Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444789 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1440 : 08.02.16 - klo:17:56 »
Johonkin muuhun ketjuun laitoinkin jo, mutta mainostanpa taas kun on sen verran hyvä tuote ja edullisempikin pidemmän päälle:

Eli hydrokolloidi/finnilaastarien faneille suosittelen ranskalaisen Uriagen Cicactive hydrokolloidigeeliä. Todella riittoisaa kamaa ja toimii tismalleen samalla systeemillä. Voiteen etuja on tietty hinnan ja riittoisuuden lisäksi, että sitä voi käytännössä levittää kuinka laajalle alueelle tahansa ja toimii myös mielestäni paremmin jos on tosi paha finni, josta tulee nestettä. Laastari ei pahimpiin tapauksiin välttämättä tartu, jos on liikaa kosteutta, mutta voidetta voi levittää tarvittavan määrän. Laastareissa huono puoli on myös, että jättää joskus liimapinnan iholla vaikka yrittää pestä pois eli meikki tarttuu hassusti ympyrän laastarin jättämän ympyrän lähistöllä. Cicavtiven kanssa tätä ongelmaa ei ole ja geeli toimii tietenkin myös kaikenlaisten haavojen/nirhaumien hoidossa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1441 : 08.02.16 - klo:21:08 »
^Kiva vinkki, tuon tsekkaan varmasti. Saako sitä apteekista vai pitääkö tilata ulkomailta?

Tuo COSRX:n varsin etanaisen oloinen etanalima on tosiaan tehnyt otsan psoriasikselle niin järjettömän hyvää, että alan vähitellen miettiä ihonhoidosta vähän samalla tavalla kuin ravinnosta. Etanalimassahan on useita vaikuttavia aineita (mm. BHA, jos en väärin muista) - mutta yksittäin noilla aineilla ei ole ollut psoriasikseen ollenkaan samaa vaikutusta kuin tuolla etanaliman kombolla. Toisinaan osien summa on ehkä ravinnossa ja ihonhoidossa enemmän, kuin osat sinänsä. Ihan parasta on se, että tätä pystyy levittämään myös päänahkaan. Yleensä pahimmat läikät tulevat minulla otsalle hiusrajaan, mutta useinmiten hiuspohjastakin löytyy talvella jotain. Kiitos COSRX:n etanaliman en ole tänä talvena joutunut kamppailemaan ihottumaläikkien hilseen kanssa oikeastaan lainkaan  :).

Korealaisissa tuotteissa on mielestäni kauttaaltaan paljon tavaraa, jossa erinomainen hinta-laatusuhde. Ja sitten näitä ehdottomia helmiä. Ja kerrostelufilosofia rokkaa täällä edelleen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1442 : 08.02.16 - klo:21:13 »
Pääsin vihdoin kokelemaan tuota COSRX:in etanalimaa, ja on todella.. melko venyvää kamaa  :D Voisin hankkia täysikokoisen putelin, kunhan nykyiset serumit loppuvat (ainakin about puoli vuotta vielä menee)

COSRX on voittanut minut puolelleen, vaikka osa BHA-tuotteista alkoholia sisältääkin, ja tuo uutuuslotion mentiin tärvelemään tea tree-öljyllä ja sitruunalla  ;D

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1443 : 09.02.16 - klo:13:54 »
Jatkoa..

Jo muutaman kuukauden vanha video korealaiskosmetiikan trendeistä ja tehoaineista:
The Korean Skin Trends You need to know about

Ihania sheet maskeja, moisia pitsikoristeisia en ollut vielä bongannutkaan  :o
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1444 : 09.02.16 - klo:23:59 »
Tilasin nyt sen mantelihapon ja Mizonin Placenta-ampoulen, toivottavasti tulevat pian ja päivänä, jolloin ei ole pakkasta.

Olen tullut vähän siihen tulokseen, että kaksoispuhdistus ei ole mun juttu. Iho ei tunnu saavan siitä mitään erityistä, ennemmin välillä jopa ärtyy/kuivuu ja saan mielestäni vaahtoavalla putsarilla mitkä tahansa meikit hyvin pois ja ihon puhtaaksi. Käytän säännöllisesti konjac-sientä apuna. Lisäksi öljypuhdistus vie aikaa ja sotkee, koska onnistun aina saamaan öljyisiä noroja valumaan ranteita pitkin. Mulla on edelleen viime kesänä avattu öljyputsari käytössä, mikä kertonee mun ahkeruudestani sen käytössä. Misellivesiä olen ottanut myös käyttöön enenevässä määrin, niitä ei oikein taideta aasialaisessa kauneuskulttuurissa edes harrastaa.

COSRX:n finnilaastarit ovat täälläkin käytössä, ne toimivat parhaimmillaan kypsän/puristetun finnin päällä suojana ja imemässä eritettä. Mitään ihmeitä ne eivät tee, mutta estävät jatkuvan sörkkimisen, mitä mulla on paha tapa harrastaa ja nopeuttavat siten kyllä paranemista ja pienentävät arpea.

Mun pitäisi olla ostolakossa, mutta jotenkin nyt sormet syyhyää kaikkeen kivaan...

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1445 : 10.02.16 - klo:09:16 »
^ Raportoihan sitten kokemuksia mantelihaposta! Muakin kiinnostaisi kovasti tuo, mutta yritän järkeillä etten tarvitse sitä kun on jo bha:ta kolmea eri sorttia ja vielä aha:takin. Mutta erityisesti kiinnostaisi toimiiko se punoitukseen/arpiin aha:ta paremmin.

Mun iho kaipaisi selvästikin tällä hetkellä lisää kosteutusta. Se vaan tuntuu tykkäävän kaikesta huonoa taas ja iho ei olekaan nyt kyllä missään parhaassa kunnossa. On toisaalta tosi pahaa pintakuivuutta, mutta toisaalta isoja tukkeumapatteja tuntuu tulevan tosi herkästi. Olisiko jollain suositella kosteuttavaa ja rauhoittavaa päivävoidetta tai yövoidetta? Bentonin Snail Bee Steam Cream tuntuu olevan nyt liian kevyttä. Katselin ebaystä Cosrx:n Aloe Vera Oil Free Moisture Creamia, onko jollain kokemusta tuosta?
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1446 : 10.02.16 - klo:09:26 »
Minullekin noissa laastareissa on varmasti iso juttu se, että finniä ei tule räplättyä. Ihania ovat!

Minusta ihonhoidossa ei kannata harrastaa mitään sellaista, josta ei tunnu olevan itselle hyötyä. Kaksoispuhdistus ei tosiaan ole mikään välttämättömyys. Minulle se toimii ja on ollut ehdottomasti yksi tekijä mustapäiden sukupuuttoon kuolemisessa. BB-voiteet ovat myös vaikeammin puhdistettavia kuin aikaisemmin käyttämäni mineraalivoiteet - olen arvostanut tästäkin syystä öljypuhdistuksen tehokkuutta meikinpoistajana. Mutta jos ei toimi, niin aivan turha taistella! Itseänikin ärsyttää tuo öljyn valuminen, tällä hetkellä käytössä oleva muuten erinomainen Hanyulin artemisia tuntuu olevan tavallistakin valuvampaa. Kaipaan geelimäistä Tsururia, joka oli edellinen öljyni. Meinaan kokeilla Illin öljyn seuraavaksi, senkin koostumus pitäisi olla geelimäinen.

Hehkutan jo varovasti Blithen Tundra Chaga seerumia purkissa. On kosmeettisesti ihan älyttömän elegantti. Mieto ja ihastuttava tuoksu, hauska koostumus - tuntuu hyytelömäiseltä, mutta sulaa iholle, jättää ihon todella samettiseksi ja tuntuu ravitsevan kosteuttavalta. Iho on saanut uutta heleyttä tätä käyttäessä. Ainehan on sellaista paahdetun herkkusienen ruskeaa, helppo uskoa, että sieniuutetta on tässä reippaasti. Sopii yöksi - ja antaa päiväkäytössä meikille aivan ihanan pohjan  :-* Keesha - tätä voisit harkita voiteeksi, jos ei tunnu turhan tyyriiltä. Oma ihoni ei ainakaan tunnu tästä tukkeutuvan, näppylöintitaipumus on ollut pikemminkin vähenemään päin tämän kanssa.

Olen myös tosi innostunut lisäilemään tipan, pari öljyä kerroksiini. Yöksi koko kasvoille, päiväksi silmänalusille ja kuivalle otsalle. Olen aikaisemmmin käyttänyt ihan luonnonöljyjä, kevyt vadelmansiemenöljy ja ravitseva arganöljy suosikkeja. Nyt on käytössä Mamonden öljy, tykkään kätevästä pienestä putkilopakkauksesta, sillä kasvoöljyä kuluu niin vähän. Tämä on myös todella hyvä hiusjuonteiden silottaja silmänympäryksillä. Omalle iholle sopiva öljy on valtavan hyvä lisä niihin aikoihin, kun nahka tuntuu kiristävän tai hilseilevän - tai muuten vaan kaipaa enemmän suojaa.
« Viimeksi muokattu: 10.02.16 - klo:09:28 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1447 : 10.02.16 - klo:15:20 »
Mun iho kaipaisi selvästikin tällä hetkellä lisää kosteutusta. Se vaan tuntuu tykkäävän kaikesta huonoa taas ja iho ei olekaan nyt kyllä missään parhaassa kunnossa. On toisaalta tosi pahaa pintakuivuutta, mutta toisaalta isoja tukkeumapatteja tuntuu tulevan tosi herkästi.

Tää kuulostaa kovasti liialliselta kuorinnalta. On nimittäin varsin tuttu juttu... Haluaisin kehottaa jättämään kuorinnat tauolle ennemmin kuin kokeilemaan mitään uutta, mutta tunnet toki itse oman ihosi parhaiten. Se on kyllä siitä tosi epätyydyttävää, että ihon korjautumista ylikuorinnasta saa odotella aika pitkään ja välissä yleensä näyttää siltä, että ratkaisu tukkoisen näköiseen, hilseilevään naamaan olisi nimenomaan kuorinta, vaikka niin ei ole. :/
1cFii, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1448 : 10.02.16 - klo:15:25 »
^Mulla taas ratkaisu kamalan pintakuivaan ja ihan kiinni olevaan ihoon, joka puski kaikkia näppyjä, paisefinnejä ja muuta sontaa oli nimenomaan säännöllinen AHA-kuorinta (kahdesti, joskus kolmestikin viikossa). Se toi niin huikean parannuksen, etten olisi ikinä uskonut.

Lila, mistä oikein bongaat noita tuotteita, joista muut eivät ole kuulleetkaan?  :D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1449 : 10.02.16 - klo:15:57 »
^ Toki se joskus on, mutta ylikuorinta on varsin todellinen ongelma myös. Sehän siinä hankalaa onkin, kun pitää osata erottaa, mistä on kyse. Keesha mainitsi käytössä olevan melkoisen kuorinta-arsenaalin, mikä nyt vihjasi, ettei ainakaan kuorinnan puute liene ongelma.

Hapoista ja muista aktiiviaineista on tullut tosi suosittuja, mutta on ihan hyvä muistaa, että niillä voi saada myös paljon vahinkoa aikaiseksi, eikä kaikkien iho kestä niitä ollenkaan samalla tavalla. Varovaisuus ja tauottaminen tuskin tuottavat suurta harmia kellekään.
1cFii, oma väri.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1450 : 10.02.16 - klo:16:32 »
Mun iho kaipaisi selvästikin tällä hetkellä lisää kosteutusta. Se vaan tuntuu tykkäävän kaikesta huonoa taas ja iho ei olekaan nyt kyllä missään parhaassa kunnossa. On toisaalta tosi pahaa pintakuivuutta, mutta toisaalta isoja tukkeumapatteja tuntuu tulevan tosi herkästi.

Tää kuulostaa kovasti liialliselta kuorinnalta. On nimittäin varsin tuttu juttu... Haluaisin kehottaa jättämään kuorinnat tauolle ennemmin kuin kokeilemaan mitään uutta, mutta tunnet toki itse oman ihosi parhaiten. Se on kyllä siitä tosi epätyydyttävää, että ihon korjautumista ylikuorinnasta saa odotella aika pitkään ja välissä yleensä näyttää siltä, että ratkaisu tukkoisen näköiseen, hilseilevään naamaan olisi nimenomaan kuorinta, vaikka niin ei ole. :/

Niin mäkin kuvittelisin, mutta en ole viime aikoina kuorintoja käyttänyt yhtä säännöllisesti tehnyt kuin ennen. Mä en siis tosiaankaan käytä noita kuorintoja yhtä aikaa. ;D Käytössä vakiintunut on nyt se 2% bha. Olen aha:ta käyttänyt ehkä kerran viikossa tai harvemmin ja bha:ta pari kertaa viikossa. Joten ei voi olla kyse ainakaan niin päin, että kuorintoja olisi liikaa kun puolisen vuotta sitten bha oli käytössä päivittäin (tällöin tilanne oli hyvä). Mekaanista kuorintaakaan en ole käyttänyt pitkään aikaan, tosin eilen kaivoin kaapista Skinfood Black Sugar Strawberry -kuorinnan ja sillä tulikin tosi kiva ja pehmeä iho sekä pahimmat röpelöt hävisivät. Lätkin myös perään kunnolla kosteutusta sheet maskilla ja etanavoiteella ja tänään iho on näyttänyt hiukan paremmalta.

Iho selvästikin kaipaisi enemmän kyllä tuota kosteutusta, mutta epäilen että suurin aiheuttaja ainakin tukkeumiin iholla on jokin meikeissäni, koska silloin kun en meikkaa ollenkaan on ihokin parempi. Myös tämän hetkinen kasvojen pesutuotteeni on aika narskuvaksi pesevää joten syy saattaa olla siinäkin jopa molempiin, kuivuuteen ja ärtymiseen.

Kiitos Lila vinkistä. Tuo chagavoide ei incin puolesta varmaan itselleni käy, muuten se vaikuttaa kyllä jännältä. Itse kerättyä chagaa eli pakuria sen sijaan menee kyllä teekupissa aika usein. :D

Samalta merkiltä löytyi kylläkin toinen kiintoisa tuote, Blithe Pressed Serum Crystal Iceplant. Kaiken maailman antioksidantteja sisältävä ja mainostetaan ihoa rauhoittavaksi ja viilentäväksi tuotteeksi. Kelpaisi kyllä mulle. Hinta tosin ei ole mieleeni. :P (41$)
« Viimeksi muokattu: 10.02.16 - klo:16:38 kirjoittanut keesha »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1451 : 10.02.16 - klo:17:55 »
^ Ok. :) Mulle yksi helppo ja halpa apu kiristelevälle ja paukamia puskevalle iholle on ollut puhdas hunaja naamiona. Syksyllä käytin tosi hankalassa tilanteessa Cosrx:n riisinaamiota kosteusvoiteena, sekin on aika edullinen, eikä aiheuttanut mulla tukkeumia. Varovainen mekaaninen kuorinta (happojen sijaan) on ollut mulle myös avuksi. (Jos sun meikeissä on muuten kemiallinen aurinkosuoja, niin se on ainakin yleinen ärsytyksen ja tukkeutumisen aiheuttaja.)

Ei mitenkään keeshalle spesifisti, vaan ihan yleisesti mainitsen, että mäkin käytin pitkään 2% BHA:ta päivittäin ja vahvaa AHA:ta helposti kerran viikossa. Se vain lopulta muuttui niin, että voin käyttää niitä enää ihan satunnaisesti. Sitä ei siis voi ajatella niin, että jos on joskus sietänyt tietyn verran kuorintaa, niin vähintään sen verran sietäisi aina. Esim. talven kuivuus tai liian kuivattava pesuaine voi väliaikaisesti tehdä happokuorinnoista kokonaan liian rasittavia, vaikka niitä muutoin sietäisikin. Ihon tila vaihtelee. Tai sitten voi herkistyä jollekin ihan kokonaan.
1cFii, oma väri.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1452 : 10.02.16 - klo:18:36 »
^ Joo olen kyllä huomannut myös tuon saman, että alkuun iho sieti paremmin hölväystä kuorinnoilla. Nykyään jokapäiväinen kuorintatuotteen käyttö tarkoittaisi, että iholle pitäisi myös antaa todella tehokosteuttavaa hoitoa vastapainoksi. En ole nyt juurikaan jaksanut kerrostaa ja panostaa kosteuttamiseen, joten en ole sitten kuorimistakaan tehnyt kuin pari kertaa viikossa.

Hyvä pointti tuo kemiallinen aurinkosuoja. Sitä on aika monessa meikkituotteessani. Myös monet muut ainesosat (useimmiten) nestemäisissä meikkivoiteissa tuntuu ärsyttävän ihoa. Siis kaikki kalvonmuodostajat ja viskositeetin parantajat. Kunpa jaksaisi säätää niillä mineraalimeikeillä, iho tykkäisi siitä. En vaan kerta kaikkiaan ole joko löytänyt oikeaa pohjaa tai oppinut levitystekniikkaa koska lopputulos on aina joko cakey tai läikikäs.

Kokeilisin hunajaa välittömästi apuun, mutta kun olen sille niin allerginen. :P Onneksi on noita sheet maskeja niin voi käyttää niitä tehohoitona. Kaikesta rutisemisestani huolimatta olen edelleen tyytyväinen koreatuotteisiin ja kuorintoihin (myös Paulan). Olen saanut niillä tosi paljon heleyttä ja pehmeyttä ihoon. Parhaimmillaan iho on ollut niinkin hyvä, ettei peitevoidetta ole juurikaan tarvinnut ja kevyt meikki on ollut riittävä. Tasapaino pitäisi vaan taas löytää, kun olen viime aikoina hieman laiminlyönyt koko ihonhoidon ja seilannut liikaa eri meikkikokeilujen parissa. ::)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1453 : 10.02.16 - klo:19:10 »
Skinfoodin sokerimönjä on yksi mun lempituotteistani ja vaikka se onkin tavallaan kuorinta, niin sillä ei tarvitse silti kuoria ihoa. Levittää vain kasvoille vaikuttamaan (tässä vaiheessa tosin tulee väkisinkin vähäinen mekaaninen rasitus), antaa sokerin sulaa ja ennen huuhtelua ehkä hiukan pyörittelee iholla. Heleyttää ja silottaa ihoa tosi paljon ja parantaa muiden tuotteiden imeytymistä.

Mulla on oman tulkintani varsin paksu iho ja se varmasti vaikuttaa kuorintojen sietokykyyn paljon. Herkkyydestään ja epästabiiliudestaan huolimetta se kestää fyysisesti enemmän ja toisaalta on huomattavasti armollisempi ikääntymismerkkien suhteen. Voisin helposti kuvitella, että ohut iho saa sätkyn tiuhemmasta happokuorintavälistä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1454 : 10.02.16 - klo:19:14 »
Kokeilin tällä viikolla sitä Skinfoodin mansikkamömmöä. En jättänyt kasvoille muhimaan kauemmin, mutta seuravalla kerralla kyllä... Hiukan raapivat ne rakeet aluksi, vaikka iho onkin kostea - joillekin se voi jo olla liiallinen ärsytys.
Itselleni kemialliset kuorinnat ovat tuttuja, mutta vähäisessä käytössä nykyisin. COSRXin BHA on ainoa, sekin kerta viikossa. AHAt olen jättänyt kertaan, pariin kuukaudessa...

1b F/M ii