Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 443732 kertaa)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1590 : 16.06.16 - klo:12:10 »
Musta tuntuu että mun ihotyyppi on muuttumassa kuivemmaksi...? :o
Tietysti vuodenaikakin saattaa vaikuttaa, mutta kaikki ennen (kesäisinkin) toimineet tuotteet tuntuvat nyt riittämättömiltä. Iho hilseilee nenästä ja suupielistä ja leuasta sekä otsan keskeltä kuin viimeistä päivää, ja vaikka olen koittanut laittaa kosteusvoidetta niin tuntuu että kosteutustehot ei riitä tuotteissa joita mulla on hyllyssä.

Luonnollisesti finnejä ja mustapäitä pukkaa kuten ennenkin, eihän se ihotyyppi siinä suhteessa tietenkään voi muuttua, sehän olis liikaa vaadittu ::)

Nyt mulla on iltarutiinina kutakuinkin: pesuun Lactoline, kasvovetenä Bentonin Aloe BHA Skin Toner, kuorinta Paulan BHA Liquidilla, sitten Face Shopin White Seed Whitening Essence ja lopuksi COSRX:n Ultimate Moisturizing Honey Overnight Mask. Aamulla melko samaa settiä (miinus pesu) paitsi kosteutuksena Paulan Skin Balancing Moisturizer jonka päälle Misshan All Around Safe Block Soft Finish Sun Milk.

Ilta toimii ihan hyvin, mutta mietin vielä tuohon Essencen ja Overnight Maskin väliin jotain kosteuttavaa lotionia. Suosituksia kosteuttavasta mutta ei tukkivasta voiteesta? BHA:sta en luovu, koska iho vetää välittömästi aivan tukkoon ilman sitä.

Päivän ongelma on ehkä tuo Misshan aurinkovoide joka tuntuu rutistavan ihon kuivaksi. En kuitenkaan haluaisi luopua siitä koska se on ensimmäinen aurinkovoide joka on toiminut edes jotenkin mun iholla. Pitää ihon mattana koko päivän mutta kuivattaa ehkä hitusen liikaa? Eli sen alle pitäisi saada jotain kunnolla kosteuttavaa mutta ei tukkivaa eikä liian rasvaista. Help?

Niin ja vielä silmänympärysvoide: Nyt mulla on käytössä Mizonin Collagen Power Firming Eye Cream, mikä toimii ihan jees mutta ei ole mikään HG... jotain hitusen kosteuttavampaa kaipailisin, mutta ikääntymistä ehkäisevää myös, koska ei tässä enää nuoremmaksi olla tulossa... :3

Hintaa saisi mielellään olla max parikymppiä per tuote... Kiitos jos joku viitsii suositella jotain!  :-*
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1591 : 16.06.16 - klo:14:39 »
^Mulla on aika paljon samantyyppisiä ongelmia ja iho kaipaa järeää kosteutusta, joka ei saa tukkia. Kollageeni toimii itselläni tosi hyvin, esim. Etude Housen Moistfull Collagen -sarjan emulsio tai essence on hyvä ja kohtuuhintainen, mutta melkein mikä tahansa kosteutttava essence-tyyppinen tuote sopisi tuohon tarkoitukseen. Iopella on hyviä kosteusvoiteita myös. Lisäisin rutiiniin ehdottomasti myös sheet maskit, vaikka pari kertaa viikossa! Rätti naamalle kun BHA on ehtinyt kunnolla imeytyä ja antaa olla vähintään puoli tuntia, sitten loput tuotteet sitomaan kosteus. Kasvoveden voisi kokeilla myös vaihtaa kosteuttavammaksi, itse pidän Klairsista eniten ja Mizonin Collagen on myös hyvä.

Edit. Luin blogipostausta kangasnaamioista ja kahden maskin samanaikaissta käyttämistä kutsutaan ilmeisesti nimellä Doublefistmask. Mulle tuli mieleen tuosta ihan jotain muuta  0_0
« Viimeksi muokattu: 16.06.16 - klo:15:06 kirjoittanut Triina »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1592 : 17.06.16 - klo:13:44 »
Sehän on ihan sisäpiirivitsi ja viittaa juuri siihen mitä mieleen tuleekin  ;D  - en enää muista, mistä sai alkunsa. Varmaan jostain Redditin keskustelusta.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1593 : 18.06.16 - klo:18:25 »
Kiitos Triina vinkeistä, pitää tutustua noihin sheet maskeihin ja muutenkin tutkailla noita mitä suosittelit! :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiast
« Vastaus #1594 : 19.06.16 - klo:20:48 »
Mä tykkään tehdä sheet maskeja myös paljon itse. Itse tekemällä saa hyvin täsmähoidettua eri ihoalueitakin sekä käytettyä tuotteita pois. Eli naamiotabletin liotus sopivassa kasvovedessä/lotionisa, otsalle en levitä yleensä mitään alle mutta kuivemmille alueille saatan laittaa alle kevyen kerroksen kosteuttavaa naamiota tai muuta hoitavaa tuotetta. Voi sitten itse säädellä hoitavuutta - tavallisesti voin kangasnaamioita käyttää vain iltaisin kun ovat niin niljakkaita, mutta omilla resepteillä onnistuu naamiointi myös päiväsaikaan/ennen meikkausta  :) Jos kasvovesi/lotionnaamion tekee vanulapputekniikalla niin otsalle voi laittaa tarvittaessa myös savinaamion. Japanilaisista suosikki lotion on Juju Aquamoistin, suomalaisista Herbinan ruusuvesi on ihanan raikasta, virkstää ja kosteuttaa sopivasti  :D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1595 : 19.06.16 - klo:21:13 »
Onko suosituksia noista naamionapeista? Kuuostaa kätevältä ...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1596 : 21.06.16 - klo:17:24 »
Tilasin adambeautystä ja Kaneboa muistaakseni. Siitä on nyt jo aikaa ja käyttelen loppuun varastoja - ebaysta löytyy myös, esim. hakusanoilla "lotion mask tablet". Näissä ei ole mikään huippuistuvuus kasvoihin, mutta tykkään että voi käyttää omia tuotteita ihon tarpeiden ja fiiliksen mukaan ilman lähmää. Näillä myös esim. hajusteita välttelevä tai muuten allerginen saa omat naamiot tehtyä.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1597 : 23.06.16 - klo:22:12 »
Mun Kikumasamune High moist Lotion loppui viimeinkin ja tilasin sen seuraajaksi Hada labon Super Hyaluronic Acid Moisturizing Skin Lotionin, koska tuo Kikumasamune saattoi ehkä sittenkin ärsyttää ihoani. Tuo Hada labohan on AB-piireissä kulttimaineessa ja pakko on munkin yhtyä samaan ylistyskuoroon. ;D Tämän kanssa iho on selkeästi paremman näköinen ja ennen kaikkea kosteutetumpi, voin nykyään käyttää jopa aikaisemmin haukkumaani Misshan aurinkosuojaa.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1598 : 24.06.16 - klo:10:10 »
Olen nyt koittanut selata tätä keskustelua pariin kertaa, mutta voi vitsi tuota informaatiota on niin paljon että siihen hukkuu! Haluaisin kuitenkin kokeilla korealaisia (ja toki japanilaisiakin) ihonhoitotuotteita.

Olisiko hyvä ensipaikka tilata tuotteita Cosmetic Love -verkkokauppa? Siellä tuntuisi olevan hyvä valikoima.

Erilaisia kehuttuja tuotteita on niiiiin paljon, että en oikein tiedä mistä aloittaa. Haluaisin putsarin, tonerin, seerumin ja päivävoiteen, mahdollisesti myös jonkinlaisen retinol-voiteen tai joku joka häivyttää läiskiä ja/tai tasoittaa ihoa. Olisiko helpointa vain valita joku tietty merkki, josta sitten valkkaa tuotteet? Tutustuessani aiheeseen on noussut esille ainakin Missha, Cosrx, Holika Holika, Mizon (jolla tuntuu olevan 100 erilaista snail repear -voidetta), Skinfood, Tonymoly, Grinif. Onko joku todella hyvä merkki jonka unohdin? Tai onko joku näistä merkeistä sellainen jonka voin suosiolla unohtaa? Onko joku HG-tuote joka on kaikkien mielestä just -se- aasialainen kosmetiikkatuote, joka pitäisi kaikilla olla hyllyssä?

Vitsit, jonkun pitäisi tehdä aiheesta TOP10 tuotelista :D 

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1599 : 24.06.16 - klo:11:24 »
^ Olen tykännyt Cosmetic Loven kaupasta, mutta hinnat eivät ole kaikkein alhaisimmat.. eBay-myyjiltä saattaa saada edullisemmin, ja vieläpä nopeammalla toimituksella...

HG-tuotteita taitaa olla niin monta, että et ihan pienellä paketilla selviä  ;D Mutta itse suosittelisin Mizonin etanageeliä / geelejä, ovat hajustamattomiakin. Ellei voimakaskin tuoksumaailma häiritse, niin valinnanvaraa on paljon.
Söpöstelyrintamalla mm. TonyMolyn banaani- ja muut hedelmätuotteet, niissä on kosteustehojakin.
« Viimeksi muokattu: 24.06.16 - klo:11:26 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1600 : 24.06.16 - klo:11:49 »
Kiitos vastauksesta! Vähän näin epäilinkin että hyviä tuotteita löytyy paljon, sen takia päätöksen teko onkin niin helkutin vaikeaa  ;D  Olen koittanut eBaystakin katsella tuotteita, mutta sieltä niitä on vielä vaikeampaa etsiä ja selata, kuin pelkkään kosmetiikaan erikoistuneesta kaupasta. Mutta ehkä sitten kun olen löytänyt tuotteet joita haluan uudestaan, niitä voi sitten tilata eBaysta kun tietää täsmälleen mitä etsii.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1601 : 24.06.16 - klo:12:21 »
Grinifiä ei taida saada oikein mistään, se on aika harvinainen merkki, mutta lisäisin listaan Etude Housen ja Innisfreen, Klairs on hyvä myös. Mizon on tosi hyvä ja löytyy paljon myös hajustamattomia tuotteita. IHerbin KBeauty-osiossa on paljon varmoja nakkeja, sellaisia tosi suosittuja tuotteita, joilla ei helpolla mene metsään. Mä lähtisin ehkä tilaamaan sampleja, TesterKorealla on iso valikoima ja eBaystakin löytyy paljon, mutta yleensä korkeampaan hintaan. Olikohan meillä se näytekiertokirje vielä olemassa?

HG-tuotteita ovat COSRX:n AHA ja BHA ainakin.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1602 : 24.06.16 - klo:12:55 »
Juu, COSRX on ehdoton merkki 'vakavasti' otettavaan ihonhoitoon!

1b F/M ii

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1603 : 24.06.16 - klo:17:08 »
Jee, näillä tiedoilla tiedän mistä päin lähden tuotteita katsomaan :) Vielä pari kysymystä:

Onko tuo hehkutettu COSRX AHA tämä: AHA 7 Whitehead Power Liquid? Tämä ainakin näyttäisi olevan poispestävä versio ja muut AHA tuotteet joita olen käyttänyt, jätetään iholle.

Aasialaisilla näyttäisi olevan julmetusti erilaisia "whitening creams". Onko näiden tarkoitus vaalentaa ihosävyä vai lähinnä tummentumia tai maksaläiskiä? Vai olisiko snail creamit parempia tähän? Ja käytetäänö noita whitening creameja päivävoiteen tapaan? Kyselen koska mulla oli sample yhdestä, joka tuntui sopivan ihan mahottoman hyvin mun iholle :)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1604 : 24.06.16 - klo:21:18 »
^On just tuo. Se on kyllä ihan iholle jätettävä tuote, joskin pakkauksessa saattaa olla disclaimer-hengessä ohjeistus pestä pois vaikutusajan jälkeen (?), itse en sellaista muista. Täällä on hyvä arvostelu tuotteesta ja muutenkin kyseinen blogi on todella suositeltava, sieltä löytää rutkasti tietoa tuotteista erinomaisen perusteellisesti analysoituna. Toinen, huikean laadukas on Snow White and the Asian Pear.

Whitening-tuotteita on vähän sekä-että. Osa perustuu enemmän välittömään ja tuotteen iholla olon ajan kestävään optiseen kirkastukseen ja osa vaalentaa ihoa enemmän tai vähemmän tehokkaasti aktiiviaineistaan riippuen, mutta yksikään ei siis valkaise ihoa sen perusväriä pidemmälle ("whitening, not bleaching" korostuu usein aasialaisessa kauneudenhoidossa, koska se valkaisulla mässäily on kiva pelottava myytti, jolla länsimainen kosmetiikkamarkkinointi kalastelee asiakkaita itselleen). Niacinamide on hyvä aine imo. Linkkaamassani blogissa on näitäkin avattu aika perusteellisesti (mm. täällä).

Voin sitten kertoa, että rahaa näihin saa palamaan tien kuinka paljon  ;D