Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445862 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta
« Vastaus #1875 : 19.12.17 - klo:19:39 »

Siitä vaan, jos ei ole ongelmia - nyt pimeään vuodenaikaan kun ei tarvitse miettiä juuri UV-säteilyäkään. Keväällä kyllä on oltava tarkka aurinkosuojan kanssa, tai tulos on päinvastainen (lisää pigmenttiläikkiä).

Uteliaana tilasin TonyMolyn Tony Lab-paketin, jossa oli kaksi erilaista hoitovoidetta kuivalle/ärtyneelle iholle.
Dr. Return Ato Cream + Dr. Build Ato Cream ..
Luin näistä useita, vaihtelevia arvioita, enkä oikein saanut selvää, mitä eroa näillä on.. molemmat ovat jonkinlaisia salvoja, sisällysluettelojen perusteella rauhoittavia ja kosteuden haihtumiselta suojaavia (dimethicone, Centella asiatica...)
Rasvaprosentteja en onnistunut myöskään selvittämään.
Kivan tuntuisia ovat, varsinkin pakkaspäivinä suojaavat hyvin kuivumiselta viimeisenä sulkevana kerroksena.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #1876 : 19.12.17 - klo:19:42 »
^mä itse asiassa sain tosta samasta rasvasta näytteen ja ihastuin niin, et tilasin heti  täyskokosen. Mulla on atooppinen, superkuiva iho. Suosittelen siis!
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1877 : 19.12.17 - klo:20:09 »
^Näytteen perusteella minäkin siis tämän bongasin, (näyte oli siitä vihreästä tuubista) ja tilasin eBayn kautta. Mukana oli pikkutuubi tuosta punaisesta salvasta, joten olen käytellyt näitä vuoron perään.
Ehdoton kannatettava vaihtoehto jotain suojaavaa, sulkevaa salvaa etsivälle.

Dr. Jartin kuuluisaa Ceramide-salvaa olen myös katsellut, mutta hinta on jo korkeampi.
« Viimeksi muokattu: 19.12.17 - klo:20:12 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Heidijohanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1878 : 02.01.18 - klo:20:49 »
Ensimmäinen koreatuote testissä. Cittarista lähti mukaan its skin hunaja sheet mask ja on nyt kasvoilla. Tässä on ihanan hunajainen tuoksu ja naamio tuntuu kivalta. Ehkä mitoitus hieman pielessä kaukaasilaiseen isoon päähäni kun silmäreiät tuntuvat olevan liian lähekkäin. Voi olla myös mun asettelussa vikaa  ;D

Mizonin silmänympärysvoiteita ajattelin ebaystä tilata jossain vaiheessa. Onko muita suosituksia ikääntyvälle, lähes nelikymppiselle iholleni? Joku silmänympärys seerumi?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1879 : 02.01.18 - klo:21:19 »
Mä olen aivan koukussa Misshan First Treatment Essenceen. Ostin ensimmäisen pullon syksyllä Koreasta ja ensin luulin tasavärisen ja kostutetun ihon olevan paikallisen kosteamman syysilmaston ansiota. Mutta paluulennonkin jälkeen ja varsinkin nyt kun lämmitys on kuivattanut sisäilman, on mun pintakuiva, otsasta hilseilevä ja poskista kiristävä punaläikikäs ihoni paremmassa kunnossa kuin ikinä talvella. Taputtelen tämän kasvoveden tapaan juuri pestyille kasvoille ja punoitus laskee lähes heti. Tästä jää iholle ihana kosteuttava nahkea kalvo, joka antaa aikaa laittaa seuraava tuote päälle ennen kuin kiristys alkaa.

Kuorintana olen käyttänyt nyt Too Cool for Schoolin Egg mousse pack -maskia ja se on käytössä korvannut Paulan BHAt ja AHAt koska on nopeampi ja koostumus on hauska.

Tony Molyn sheet maskit sopivat mun aika pieneen naamaani paremmin kuin esim. Misshan tai Innisfreen vastaavat. Silmäaukko-ongelma on niissäkin, olen päätellyt sen johtuvan korkeammasta nenänvarresta. Toisaalta mulla ylähuulen ja leuan kohta on kaikissa kokeilemissani ollut aivan liian suuri, joten repäisen maskin siitä halki ja asettelen osittain itsensä päälle. Poskilta ja otsasta taittelen myös hiukan. Olen tykännyt tosi monesta Tony Molyn maskista, ostin niitä aika runsaasti kun olivat niin halpoja paikan päällä. Viimeksi kokeilin näytteeksi saamaani Too Cool for Schoolin Coconut water gel maskia ja se oli myös kivan tuntuinen.
« Viimeksi muokattu: 02.01.18 - klo:21:33 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1880 : 03.01.18 - klo:22:27 »
Huh. Kaikki ei edes 'täydellisessä Aasiassa' mene aina putkeen...
Korealaisnaisten kiusana ollut myrkyllisiä kuukautissuojia.
Minuakin suututtaisi.

1b F/M ii

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #1881 : 14.01.18 - klo:10:20 »
Osaako joku neuvoa, kosteusvoiteen kanssa edelleen ongelmia. Mikään ei kosteuta tarpeeksi. Minulla pintakuiva sekaiho, nyt käytössä THE SAEM Iceland Water Volume Cream. Ihoa kiristelee kosteusvoiteen käytön jälkeen. Välillä kokeilin 90% etanavoidetta, mutta sekään ei kosteuta tarpeeksi.
Etanavoidetta laitan kyllä kosteusvoiteen alle ongelmakohtiin, vaalentanut maksaläiskiä huomattavasti. Sitä ennen  käytössä oli tonyMoly Naturalth Goat Milk Premium Cream, se ei jättänyt ihoa niin kireän tuntuiseksi kuin nuo muut, mutta olis voinut olla kosteuttavampikin.
Nyt pintakuivuuteen ordinaryn tuote, mutta mikä kosteusvoide kosteuttaa tarpeeksi? Vai pitäisikö palata suomi kosmetiikkaan, nekään ei kyllä ole kauheasti vakuuttaneet, enemmän tykämmyt korealaisista. Ideoita?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1882 : 14.01.18 - klo:12:38 »
^Kokeile voiteen alle vielä jotain kevyempää kosteusseerumia, essencea tms. Tuo Ordinaryn mainittu pitäisi jo vaikuttaa, kun sen päälle levittää lukitsevan suojakerroksen.

1b F/M ii

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1883 : 15.01.18 - klo:11:24 »
^^Minulla kylmin aika vuodesta saa aikaan sen, että naamaa täyttyy uittaa ties missä liemissä useaan kertaan, jotta en hilseilisi ympäriinsä koko ajan. Ihotyyppini on pintakuiva sekaiho, mutta minulla on myös taipumusta akneen ja atooppiseen ihottumaan ettei olisi liian helppoa ihon kanssa. ;D

Oman kokemuksen mukaan aasialaisista kosteusvoiteista ei oikein riitä talvisin sellaisenaan teho kosteuttamaan, ja vaikka niitä ilmeisesti länkkäreissä aika paljon käytetäänkin sellaisenaan, toimivat ne itsellä kuitenkin parhaiten kerrostettuna seerumin ja emulsion kanssa kylmimpään aikaan. Ilmeisesti emulsio-steppi tuo lisää kosteutta voiteen alle.

Jollakin paksummalla voiteella (Skinfoodin Avocado-sarja esimerkiksi) varmaankin pärjäisi vähemmillä kerroksilla, mutta noiden paksumpien voiteiden kanssa useimmiten tulee päiväkäytössä ongelmaksi omalla kohdalla se, että ne rasvoittavat ihoa päivän mittaan ja iho jää silti kuivaksi. (En tajua miten tuo voi olla mahdollista yhtä aikaan...)

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #1884 : 02.02.18 - klo:14:19 »
Uusi kosteusvoide löytyi lähempää kuin arvasin. Olen käyttänyt Klairs supple preparation all over lotionia vartalovoiteena. Sitä näköjään voi laittaa naamaankin, naamataulukaan ei enää kiristä voiteen levityksen jälkeen.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1885 : 02.02.18 - klo:15:40 »
Uusi kosteusvoide löytyi lähempää kuin arvasin. Olen käyttänyt Klairs supple preparation all over lotionia vartalovoiteena. Sitä näköjään voi laittaa naamaankin, naamataulukaan ei enää kiristä voiteen levityksen jälkeen.

Sama huomio  :)  Oikein monipuolinen ja -käyttöinen voide.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1886 : 03.02.18 - klo:19:34 »
Haa! Tarjolla muutama koreajokeri, näistä haluaisin ehdottomasti kuulla lisää kokemuksia!

Manyo Factory - minulla oli merkiltä bifidalactoseerumi (oli muistaakseni mieluinen) - ja vähän aikaa sitten korkkasin galactomyces-seerumin. Näistä etenkin jälkimmäinen aivan ihana, kosteuttava, rauhoittava ja kirkastava. Ei hajusteita, kohtuuhinnat ja erinomaiset INCIt monessa tuotteessa. Taitaa olla myös CF - tosin pitää tarkistaa, sillä tuon seerumin ostin ennen omaa CF-rajoitusta. Olen kokeillut merkiltä myös kaksi erilaista sheet maskia - ovat olleet ihan huippukamaa. Tutustun ehdottomasti lisää, jos vaan on CF.

Hanskin - minulla on edelleen muutama Angel Milk sheet mask. Tätä ei enää valmisteta, mutta oli ihastuttava. Muukin tuotevalikoima kiinnostaa ihan sikana, esim. merkin hyaluronic essence saanut paljon hypetystä viime aikoina. Hyvänoloiset INCIt.

Purito - pikkumerkki, ei monta tuotetta. Minulla oli useita sampleja sarjan putsarista, olen tykännyt niistä matkakäytössä ihan valtavasti. CF. Ihania juttuja, mm. C-seeerumi, jossa mukavia muitakin ainesosia, green level buffet serum, ihana fermenttikasvovesi, ph-tasapainotetut putsarit ja kiinnostavia kosteusvoiteita tuubipakkauksissa. Tästä sarjasta taidan täydentää ekaksi loppuvia, hinnat todellakin kohdallaan!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1887 : 04.02.18 - klo:01:14 »
Itselleni on jo pidemmän aikaa ollut aika tasapainoinen K-Beauty vs. länsimainen ihonhoito -jakauma. Aasiasta olen omaksunut tuotteiden kerrostamisen, essencet, superkosteuttavat tuotteet, AHA/BHA-tuotteet ja sheet maskit ja täkäläisestä taas puhdistuspuolen. Kaksoinpuhdistuksen kanssa en ole yhtään päässyt sinuiksi, mikään öljy ei tunnu oikein kivalta. Tuotteista osa on korealaisia ja osa täällä myytäviä merkkejä ja aktiivien osalta aika iso osa on nykyään Deciemiltä. Uusia tuotteita en ole erityisen paljon viime aikoina kokeillut, pyrin nyt pienentämään varastoja ja hankkimaan ainoastaan tosi hyviä tuotteita eikä mitä sattuu kokeiltavaksi.

Iho on ollut syksyn ja talven ajan varsin hyvässä kunnossa, itselleni tyypilliset finninräjähdykset ovat pysyneet paljon paremmin poissa. Ihon valtaisa kuivuus on se ainainen ongelma ja talvi on vuodenaikana koettelemus. Juuri nyt on hankala vaihe, kun lämpötila on seilannut plussasta reippaaseen pakkaseen ja nahka protestoi. Hilseilee tällä hetkellä kuivuuttaan ja on sellainen epämiellyttävän kalvomaisen tuntuinen, kun pintakerros on niin kiinni. AHA (lähinnä glykolihappo käytössä) pitää tilannetta siedettävänä + sen päälle massiivinen kosteutus.

Joitakin suosikkituotteita, osa jo aiemmin mainittuja tässä ketjussa:

Skinfood Black Sugar Mask
Paras mekaaninen kuorinta, tykkään käyttää suihkun/saunan yhteydessä. iho jää ihanan pehmeäksi ja sileäksi ja vastaanottaa hyvin kosteuttavat tuotteet. Ei raavi, kun sokerin antaa hiukan sulaa. Hunajaversio ja originaali ovat parhaita, mansikkaversiosta en juurikaan välittänyt.

Skinfood Premium Avocado -linja
Tämä on pitkäaikainen suosikki, todella kosteuttavia, miellyttävästi (joskin vahvasti) vihreältä teeltä tuoksuvia tuotteita. Toner on makuuni turhan tahmainen, mutta essence ja emulsio luottotuotteita, molemmat ohuen voidemaisia koostumukseltaan.

Klairs Supple Preparation Toner
Luottotuote, käytän first essencen tapaan. Kosteuttaa ja rauhoittaa.

Missha Time Revolution Night Repair Borapit Ampoule
Tämäkin luottotuote, kohentaa ihon kuntoa selvästi ja on miellyttävä käyttää.

Goodal Waterest Lasting Water Oil
Ohut ja nopeasti imeytyvä, vesimäinen seerumi, jolla on kuitenkin selvästi kyky sitoa kosteutta. Hyvä "välisulkukerros" kevyempien tuotteiden päälle.
Saman merkin first essence on lupaava, mutta käyttökokemusta on toistaiseksi niin vähän, että kunnon mielipidettä en ole ehtinyt muodostaa.

The Face Shop Core Seed Purifying Essence
Hyväntuntuinen essence, jota ei vain tosin enää löydy mistään .

Purebess Snail School Gel
Hyvin etanapitoinen, geelimäinen tuote. Tämä on mulle sellainen ärtyneen ja vahingoittuneen ihon korjaussarja. Vaatii hyvän kosteuttajan parikseen. Plussana erttäin edullinen hinta.

Lisäksi paljon eri sheet maskeja ja kollageenihyytelö :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1888 : 04.02.18 - klo:02:21 »
Skinfoodin Avocado Premium toner & emulsio ovat täälläkin käytössä, ja tuo toner soveltuu erinomaisen hyvin '7 skin method'-kerrostukseen.. En ihan seitsemää kerrosta laita, mutta useimmiten kolme, neljä. Toimii seerumimaisena lisäkosteuttajana.

Uusin tuttavuus, Skinfoodin myöskin, on vesimäinen seerumiessence Black Sugar perfect First serum. Luin siitä paljon kehuja Karkkipäivän blogista, mutta toistaiseksi se ei ole oikein avautunut itselleni. Ehkä keväämmällä, mutta nyt tarvitaan kermaisia hyytelöitä a la avocado...
Kosteuttavat suihkeet puolestaan olen kokenut kullan arvoisina, Nature Republic Aloe Vera Soothing Gel Mist on ihana kerrostuksiin (ja helppokäyttöinen...)

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1889 : 06.03.18 - klo:10:06 »
Pitkästä aikaa Koreavinkki - tällä kertaa rasvaiselle iholle.

Omasta ihostani tiedän, että se pitää suolasta. Käytän suola"saippuaa" ajoittain vartalolle ja sen jälkeen kaikki kosteusvoiteet imeytyvät paremmin. Suola myös vähentää punoitusta sheivauksen jälkeen (jos sietää kirvelyn) ja desinfioi hellävaraisesti. Suolasaippua on mielestäni myös selvästi vähentänyt keratosis pilarista käsivarsissa ja reisissä.

Kasvoille en ole suolaa juuri kokeillut, mutta joulun aikaan tuli joululahjatilauksessa kylkiäisenä Elizaveccan Milky Piggy Sea Salt Cream. Tämä on geelimäinen voide, iso purkki. Katselin inciä ja mietin, että voisi olla kokeilemisen arvoinen päiväsulkeva, on kosteuttavia aineita ja silikoneja sulkemaan ihon pinta. Niasiiniamidia. Ja sitä suolaa.

Geelimäinen voide imeytyy täydellisesti - ja jättää ihon täysin mattapintaiseksi ja todella sileän tuntuiseksi. Meikki, jopa tällä hetkellä käytössäni oleva cushion, joka antaa varsin kostean pinnan, levittyy päälle täysin mattaisena, lähes puuteroidun näköisenä. Ja kestää kuin tauti!

Suola kirvelee aivan varmasti, jos ihon suojakerros ei ole kunnossa. Kuorinnan (kemiallinen tai mekaaninen) jälkeen suolavoidetta ei kannata käyttää. Oma ihoni ottaa ei-happopäivinä suolavoiteen vastaan ilman mitään kirvelyä - ja pitkäaikaisvaikutus näyttäisi olevan todella tasapainottava kasvoillekin. Iho on tällä hetkellä todella hyvä! Tarvitsen kyllä periaatteessa talvella kosteuttavampaa tuotetta, mutta koskapa mitään kuivumista ei ole tapahtunut voiteen keveydestä huolimatta, niin testailen edelleen. Kesäksi tämä on aivan ässä, eikä maksa paljon mitään.

Hajuste on tässä melko tymäkkä, siitä miinus. Onneksi kuitenkin niitä raikkaampia tuoksuja eikä mummoparfyymiä.

The Face Shopilla olisi Dr. Belmeur daily repair Ato Salt cream - jossa on TODELLA ihanan oloinen inci. Saman sarjan jonkun toisen voiteen sain näytteenä, mutta ikävä kyllä en tätä.
[/size][/color]
[/size]Suosittelen ehdottomasti testaamaan, jos on meikin kanssa kesto-ongelmia, pitää mattapinnasta tai muuten vaan haluaa testailla suolaa ihonhoidossa. Joihinkin ihottumiin suolalla voi olla rauhoittava vaikutus ja epäpuhdas ihokin saattaa tykätä. [/color]
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.