Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444423 kertaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1695 : 04.10.16 - klo:21:25 »
Tilasin tuota kehuttua C20 C-vitamiiniseerumia :) Minulla on myös käytössä Paulan 5% daily AHA-liuos ja 2% BHA. Voiko tuota C-vitamiiniseerumia käyttää siis yhtä aikaa/samana päivänä AHA:n tai BHA:n kanssa? Vai kannattaako vuorotella? Ja jos käyttää samaan aikaa, esim. yöksi, niin AHA varmaan ensin ja päälle C-vit?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1696 : 04.10.16 - klo:23:04 »
Ei samalla kerralla vahvaa C-vitamiinia ja kemiallisia kuorintoja, - ei vaikka joku on kuulemma niistä selvinnytkin hengissä  ;)...
Tuo kannattaa laittaa iholle heti pesun jälkeen, ja antaa vaikuttaa 30 minuuttia ennen seuraavaa kosteutusta. Parasta tuota on käyttää iltaisin.
BHa ja/tai AHA sitten vaikka seuraavana iltana ja katsoa, kuinka oma iho reagoi.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1697 : 04.10.16 - klo:23:14 »
^^Mä olen käyttänyt parina iltana viikossa BHA:ta, yhtenä iltana sitten AHA ja loppuina iltoina C-vitamiini. Silti tää rutiini oli välillä liikaa ja kasvot alkoi hilseillä liikaa, niin piti hidastaa tahtia ja pitää välipäiviä. Eli samaa mieltä kuin NarnianQueen, en laittaisi ainakaan päällekkäin, vaikka eri ihot tietysti kestää erilaisia käsittelyjä.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1698 : 05.10.16 - klo:05:51 »
Ok kiitos, ajattelinkin että on varmaan sen verran tuhtia tavaraa, että parempi käyttää eri päivinä :) Mulla alkaa mennä jo nämä hieman sekaisin, kun on seerumia, repair creamiä, eri kuorintoja, vitamiineja, retinolia ja vaiks mitä! Tykkään kuitenkin, ihana rauhoittua illalla, katsoa vaikka Netflixiä ja tehdä sellainen 30-60 minuutin joka iltainen kasvohoito.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1699 : 05.10.16 - klo:09:58 »
Ok kiitos, ajattelinkin että on varmaan sen verran tuhtia tavaraa, että parempi käyttää eri päivinä :) Mulla alkaa mennä jo nämä hieman sekaisin, kun on seerumia, repair creamiä, eri kuorintoja, vitamiineja, retinolia ja vaiks mitä! Tykkään kuitenkin, ihana rauhoittua illalla, katsoa vaikka Netflixiä ja tehdä sellainen 30-60 minuutin joka iltainen kasvohoito.

Joo, kyllä tässä pää pyörälle menee aluksi, kun on niin montaa eri tuotetta :D. Ihana rentouttava hetki illalla kyllä, kun saa laittaa useita tuotteita. Ihokin tykkää, Korealainen kosmetiikka ja ihonhoito on ollut parasta, mitä olen löytänyt iholleni. Oikeastaan ei tarvitsisi käyttää meikkipohjaa lainkaan, iho on niin hyvännäköinen ilmankin meikkiä.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1700 : 05.10.16 - klo:10:26 »
Kuorintoja voi kyllä käyttää yhtä aikaa multi-maskingin tapaan, eli ei samalle ihoalueelle päällekkäin, mutta eri kasvojen osiin eri aineita. Itsellä ainakin nenä on sellainen, että siihen ei juuri muuta kuin BHA:ta kannata laittaa, otsa taas hyötyy ennen kaikkea AHA:sta ja posket/leuka sitten milloin mistäkin. Voi hyvin levitellä samana iltana kaikille omansa.

Mun pitäisi petrata kosteuttamisen kanssa, iho on jokasyksyiseen tapaan tosi pottuuntunut kylmistä ilmoista ja kuivaa on. Posken alaosissa/leuassa on finniä ja couperosa vaivaa entistä enemmän, olen varmaan ollut liian ahkera mekaanisten kuorintojen kanssa. Käytin eilen Skinfoodin Black Raspberry Saeng-gi Essence Mask Sheetin ja se ei kyllä ollut oikein mistään kotoisin. Kangas oli kovahkoa, istui  huonosti, neste tuoksui epämiellyttävän palaneelle muoville eikä tuntunut yhtään kosteuttavalta. Onneksi varastossa on paljon naamioita, yritän tehokäytellä niitä nyt. Cleomeen superkosteuttava aasinmaitonaamio ainakin on varma nakki.

Poissa Masaton

• Haiven
  • *
« Vastaus #1701 : 05.10.16 - klo:12:49 »
Ei ole tullut paljoa tänne kirjoiteltua, mutta täytyy tulla kiittämään kaikkia todella hyvistä vinkeistä. Varsinkin nimimerkki Lilan tietämys on aivan huikeaa.

Olen nyt muutaman kuukauden testaillut aasialaista kosmetiikkaa, ja ihon kunto on mielestäni lähtenyt parempaan suuntaan. Olen keski-ikäinen kuivaihoinen mieshenkilö, jolla aurinkovauriot ja juonteet ovat hyppineet aika lailla silmille. En odota kosmetiikalta ihmeitä, mutta tehokas kosteuttaminen kyllä kummasti häivyttää näkyvistä kuivalle iholle tyypilisiä juonteita.

Lempparikseni on muodostunut Rosetten Ceramide Gel, jonka kosteutusteho on kerrankin riittävä. Lopultakin siis tuote, joka ihan oikeasti tehokosteuttaa eikä vain lupaile sitä. Mizonin Collagen Power Lifting Toner on ollut mainio kumppani. Skin Foodin sokerikuorintaa käytän ehkä kerran viikossa.

Kovasti muotia olevat Sheet Maskit eivät sen sijaan ole vielä oikein vakuuttaneet. Suurin osa tuntuu jättävän ihon vähän epäpuhtaan, lähmäisen näköiseksi. Parhaimmalta tuntui Mizonin Enjoy Vital-up time Anti Wrinkle Mask, jossa taitaa olla aika paljon etanalimaa. Sitä ja muutakin Korean kamaa saa nykyään kätevästi Tallinnan Kaubamajasta, jonka aasialaisvalikoima tuntuu paranevan koko ajan. Hinnoissa on toki pieni lisä Ebayhin verrattuna, mutta ei yleensä kohtuuton.

Odotan jännityksellä AHA-tuotteiden kokeilua. Ainakin ihotyyppini perusteella voisin kuvitella niistä jossain määrin hyötyväni.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1702 : 05.10.16 - klo:22:45 »
Mukava lukea, että palstalla on miespuolisiakin ihonhoidosta kiinnostuneita!  :) Erinomaista!  :ts
Korealais/aasialaisvalmisteiden (kasvavasta..) viidakosta löytyy varmasti jokaiselle jotain.. Itse olen todennut C-vitamiiniseerumin (sekä 20% että 5% käytössä) ja BHA-tuotteet vakiorutiiniin kuuluviksi, samoin jotkin putsarit ovat erinomaisia.
Uudempia, eksoottisempia innovaatioita en ole kokeillut, mutta kokeilunhaluisille kyllä tarjolla on vaikka mitä erikoista.. pyyhkijää, kuorijaa, kosteuttajaa, raapijaa.. on harjoja, liinoja, silkkitoukan pesiä (!), ym. mukavaa...
Oma innostukseni on nyt lähinnä vakiotuotteissa ja mahdollisesti hyviksi havaituissa kosteustuotteissa. Rosetten geeli on ehdottomast hankinnassa.
Kiinnostaisi myös kovasti se voidehelmipurkki...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1703 : 06.10.16 - klo:08:45 »
Hei kiva kuulla, että on miespuolinenkin ihonhoidosta kiinnostunut tällä foorumilla :D. Korealaisessa kosmetiikassa on tosiaan hinta-laatusuhde melkein aina parempi kuin market kosmetiikassa. Minusta hintatasokin on suhteellisen samaa luokkaa Suomalaisten market tuotteiden kanssa, mutta laatu on ihan eri luokkaa. Esimerkiksi Mizonin Collagen Lifting Toner kestää vaikka kuinka kauan päivittäisessä käytössä, riittoisaa on.

Tilasin eBaysta boxin Korealaisia sheet maskeja, paketissa on 50 kpl erilaista maskia.  :D

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1704 : 07.10.16 - klo:11:11 »
Kiitokset, Masaton  :) . Ihonhoito on minulle varsin rakas, vakavasti otettava, mutta silti hauska ja nautinnollinenkin harrastus. Olen myös ihan tyytyväinen tuloksiin. Samaa ikäluokkaa ollaan - ja vaikka en varsinaisesti kammoksu vanhenemista, niin kyllä silti ihonhoidon puolella aion tehdä kaiken voitavan prosessin hidastamiseksi. Itsestään huolehtiminen on tärkeää.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa maxine

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1705 : 09.10.16 - klo:14:40 »
Kiinnostaako ketään Hanyul Luminant Cushion täytepakkaus sävyssä 21? Ostin tuon cushionin ja sävy olikin itselleni liian vaalea vaikka kalkkilaivan kapteeni olenkin  :D Tuossa paketissa on päivämäärä 23.3.2015, Korealaisillahan se on pakkauspäivämäärä.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1706 : 11.10.16 - klo:18:40 »
Tiedän että voin kuulostaa hieman hullulta mutta sillehän ei voi mitään. Tilasin ebaysta Skin analyzerin, koska se oli vain viisi euroa ja koska halusin tietää suunnilleen että olenko oikeassa ihoni suhteen. Eli skin analyzer mittaa ihon kosteuden, öljypitoisuuden ja pehmeyden.
Tänään mä hain sen.

Taustatietoja: eilen kävin saunassa, laitoin kaikki seerumit mutta nukahdin ennenkuin kerkesin laittamaan mitään yövoidetta tai silmänympärysvoidetta. Aamulla nukuin melkein pommiin, enkä edes kerennyt pestä kasvojani. Päivän mittaan alkoi ihoa kiristämään ja oikein odotin kotiinpääsyä että saan tehdä rutiinini. Kotiinmenomatkalla hain Skin Analyzerin.
Pistin samantien kasvoille ja tulos on:

Otsa
Kosteus (tässä on nollan molemmin puolin -5 ja +5 näin helpolla matikalla) laskin ei näyttänyt mitään
Öljy +5
Pehmeys +2

Poski
Kosteus ei mitään
Öljy +5
Pehmeys +2

Ja tämä toimi, koska koetin sitä mm käsivarteen, jolloin se antoi lukemia -4, -2 ja -2

Laitoin saunan lämpiämään ja koska ihoani niin kiristi, niin pesin sen Avectydillä, laitoin Natto-naamion (My Beauty Diary) ja annoin sen olla kunnes sauna lämpeni. Lukemat olivat:

Otsa:
Kosteus +4
Öljy +5
Pehmeys+4

Poskelta:
Kosteus +3
Öljy +5
Pehmeys + 3

Saunoin noin tunnin, odotin kymmenen minuuttia ja jälleen testasin ihon.

Otsa:
Kosteus +5
Öljy +2
Pehmeys + 5

Poski:
Kosteus +4
Öljy +2
Pehmeys +4

Eli, kyllä se sauna ilmeisesti auttaa öljyisyyteen ja auttaa ihoa kosteutumaan.   Nyt mulla on naamio kasvoilla ja aion tehdä iltatoimet iholle ja kokeilla Rosetten Keramidegeeliä, huomenna mittaan lukemat uudelleen, kuinka paljon on kosteutta ja öljyä.
Terveisin hullu tiedemies.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1707 : 17.10.16 - klo:18:38 »
Sain muutaman näytepussin tony molyn pokemon-sarjaa, mutta niissä on tekstiä vain koreaksi. Googlen mukaan saatavilla on kasvo- ja käsivoiteita sekä pesunesteitä. Miten nyt selvitän mitä mikäkin on?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1708 : 18.10.16 - klo:10:12 »
Tein isohkon eBay-tilauksen kerralla, kaikkia täällä kehuttuja tuotteita ja pari mielenkiintoista testattavaa. Olen edellisen kerran tilannut tavaraa maaliskuussa, joten nyt on hyvä täydentää varastoja. Talvella joutuu olemaan vähän varovainen, ettei pääse lähetys jäätymään postilaatikossa.

Mukaan valikoitui seuraavia, Graymelin Beta-Glucan jäi vielä odottamaan kun jotain rajoja piti itselle asettaa  ;)

Rosette Ceramide Gel
Naruko Rose & Botanic HA Aqua Cubic Complex
COSRX AHA / BHA Clarifying Treatment Toner
Skinfood Peach Sake Pore Serum
Mizon Herbsys Deep Sea Marine Collagen Ampoule
Touch In Sol Crystal Clear Moist Shimmer Luminizer
Innisfree Jeju Lava Seawater Special Kit -samplepakkaus
Biore Black Nose Strips

Näillä mennään kohti superkosteutusta, talvi on mun iholle vuosi vuodelta kovempi koettelemus.
« Viimeksi muokattu: 18.10.16 - klo:14:39 kirjoittanut Triina »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1709 : 18.10.16 - klo:13:45 »
^Hienoa! Toivottavasti on apua..

Rosetten geeliä on sekä kollageeni- että hyaluronihappoversiona. Kumpikohan lie parempi kosteuden sitomiseen?

1b F/M ii