Mä ajattelin kirjoittaa tähän ketjuun, vaikka aasialaisia tuotteita minulla ei olekaan, mutta ajattelin kysyä neuvoja teiltä kokeneimmalta, millaisia tuotteita hankkisin.
Tuossa vähän aikaa sitten takaperin kirjoittelin ihonhoitoapuketjuun kuinka ihoni on vimmastunut ja saanut reaktion, ilmeisesti Lorealin sy-voiteista. Ennen tuota reaktiota sain kamalan tukkeutuneen ihon itselleni ja syviä kystisiä akneja syystä että x. Pidin sitä Lumenen seerumin syynä, mutta nähtävästi se ei tainnut ollakaan se laukaiseva tekijä.
Luin tätä ketjua uudestaan ja uudestaan, kävin lukemassa aasialaisia kauneudenhoitoblogeja ja tutustuin ph.n maailmaan (joka kävi järkeen kyllä) ja kosteutukseen. Kaivoin sitten kaapistani kaikki aineet mitä löytyy ja niistä valitsin itselleni sopivimmat. Kävin kaupassa hakemassa sheet-maskeja, Montage Jeunessin aloe-veroja koska aloe on aina ollut minulle se täydellinen osa joka kosteuttaa ja rauhoittaa.
Uusimpina ostoksina oli myös L-300 hyaluroniseerumi jolle minulla oli käyttötarkoitus.
Aloitin kaksoispuhdistuksen, en millään hienolla aineella vaan ihan tavan öljyllä, joka on linoileenipitoinen, eli siis auttaa akneen (myös keramidipitoinen jos oikein muistan). Toisena puhdituksena käytin Lactacydia joka tuntuu minulla olevan todella hellävarainen, ja jolla myös sain selän ärtyneet finnit kuriin.
Pyyhin kasvot Lactolinen kasvovedellä, hieman BHA ja AHA, odotusaika ja sitten ihan järjetön kosteutustuokio. Pistin sekaisin Lumenen Hyaluroniseerumia ja L-300 seerumia ihan hyvät annokset ja sheetmaski päälle. Ihana kosteutus ja rauhoitus tuntuu heti. Vaikutusaikana pidin kunnes maski tuntui kuivahtavan ja sitten laitoin Paulas Choicec Ultra-Light-seerumia sekä Bioderman seerumia. Hienoinen odotusaika ja sitten kerros AloeVeraa ja L-300 päivävoidetta joka on normaalille ja sekaiholle tarkoitettu. Päälle laitoin aina Eucerinin Ultra-Sensitive soothing care. Tämä oli siis päiväannos.
Yöksi laitoin viimeiseksi jotain öljyn tapaista sitomaan kosteutta. Siis kyllä, sheetmask kaikkine mömmöineen kaksi kertaa päivässä.
Olisikohan ollut 3-4 päivää kun tuijotin naamaani että tämä ei kyllä auta, mömmöt olivat kasvoillani tuoden ihanan rauhallisen ja kosteutuksen tunteen mutta ne lilluivat selvänä kerroksena kunnes... Tadaa, viime päivät mun iho on vetäissyt slurpsis kaiken. Siis kaiken. Mulla ei ole ikinä ollut näin kuulasta ihoa, se näyttää jonkun toisen iholta. Kuumotus ja punoitus on poistunut ihan kokonaan.
Iho ei ole enää rasvainen. Kasvoissa ei näy niitä pieniä mustapäitä ja valkopäitä joita mulla on aina ollut enkä ole pois ikinä saanut huolimatta kuorinnoista ja savinaamioista.
Mutta, nyt huomaa selkeästi, kun iho vetää kosteutta vihdoin ja viimein, että nämä tuotteet eivät kosteuta sittenkään tarpeeksi. Tai yrittävät kaikkensa mutta silti iho vaatii lisää. Mun ihoni, joka ennen neljässä tunnissa ihonpesun ja rasvauksen (jos rasvasin ollenkaan koska mulla oli niin rasvainen iho) kiilsi rasvasta, nyt kiristää tahtoen lisää jotain.
Mä olen tätä ketjua selannut antaumuksella mutta meen aika sekaisin kaikesta oudoista nimistä jne. Haluaisin kokeilla jotain etanatuotetta, jotain kosteuttavaa (todella kosteuttavaa), kasvovettä ja sleeping packiä (oliko se CORSX riisi tai hunajanaamio mihin olen kasvattanut etä-ihastuksen?) mutta, hajusteherkkänä ja migreenipotilaana mulla pitäisi olla hajusteettomia tai hyvin hyvin miedosti hajustettuja tuotteita.
Ja nyt käännyn foorumilaisten puoleen pyytämään apua ja suosituksia. Ymmärtääkseni CORSXilla pitäisi kaiken olla hajusteettomia tai miedosti hajustettuja, onko näin? Kiitos kun luit

Edit: Kiitos Lila, taidanpa alkaa guuglettamaan ehdottamiasi! Mikä noista Rosettan ja Meishokun sleeping packit ovat olleet suosikkejasi?
Edit 2: Ei herranjestas, tuota Graymelin seerumia on pakko kokeilla ja ajattelinpa tilata Meishokun Ceramide Gelin, sen verran incit vakuuttivat. Suuret kiitokset Lila!