Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444305 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1530 : 28.04.16 - klo:19:51 »
Lähtisin itse hakemaan korkeaa niacinamide-pitoisuutta, jos pigmenttiläiskien vaalennus on tavoitteena. Kosmeettinen, tuotteen ihollaoloajan kestävä vaikutus tulee titaanidioksidillakin helposti, sellainen brightening-efekti. Itsellä ei ole paljoa kokemusta, mutta aasialaiseen kosmetiikkaan painottuvista blogeista löytää runsaasti tietoa. Luin juuri äskettäin Snow White Milky -tuotteista, joita ilmeisesti pidetään aika tehokkaina.
« Viimeksi muokattu: 28.04.16 - klo:21:21 kirjoittanut Triina »

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #1531 : 28.04.16 - klo:20:20 »
^ Kiitti vinkistä! Tilasin seerumia jossa on tuota niacinamidea ja c-vitamiinitippoja. Äitin läikät ovat aika pieniä, eikä niihin kiinnitä huomiota, mutta itseään on alkanut häiritä, toivottavasti noista olis apua.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #1532 : 30.04.16 - klo:17:10 »
Siitä on aikaa kun olen viimeksi jotain tänne kirjoittanut..

Muutama vuosi sitten olisin niin ollut tulessa tästä ketjusta. :D Olen käyttänyt aasialaisia kosmetiikkatuotteita, seurannut niiden rantautumista Suomeen, sekä ylipäätään kosmetiikka-alan kehitystä niiden myötä.

Mutta vasta reissatessani Hong Kongissa (tänä ja viime vuonna) käytännössä ymmärsin kuinka erilaisissa ympäristöissä niiden käyttö oikeastaan tapahtuu ja mitä olisi hyvä huomioida. Oma ihoni on ohut ja kuivahko. Olen hyvin vaalea ja ennen kuin aloitin säännölliset RF-hoidot iho myös punoitti usein tai helposti, etenkin poskien ja nenän alueelta, sekä herkistyi helposti. Nykyään iho ei juurikaan punoittele ja on paljon tasaisempi, ei myöskään herkisty niin nopeasti.

Mielestäni aasialaista kosmetiikkaa tilatessa/ käyttäessä on syytä huomioida että suomalainen iho on melkein aina, ohuempi ja kuivempi, sekä ilmanvaihteluiden myötä herkempi - jopa normaaliksi luokiteltava iho, verrattuna esimerkiksi korealaisen tai kiinalaisen ihoon on ohuempi. Tämän lisäksi esimerkiksi juuri Hong Kongissakin ilmankosteus on iholle miellyttävämpi kuin Suomessa, jossa kesäkin on suhteellisen kuiva verrattuna kyseiseen ilmastoon.

Lämpötilat ja ilmankosteus saavat tuotteet tuntumaan todella erilaisilta iholla.  Tiivistettynä melkein kaikki käyttämäni tuotteet, joita käytän myös Suomessa käyttäytyivät ja tuntuivat melko erilaisilta. Etude Housen ostosreissun jälkeen testailin uusia tuotteita/ kaupanpäällisiä Hong Kongissa ja Suomessa (sekä Suomessa vielä eri vuodenaikoina tuntuman saamiseksi) ja ero on huima. Hong Kongissa on oikeastaan melko sama mitä laitan iholle, ilmankosteus tekee niin herkkua iholle, että edes alkoholipitoinen kasvovesi ei ärsytä ollenkaan koska kuivattavuuta ei juurikaan päse syntymään. Suomessa taas alko on omalle iholle iso nou nou.

Suurkaupungit aasiassa ovat hyvin korkeita saastepitoisuuksiltaan verratuna Suomeen ja mm. tämän takia myös puhdistustuotteiden on oltava todella tehokkaita. Muita syitä ovat ilmankosteus, veden laatu, vahvat aurinkosuojatuotteet yms. Suhtaudun itse todella suurella varauksella suosittuihin vaahtopuhdistuksiin (niitä paljon testanneena), suurin osa on liian tehokkaita/voimakkaasti peseviä siihen ympäristöön nähden missä elämme ja suomalaiselle iholle. Suosittelisin voimakkaiden puhdistusten sijaan keskittymään hellään puhdistukseen ja BHA tai AHA tuotteisiin. Kaksoispuhdistusta olen käyttänyt jo ikuisuuden, käynyt läpi tunnetuimmat merkit mutta vasta nyt herännyt siihen että paras kaveri omalle iholle öljypuhdistuksen jälkeen onkin vesiliukoinen puhdistusmaito tai geeli. Tietysti kaikilla omat pereferenssinsä ja ihosta riippuen. Uskaltaisin kuitenkin sanoa että yleisin moka aasialaisten tuotteiden kanssa on liian voimakkaiden puhdistustuotteiden käyttö.

Kasvovesistä ja lotioneista, suosittelen ehdottomasti alkoholittomia - tämä tosin on monelle mieltymysasia. Suomen ilmastossa ei ole tarvetta nopealle haihtumiselle ja imeytymiselle mitä alkoholilla usein aasian markkinoilla haetaan. Tuotteiden imeytyminen eri ilmastoissa tuntuu todella erilaiselta ja esimerkiksi mineraalimeikkikin liukui todella kosteasti versus Suomi ja buffaamisen tarve.

Meikkituotteista voisin vielä tehdä huomion pohjatuotteita koskien. Ilmankosteuden takia ovat useat pohjat ja pohjustusvoiteet pysyvyydeltään hyvin tymäköitä. Tämän vuoksi ne voivat huonosti puhdistettuina tukkia helposti ihoa. Öljypuhdistus on omalle iholle must, jotta kaiken saa hellävaraisesti poistettua. Oma suosikkini on Dermalogican precleanse, koska monet aasialaiset merkit sisältävät mineraaliöljyä ja kyseessä on taas makuasia mistä kukin tykkää.

Sasat ja monet korealaisten/ japanilaisten merkkien omat liikkeet on nyt parin reissun aikana kierrelty suht hyvin läpi ja syksyllä olisi taas tarkoitus palata. On mieletöntä miten kosmetiikka siellä myy ja miten naiset panostavat siihen. Sillä ei ole periaatteessa väliä paljonko tienaat, koska kaikille löytyy ne omat eri hintatasojen merkit. Yksi minkä olen laittanut merkille, on että upeaihoisimmat kiinattaret ovat usein niitä jotka panostavat etenkin sisäiseen kauneudenhoitoon. (Minkä pitäisi muutenkin olla ykkönen ja tietenkin lisäksi siellä löytyy kauneuden lisäravinteista ihan oma tarjontansa.) He eivät afternoon teellä ikinä syö kerralla kaikkia herkkuja vaan ovat melko kohtuullisia, pyytävät osan mukaan. Syövät paljon anti aging ruokia ja välttelevät aurinkoa kuin ruttoa.

Suosittelen tutustumaan ainesosalistoihin kunnolla ja miettimään tuotekokonaisuudet toisiaan tukevasti. Aasialaisessa kosmetiikassa on huippu paljon todella laadukkaita, eurooppalaiset tuotteet häpeään jättäviä tuotteita mutta myös yksinkertaisesti todella vahvoja, liiankin vahvoja tuotteita. Yksi syy siihen on, että iso osa aasialaisista tuntuu odottavan tuotteelta myös jotain elämystä, viilentävää fiilistä, tingling sensation, narskuvan kuivaa yms. erilaisia fiiliksiä tehokkuudesta, jotka usein ovat reitti herkistymiseen.

En tiedä onko turhin postaus ikinä - mutta itse muutama vuosi sitten olisin todellakin kaivannut tätä ahaa elämystä. :D Nykyinen rutiinini on varmaankin aika lähellä korealaista 10-step rutiinia. :)
« Viimeksi muokattu: 30.04.16 - klo:17:15 kirjoittanut Kameleontti »
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1533 : 30.04.16 - klo:20:52 »
Kiinnostava pohdintaa!! Juuri tämänkaltainen analysointi on Juurikasvun syvintä olemusta ! :ts

Ilman muuta Aasian ilmasto on erilainen.. mutta myös Aasian eri alueiden ilmastot vaihtelevat hurjasti. HongKongin tilanne on aivan erilainen kuin esim. jokin Korean alue.
Muutamissa korealaisblogeissa / Koreassa asuvien blogeissa on usein toistunut käsitteistö talvi-iho, kuivuus, herkkyys, kosteutuksen tarve, jne... ja esittelyssä on ollut liuta toinen toistaan kosteuttavampia ja hoitavampia naamioita; hunajaa, aloe veraa, sheet maskeja, seerumeja, yövoiteita... Siis juuri sellaisia ideoita, joita oma ihoni Suomenkin kuivahkossa talvisäässä (ja keskuslämmityksen kuivattamassa sisäilmassa) kaipaa ja joista se hyötyy. Tähän asti moni sellainen on osoittautunut nappijutuksi!

Itse en alkuunkaan edes etsi mitään himmentäviä, mattapintaa antavia tai ihohuokosia supistavia tuotteita, joita jossain tropiikin tai monsuuni-ilmaston maissa varmaankin kaipaisin hikistä naamaani siisteyttämään ...  8) Tai kyllähän ihoni kesäkuumalla hikoaa ja saa satunnaisia näppyjä, mutta hyvä puhdistus ja BHA on osoittautunut parhaaksi avuksi siihenkin.

Olen pysytellyt muutamassa perussarjassa, joiden tuotteista löytänyt hyviä osasia toimiviin yhdistelmiin: COSRX ja esim. Innisfree ovat olleet tosi osuvia, säässä kuin säässä, ja erityistarpeiden mukaan voi sitten kerrostaa lisää, tai jättää ihon vähemmälle huollolle... Peruskuntoa ylläpitämällä voi jo ongelmilta välttyä.

En siksi dissaisi aasialaistuotteita täysin meidän ilmastton tai ihotyyppiin sopimattomiksi, aika samanlaisia ongelmia ja haasteita sielläkin päin maailmaa kuuluu ja näkyy olevan.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1534 : 30.04.16 - klo:21:52 »
Olipa tosi hyvä kirjoitus, kiitos Kameleontti! Eikä se mun mielestä ollut millään tavalla aasialaisia tuotteita dissaava, päinvastoin.

En ole tullut pohtineeksi syvällisemmin tuotteiden toimivuutta, vaikka erot ihotyypeissä periaatteessa tiedossa ovatkin. Viestissä oli silti paljon tuttua empiirisenkin kokemuksen pohjalta, esim. puhdistusaineiden liian kova pesevyys on ollut ongelma melkein kaikkien kokeilemieni vaahtoputsarien kohdalla ja lempparit ovatkin ihan muista kuin aasialaisista sarjoista. Mulla on pari korealaista putsaria ja käytän niitä satunnaisesti tehohinkkaukseen. Kaksoispuhdistus ei ole mun juttu.

Päivärutiinissa kerrostaminen ei onnistu millään, se on varmaan suurin ero. Meikki pitää tehdä tosi hyvin imeytyneelle pohjalle eli käytännössä joko yönaamalle tai tosi kevyesti kosteutetulle. Jos joskus reissaan trooppisempaan ilmastoon, niin pakko testata miten iho siellä käyttäytyy.

Just nyt ultrakosteuttavat sheet maskit on mun ihon paras kaveri. Kasvot ovat tosi, tosi kuivat, ihan sellaiset hilseilevän karheat johtuen rajuun oksenteluun ja kuivumiseen johtaneesta sairastelusta ja siihen saamastani kortisonilääkityksestä. Katypöly ja lämpötilanvaihtelut siihen päälle vielä. Kollageenihyytelö on myös tosi tehokas korjaamaan äkillistä kuivumaa, vaikka sen kosmeettinen miellyttävyys onkin vähän niin ja näin.

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #1535 : 30.04.16 - klo:22:24 »
^^
NQ, musta tuntuu että ollaan aika pitkälti samoilla linjoilla mitä tulee omiin periaatteisiin ihonhoidossa. :)
Eivät täysin olekaan sopimattomia ja käytän itsekin paljon korealaisia tuotteita tällä hetkellä itsekin. Totta on, että talvikausi vaihtelee hyvin paljon alueittain, sekä olosuhteet muutenkin ja mielenkiintoisimmat ihonhoitokeskustelut olen juuri saanut yhden etelä-korealaisen nuoren naisen kanssa, joka ei asu Hong Kongissa. Monissa paikoissa talvikin on silti ilmankosteudeltaan korkeampi. Suurimmat markkinat ja sitä kautta ehkä myös tarjonnan kohdistaminen, painottuu kaupunkielämiseen.

Myös suhtautuminen ihoon ja ihonhoitoon on sielläpäin aika mielenkiintoista. Tuotteiden ja rutiinien vaihtoajat ovat todella nopeita, suurin osa tulkitsee automaattisesti ihonsa herkäksi - oli sen kunto mikä vain ja ammattilaisten palveluita käytetään myös melko paljon. Myyjät myös suhtautuvat hyvin varauksella kun luen ainesosalistoja, ilmeisesti hieman harvinaisempaa että liikkessä joku niitä tutkailee :D 

Kosteutus on aina jees ja muistan vieläkin ne järkyttyneet ilmeet kun yritin selittää että termiä "perusvoide" ja sellaista minimalistista ihonhoitoa mitä Suomessa paljon myös harrastetaan. :D :D Kosteuttavilla, brightening ja anti-aging tuotteilla onkin kokemukseni mukaan paljon vaikeampi mennä metsään tuotevalinnoissa. Kunhan muistaa vain tsekkailla todella niitä sisältöjäkin.

Ongelmia, niin kuin länsimaalaistenkin tuotteiden kanssa, tulee helposti liian voimakkaista puhdistuksista, kuorinnoista, matta, yms tuotteista. Ja ehdottamasti suosittelen kokeilemaan niitä varovaisesti jos iho on kuivuuteen yhtään taipuvainen, tukkiutuvainen tai herkkä.

Yksi muuten todella mielenkiintoinen kirja on Chizu Saekin: Japanese skincare revolution - jossa on myös kasvovesinaamioista erilaisiin hierontatekniikoihin ja hoitorutiineihin, sekä mielenkiintoista lähestymistä eri tuotteiden käyttöön. Versus 10-step rutiiniin on Saekin lähestymistapa suht minimalistinen, vaikka paljon sisältääkin. 

Ja Triina - kommenttisi kerrostamisesta on täysin totta. Suomessa tuntuu että ihon pitää olla todella tasapainoinen kosteudeltaan, pinnan sileä (BHA päivittäin) ja ei mitään hilseilyä että tuotteiden kerrostaminen sujuisi kuin unelma.. Huomasin itse että kun siirryin pois miedompiin putsareihin ja kuorintana pelkkä kemiallinen, niin helpotti jo hommaa. Ja tietty yönaamio on omalle nassulle aika must jos haluaa tosi sileän pinnan.

Ja tietysti se kaikkien tuotteiden keskinäinen toimivuus, jos meikkipohjankin tekee  ::) Vältän meikkipohjan alla voimakkaasti silikonisia/ vahamaisia tuotteita, niitä joissa on se tietty kalvomainen touch. Niiden kanssa kerrostaminen on vaikeampaa. Primer tai BB vasta on se kalvomaisin kerros ja siihen mineraalipohja päälle. Se on kyllä harmi että paras kombo selviää usein vasta työpäivän jälkeen :D Nyt on ihan hyvä setti mutta haaveilen vielä jostain glow/ radiance/ brightening -meikkituotteesta primerin alle :p
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1536 : 30.04.16 - klo:22:32 »
Tarkoitin 'dissauksella' siis aasialaistuotteiden sopivuuden kyseenalaistamista suomalaiselle / pohjoismaiselle iholle ja ilmastolle :)
Ymmärsin kyllä, ettei Kameleontti itse tuotteiden laatua kieltänyt.  :)

Tuo puhdistusaineiden tujakkuus on onneksi viime aikoina ollut varsin selkeästi esillä aasialaistuotteiden foorumeilla, ja sopivan pH-arvon tärkeyden puolesta on liputettu monessa yhteydessä, enemmän, kuin olen koskaan nähnyt aiheeseen kiinnitettävän huomiota länsimaisten sarjojen kohdalla. On aika hassua, että toisaalta moni korealaisbrändi (ja kauneusblogi) korostaa korealaisen ihonhoitorutiinin hellävaraisuutta ja hoitavuutta.. mutta sitten vaahtoputsari voikin olla aikamoinen Akilleen kantapää, joka pitkällä tähtäimellä saattaa rapauttaa ihon hyvinvoinnin... 
No, on niitä kuivattavia ja pH-arvoltaan ei-optimaaleja myös länsituotteissa...  :-\

Kokemuksia ei ole niin laajasti eri merkeiltä kuin vaikkapa Triinalla, mutta uskallan veikata ainakin kokeilemiani happokuorintoja paljon lempeämmiksi kuin vaikkapa amerikkalaiset MakeUp Artists' Choice liemet.. (joista ei ole itselläni mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin: ja ohjeet ja varoitukset niiden mukana olivat sangen kattavat ja tarkat)

Hajustaminen on toki asia, josta voi olla monta mieltä, toiset tykkäävät.. toiset eivät. Itse olen pitäytynyt niissä hajustamattomissa /hyvin miedosti hajustetuissa aasialaisjutuissa (Mizon, COSRX, Benton), joita uskallan myös muille herkkäihoisille / nenäisille suositella.... Hienoa, että Koreassakin hajustamattomia vaihtoehtoja on, ja saadaan varmasti jatkuvasti lisää..

Edit: Kameleontin viesti tuli juuri samanaikaisesti - kiinnostavaa lukea sen suunnan kosmetiikkamyyjien suhtautumisesta sisällöstä kiinnostuneisiin asiakkaisiin! Luulisi sen olevan siellä arkipäivää...?

« Viimeksi muokattu: 30.04.16 - klo:22:35 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1537 : 30.04.16 - klo:22:52 »
On kyllä hyvä, että hajustamattomia laatutuotteita löytyy suhteellisen vaivatta. COSRX ja Mizon ovat erinomaisia merkkejä.

Ehkä Aasiassa päin mielikuvat ja tuotteen tuntuma on paljon suuremmassa roolissa kuin spesifi sisältö? Ainakin visuaalinen markkinointi on tosi erilaista länsimaiseen verrattuna, eBayssa voi olla tuotteesta pitkän pitkä kuvaus kymmenen kuvan kera ja kaikki ulkoiset ominaisuudet väristä ja viskositeetista alkaen on havainnollistettu. vähän toista kuin joku LV-shampoo  :D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1538 : 01.05.16 - klo:13:44 »
On kyllä hyvä, että hajustamattomia laatutuotteita löytyy suhteellisen vaivatta. COSRX ja Mizon ovat erinomaisia merkkejä.

Ehkä Aasiassa päin mielikuvat ja tuotteen tuntuma on paljon suuremmassa roolissa kuin spesifi sisältö? Ainakin visuaalinen markkinointi on tosi erilaista länsimaiseen verrattuna, eBayssa voi olla tuotteesta pitkän pitkä kuvaus kymmenen kuvan kera ja kaikki ulkoiset ominaisuudet väristä ja viskositeetista alkaen on havainnollistettu. vähän toista kuin joku LV-shampoo  :D

Hehe, ehkä jokin COSRX voisi kliinisyydessään ja pelkistetyissä raaka-aineissaan olla jokin vastaava, kuin tuo LV.... tai Erisan.. tai Dermosil Sensitive...  :D Korean LV?!

1b F/M ii

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #1539 : 01.05.16 - klo:13:58 »
Hei apua, onks Innisfreen Perfect feet peeling mist lopetettu? 😭 ainakaa ebaystä en löydä enää.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1540 : 02.05.16 - klo:18:57 »
Mulla tulee aika usein reaktioita aasialaisista pohdustustuotteista - lieneekö sitten hajusteet vai mikä syynä. Usein aika tymäkästi hajustettuja, joten ehkäpä siinä syy. Meikkipohjat ovat usein minunkin mielestä aika tymäköitä, joten en niitä viitisi tilailla - myöskään sopivia sävyjä harvemmin on.

Onko kukaan törmännyt Shisheidon Ibuki Quick Fix-suihketta vastaavaan aasialaisilla merkeillä?
Vaikuttaisi aika täydelliseltä mun iholle: kosteuttaa ja freesaa naamaa, kutta samalla myös vie kiiltoa pois ja pakkauskoko ei ole kokoa jättiläinen. Inci vaikutti myös ihan hyvältä mun tarkoituksiin eli ei silareita heti alussa. Haussa siis vastaava kasvosuihke halvemmalla hinnalla  :) Myös muutkin kuin aasialaiset merkit käy ja jos kaupan tiskiltä saa niin aina parempi!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1541 : 02.05.16 - klo:22:46 »
Mä oon yrittäny päästä Korea-tuotteista eroon, mutta nöyränä alan lukea tätä ketjua uudelleen. Mun on tosi vaikea löytää riittävän kosteuttavaa kosteusvoidetta kasvoille, enkä ole saanut yhtä rauhallisen ja tasaisen sävyistä ihoa korealaisten tuotteiden jälkeen. Osittain harmittaa, kun en meinaa löytää sopivaa tuotetta luonnonkosmetiikan puolelta. :(

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1542 : 07.05.16 - klo:20:55 »
Misshan All Around Safe Block SPF 50 on niin käsittämätön aurinkosuoja, ettei tosikaan. Voin suositella tätä varauksettomasti kelle tahansa rasvoittuvaihoiselle primeriksi tai päivävoiteeksi, koska voiteen tekemä mattapinta on häkellyttävä. Mun iholle se on tosi pahasti kuivattava, mutta jos haluaa mattaisen, oikeastaan puuterisen pinnan, joka pysyy takuulla koko päivän, niin tässä on sellainen. Iho on täydellisen kiilloton ja mattainen vielä 8 h levittämisen jälkeenkin ja ulkona on kuitenkin yli 20 astetta lämmintä. Tunne on vähän sama kuin kunnon vaahtoputsarin jälkeen ennen kosteusvoidetta.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1543 : 07.05.16 - klo:21:07 »
Wow! Imaiseeko tuo myös mukanaan kaiken alle levitetyn kosteuden (seerumit, kauneustipat ym. hoitotuotteet)? Alkoa (pirtua) varmaan on paljon ...

Kaipaan taas kohta uutta aurinkosuojaa ihanan Lei Lanin lähestyessä tuubin pohjaa, mutta ehkä hankin seuraavaksi COSRXin Aloe veran...

1b F/M ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1544 : 07.05.16 - klo:22:08 »
^^ O-ou, mä tilasin tuon jonkin aikaa sitten ja mulla on tosi kuiva iho. Mitenhän tulen selviämään tuon kanssa? Mitähän tuonne alle pitäisi laittaa, ettei naama rapistu käsiin...