Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445859 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1485 : 09.03.16 - klo:23:38 »
Tuli oikein kantapään kautta todistettua, että mun ei auta olla yhtään ilman AHA-happoja  ::) Jätin kuorinnat vähemmälle joskus kuukausi sitten ihan väsymyksestä ja laiskuudesta johtuen, en vain raskaan päivän jälkeen jaksanut odotella happonesteen imeytymistä, vaan halusin mieluummin äkkiä nukkumaan. Huomasin, että iho ei lähtenyt heti menemään pahaksi, joten jatkoin taukoa ja laitoin COSRX:n nestettä vain tosi harvakseltaan ja Pixin AHA-pitoista kasvovettä myös pari kertaa. Naamioidenkin käyttö ihan liian harvassa. Juu ei olisi kannattanut, nyt se nahka sitten tämän kuun alussa meni lopullisesti tukkoon ja ihan karmeille, tulehtuneille tukkeumille, muutamia oli jo helmikuussa. Juuri sellainen kireän kuiva, kiinni oleva pinta, joka säännöllisellä kuorinnalla on pysynyt kurissa viimeiset kolme-neljä kuukautta ja olin juuri saanut arvet siedettävään kuntoon. Nyt menee taas monta kuukautta näitä parannellessa. Tämä osui vielä talven ja kevään taitteeseen, joka on mun iholle kaikkein tukalin aika muutenkin. Kaiken kukkuraksi sain jonkin ihoreaktion jostakin aineesta (mahdollisesti alkoholipitoinen naamio, mutta en tiedä varmaksi) ja silmäluomien iho meni ihan hilseilevälle ruvelle, niitä olen nyt Dermosilin Extralla hautonut joka yö.

Ainakin tietää nyt, ettei moista kannata enää kokeilla, mitäs läksin. Onneksi olen lomalla vielä viikon, saa pahimmat katastrofit hoidettua tiukalla etanalima- ja Glamglow'n Supermud -kuurilla. Ikuisuuden vaivaavat arvethan se ikävin puoli tässä on, heti kun akuutti tilanne on rauhoittunut, kokeilen Dr. WU:n mantelihappoa niihin.

Kumpi on tehokkaampaa ihokarvojen sokeroinnin aiheuttamiin tukkeumiin ja pieniin valkopäihin, AHA vai BHA? Olen käyttänyt BHA:ta tosi harvoin, kun ratkaisu mun akneen on nimenomaan AHA:ssa, mutta toimiiko noihin eri resepti? Joudun poistamaan viiksiä ja leukapielten karvoja sokerilla ja aina tuppaa jokunen näppy tulemaan.

Epäpuhtauksiin taipuvainen iho on aika ikävä vitsaus. Useimmat selviävät aknesta rajoittuneena teini-ikään, mutta tällainen parinkymmenen vuoden taistelu pysyvine jälkineen on aika veemäinen  :P

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1486 : 10.03.16 - klo:08:17 »
BHA toimii sheivauksen jälkeen parhaiten. Sitä kannattaa testailla myös ihon rauhoittamiseen näppyinvaasion jäljiltä, salisyylihapon tulehdista rauhoittava vaikutus on tuossa hyödyksi.

Tuosta Klairsin seerumista sen varran, että siinähän ei ole käytetty mitään ihmeellistä stabilointitekniikkaa, vaan ainoastaan C-vitamiinin stabiilimpaa muotoa, sodium ascorbyl phosphate lienee natriumaskorbyylifosfaatti. C-vitamiinia ihonhoidossa tutkittaessa on tutkittu lähinnä sitä nopeasti hapettuvaa L-askorbiinihappoa, tutkimustulokset eivät välttämättä ole suoraan sovellettavissa vitamiinin muihin muotoihin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1487 : 10.03.16 - klo:11:39 »
Lueskelin koko ketjun läpi print-versiona ja Ctrl+f=aurinko, eli aurinkosuojat hakusessa. Paljon oli juttua aurinkosuojista, mutta en kuitenkaan löytänyt ihan sitä mitä etsin... joten osaisiko joku suositella öljyyntyvälle (mutta pintakuivalle) iholle aurinkovoidetta jonka voisi laittaa meikin alle? Innisfreen Eco Safety No-Sebum Sun Block SPF35+ PA+++ kiinnostaisi, onko siitä jollain kokemuksia? Löytyykö suosituksia tällaisista kevyistä mutta kuitenkin suht hyvän suojakertoimen omaavista aurinkosuojista jotka eivät jätä ihoa tahmaiseksi/öljyiseksi?
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1488 : 10.03.16 - klo:15:02 »
Joo, saattaa olla vain markkinointia tuo C-vitamiiniseerumi - ainakin sitä tekstissä kovasti mainostetaan 'stabilized', aivan kuin käytössä olisi jokin erityinen teknologia.. ainakin arviot ovat olleet kiittäviä, joten ihan tehoton liemi se ei ehkä ole..

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1489 : 10.03.16 - klo:18:50 »
Lueskelin koko ketjun läpi print-versiona ja Ctrl+f=aurinko, eli aurinkosuojat hakusessa. Paljon oli juttua aurinkosuojista, mutta en kuitenkaan löytänyt ihan sitä mitä etsin... joten osaisiko joku suositella öljyyntyvälle (mutta pintakuivalle) iholle aurinkovoidetta jonka voisi laittaa meikin alle? Innisfreen Eco Safety No-Sebum Sun Block SPF35+ PA+++ kiinnostaisi, onko siitä jollain kokemuksia? Löytyykö suosituksia tällaisista kevyistä mutta kuitenkin suht hyvän suojakertoimen omaavista aurinkosuojista jotka eivät jätä ihoa tahmaiseksi/öljyiseksi?

Oon tätä mainostanut ennenkin mutta tässä uudelleen: MiSSHA All Around Safe Block Soft Finish Sun Milk SPF 50 (pinkki puteli). Levittyy hyvin ja jättää kevyesti mattaisen, silkkisen pinnan iholle. Imeytyy nopsaan eikä jätä valkoiseksi.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1490 : 11.03.16 - klo:11:36 »

Oon tätä mainostanut ennenkin mutta tässä uudelleen: MiSSHA All Around Safe Block Soft Finish Sun Milk SPF 50 (pinkki puteli). Levittyy hyvin ja jättää kevyesti mattaisen, silkkisen pinnan iholle. Imeytyy nopsaan eikä jätä valkoiseksi.

Tätä samaa suosittelen myös :) On ihan paras aurinkosuoja meikin alle!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1491 : 12.03.16 - klo:11:25 »
Onko tuossa Misshan aurinkosuojassa voimakas tuoksu? Kuulostaa todella hyvältä tuotteelta ja kiinnostuin kokemuksienne perusteella testaamaan. Mulla on tällä hetkellä käytössä COSRX Aloe Soothing Sun Cream SPF50 PA+++ ja oon käyttänyt tätä puoliväkisin loppuun. Tämä tukkii ihoa ja jättää valkoisen värin kasvoille, joten ei tule ikävä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1492 : 15.03.16 - klo:12:48 »
Roseroseshop on lanseerannut oman tuotemerkkinsä nimeltä Neulii. Sarjassa on toistaiseksi erilaisia seerumeita ja inceissä on paljon hyvää, joskin myös alkoholia. Hiukan tuo vihreän teen versio kiinnostaa, mutta nyt on niin paljon muitakin seerumeja ja essencejä käytettävänä. Sain viime tilauksen yhteydessä pari näytettä, pitää ne kokeilla.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1493 : 17.03.16 - klo:15:15 »
Onko tuossa Misshan aurinkosuojassa voimakas tuoksu? Kuulostaa todella hyvältä tuotteelta ja kiinnostuin kokemuksienne perusteella testaamaan. Mulla on tällä hetkellä käytössä COSRX Aloe Soothing Sun Cream SPF50 PA+++ ja oon käyttänyt tätä puoliväkisin loppuun. Tämä tukkii ihoa ja jättää valkoisen värin kasvoille, joten ei tule ikävä.

Tuoksu on, mutta se on semmoinen "puuterinen", en osaa selittää tarkemmin ja häviää kyllä, kun on ollut hetken kasvoilla. Ja tämmöinen hajusteherkkä ja migreenikkokin pystyy käyttämään. Tosin se riippuu mille tuoksuille kukin on herkkä, se on niin yksilöllistä. Mulle aiheuttaa pahojakin oireita, jos tuoksu ei häviä, silloin iskee pahoinvoinnit, migreeni, huimaaminen, silmien ja nenänvuoto ja hengenahdistus pahimpana, mutta onneksi monissa tuotteissa se tuoksu laantuu, onneksi myös tuossa. Tuostakin taitaa sampleja löytyä eBaysta ja tuota saa myös Waterproof-versiona, jos tarvitsee.

Edit. Tuoksuttelin tuota juuri äsken, se on hieman parfyyminen, mutta kuvailisin miellyttäväksi :D Mikään tarkka juttu siitä ei tule mieleen ja suht nopeasti alkaa haihtua. Tästä jää niin ihanan tuntuinen iho ja meikkaaminen helppoa tämän päälle. Mieskin suostuu käyttämään tuota kasvoilla, kun ei tunnu aurinkovoiteelle, se on jo voitto, kun toinen palaa kans helposti. Ja tuoksu siis ei häiritse miestäkään.

Edit2. Lisäisin vielä, että sen verran tykästynyt oon tuon aurinkosuojan tuntuun iholla, että tuota ei ois mikään ongelma käyttää ympäri vuoden jopa! Aiemmin oon aina keväisin kironnut sitä, kun pitää kaivaa aurinkosuoja kehiin, mutta nyt ei haittaa pätkääkään, kun iho jää niin kivaksi! On vähän kuin primeri.
« Viimeksi muokattu: 17.03.16 - klo:15:27 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1494 : 17.03.16 - klo:15:58 »

Itse olen tykännyt Bioré UV Aqua Rich Watery Essence SPF 50+ PA++++ -voiteesta. Redditin AB-ketjusta bongasin tuon kun sitä oli niin paljon kehuttu. Hyvät suojakertoimet ja tosi jännä koostumus, tuntuu ettei juurikaan jää ihon pintaan (ei siis todellakaan tahmea tai öljyinen) mutta suojaa hyvin. (Mulla oli tuota lomalla ja onnistuin polttamaan kroppaani aurinkovoiteista huolimatta mutta kasvot eivät palaneet.) Ostin jo toisenkin tuubin varalle vaikka ensimmäistäkin on vielä jäljellä kun oli niin kiva koostumus. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1495 : 17.03.16 - klo:23:03 »
Kiitos suosituksista, tilasin tuon Misshan kokeiluun, katsotaan jos siitä tulisi tämän kesän pelastaja :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1496 : 18.03.16 - klo:20:59 »
Tässä lisää houkutusideoita, jos ovat loppuneet kesken  ;D

Korean Skincare Haul

Vaikka ovatkin enemmän talvisen vuodenajan tuotteita, niin sain tuosta monta ostosideaa kokeiluun...!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1497 : 21.03.16 - klo:10:49 »
Nyt on tullut taas ostettua korealaista ihonhoitoa kun alkaa entiset olla loppumaisillaan. Aiemmin tilasin jo hyvien samplejen perusteella Etude House Moistfull Collagen Deep Creamin. Olen sitä nyt kokeillut viikon verran ja tykkään tosi paljon. Paksua ja superkosteuttavaa. Pintakuiva iho tykkää ja rauhoittaa mukavasti muutenkin ihoa. Tuote on kyllä tosi lähmäävää joten se pitää laittaa viimeisenä eikä sitä voi aamurutiineissa käyttää koska imeytyminen kestää niin kauan. Tuoksu on myös kiva, hieman hedelmäinen mutta raikas.

Äsken klikkasin myös tulemaan itselleni Skinfood Black Sugar Mask Wash Offin koska entinen Skinfoodin sokerikuorinta vetelee viimeisiään ja uusi on pakko saada tilalle. Tuo kuorii niin hyvin ihoa mutta jättää silti pehmeäksi.

Ja sitten hieman blind buy: Etude House Ever Dew Boosting Oil. Incin löysin kuvahaulla ja se vaikutti niin hyvältä että päätin ostaa tämän. Toisena vaihtoehtona oli Toosowongin Pure Rose Hip Oil. Mutta tuoss EH:ssa vaikutti niin kauniilta tuo pullo (kyllä, se on tärkeä ominaisuus :D) ja incissä tosiaan oli paljon kosteuttajia ja antioksidantteja tuon öljyn lisäksi, että päädyin siihen. Arvostelujen perusteella tuon EH:n pitäisi olla myös aika kevyttä joten sekin sopii mulle paremmin, kun en tykkää paksuista öljyistä enkä öljyn tunteesta.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1498 : 21.03.16 - klo:12:32 »
Skinfoodin sokerikuorinta on ihan parasta! Mulla on pariin käyttökertaan riittävä purkinpohja Black Sugar & Honey -versiota ja kaapissa osottaa sen jälkeen Strawberry, paljoa eroa noilla ei kai keskenääm ole. Ostin myös vastaavan riisinaamion (Rice Mask Wash-Off), joka vaikuttaa tosi kosteuttavalta ja sopii erityisesti niille, jotka kaipaavat hyvin hellää mekaanista kuorintaa. Riisinaamion kuorivat osat ovat kuin lionneita puurohiutaleita, todella pehmeitä.

Kerroin aiemmin finni-invaasiosta laiminlyödyn happokuorinnan seurauksena, ei mennyt kuin pari-kolme viikkoa AHA/BHA-rutiinia ja iho on siistiytynyt valtavasti, ei yhtään finniä tällä hetkellä. Arvilla tietysti kestää vaalentua ties kuinka kauan, ajattelin nyt ottaa mantelihapon kokeiluun. Lisäksi mä olen onnistunut saamaan nenän mustapäät ja muun huokosia tukkineen mömmön ulos, mikä on pienimuotoinen ihme. Varmaan noiden happojen käyttö sai huokosten sisällön jotenkin pehmeämmäksi ja enemmän koholle ja päätin kokeilla huolellisen ihon lämmityksen jälkeen Lioelen mustapäälappua. Komedorauta on noita ihoa ärsyttäviä liimalappuja parempi, mutta mulla on mustapäät niin tiukassa, että se ruhjoo aivan liikaa, parempi käyttää vaan lappuja. Ja tällä kertaa toimi :) Sen möhnää täynnä olevan laastarin tuijottaminen oli suorastaan orgastinen elämys ja mun nenä on nyt puhtaampi kuin varmaan 15 vuoteen  :o Koitan käsitellä BHA:lla ainakin pari kertaa viikossa, jotta ei ihan heti tukkiutuisi uudelleen.

Muuten iho kaipaa lähinnä massiivista kosteutusta, tämänhetkinen pakkasesta +10 asteeseen nopeasti vaihteleva sää ja katupöly + työpaikan tehoilmastointi kuivattavat tosi pahasti. Iho ei ole edes sellainen normaalin kuiva, vaan tuntuu kuin olisi kuivausrummusta ja kaikki vesi vaan imettäisiin pois, silmät kuivuvat päähän, kädet ovat yhtä kipeää, halkeilevaa korppua ja olo on kuin leivänkäntyllä. Onneksi sheet maskit ja niiden päälle kunnon kosteuttavat voiteet auttavat jonkin verran. Tilasin myös käsille Etude Housen kosteusnaamion, sellaisen hanskamallisen.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1499 : 21.03.16 - klo:15:19 »
Ja sitten hieman blind buy: Etude House Ever Dew Boosting Oil. Incin löysin kuvahaulla ja se vaikutti niin hyvältä että päätin ostaa tämän. Toisena vaihtoehtona oli Toosowongin Pure Rose Hip Oil. Mutta tuoss EH:ssa vaikutti niin kauniilta tuo pullo (kyllä, se on tärkeä ominaisuus :D) ja incissä tosiaan oli paljon kosteuttajia ja antioksidantteja tuon öljyn lisäksi, että päädyin siihen. Arvostelujen perusteella tuon EH:n pitäisi olla myös aika kevyttä joten sekin sopii mulle paremmin, kun en tykkää paksuista öljyistä enkä öljyn tunteesta.

Onko tästä INCI-listaa? Vaikuttaa lupaavalta..!

(Edit: näin jo INCIn. liikaa sitrusöljyjä omaan makuuni..)

Postissa tulossa nyt Skinfood Avocado-setti sekä Etude House Honey Cera-setti (molemmat matkakoossa)..

Wish listiin on kertynyt yhtä sun toista, esimerkiksi Innisfreen uusin Jeju sparkling water linja vaikuttaa lupaavalta.. Kaikkea ei vain ehdi käyttää muutamassa kuukaudessa, osa jätettävä talven varalle..

1b F/M ii