalla Bentonin Snail Bee seerumi ja yövoide (vaihtelee, välillä Cosrx riisivoide, välillä ihan vaan Rainbow sensitive tms). Aamuisin pesen ihon (PC Moisture Boost), laitan kasvovettä (Erisan) ja päivävoiteen (Benton Snail Bee voide tai Mizonin etanavoide). Siihen päälle sitten mineraalimeikki. Jos lähden liikaa kikkailemaan useammilla tuotteilla tai kuorin useammin niin iho ei tykkää.

Ihailin muuten aamulla mun nenää. Joskus aiemmin siitä pystyi milloin tahansa puristamaan mustapäämömmöjä pihalle, mutta enää on jäljellä pienet holet joista ei muuten saa puristettua yhtään mitään! :D Tämä on kyllä ihan täysin BHA:n (ja AHA:n) syytä. Iho on muutenkin jaksellut paljon paremmin kun olen jättänyt rakeelliset kuorinnat pois ja siirtynyt kemiallisiin. :)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1346 : 04.11.15 - klo:21:59 »
Noni, nyt mun on pakko saada joku kasvoöljy tai öljyseerumi, Kiku mulle pitäisi olla jo tulossa  ;D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1347 : 05.11.15 - klo:05:02 »
Mitä muuten tapahtuu jos sä jätät ihon kuivaksi, eli laitat vaan yhden kerroksen esim. tota riisivoidetta ja se imeytyy kokonaan? Lähteekö iho jossain vaiheessa puskemaan rasvaa pihalle vai jääkö se vaan koko ajan kiristelevän kuivaksi?
Mä olen huomannut että joidenkin voiteiden kanssa jotka imeytyvät heti ihoon ja jättävät mattapinnan, iho rasvoittuu ja alkaa kiiltämään päivän mittaan enemmän. Jännä juttu.

Yleensä mun iho jää sellaiseksi kireän sileäksi, mattaiseksi. Joskus se voi sitten puskea rasvaakin. Parhaiten tuntuisi toimivan sellainen balanssi, että iho olisi normitilassaan ja yörutiinin avulla riittävän kosteutettu ja ravittu , jotta se kestäisi kevyellä kosteutuksella päivän, sellaisen "kuivan" pohjan päälle meikki levittyy parhaiten. Jos (kun) se ei riitä, vaan iho on kuitenkin liian kuiva, niin kaikki näyttää pahalta. Jos taas laitan liian raskaan pohjan aamulla, niin meikki menee takuulla aivan järkyn näköiseksi. Yleensä mun iho imee kaiken sille laitetun, mutta joskus iho on liian kuiva, se ei ime kosteutta kunnolla, vaan voide jää lillumaan ihon pinnalle ja joskus taas iho tukkeutuu ym. Mä en saa ikinä toimimaan mitään meikkiä sellaiselle iholle, jossa on "voiteen tuntu", mutta kuivuuden puolesta iho taas tarvitsisi sen.

Eli sekavaa on. Mä en osaa oikein kuvailla mun ihoa mitenkään enää, kun se tuntuu elävän täysin normeista poikkevaa elämäänsä. Siis mä olen vuosikaudet pitänyt ihoani tosi kuivana, mutta epäilen nyt sitäkin. Ehkä mun iho onkin rasvainen ja olen koko ajan hoitanut sitä päin honkia.

Olen parhaillaan töissä ja laitoin illalla suihkun jälkeen kosteuttavaa kasvovettä (Mizon Collagen Power), Bentonin etanaseerumia, Skinfoodin Avocado Rich Essenceä ja IOPEn kosteusvoidetta ja iho jäi vähän liian rasvatun tuntuiseksi. Laitoin sitten vielä Clarinsin silikoniprimerin ja heti meikkiä levittäessä tiesin sen liejuuntuvan parissa tunnissa ja nyt n. 8 h:n jälkeen voin sanoa, että naama näyttää aivan karmealta, kun kaikki meikki on joko jämähtänyt kuiviin kohtiin tai liejuuntunut huokosten pohjalle eikä puuterointi auta mitään. Olisi pitänyt jättää se viimeinen voide pois. Silti iho tuntuu kuivalta tämän maskin alla.

Ihan itte kai olen tämä epätasapainon saanut aikaan ja kiusannut ihoa alituiseen vaihtuvilla kokeiluilla ja siitä on tavallaan tullut noidankehä. Näillä mennään ja tyydyn siihen :)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #1348 : 05.11.15 - klo:07:42 »
^Olisikohan siinä mitään ideaa, että kävisit kosmetologilla/ihotautilääkärillä. Ainakin nyt joku ihan perus kosmetologikäyntikin voisi auttaa ainakin ihotyypin määrittelyssä ja joku hoito/puhdistus siinä samalla ihotyypin mukaan. Kosmetologikäynti diilejä saa yllättävän edullisesti esim. Grouponista muutamalla kympillä. Sitten vaan kuulostelisi mielipidettä ihosta ja käyttelisit sille sopivia sopivia tuotteita omasta arsenaalista. Kuulisi ainaki mielipidettä siitä, että mitä iho kaipaa, onko se sitten kosteutta, rasvaa, kuorintoja mitälie. Uusia tuotteita en välttämättä lähtisi ostamaan/kokeilemaan, koska omastakin kaapista varmasti löytyy joka lähtöön tuotteita.

Jos meikki levittyy parhaiten sellaiselle kuivalle pohjalle, niin siihen voisi kokeilla aamulla jotain kevyttä seerumia tai vaikka aloe vera-geeliä ja levittää meikki siihen päälle. Ne kun yleensä imeytyvät nopeasti. Ja ehkä luopuisin myös aamupesusta minkään tuotteen kanssa, jos iho on oikein kuiva. Puhdistusaineiden ideahan on siinä, että ne poistaa meikkiä ja likaa ja rasvaa. Itse olen jo vuosia sitten (silloin, kun iho oli rutisevan kuiva) luopunut aamupesusta ja aamurutiini on hyvinkin yksinkertainen nykyään. Huuhtelu vedellä, kasvovesi suihkuttaen iholle (en hankaa vanulapulla) ja kosteusvoide, joskus alle seerumia. Päivävoiteiden täytyy mulla myös olla tosi kevyitä, yövoide voi olla sitten tuhdimpaa tavaraa ja alle voi lätkiä kosteutukseksi geeliä tai seerumia. Nykyään mun iho on normaali, epäpuhtauksiakin on aika vähän.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1349 : 05.11.15 - klo:09:55 »
Hei nyt ihan oikeesti! Joku raja sentään ;D

Siis mä olen onnistunut rääkkäämään naamaparkani liialla innolla ja väärillä tuotteilla ja tämä on ainoa paikka, missä mä olen kuvitellut voivani ihan sydämeni kyllyydestä mussuttaa siitä harmista. Totta hitossa se on mun oma syy silloin, jos iho ei tykkääkään. Mä en tajua miten tästä saa aikaan metatason pohdintaa mun elämän ongelmista ja missään nimessä se ei tähän ketjuun nyt ainakaan kuulu  ::) Tämä meni nyt oikeesti ihan hämärille rajoille.

Mun on yksinkertaisesti paljon helpompi tyytyä siihen kompromissiin, että käytän tätä kaappeihin kertynyttä kamaa ja ostelen uusia itseäni miellyttävällä tavalla kuin ahdistua jostakin sellaisesta ihonhoitorutiinista, joka ei mun pirtaan sovi. Sitä mä olen tässä yrittänyt jäsennellä ja tulkita itselleni. Kiitän kaikkia vastaajia neuvoista, pahoittelen nöyrästi ketjun valjastamista omien ihopulmien alustaksi ja aivan taatusti olen tekemättä sitä enää jatkossa.