Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 446381 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1470 : 25.02.16 - klo:17:51 »
^^ Ei se riisinaamio minustakaan mitenkään erityinen ole. Tykkäsin kyllä käyttää sitä kosteusvoiteen päällä kun iho oli korventunut, mutta en mä sitä koe oikein omakseni etenkään nyt normaalimman ihon kanssa. Se on mulle liian rasvaista ihan ainoana voiteenakin ja iho tuntuu vähemmän tyytyväiseltä kuin normivoiteen kanssa. Se tuntuu ihan hyvältä iholle laittaessa, mutta melkein aina päädyn pesemään sen pois, kun fiilis on hetken päästä vain väärä. Lisäksi se on ainakin mun iholla yhteensopimaton esim. Skinfoodin Royal Honey Propoliksen kanssa, niistä tulee yhdessä imeytymätöntä mössöä, vaikka mun käyttämät määrät on superpieniä. Ehkä mä käytän tän loppuun huuhdeltavana naamiona jos ei yövoiteena mene.

Mulle tossa koivunmahlalotionissa on sitruunaöljy teepuutakin suurempi mörkö. Kestän kyllä teepuuöljyä siinä määrin kuin sitä on esim. Centella Blemish Creamissä, mutta tuo lotion kuulostaa pahemmalta ja sitruksen takia taitaa ainakin jäädä. Mutta löytyyhän tuota sopivaa kosteutusta onneksi jo ihan riittävästi. Onnistumisprosentti Cosrx:nkin kanssa on mulla silti vain jossain viidenkympin kieppeillä, mutta enpä toki muuta odottanutkaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1471 : 26.02.16 - klo:08:07 »
^Tämä ei ole Evergreen sinulle, eikä kenellekään muullekaan erityisesti. Huomaan vaan, että sitrustuoksuiset ihonhoitotuotteet (muistelen nyt vaikka Lumenen ketjua) eivät yleisesti ottaen herätä mitään ihmeellistä kauhistusta, vaikka ne samaiset sitrusöljyt ovat sielläkin, tosin INCI:ssä menevät kohtaan hajusteet, mukavasti piilotettuna. Lumene jäi erityisesti mieleen sen tähden kun nuuhkaisin äskettäin kauppakäynnillä jotain vitaamiinituotetta, jonka voimakkaasta sitrustuoksusta päätellen sitrusöljyjä oli moninkertainen määrä vaikka nyt tähän tuotteeseen verraten, jossa sitrus on vaan kevyt ja nopeasti haihtuva häivähdys.

Sitrusöljyjen fototoksisista yhdisteistä soisi kyllä olevan jotain säätelyä, ne kun voi öljystä poistaakin parillakin tekniikalla. COSRX varmaan osaisi vastatakin, onko heidän käyttämänsä öljy puriste vai tisle (jälkimmäisistä osa vapaita fototoksisista yhdisteistä) - vaiko kenties varmuudella puhdistettu.

En ole itse ollut talviaikaan näistä kovinkaan tarkka, kesällä tarkempi. Jätän kesäkaudeksi pois myös AHA:n ja A-vitskun.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1472 : 26.02.16 - klo:11:52 »
Kaikillehan sitrusuutteet eivät aiheuta reaktioita, MUTTA kumulatiiviset vaikutukset (tulehdus, maksaläiskät, kiinteyden väheneminen) saattavat silti jossain vaiheessa potkaista esiin. Valmistajien tulisi mielestäni siksi huomoida niiden aiheuttamat potentiaaliset pitkäaikaisvaikutukset, eikä pitää niitä vain makukysymyksenä.
Lumenen uutuus onkin valtava hajupommi, eikä herättänyt mitään ihastusta.. limsanhajuinen ihonhoitotuote alkaa täällä aina tökkiä pidemmän päälle, vaikka lupaukset olisivat miten ihmeellisiä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1473 : 26.02.16 - klo:16:08 »
Mä en pahemmin välitä siitä, mitä toiset mistäkin ainesosista ajattelevat ja miten tuotteensa valitsevat. Mulle merkkaavat faktat ja oma ärsytyskynnys. Mulla on kasvoissa rosacea ja seborrooinen ekseema, enkä välitä ottaa hirveästi tarpeettomia riskejä. En itse käytä kasvoille sitrustuoksuja sen enempää kuin muitakaan hajusteita.

Lumenen uutuuksien incejä olen katsellut itsekin ja hajustus tosiaan ihmetyttää, vaikken ole edes nuuhkaissut. Ainakin siinä tiivisteessä on sitrustuoksujen lisäksi incissä butylphenyl methylpropional, jonka vahvuus on ärsyttää ja aiheuttaa allergista kosketusihottumaa, eli just mitä tahtoo talvikuivalle iholleen levittää... jep.
1cFii, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1474 : 26.02.16 - klo:17:33 »
Parasta onkin tuntea oma ihonsa ja hankkia tuotteet sen mukaan. Oma nahkani ei ole herkkä, mutta kyllä tämänkin kanssa taiteilemista on, kosteustasapaino menee herkästi - ja toisaalta ärsyttää tuo näköjään elinikäinen taipumus epäpuhtauksiin. Just tämmöiselle nahalle passeli tuo liemi... ...mutta katsotaan nyt vielä pidemmällä aikavälillä.

Onneksi jopa korealaisista löytyy jonkin verran hajusteettomia :)
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1475 : 03.03.16 - klo:20:20 »
Täytyy vielä miehenkin puolesta kehaista Skinfoodin Avocado essenceä/creamia (kai se on noita käytellyt milloin mitäkin). Mulla oli iso läjä näytepusseja molemmista ja mieskin niitä käytteli säännöllisesti ja huomasi, että kun käytti noita niin eipä ollut naamassa yhtään finnejä. Miehellä siis pukkaa ajoittain enemmän, välillä vähemmän finnejä naamaan ja joskus tosi isoja ja kipeitäkin, mutta noita voiteita käyttäessä iho pysyi tosi hyvänä. Nyt vähän aikaa sitten meiltä loppui nuo näytepussit (ja finnejä alkoi taas ilmaantua) ja ihan miehen aloitteesta piti tilata noi ihan täysikokoisena, vaikka olisin tilannut kyllä muutenkin, koska ne sopii loistavasti myös omalle kuivalle ja herkälle iholleni.

Edit. Lisään tähän vielä, että kyseessä siis mies, jonka mielestä tätä ennen kaikki voiteet on muka ihan samanlaisia ja ihan sama mitä naamaansa tunkee, kunhan vaan on mahdollisimman halpaa (eli tyyliin 2e/pönttö) ja nyt ihan jopa halusi n. 10e voiteen vaikka nuuka onkin itseensä liittyvissä asiossa ja pitää sitä ehdottomasti parempana kuin muita voiteita. ;D Ennen se laittoi naamaansa sitä voidetta mikä vaan ensimmäisenä käteen sattui, mutta kummasti noita avocadoja on käytellyt enemmänkin.
« Viimeksi muokattu: 08.03.16 - klo:12:10 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1476 : 03.03.16 - klo:21:59 »
^Kumman siis hommasitte, essencen vai voiteen?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1477 : 03.03.16 - klo:22:29 »
^ Molemmat. ;D

Oon tykännyt käyttää sitä voidetta silloin kun iho tuntuu kuivemmalta ja muuten essenceä. Mies on käyttänyt ehkä enemmän essenceä.
3a F ii

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1478 : 04.03.16 - klo:14:40 »
Onko kukaan tilannut mistään täysversiota The Face Shopin White Seed Real Whitening Essenceä? Sain Lilalta samplen ja nyt houkuttaisi ostaa täysversio tai samplepakkaus, mutta jostain syystä mun yleisistä go-to Koreakaupoista ei tunnu kyseistä tuotetta löytyvän (lotion ja toner kyllä löytyy useammastakin...) Yhden setin löysin täältä ja yhden Amazonista... uskaltaisikohan jommastakummasta tilata? Oon aika epäluuloinen verkkokauppojen yms. suhteen :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1479 : 05.03.16 - klo:15:29 »
Tällainen korea-kolmikko on mulla parhaillaan tehokäytössä. Varsinainen hedelmäsalaatti :D

Urban dollkiss peach all-in-one moisture cream - Kirjoittelin tästä jo pari kuukautta sitten, mutta tuolloin en oikein vielä tiennyt mitä tuotteesta ajatella. Voiteena hyvin kevyt, imeytyy kunnolla kunhan vähän odottaa. Tuoksuu hyvälle, mutta olen nyt tullut siihen tulokseen että jotenkin tällaiset ”ruokatuoksut” (esim. hedelmät, marjat) sopivat minusta huomattavasti paremmin vartalotuotteisiin kuin kasvotuotteisiin. Noin 1/3 verran jaksoin käyttää kasvoille, mutta lopun käytän vartalovoiteena.

Urban dollkiss mango magic brightening mask - Naamion annetaan vaikuttaa muutama minuutti ja tuona aikana alkaa vaahdota iholla. Pakkauksessa tulee mukana spatula, mutta se on aivan liian pieni… Tuotteen pitäisi kirkastaa ja kosteuttaa, mutta minusta naamio sen sijaan vähän kuivattaa ja kasvot tuntuvat pikkuisen kuumottaviltakin huuhtelun jälkeen. Huuhtelun avuksi suosittelen muuten kostutettua pyyhettä/liinaa, koska jos pelkällä vedellä yrittää kasvot huuhdella, niin kestää ihan hiton pitkään, että tämän todella limaisen naamion saa kokonaan pois iholta :P

Tonymoly banana sleeping pack - Yönaamiona on ihan hyvä, mutta olen tätä päätynyt enemmän käyttämään samalla tavalla kuin CORSXin riisi-yönaamiotakin eli huuhdeltavana naamiona. Imeytyy hyvin eli välttämättä paljoa ei jää edes pois huuhdeltavaksi/pyyhittäväksi. Kosteuttaa ja rauhoittaa ihoa. Näistä kolmesta tuotteesta paras.

Vaikka nämä tuotteet ihan hauskan näköisiä ovatkin, niin ehkä kuitenkin vähän liian lapsellisia mun makuun… Vievät myös paljon tilaa kaapissa.
« Viimeksi muokattu: 05.03.16 - klo:15:57 kirjoittanut Hilippa »

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #1480 : 05.03.16 - klo:18:05 »
Onko kukaan tilannut mistään täysversiota The Face Shopin White Seed Real Whitening Essenceä? Sain Lilalta samplen ja nyt houkuttaisi ostaa täysversio tai samplepakkaus, mutta jostain syystä mun yleisistä go-to Koreakaupoista ei tunnu kyseistä tuotetta löytyvän (lotion ja toner kyllä löytyy useammastakin...) Yhden setin löysin täältä ja yhden Amazonista... uskaltaisikohan jommastakummasta tilata? Oon aika epäluuloinen verkkokauppojen yms. suhteen :D

Testerkoreassa myydään tuota settiä ainakin!
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1481 : 06.03.16 - klo:00:42 »
^Kappas, niinpä onkin, kiitos tiedosta. Pitänee tilata sieltä, oli näemmä halvempikin kuin muut mitä löysin. :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1482 : 08.03.16 - klo:09:44 »
Lisää houkutuksia.. tämä on harkinnassa. Stabiloitu C-vitamiiniseerumi

Klairs Freshly Juiced Vitamin C

1b F/M ii

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1483 : 08.03.16 - klo:11:29 »
Mun täytyy liittyä Holika Holikan Baby Silky Foot One-Shot Peelingin ylistäjiin. Se n. viikon kestänyt kuoriutuminen oli kyllä inhaa kun ihoriekaleita oli kaikkialla, mutta edes kauneushoitoloiden jalkahoidoilla en ole saanut kovettuneita kantapäitä näin sileiksi. Kuinkahan usein tuota kuorintaa uskaltaa käyttää, kun oletan että tulokset eivät ikuisia kuitenkaan ole?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1484 : 08.03.16 - klo:12:53 »
Varmaan riippuu jalkojen kunnosta ja siitä, miten kovalle käytölle joutuvat...  :) Jatkuvastikaan ei kannata kuoria, tulokset säilyvät hyvän säännöllisen rasvauksen avulla.

Onko joku verrannut Dermosilin vastaavaa tuotetta korealaiskuorintaan?

1b F/M ii