Tuli oikein kantapään kautta todistettua, että mun ei auta olla yhtään ilman AHA-happoja

Jätin kuorinnat vähemmälle joskus kuukausi sitten ihan väsymyksestä ja laiskuudesta johtuen, en vain raskaan päivän jälkeen jaksanut odotella happonesteen imeytymistä, vaan halusin mieluummin äkkiä nukkumaan. Huomasin, että iho ei lähtenyt heti menemään pahaksi, joten jatkoin taukoa ja laitoin COSRX:n nestettä vain tosi harvakseltaan ja Pixin AHA-pitoista kasvovettä myös pari kertaa. Naamioidenkin käyttö ihan liian harvassa. Juu ei olisi kannattanut, nyt se nahka sitten tämän kuun alussa meni lopullisesti tukkoon ja ihan karmeille, tulehtuneille tukkeumille, muutamia oli jo helmikuussa. Juuri sellainen kireän kuiva, kiinni oleva pinta, joka säännöllisellä kuorinnalla on pysynyt kurissa viimeiset kolme-neljä kuukautta ja olin juuri saanut arvet siedettävään kuntoon. Nyt menee taas monta kuukautta näitä parannellessa. Tämä osui vielä talven ja kevään taitteeseen, joka on mun iholle kaikkein tukalin aika muutenkin. Kaiken kukkuraksi sain jonkin ihoreaktion jostakin aineesta (mahdollisesti alkoholipitoinen naamio, mutta en tiedä varmaksi) ja silmäluomien iho meni ihan hilseilevälle ruvelle, niitä olen nyt Dermosilin Extralla hautonut joka yö.
Ainakin tietää nyt, ettei moista kannata enää kokeilla, mitäs läksin. Onneksi olen lomalla vielä viikon, saa pahimmat katastrofit hoidettua tiukalla etanalima- ja Glamglow'n Supermud -kuurilla. Ikuisuuden vaivaavat arvethan se ikävin puoli tässä on, heti kun akuutti tilanne on rauhoittunut, kokeilen Dr. WU:n mantelihappoa niihin.
Kumpi on tehokkaampaa ihokarvojen sokeroinnin aiheuttamiin tukkeumiin ja pieniin valkopäihin, AHA vai BHA? Olen käyttänyt BHA:ta tosi harvoin, kun ratkaisu mun akneen on nimenomaan AHA:ssa, mutta toimiiko noihin eri resepti? Joudun poistamaan viiksiä ja leukapielten karvoja sokerilla ja aina tuppaa jokunen näppy tulemaan.
Epäpuhtauksiin taipuvainen iho on aika ikävä vitsaus. Useimmat selviävät aknesta rajoittuneena teini-ikään, mutta tällainen parinkymmenen vuoden taistelu pysyvine jälkineen on aika veemäinen