Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444310 kertaa)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1350 : 05.11.15 - klo:10:00 »
^ Okei, ymmärrän. Poistan viestini. Kiitos avoimuudestasi.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #1351 : 05.11.15 - klo:10:01 »
Okei, siis mulle on nyt vasta auennut korealaisen kosmetiikan juju. Eli paljon tuotteita ja kerrostuksia. Käyn vissiin vähän hitaalla.  :D Mulla aina ollut ajatus, että kuivaan ihoon laitetaan yksi paksu voide ja vola. Jaa kappas ei ehkä sittenkään. Mä alan enemmän ja enemmän pitämään ajatuksesta, että monta tuotetta jota käyttää päällekkäin ihon kuivuuden tms mukaan. Siis neroa!! Eli, ehkä mä skippaankin nyt ajatuksen yhdestä rasvaisesta voiteesta ja tilaan heti alkuun kosteuttavan veden, ohuemman voiteen ja sitten päälle jonkun, joka sitoo kosteuden.

Ongelmaksi on nyt vaan muodostunut se, että valinnanvaraa on aivan helevetisti. Miten löytää hyvät tuotteet?

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1352 : 06.11.15 - klo:16:42 »
Triinalle vaan sanon, että minua ei ainakaan haittaa ihopulmien puiminen, toivon kovasti, että saat tuon asian kuntoon. Ja olet sinä kyllä pikkuisen ankara itsellesi tässäkin ;) *pusu*

Tukkis, niinpä niin, se kokeiluhan tässä kalliiksi tulee  ;D. Kannattaa katsella Redditin Asian Beauty -palstan blogivinkeistä joku bloggari, jolla on sama ihotyyppi, se on ehkä helpoin tapa osuviin tuotesuosituksiin.
« Viimeksi muokattu: 06.11.15 - klo:17:01 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1353 : 07.11.15 - klo:22:20 »
Mä olen aina ankara itselleni... Mutta kyllä mua ihan aidosti nolottaa valittaa samaa asiaa kerta toisensa jälkeen, kun samalla systemaattisesti toimin ihon kannalta aika pöljästi. Jos nyt vielä tämän viestin verran jatkan omasta naamasta jauhamista ja opettelen olemaan itsekkämpi  :)

Mulla on ollut viikon verran oikeastaan ihan kivaa, kun olen vaan käytellyt fiilispohjalta tuotteita ja hyväksynyt sen, että niistä saattaa sitten tulla ongelmia. Mieluummin niin, että lakkaan stressaamasta rutiinin kanssa ja teen sitä mistä saan mielihyvää ja mikä on oma, joskin ihon kannalta vähemmän järkevä tapa toimia. Juuri nyt ihossa ei ole "aktiivisia" finnejä ja heti on parempi olla, kun se ei ole kipeä. Ostin seuraavaa näppyhyökkäysvaihetta varten Ciraclen pimple patcheja, jos ne vähän auttaisivat.

Olen myös käyttänyt nyt kahdesta kolmeen kertaa viikossa COSRX:n AHA-nestettä ja yllättävästi iho sietää sen ihan ongelmitta. En tiedä osuinko kokeilemaan aiemmilla kerroilla jotenkin pahaan vaiheeseen, vai pitikö tällainen shokkialku vaan kertaalleen tehdä, koska sain ihan mojovan punoituksen ja aristuksen ja nyt niistä ei ole tietoakaan. Iho on vähän sileämpi ja ennen kaikkea ottaa paremmin vastaan muut tuotteet, eivätkä ne vain jää kuivan ja umpinaisen pinnan päälle lillumaan. BHA:ta laitan kerran viikossa, paitsi nenään laitan AHA-päivinäkin vain sitä.

Toinen hyvä uutinen on se, että kokeilin vuosien tauon jälkeen luottomeikkivoidettani Max Factorin Lasting Performancea ja vaikka meikki edelleenkin on kaikkea muuta kuin täydellinen, niin se pysyi huomattavasti paremmin kuin muut kokeilut. Heti jelppii paljon, kun katastrofin saa peitettyä. Onneksi vaalein sävy on juuri sopiva.

Tässä on kuva, jossa mun naama on tämänhetkisessä kunnossa meikillä peitettynä. Se on otettu n. 5 h meikin teon jälkeen, keskellä yövuoroa eli valvominen näkyy. Pelkkä meikkivoide ja puuteri + vähän poskipunaa, ei muuta meikkiä. Pohja on edelleen kutakuinkin paikoillaan, nenästä ja osin leuasta se on lähtenyt kävelemään ja muualla liejuuntunut vähäisessä määrin. Nenän kiilto on osin rasvaisuutta, osin kireän kuivan, kalvomaisen ihon tekemää. Tämän näköisen naaman kanssa mua ei hävetä olla, mun mittapuulla se on suorastaan bueno. Tästä voidaan mennä muutamassa päivässä tosi paljon pahempaan suuntaan, mutta iloitsen niin kauan kuin voin ja sitten parantelen taas.

Kiitti ja kuitti :)

P.S. Lila, kuinka kauan sulla kesti saada Kikumasamune perille? Mulla on nyt mennyt kolme viikkoa.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1354 : 08.11.15 - klo:09:20 »
Kyllä tuon kikun kanssa kesti pidempään kuin keskimääräisellä Koreapaketilla. Ja nythän on posti hidastellut myös noiden lakkojen takia.

Minullakin AHA nimenomaan auttaa ihoa ottamaan kosteutta ja hoitotuotteita vastaan (ja pitää hilseilyn poissa).

Kuvassa näkyy toki muutama näppy, mutta myös yleissileä iho ja tasainen ihonväri. Yövuorosta huolimatta.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1355 : 09.11.15 - klo:16:38 »
Wishtrendillä on aika kiva COSRX-paketti, jos joku on kiinnostunut:http://www.wishtrend.com/wish-box/1458-wish-box-wish-box-no44-cosrx-best-box.html?a_aid=dm#.VkCpvH4rKM8

Ostaisin itse, jos olisi tarvetta uusille pulloille, tuo hunajavoide on houkutellut jonkin aikaa jo. Mulla on kuitenkin puoli pulloa BHA:ta ja 3/4 AHA:ta jäljellä ja juuri ostin finnilaastarit (mistähän olin saanut päähäni, että ne olivat Ciraclen...). COSRX on kiva merkki.

Onko joku käyttänyt Snail Mucin 96 Power Essenceä? Mulla on Bentonin etana kohta lopussa ja mietin ostanko sitä lisää vai jotain muuta. Bentonissa ei ole mitään vikaa, se on erittäin hyvä korjaava/rauhoittava essence ja käy minkä tahansa muun tuotteen alle, mutta mun ihoa se ei kosteuta yhtään. Ennemmin jopa hiukan kiristää. Jos löytyisi yhtä toimiva etanatuote, joka myös kosteuttaisi, niin aina parempi.

Olen edelleen tosi yllättynyt AHA:n sopivuudesta, iho ei tunnu pahemmin kuivaltakaan. Olen funtsinut paljon, että jos mä kertakaikkiaan olenkin monta vuotta kuvitellut ihon olevan tosi kuiva ja se onkin oikeasti erittäin pintakuiva rasvainen iho... Vaikka onko siilä niin väliä, kun ihon tarpeisiin olen kuitenkin pyrkinyt vastaamaan ja rasvoittuvan ihon tuotteet eivät yleensä sovi lainkaan.

Olen käytellyt Mizonin Good Night Wrinkle Care Sleepinp Packia (tummanpunainen purkki, kellertävä kansi) ja se tuntuu oikein mukavalta tuotteelta. Se käyttäytyy vaan hieman erikoisesti, välillä levittyy paksuhkona voiteena, niin kuin purkissakin ja välillä se muuttuu lähes vesimäiseksi voiteeksi, melkein kuin Lioelen Waterdrop.

Mamonden First Energy Serum loppui, ei mikään kovin ihmeellinen tuote. Aika raikas ja kevyt, enemmän kasvovesimäinen tuote, ei tule ikävä. Tässä on incissä alkoholia ja sen huomaa. Käytin loput dekolteelle.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1356 : 09.11.15 - klo:16:48 »
Minä sain juuri viime viikolla Jolsen paketin, jossa oli mukana COSRX:n etanat. Minusta tämä on kosteuttavampi kuin Benton. Hauskaa, vähän venyvää geeliä, joka jättää ihon hyvän tuntuiseksi.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1357 : 10.11.15 - klo:14:40 »
Mä olen käyttänyt melkein yhden putelin tuota cosrx:n etanalimaa, toinen jo odottamassa. Samaa mieltä olen kuin lila. :) Ei tunnu tukkivan ainakaan mulla, tätä olen käytellyt akneposkillenikin.
Cogito ergo doleo.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1358 : 15.11.15 - klo:12:12 »
Taidanpa tilata sitten tuon seuraavaksi. Kunnon pitoisuuden etanatuotteilla on aivan selkeä rauhoittava ja parantava vaikutus ihoon ja niitä on kosmeettisesti miellyttävä käyttää.

Käytin pari uutta naamiota, toinen oli Nature Republic Marine Aqua Collagen Solution Sheet Mask, jonka neste oli maitomaisen täyteläistä ja joka tuntui enemmän ravitsevalta kuin kosteuttavalta. Lopputulos jäi jotenkin lähmäisen oloiseksi, mutta muuten kyllä hyvä tuote. Toinen oli A´Pieu Oriental Balhyo O2 Bubbele Mask, joka on mun nähdäkseni lähinnä puhdistustuote. Geeliä, joka levittämisen jälkeen alkaa kuplia iholla vaahtomaiseksi, hierotaan ja huuhdellaan pois. Näitä on monia muitakin, esim. Misshaa olen käyttänyt. Miellyttävä tuote, puhdisti pehmeän hellästi.

Käytin myös Nu-Poren käsinaamion, jonka sai joskus kaupanpäällisenä iHerbistä. Olen käyttänyt merkiltä myös pari sheet maskia, ei mitään pahaa sanottavaa, tuoksu on tosin kovin voimakas (vaikkakin miellyttävä). iHerb on erikoinen kanava aasialaiselle kosmetiikalle eikä näitä sieltä enää löydykään, en pitkään aikaan edes tajunnut merkin olevan korealainen. Tämä käsiversio oli pettymys. Paketissa oli mikkihiirimalliset muovihanskat, sellaiset joita hiusväripaketeissa näkee, ja niissä ohut harsovuori. Voidetta oli tähän imeytetty tosi niukasti, odotin jotakin sheet maskien tapaista litisevän märkää versiota. Pidin hanskoja ehkä tunnin ja koska tuollainen muovi ei hengitä tippaakaan, niin luultavasti hieroin enemmän hikeä kuin voiteenjämiä käsiin jälkeenpäin  :P Iho tuli kyllä pehmeämmäksi ja käyttäisin mielelläni tällaista toistekin, jos tuote olisi parempi. Saakohan mistään vastaavia vuorattuja kertakäyttöhanskoja, niistähän voisi saada mielettömiä tsi-versioita truuttaamalla sisään erilaisia voiteita ja öljyjä? En pidä puuvillahanskoista, jotka lähinnä imevät vain kaiken rasvan itseensä, en ole niistä saanut koskaan pahemmin hyötyä irti.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1359 : 16.11.15 - klo:21:12 »
Mulla on iho ihan törkeässä kunnossa, kiitos Herbinan kosteusvoiteen joka sai mun naaman täyteen kipeää tukkeumaa. Jouduin tekemaan BHA+AHA-kuorinnan, jotta sain huokoset "auki" ja nyt sitten yritän parannella tätä kuivuuskatastrofia. Mun iho ei kunnolla siedä noita happoja (tai mitään muitakaan kuorintoja), mutta nyt mun oli pakko räjäyttää naama ja tuhota kosteustasapainon viimeisetkin rippeet, koska en todellakaan halunnut jättää noita tukkeumia muhimaan. Muutenkin iho on reagoinut kylmiin ilmoihin eli saa nähdä kuinka monta viikkoa menee, että saan pärstän takaisin normaalitilaan. ::) Kyllä ottaa päähän!

Mä laitoin just tilaukseen tuon COSRX Snail Mucin Essencen ja matkalla on myös saman merkin Hyaluronic Acid Intensive Cream sekä Ultimate Moisturizing Honey Overnight Mask. Mulla loppui just COSRXin natsiessence (eli White Power ;D), mutta koska en kokenut mitään suurta ihastusta niin tilasin etanaessencen sen tilalle. Tuon kosteusvoiteen ja hunajayönaamion bongasin Redditin AsianBeautysta, josta yritän aina etsiä tuotearvioita sellaisilta ihmisiltä, jotka kuvailevat ihoaan sanoilla dehydrated ja acne-prone.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #1360 : 17.11.15 - klo:21:14 »
Harmittaa. Rupesin syynäämään käyttämääni kosmetiikkaa ja huomasin lempivoiteeni Cosrxn riisivoiteen sisältävän palmuöljyä. Olisiko jotain yhtä hyvää kosteuttavaa mutta kuitenkin hengittävän tuntuista voidetta, jossa ei olisi kuitenkaan palmuöljyä käytetty?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1361 : 20.11.15 - klo:17:57 »
Klairsin seerumi alkaa olla lopuillaan, ja onkin ollut mukavan kevyt, kosteuttava ja hajustamaton neste. Kyseessä ei ole mikään 'etanalima', vaan monesta kasviksesta ja aminohaposta koostuva vihannesliemi  :D
Osaisiko joku suositella talveksi sen tilalle vastaavaa hajustamatonta kosteusseerumia, mielellään kohtuuhintaista? COSRX voisi olla yksi vaihtoehto.. mutta jos toinen merkki on parempi, niin vinkatkaa.
Bentonin Aloe vera-geeli tulee mieleen tätä kirjoittaessani. Onko siitä kokemuksia?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #1362 : 22.11.15 - klo:20:28 »
Mä oon käyttänyt pientä näytetuubia sitä Bentonin aloe-propolisgeeliä. Ihan kelpo kamaa sinänsä, mutta musta tuntui ettei siitä saanut sen kummemmin mitään irti kuin tavallisesta aloe vera -geelistä. Jota taitaa olla halvemmalla saatavilla kuin tota Bentonia.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1363 : 22.11.15 - klo:22:46 »
Mun Kikumasamunen lotion tuli vhdoin yli viiden viikon odottelun jälkeen ja pääsi heti testiin. Tämä on aivan vesimäinen tuote ja sen jättämä kosteuttava vaikutus on siksi aika yllättävä, yleensä sellaisen aikaansaavat tuotteet ovat hiukan paksumpia. Jättää siis mukavan kosteusboostatun pinnan ja on erittäin helppo käyttää minkä tahansa tuotteen alla. Miinusta hieman hankalasta käytöstä, tämä valuu vesimäisenä  sormien välistä helposti pois ja vanulappuun taaas imeytyy hukkaan. Toinen miinus tuoksusta, joka on mun nenään tosi hiivainen, mutta onneksi niin kevyt ettei mitenkään jää iholle.

Mulla on samantapaisia kosteuttavia tonereita tämä, Klairs ja Mizonin Collagen ja sanoisin, että tämä kiilaa hyväksi kakkoseksi Klairsin jälkeen.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1364 : 22.11.15 - klo:23:55 »
^Onko tuo se pinkissä pullossa oleva? Mullekin on tulossa se ja ainakin itse tykkään vesimäisistä lotioneista enemmän kuin sellaisista semigeelimäisistä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)