Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444781 kertaa)

Poissa Malva

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1410 : 27.12.15 - klo:15:30 »
Nyt lähti iso tilaus Jolselle, Cosmetic loveen ja Roseroseshopiin. Olen tässä koko talven miettinyt ja pähkäillyt mitä tilata ja vihdoin osasin tehdä päätöksen ja sit lähtikin tilaaminen vähän lapasesta.. ;D Vielä pitäisi tilata seerumi mutta en ole vieläkään löytänyt sellaista jonka uskaltaisin tilata..

Tilaukseen lähti:

- SkinFood Black Sugar Perfect Cleansing Oil
- COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanser
- Cosrx Ultimate Nourishing Rice Overnight Spa Mask
- Innisfree Jeju Volcanic Pore Clay Mask
- Mizon Snail Recovery Gel Cream
- Secret Key Starting Treatment Essence (Rose Edition)
- Sheet maskeja yhteensä 15kpl

Tulispa paketit jo  :l
« Viimeksi muokattu: 27.12.15 - klo:16:37 kirjoittanut Tukkis »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1411 : 27.12.15 - klo:16:17 »
Leudon alkutalven jälkeen on ollut muutama päivä pakkasta ja heti huomaa sen kuivattavan. Iho on korppua ja hilseilee, pahiten käsistä, mutta myös kasvoista. Etenkin otsa ja poskipäät ovat karheat. AHA pitää ihon pinnan "auki", mutta samalla se vähän paradoksaalisesti lisää kuivuutta ja mulla ei oikein ole mitään todella hyvää sleeping packia. COSRX:n riisivoide on hyvä tuote, mutta en löydä siitä mitään mullistavaa kosteutustehoa. Jokin paksu hunajapohjainen sulkevana kuulostaisi hyvältä. I'm From Honey Mask houkuttaisi älyttömästi, mutta siinä on jojobaa, en uskalla kokeilla...

Pitää käyttää tehokuuri sheet maskeja,onneksi Cleomeen aasinmaitorättejä on jemmassa useampia.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #1412 : 01.01.16 - klo:16:51 »
Onko kukaan törmännyt hyvään, edulliseen ja alkoholittomaan aurinkosuojaan kasvoille?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1413 : 02.01.16 - klo:23:45 »
^Aurinkosuojista oli kesällä jonkin verran juttua, niitä voi ainakin lueskella haun avulla. Itse tykkäsin Sevendropsin voiteesta, mutta sitä ei saa enää mistään.

Mizonin Peptide 500 ampoule loppui, se oli oikein hyvä tuote. En ainakaan vielä tilaa lisää, on muita tuotteita käyteltävänä, mutta ehdottomasti ostamisen arvoinen. Täysin tuoksuton, helppo käyttää minkä tahansa tuotteen alla ja milloin vain. Tästä on vaikea sanoa mitään konkreettista vaikutusta, mutta jotenkin vain ihon yleisilme koheni tällä.

Yritän pitää uusien hankintojen suhteen nyt tosi tiukkaa linjaa, koska niin hirveä määrä tuotteita on vielä jemmassa. Vähän kiinnostuin kyllä japanilaisista LuLuLun-merkkisistä naamioista, niitä on kehuttu. Pakkaus on iso, 32 tai 42 per paketti ja ilmeisesti näitä on tarkoitus käyttää joka päivä. Ajatus on kiehtova, mutta käytännössä en ikinä saisi lättyä naamalle niin usein varsinkaan talvella. Toinen miedosti kiinnostava tuote on Primera Super Sprout Serum, jota olen käyttänyt pikkupullollisen. Todella hyvän oloinen seerumi kosteuttamaan, ravitsemaan ja heleyttämään. Pullo on kallis, mutta myynnissä on kolmen pikkupullon setti huomattavasti edullisemmalla. Ehkä joskus tulee hankittua.

Ainoa viime aikojen hankinta on Elizaveccan Hell-Pore Clean Up Mask, kalvonaamioksi jähmettyvä mönjä mustapäille. Luin siitä ylistävän arvion kuvien kera, mutta ensikokeilu omalle klyyvarille tuotti nollatuloksen, yhtään mitään ei irronnut  :( Mulla on nenä täynnä mustia pisteitä, mutta ne eivät ole täysiverisiä mustapäitä vaan sellaisia sebacious filamentseja mitä lie. BHA onneksi pitää niitä kurissa, mutta mulla on vaan jonkinlainen fetissi saada revittyä kaikki groteski moska ulos...
« Viimeksi muokattu: 02.01.16 - klo:23:50 kirjoittanut Triina »

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1414 : 03.01.16 - klo:00:45 »
^^En vielä mene sanomaan (vielä) hyväksi, mutta minulle on matkalla Secret Keyn Snail Repairing Sun Cream. Siitä löytyi ihan positiivisia sanoja Redditin AB-palstalta, incistä ei löydy alkoholia ja hintaakaan ei ollut kuin joku 5 euroa. Ainoa mikä epäilyttää tuossa on, että kuinka voimakas se tuoksu sitten lopulta on (ilmeisesti ainakin joissakin Secret Keyn tuotteissa ei ole hajustetta säästelty).

Ai niin, ja tuon tuotteen mainoskuvassa tuo before&after lopussa on vähän outo. Kai tuo on joku kämmi, kun olen kuvitellut aasialaisten nimenomaan välttelevän rusketusta eikä sitä kai millään 50 spf tuotteella pitäisi tullakaan.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1415 : 13.01.16 - klo:18:54 »
Vaikka välillä olen pitkäänkin hiljaa tässä ketjussa, niin on mulla kuitenkin lähes jatkuvasti vähintään pari koreatuotetta säännöllisessä käytössä. Viimeisimpänä: Purebess snake multi-4 syn-ake cream, Urban dollkiss peach all-in-one moisture cream ja Mizon multi function formula all in one snail repair cream.

Purebessiin olisin halunnut ihastua, koska ymmärtääkseni esim. sen inci on todella hyvä. Voide on kohtuullisen kosteuttava, käy meikin alle ja eikä ole mitään tuoksua häiritsemässä. Illalla käytin koko kasvoille, mutta päivällä vain täsmävoiteena kuivemmille alueille. Voihan olla että säännöllisellä käytössä tämä tekisi ihmeitä, mutta yhden tuubin aikana ei ainakaan ole mitään mahtavaa iholle tapahtunut.

Urban dollkiss peach cream on puolestaan aika kevyt, enemmän geelimäinen kuin voidemainen. Tuoksuu tosiaan persikalle ja muutenkin toimii ihan kohtuullisesti. Purkista otettuna ei tunnu tahmealta, mutta iholla kyllä hieman juuri ennen kuin kokonaan imeytyy. Lopullista tuomiota en vielä tohdi voiteesta antaa. Voi kun tuote olisi purkin sijaan tuubissa...

Näistä viimeisin on noussut suosikiksi. Mizonin etanavoide on erittäin kevyt, ihan niin kevyt että tuotteen nimeksi sopisi minusta paremmin gel-cream. Keveys ei minua todellakaan ole haitannut (edes näillä pakkasilla), koska voide kerrostuu tosi hyvin joten tarvittaessa ensimmäisen levityksen imeydyttyä voi vaivatta lisätä toisen kerroksen. Näin talvella lisään vielä jonkin paksumman voiteen täsmäkohtiin. Tuubi saisi olla isompi.

Poissa Nopnop

• Haiven
  • *
« Vastaus #1416 : 18.01.16 - klo:21:12 »
Kahlasin tämän koko ketjun läpi tylsyyksissäni (huh) ja innostuin nyt itsekin rekisteröitymään ja kommentoimaan.  :D

Innostuin korea-tuotteista, lähinnä bb-voiteista, pari vuotta sitten mutta ne jäivät tauolle kun asuin maassa jossa  postin kulku on on hidasta ja epäluotettavaa, joten ebay-harrastus jäi... Onneksi mukana oli hyvä varasto silloista lemppari BB:tä, Liolen Dollish Veiliä. Nyt tämän ketjun myötä innostuin kuitenkin korea-kosmetiikasta uudestaan!  ;D

Tilailin jonkin aikaa sitten Liolen CC-voiteen, joka tulikin tänään mielenkiintoisten samplejen kanssa. Pikatestailun perusteella vaikuttaa melko täydelliseltä ainakin sävyn puolesta! Näytteinä tuli Liolen seaweed geelivoidetta ja jotain snail-voidetta. Vaikuttaa kiinnostavilta. Postissa on tulossa myös Bentonin etanat, essence ja steam cream, joita odottelen kärsimättömästi!  ;D  Toivottavasti sopivat mun naamalle.

Kirjottelin tätä ketjua lukiessa hyviä suosituksia word-tiedostoon, ja niitä onkin aika lista... Kaikkea ei voi saada opiskelijabudjetilla, mutta jos niitä hiljalleen testailisin. Ajattelin kysyä vielä osaisiko joku suositella jotain tuotetta joka vaalentaisi aknearpia? Pitäisi sopia herkälle ja helposti tukkeutuvalle mutta kuivalle iholle. COSRX Bha-nestettä ajattelin tilailla, auttaakohan se myös arpien vaalentamiseen?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1417 : 18.01.16 - klo:21:52 »
^Tykkäsin etenkin kesällä tuosta Lioelen Seaweed geelistä kovasti, ihana ja edullinen tuote.

Luulenpa, että noista hapoista AHA on parempi aknearpien vaalentamiseen. COSRX:n versio on hyvä ja opiskelijabudjettiin sopiva. Kannattaa tiirailla myös C-vitamiiniseerumeita. Omani ei ole koreaa, mutta Ciraclen olen testannut, OST:ista ja Klairsista moni tuntuu tykkäävän (Oma seerumini on activeformulas.com)
« Viimeksi muokattu: 18.01.16 - klo:22:49 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1418 : 18.01.16 - klo:22:00 »
^^Tervetuloa niin juureksiin kuin koreakosmetiikankin pariin  :)

Lila, kiitos mahtavasta koosteesta käyttäjäkokemusketjussa! Jäi kiinnostamaan se mantelihappotuote, kuinka usein ja millaisia määriä olet käyttänyt? Mulla on toiminut hyvin COSRX:n AHA kahdesti viikossa ja levitän ihan reilulla kädellä koko kasvoille reuna-alueita ja silmien aluetta lukuun ottamatta, annan imeytyä pitkään ennen muita tuotteita. AHA-kasvovesi on lisäksi käytössä parina välipäivänä (ei-aasialainen Pixi). Iho on pysynyt siistinä ja parannus entiseen on huima, jos ei paria näppyepisodia lasketa, mutta epätasainen ja aknearpinen iho ei tietty hetkessä mihinkään muutu

Olen tullut siihen tulokseen, että putsarilla ei niin hirveästi tunnu olevan vaikutusta omaan nassuun. Jos pH pysyy suunnilleen seiskan alle, niin ihan jees, en ole huomannut happamampien olevan sen parempia kuin vähän emäksisemmätkään. Olen laiska tekemään kaksoispuhdistuksia, joten yleensä tulee tartuttua vain johonkin vaahtoavaan ja tehostan sitä välillä konjac-sienellä. Pitäisi varmaan aktivoitua enemmän, kun kuitenkin ihan hyvän öljyn olen löytänyt (Tosowoong Apricot) ja kaapissa on toistakin merkkiä täysi pullo.

Etude Housen Nutrifull shea butter -sarjaa käytin kokeilupakkauksen verran. En ihastunut. Pakkauksessa oli essentializer,  joka vastannee lähinnä voidemaista essenceä, paksu voide sekä sleeping pack. Essentializer vaikutti ihan kivalta paksumpien tuotteiden alle, mutta onnistuin hukkaamaan sen korkin heti alkuunsa enkä halunnut tuubia jättää auki tai viritelmien varaan, niin käytin vartalolla loput. Tässä oli valmistuspäivä jo 2012, vaikka ostin paketin viime kesänä ja muissa kahdessa tuotteessa oli ihan tuore leima. Voide taas jäi ihon pinnalle lillumaan ja siirsin sen käsivoidekäyttöön, mutta ei se siinäkään oikein toiminut. Sleeping packin käytän loppuun, puolet on vielä jäljellä. Toimii hyvin viimeisenä kerroksena. Sleeping packeille on mun mielestä tosi tyypillistä se, että muuttuvat levitettäessä hieman vesimäisiksi ja ihotunne on raikas. Lioelen Waterdrop on tietty omaa luokkaansa, mutta useilla muillakin on maltillisemmin samantyylinen koostumus, niin tälläkin. Tuoksu tässä sarjassa on vähän taikinamainen, en erityisemmin tykännyt.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1419 : 18.01.16 - klo:22:12 »
Minäkin käytän tuota pari kertaa viikossa, on todella hyvä tuote. Kerralla menee n. puoli pipetillistä, se tuntuu riittävän juurikin noille kasvoalueille, joita kuvailit. Tämä on liukkaampaa kuin COSRX:n AHA, leviää helpommin ja imeytyy hieman (mutta vain hieman) hitaammin. Huomasin ihon tekstuurin paranemisen pian käyttöönoton jälkeen. Ja on tosi hellävaraisen oloinen tehokkuudesta huolimatta! Minullakin aha alkuun vähän nipisteli iholla, tämän kanssa ei mitään tuntemuksia.
« Viimeksi muokattu: 18.01.16 - klo:22:49 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Nopnop

• Haiven
  • *
« Vastaus #1420 : 18.01.16 - klo:22:31 »
Kiitos Triina  :) Ja iso kiitos vastauksesta, Lila!

Pitääpä siis alkaa harkita myös tuon AHA:n hankkimista. Pitänee punnita, kummasta (AHA vai BHA) minulle olisi enemmän hyötyä, kun en ole aikaisemmin kasvoilleni mitään happoja laittanut, niin ei viitsi molempia kerralla tilata. Näistä en nähnyt näytteitäkään ainakaan ebayssa. Mulla on arpien lisäksi ongelmana lähinnä ajoittain ilmestyvät ihonalaiset finnit, jotka pysyvät pitkään ja arvet helottavat punaisena vielä pidempään... Poskien huokoset ovat ehkä vähän laajentuneet, mutta mustapäitä (ainakaan en itse nää) ei löydy. Muuten iho on aika pintakuiva ja arpien ja muun takia epätasaisen värinen. Ihoni on kuitenkin myös herkkä ja pitkään vaivasi suunympärysihottuma, nyt se on onneksi pysynyt piilossa jo muutaman kuukauden. Lähiaikoina olen käytellyt lähinnä simppeliä luonnonkosmetiikkaa ja joitain synteettisiä herkän ihon tuotteita (lumene ultra sensitive). Siinä vähän ihohistoriaa  ::)

Edit. Sain muuten Japanista tuliaisina yhden seerumin, kun olin toivonut kosmetiikkaa, heh. Se on Etvos-merkkinen ceramide serum, jonka pitäisi kuulemma olla luonnonkosmetiikka (tästä en ole varma). Onko kukaan sattunut kuulemaan  kyseisestä merkistä? Googlaamalla en löytänyt paljoakaan tietoa tai mitään tuotearvioita tms.
« Viimeksi muokattu: 18.01.16 - klo:22:34 kirjoittanut Nopnop »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1421 : 18.01.16 - klo:22:41 »
^Lähtisin itse hankkimaan ensin AHA:n, varsinkin jos ei mustapääongelmaa ole. Itselläni on erittäin pintakuiva ja helposti tukkeutuva iho, josta finnit paranevat hitaasti ja jättävät arvet. Iho on myös aika rough tekstuuriltaan, eri sortin röpelöä ja muuta löytyy ilman että se on varsinaisesti mitään ihottumaa tai muuta reaktiota. AHA pitää ihon pinnan "auki" ja näpyt kurissa ja parantaa muiden tuotteiden imeytymistä. BHA on parempi nenälle, joka on naamani rasvoittuvin (normaalein) osa ja se pitää mustapäät kurissa, mutta ylläpidossa AHA on ehdottomasti tarpeellisempi.

Ihoni on aika paksu, jos on kovin herkkä ja ohut nahka, niin annostelu kannattaa aloittaa varovasti. AHA kirvelee alkuun ja ihoni ei ensin tykännyt siitä, mutta käytin vain sitkeästi kun tilanne oli karmea muutenkin ja hyvin nopeasti alkoi tuloksia näkymään.

Poissa Nopnop

• Haiven
  • *
« Vastaus #1422 : 19.01.16 - klo:12:11 »
Okei, taitaa sitten AHA mennä tilaukseen!  :) Luulen että laitan tilaukseen myös COSRX:n rice overnight maskin jota täällä on kehuttu, vois olla hyvä seerumin ja öljyn päälle näin talviaikaan. Kosteutta mun iho tarvii (varsinkin varmaan ton AHA:n kanssa), toivottavasti ei oo kuitenkaan liian raskas/tukkiva. Joku kosteuttava essence, ehkä galactomyces, vielä houkuttaisi, samoin joku hunaja/propolis-tuote, mutta ne jää nyt odottelemaan vielä...

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1423 : 20.01.16 - klo:21:49 »
Bentonin steam cream saapui ja jotenkin odotin tuotteen olevan mizonin vaaleanpunaisen etana rasvan oloista mutta tämähän on paljon rasvaisempaa ja huonommin levittyvää. Tuntuu että tuote jää valkoiseksi eikä imeydy mutta sitten tapahtuu ihme ja naama on kosteutettu mutta ei limainen. Naamaan kuitenkin jää outo tunne ja en tiedä pidänkö tästä rasvasta vai en. Kuitenkin näillä pakkasilla tuote tuntuu kosteuttavan hyvin ja naama on aamulla tasaisen värinen ja muutenkin kiva.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #1424 : 21.01.16 - klo:00:08 »
Sain mun megatilauksen ja olen kokeillut tuotteita.
Ensivaikutelmia:

-kaksoisputsari (öljy + vaahtoava) on yllättävän kuivattavaa vaikka toisin ajattelin.
-cosrx riisinaamio saa mun naaman punoittamaan ja kihelmöimään  ???
-mizonin etanageeli on ihanaa vaikkei sellaisenaan riitäkään.
-innisfreen suosittu savinaamio on ihanaa, ei yhtään kuivattavaa ja saa mustapäät pomppaamaan ihon pintaan.