Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445842 kertaa)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1755 : 01.11.16 - klo:23:11 »
Usein syksyllä kun iho alkaa kuivumaan, auttaa tilanteeseen usein jo pelkkä putsarin vaihto. Joskus syksyllä voi käyttää esimerkiksi aamuisin aluksi miedompaa/ kosteuttavampaa ja talvella kun kunnon kuivuus iskee niin aamuisin ja iltaisin. Ihoa kuuntelemalla oma rytmitys kyllä löytyy. Tuplapuhdistuksen ensimmäisen vaiheen, eli öljyn pidän ympäri vuoden samana, mutta helpoiten olen itse huomannut kosmetiikassa putsarin vaihdolla voivani vaikuttaa ihon kosteustasapainoon. 

Minkälainen puhdistus sinulla on nyt käytössä?

Mikäli kuorit ihoa hapoilla, suosittelen kyllä pitämään kuorinnat rutiinissa. Tarvittaessa joko miedontamaan, harventamaan tai vaihtamalla happoa. Kuorittu iho kuitenkin imaisee kosteuden huomattamasti paremmin. Mutta liikaa ohentumista kuivuden myötä olisi syytä kuorinnoissa välttää.

Suosittelen ehdottomasti lisäämän rasvoja ruokavalioon, esimerkiksi kookosöljyä aamuisin ja iltaisin. Syksyllä ja talvella olen omalla kohdallani huomannut kuivuuden ja herkkyyden helpottuvan kun iho saa tarpeeksi ravinteita. Jos haluaa hifistellä niin ruokavaliota räätälöimällä on mahdollista vaikuttaa ihon kirkkauteen, sekä kosteustasapainoon - muiden suurempien hyötyjen lisäksi. Monilla myös liian vähät yöunet, sekä stressi saattavat kuivattaa ja ohentaa ihoa. 

Vähän yleisluonnollista pohdintaa. Toivottavasti saat ihon taas tasapainoon.  :)

Kiitos! Nyt mulla on käytössä Lactacyd puhdistamiseen, jota ihotautilääkäri suositteli. Mutta tosiaan hyvä kun sanoit, nyt kun akne on poistunut niin on syytä vähän tarkistaa puhdistusaineen tilanteen. En olisi kyllä osannut edes epäillä ellet olisi vinkannut.
Vaihdoin kyllä työpistettäkin ja siellä on todella kuiva ilma, sekin voi osaltaan aiheuttaa tämän kuivumisen. Tänään laitoin kahta sleeping maskia eikä iho niin pahasti enää kiristänyt, joskin helahti kirkkaanpunaiseksi tunnissa kun menin töihin. Voi huokaus.

Catjuska, jos sinulla ei ole seerumeita ja ampulleja, suosittelen niitä ehdottomasti. Voide kyllä voi auttaa hieman mutta suurimman hyödyn saa kosteuttavista kerroksista. Ja ihan ehdottomasti suosittelen sheet maskeja joissa ei ole alkoholia.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1756 : 15.11.16 - klo:09:14 »
Nyt löysin aivan suosikkiemulsion päiväkäyttöön - japanilainen Kuramoto Bijin emulsio on ihan mieletöntä tavaraa

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2057872.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XKuramoto+bijin+emulsion.TRS0&_nkw=Kuramoto+bijin+emulsion&_sacat=0

Tuo ei ole ihan halvin, mutta pullo on suuri. Hajusteeton, hyvin ohut emulsiovoide, joka imeytyy hetkessä ja kosteuttaa aivan uskomattoman hyvin. Toimii meikin alla kuin unelma, ei rullaa ja pitää ihon kosteutetun oloisena koko päivän ajan. Pullo on kaunis ja yksinkertaisen käytännöllinen, pienellä ravistelulla tuotetta saa ulos helposti ja hygieenisesti juuri sopivan määrän. Aivan ihanaa!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1757 : 19.11.16 - klo:22:20 »
Mulla on myös tuota Kuramoto Bijin emulsiota. On oikeasti ihan huipputavaraa. Hieman on tyyris mutta maksaa hintansa takaisin. Pullo on mitä nerokkain keksintö ja aika hauskakin. Tykkään ettei tuota hulahda käteen vaan saa hieman ravistella, näin saa juuri sopivan määrän aina käytettäväksi.

I´m from Honey mask, josta jo kerran sanoin ettei se mitenkään erityisesti vakuuttanut mua yksinkäytettäväksi, onkin aivan 'lyttömän hyvää sheet maskin alle. Kombo tästä naamiosta ja Narukon Hydro-lock sheet maskista saa ihon näyttämään siltä dewyltä, mitä ilmeisesti tavoitellaankin. Ehkä tämän takia taidan pitää tuon naamion käyttövalikoimissa. Ja tekee uskomattoman hyvää näin talviaikana.

Muoksis. Tein TesterKoreaan tilauksen, vain pari tuotetta mutta hyvin haluttuja. Whamisan Organic Flowers Facial oil ja Goodalin Waterest oilin jota olen jo puolikkaan pulloa käyttänyt ja hyväksi todennut. Whamisan öljyä en koskaan ole kokeillut mutta tämä on ollut himotuslistalla niin pitkään että pienestä alennuksestahan se oli pakko ottaa.
« Viimeksi muokattu: 21.11.16 - klo:13:59 kirjoittanut EllaBella »
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #1758 : 21.11.16 - klo:17:01 »
Olen käyttänyt CORSX BHA-nestettä nyt kuukauden verran, enkä huomaa mitään vaikutusta mustapäihin. Ihonhoitorutiinini on ollut öljypuhdistus, geelipuhdistus, kasvovesi, BHA 20 min, pyyhin sen pois kasvo/misellivedellä, tämän jälkeen seerumi ja kosteusvoide. Käytän aika paljon luonnonkosmetiikkaa ihonhoidossa, joten mietin voiko se vaikuttaa...

Luin netistä, että pH-arvot vaikuttavat BHA:n toimimiseen. Ostin sitten COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanserin sekä jo ennestään löytyi Misshan Time Revolution kasvovesi, jossa on myös alhainen pH. Käytän näitä siis ennen BHA:ta, jotta pH on kohdillaan. Ajattelin näillä vielä testata, jos tulisi parempia vaikutuksia.

Tuntuu, että kaikki kehuu BHA:n vaikutuksia jo lähes kertakäytön jälkeen, ja minulla mustapäät vain pysyvät paikallaan  :o

« Viimeksi muokattu: 21.11.16 - klo:17:08 kirjoittanut Bamboo »
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Nindi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1759 : 21.11.16 - klo:18:15 »
Olen käyttänyt CORSX BHA-nestettä nyt kuukauden verran, enkä huomaa mitään vaikutusta mustapäihin. Ihonhoitorutiinini on ollut öljypuhdistus, geelipuhdistus, kasvovesi, BHA 20 min, pyyhin sen pois kasvo/misellivedellä, tämän jälkeen seerumi ja kosteusvoide. Käytän aika paljon luonnonkosmetiikkaa ihonhoidossa, joten mietin voiko se vaikuttaa...

Tehostaisikohan vaikutusta, jos koitat jättää BHA:n iholle, etkä pyyhi sitä pois? Laittaisit vaan suoraan sen 20 min. jälkeen BHA:n päälle seerumin ja kosteusvoiteen. Itse käytän noin ja toimii ainakin mulla. :)

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #1760 : 21.11.16 - klo:18:58 »
^ Näin simppeli vinkki voisi toimia. Pitääpä testata :)
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1761 : 30.11.16 - klo:10:25 »
Ihonhoitoni on aika hyvin vakioitunut sulavaksi sekoitukseksi aasialaista ja länsimaista kosmetiikkaa ja filosofiaa. Tuotteiden kerrostaminen, aktiivit ja sheet maskit tulevat idästä, puhdistusrutiini lännestä ja merkkien osalta mennään fifti-sixti vähän fiiliksestä riippuen. Odottelen Deciemin tuotteita postissa ja ne pitäisi saada sitten jotenkin ympättyä mukaan.

Iho on tällä hetkellä vuodenaikaan nähden kohtalaisen hyvässä kunnossa eli se on turkasen kuiva ja kiristelevä, mutta ei ole räjähtänyt. Juuri nyt on joitakin tukkeumafinnejä, veikkaan jälleen yhtä epäonnistunutta putsarikokeilua ensisijaiseksi syypääksi. Mulla menee hyvin pitkälti homma niin, että joku usein tuntemattomaksi jäävä tekijä x saa ihon tukkoon ja siitä seuraa kipeitä ja hitaasti paranevia finnejä leukaperiin ja poskiin ja sitten on taas parempi vaihe. Koska vaihtelen niin paljon käytettyjä tuotteita en useinkaan saa kiinni mitään yksittäistä aiheuttajaa.

Selvästikään kaksoispuhdistus ei ole mun juttu. Käytännössä joka kerta, kun sitä yritän, niin iho on vain kuivempi ja ärtyneempi ja pahimmillaan saan ärhäkän aknevaiheen päälle. Koen saavani tavallisella vaahtoputsarilla ja ajoittaisella konjac-sienen käytöllä + misellivesillä itseäni täysin tyydyttävän tuloksen ja mukavantuntuisen ihon, mutta sitten taas luen jostain OCM:n ylivertaisuudesta ja kaivan öljyt esiin. Heikko liha...

Aktiiveista käytössä on BHA kerran viikossa ja samoin kerran viikossa AHA tai jokin muu vastaava happotuote, usein naamiomuodossa. Välillä kuorin mekaanisesti ja ostin myös mm. L'Orealin uusia naamioita, joilla myös on vastaavaa vaikutusta. Iho ei ole ärtynyt tästä, mutta riski ylikuorinnalle on kyllä merkittävästi olemassa, vaikka ihoni kohtalaisen paksu onkin. Eilen illalla laitoin Dr. WU:n 18 % mantelihappoa ja nukahdin ennen kuin ehdin laittaa sen päälle kosteuttavat kerrokset, joten aamulla oli mukavan kireä naama  ::)

Seerumit ja essencet lätkin ihan fiiliksen mukaan. Narukon ruusuversio imeytyy salamana ihoon ja on helppo laittaa pohjalle (se ei tosin kosteuta juuri lainkaan), jos iho on vähän ärtyneen oloinen, niin suosin etanalimaa, päälle sitten kosteuttavampia tuotteita ja usein vielä sheet mask. Skinfoodin Avocado on paksummista essenceistä ihan parasta edelleen.

Rosetten Ceramide Gel on ehkä paras sulkeva voide kaiken päälle, vaikka se onkin kosmeettisesti hiukan epämiellyttävää. Jättää tosi tahmaisen oloisen pinnan. Se on kuitenkin ihan huikea kosteuttaja ja tekee naamalle nannaa. Muuten olen aiemmin hyvin toimineita yövoiteita jättänyt vähemmälle, kun jotenkin ne eivät nyt ole ihan toimineet.

Sheet maskeista käytin LuLuLun 7 kpl pakkauksen (tummansininen moisture-versio), mutta en oikein lämmennyt niille. Ekat kolme laitoin muutaman päivän välein ja loput neljä peräkkäisinä päivinä, mutta en kokenut saavani näistä oikein mitään irti. Kangas on ohutta ja karkeahkoa eikä pidä kosteutta kovin hyvin. Näiden jälkeen laitoin Etude Housen kollageeniversion ja se oli huimasti parempi, todella hyvin istuva, paksu ja silkkinen kangas ja kunnolla kosteuttava neste. Muutenkin kangasnaamioilla on tosi iso merkitys kosteutuksessa, mulle vain tuppaa käydä niin, että nukahdan rätti naamalla ja herään jossain vaiheessa siihen, kun se on kuivuneena edelleen paikoillaan ja sulkeva kerroa jää laittamatta  ;D

Iho on aika nuoren oloinen edelleen, vaikka nelikymppiset kolkuttelevat parin vuoden päässä. Silmien alla on se ongelmakohta, siinä iho on hienoilla kurtuilla ja osin jopa sellaisilla laskoksilla, vaikka ei kai se mikään kovin paha sentään vielä ole. Muualla kasvoissa ihoni on kimmoisa ja paksuhko, eikä luomien tai silmänurkkienkaan kohdalla tilanne ole paha, mutta silmien alla nahka on selvästi tosi ohutta ja veltompaa. Pitäisi aktivoitua vielä tarkemmin hoitamaan sitä.

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1762 : 01.12.16 - klo:16:25 »
^Tuohon tukkeutumiseen liittyen tämä menisi enemmän varmaankin johonkin ihonhoitoapuketjuun, mutta en ole oikein koskaan saanut selvää mistä tietää tarkalleen ottaen mitkä finnit ovat ei-sopivasta ihonhoidosta johtuvia tukkeumia ja mitkä hormonitoimintaan tai muuhun syyhyn (esim. ruokavalio) liittyviä?

Minua on vaivannut nyt noin kaksi vuotta samaantyyppisiltä kuulostavat leukaperiin ja poskiin ilmestyvät kipeät finnit, jotka arpeutuvat kaupan päälle vielä punoittaviksi länteiksi pitkäksi aikaa. Tällä hetkellä akneen määrätty antibioottikuurin ja Clindoxyl-voiteen yhdistelmä ovat vieneet nuo pois kokonaan, mutta huolestuttaa että saanko nuo takaisin kuurin loputtua kuten ilmeisesti aika monelle tuntuu käyvän. :(

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1763 : 01.12.16 - klo:16:59 »
En mä ainakaan sitä aina erota, mutta tulkitsen tukkeumafinneiksi ne jotka tulevat sen jälkeen kun ihon pinnan tuntee konkreettisesti menevän tukkoon joko kuivumisen tai jonkun tuotteen jälkeen. Iho tuntuu silloin sellaiselta hengittämättömältä, tukossa olevalta ja yleisesti vain tietyllä tapaa tosi epämiellyttävältä. Tällä tavoin syntyvät finnit ovat ensin pieniä ja valkopäisiä ja joko ne saa nitistettyä helposti tai sitten niistä tulee isoja ja kipeitä märkänäppyjä ja niistä jäävä arpi kestää tosi kauan parantua. Näitä tulee aina kerralla useampia.

Hormonifinnit taas ovat sellaisia syvällä syntyviä, jotka tuntuvat kipeinä paukuroina jo kauan ennen puhkeamistaan ja niitä tulee milloin sattuu, joskus yksittäin ja joskus muutamia kerralla.

Tämä on ihan pelkkää mutua  :D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1764 : 02.12.16 - klo:13:24 »
Lähetykset Aasiasta ovat viime aikoina olleet todella hitaita, yksi korealaistilaus on jumittunut jonnekin taivaan ja maan välille.. Myyjä sanoi jo lähettäneensä tuotteen uudestaan, ja kun sekään ei tuonut tulosta, sain vielä puolet hinnasta takaisin.
Vaikuttaa siltä, että koska tehokkaita taikaliemiä  ;D saa paljon lähempää ja vaivattomammin (Englannista), aasialaiskosmetiikka jää nyt vähemmälle omalla kohdalla. Olisihan siellä vielä kokeilunarvoisia helmiä, mutta odottelu on turhan hermostuttavaa.

Wishtrendin mainonta on niin tehokasta ja ylikaupallista, että pysyn poissa heidän kanaviltaan, ettei taas riistäydy käsistä .. Klairsin uutuuksia haluaisin kyllä kokeilla...  ::)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1765 : 02.12.16 - klo:14:21 »
Tuo pahempi jumittelu taitaa olla Suomen ongelma..? Tilasin itse äskettäin monia erillisiä paketteja Jolselta ja korealaisilta Ebay-myyjiltä ja kaikki ovat olleet mulla kahdessa viikossa tilaamisesta, vaikka Jolsella se lähettäminenkin on vienyt neljä päivää. Olen Manner-Euroopassa.

Olen kyllä surutta tilannut tässä Cosrx:ää ihan Euroopan sisältäkin, kun ei sitä hintalisää niin älyttömästi kuitenkaan ole. Mutta toki se on eri näkökulma, kun mä ostan vain tiettyjä tarpeeseen, enkä oikein mitään uutta ja kiinnostavaa kokeiltavaksi. Huvittavasti hyvä verkkokauppa on asuinkaupungissa ihan muutaman kilsan päässä, mutta silti on postin kautta nekin odoteltava...

Käytin taannoin noin vuoden ajan melkein pelkästään Cosrx:n valikoimaa, kunnes aloin taas kokeilla muuta, ja lopulta sain luonnonkosmetiikkamerkkien voiteiden kanssa yllytettyä niin hirveän seborrooisen ekseeman, että oli taas tilattava arsenaali rasvatonta ja alkoholitonta kosteutusta. Käytössä on aika tehokkaat aineet apteekista, joiden kanssa pärstä on tulipunainen, mutta ainakin se kosteutus vähän lievittää tuskaa. Mun ihonhoidoksi on siis jälleen muodostunut yhdistelmä apteekkitavaraa ja noita yksinkertaisia korealaisia reseptejä. Onneksi löysin vihdoin jotain kelvollista apteekistakin, Biodermalla on niin paljon paremmat sisällöt kuin LRP:llä, Vichyllä, Avenella jne, joita mun iho yksinkertaisesti inhoaa. PC:n nykyisestä valikoimasta mun iho sietää tosi harvoja tuotteita, enkä juuri välitä nykyisestä linjasta ja hinnoista, ja kun vielä pelkkä näytetilauskin nykyiseen osoitteeseen kesti kaksi viikkoa, niin ehhh.
1cFii, oma väri.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #1766 : 10.12.16 - klo:10:40 »
Rosette ceramide on kyllä ihan huippua, tällä hetkellä ainut voide mitä voin laittaa otsalleni ilman kirvelyn tunnetta. Jotain kosteuttavaa lisäboostia iho kyllä vielä kaipaisi, en tiedä olisiko joku night mask tai vastaava avuksi?

Mistä olet ostanut tätä??

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1767 : 10.12.16 - klo:15:26 »
Rosette ceramide on kyllä ihan huippua, tällä hetkellä ainut voide mitä voin laittaa otsalleni ilman kirvelyn tunnetta. Jotain kosteuttavaa lisäboostia iho kyllä vielä kaipaisi, en tiedä olisiko joku night mask tai vastaava avuksi?

Ebaysta mies sen mulle tilasi, myyjää en valitettavasti muista.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #1768 : 10.12.16 - klo:20:27 »
Olen kyllä surutta tilannut tässä Cosrx:ää ihan Euroopan sisältäkin, kun ei sitä hintalisää niin älyttömästi kuitenkaan ole.

Saako kysyä mistä noita voi tilata Euroopan sisältä? :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1769 : 10.12.16 - klo:21:12 »

Ebaysta mies sen mulle tilasi, myyjää en valitettavasti muista.

Omani tilasin myyjältä baby-child-japan. Hyvä palvelu!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii