Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 446366 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #330 : 20.02.15 - klo:09:10 »
COSRX:n Galactomyces kannattaa ainakin kuivaihoisten testata. Ihana, kosteuttava tuote, kerrassaan, imeytyy nopeasti ja saa ihon näyttämään todella terveeltä.

Mizonin peptidiseerumi tuli eilen mascaran kanssa samassa paketissa - ja tämä on kyllä yksi tuoksuttomimmista tuoksuttomista tuotteista, johon olen ikinä törmännyt. Tältä lienee turha odottaa välittömiä vaikutuksia, mutta maagista ryppyjen siliämistä odotellessa tämä on kyllä todella vaivatonta käyttää!

Nämä molemmat seerumit ovat INCI:ltään varsin niukkoja, tehoaineiden lisäksi ei ole täyteaineiden kirjoa.

Vitskuista menee nyt iholle C:tä, B-3:a (muistaakseni jossain tuotteessa oli niasiiniamidi) ja taitaapa jossain tuotteessa olla E-vitamiinikin, tosin sitä kai käytetään ihan säilöntäaineenakin, eli pitoisuus ei välttämättä ole ihan hoitotasolla. Taidan kartoittaa nuo ja miettiä, voisiko tuohon liemikeittoon heittää vielä vitamiiniseerumia  ;D. Olen ihan essenceihin ja seerumeihin hurahtanut tällä hetkellä...
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #331 : 20.02.15 - klo:12:41 »
Korealaisessa ihonhoidossa annetaan näemmä suuri painoarvo tuotteen koostumukselle ja kosmeettiselle miellyttävyydelle.

Tuote-esittelyt ovat järjestään täynnä tahmaisuustestejä (kämmenenselälle sioteltuja lappuja pudistellaan pois ja katsotaan, paljonko jää jäljelle) ja imeytyvyystestejä (jääkö iholta paperille hetken päästä vielä jotain)..  :D Nuo ovat sinänsä sympaattisia katsoa, mutta omaan käyttööni ja valintaperusteisiini ne eivät vaikuta - tehokas hoitotuote saakin tuntua hetken ajan tahmaiselta (kuten vaikkapa se Misshan kuuluisa Time Revolution ampulliseerumi...)
Ihonhoitoaineiden ei olekaan tarkoitus tuntua pelkältä vedeltä  ;)

Päädyin tilaamaan sen COSRXin BHA-nesteen. Tukkeumia ei juurikaan ole, mutta keväämmällä niitä voi olla taas tarpeen estää ..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 20.02.15 - klo:13:21 »
En ole korealaisiin tuotteisiin tutustunut lähemmin just siitä syystä, kun olen käsittänyt siellä vallitsevan ennemminkin sellainen "tehoa millä hinnalla hyvänsä" -meininki hevosöljyineen jne, mutta mites on, te aiheeseen perehtyneet, ovatko jotkin valmistajat erityisesti herkkis-linjalla?

Innisfreellä on joku hyvin pelkistetty herkän ihon sarja, mutta mun mielestä siinä oli sama vika kuin monessa muussakin herkän ihon sarjassa - ei sisällä tunnetusti ärsyttäviä ainesosia, muttei veden lisäksi juuri mitään muutakaan  ;D Itse kuitenkin kaipaisin jotain tehoaineitakin. Jos hajusteettomia tuotteita tulee vastaan, niin niissä on yleensä sama ongelma kuin länsimaisissakin tuotteissa; ihoärsytystä aiheuttavina tunnetut eteeriset öljyt, kasviuutteet ja kukkaisvedet. Esimerkiksi mentholiin eivät näytä olevan yhtä ihastuneita kuin länsimaiset kosmetiikkavalmistajat, mutta sen sijaan sitsrusjuttuja ja jotain pippuriin liittyviä ainesosia näyttää olevan monissa tuotteissa.

En tunne kovin hyvin korealaisia tuotteita, mutta olen silloin tällöin koittanut vilkuilla mielenkiintoisilta vaikuttavien tuotteiden incejä, olisi kiva saada vaihtelua ja kokeilla jotain ihan uutta  :) COSRX vaikuttaisi lupaavalta.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #333 : 20.02.15 - klo:13:38 »
Innisfreellä on joku hyvin pelkistetty herkän ihon sarja, mutta mun mielestä siinä oli sama vika kuin monessa muussakin herkän ihon sarjassa - ei sisällä tunnetusti ärsyttäviä ainesosia, muttei veden lisäksi juuri mitään muutakaan  ;D Itse kuitenkin kaipaisin jotain tehoaineitakin.

Ajattelin ihan samaa...  :) Tosin, erityisherkkiksille se lyhyt raaka-ainelista voi ollakin pelastus, niin iho saa rauhassa toipua ilman sen kummempia turbotehoja...

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 20.02.15 - klo:18:09 »
Tänään saapui Mizon All In One Snail Repair Cream. Yhden kerran olen vasta kokeillut, mutta voin sanoa sen verran, että tykkään tästä tosi paljon (jo nyt.) Koostumus on kevyt, maitomainen, mutta todella miellyttävä, pehmeä, ja imeytyy ihoon nopeasti. Tätä pystyy myös kerrostamaan. Levittyy iholle hyvin. En haista tässä mitään tuoksua. En tiedä kuvittelenko, mutta mielestäni ihosta tuli jotenkin kirkkaamman ja heleämmän näköinen, kun laitoin tätä :D. Tämä sopii ihotyypilleni näköjään hyvin (minulla on pintakuiva herkkä sekaiho.) Ei todellakaan huono ostos, eikä minun mielestäni kalliskaan. Purkki on 75 ml ja hinta n. 11 £.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #335 : 20.02.15 - klo:20:09 »
^Tuo on tosi ihana, koska ainakin mulla se menee ihan seerumista ja voin käyttää sitä ihan päivävoiteenkin alla. En kyllä yhtään ymmärrä, miksi tilasin myös Snail Recovery Gelin, koska tuo All in One ajaa ihan saman asian ja siinä on vielä enemmän etanalimaa...

Odottelen tässä Etude Housen Nutrifull Shea Butter Sleeping Packia, koska totesin tarvitsevani sittenkin myös jonkun ravitsevan tuotteen yöksi.  :P
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 20.02.15 - klo:21:02 »
^^
Mulla on ollu näyte tuosta ja vaikutti hyvältä. Jos etsii herkän ihon tuotteita korealaisilta merkeiltä niin noi etanajutut tuntuu monesti olevan hajusteettomia ja herkälle iholle sopivia. Muuten korealainen kosmetiikka on aika vahvasti hajustettua, Etudella varsinkin on bb-voiteissa sellanen niveamainen mummotuoksu  ::)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #337 : 21.02.15 - klo:23:11 »
Kävin tuossa toissapäivänä kosmetologilla UÄ-puhdistuksessa ja kosme sanoi, että ihoni on aivan äärettömän pintakuiva ja siksi tukkeutuu. Otsa kuulema suorastaan hilseilee, epäpuhtauksia lähinnä T-alueella (mustapäitä) ja jonkin verran valkopäitä poskissa. Lisäksi ihoni on kuulema herkkä. Suositteli jotain nykyistä tuhdimpaa ainakin yövoiteeksi, lisäksi kasvovedeksi jotain missä olisi hedelmähappoja kuorimaan sitä pintakuivuutta. Silmänympärysvoiteen aloittamistakin suositteli.

No tuo täällä ylistetty meritähtivoide lähtee silmänympäryksille tilaukseen, mutta mitä ihmettä voisi yövoiteeksi ajatella? Tällä hetkellä arsenaalina on siis:

Cosrx Hyaluronic Acid Hydra Foam Cleanser

Mizon Collagen Power Lifting Toner

Ciracle Vitamin Source C 20 tai pari kertaa viikossa PC:n Clear Extra Strength Anti-Redness Exfoliating Solution With 2% Salicylic Acid

BENTON SNail Bee High Content Essence tai PC:n Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator tai kerran viikossa illalla Avictid 0,5%

Hajuherkille omia kokemuksia sen verran, että tuo Mizonin toner ja Bentonin essence eivät kyllä tuoksu omaan nenääni oikein millekään  :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 22.02.15 - klo:00:21 »
^Mä olen tapellut kuivan ihon kanssa koko talven ja tämä IOPEn voide näyttäisi lopultakin olevan liki täydellinen. Muistakin korealaisista löytyy pelastus ja kaikkien uusien tuotteiden käyttöönoton jälkeen on tietysti vaikeakin arvioida yksittäisen tuotteen osuutta, mutta tämä tuntuu tuovan sellaista syvälievitystä, mitä ihoni janoaa. Koostumus on ihanasti hieman geelimäinen ja imeytyy hyvin. Tuoksu on vähän turhankin kukkea, mutta itseäni se ei ole häirinnyt.

Linkki vie halvimpaan löytämääni ja kyseinen myyjä on luotettava.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 22.02.15 - klo:09:56 »
Mizonin kasvovesi on kyllä ihanan tuoksuton! Bentonin tuotteissa haistan kyllä jonkun raaka-aineen - se tuoksu on vähän kuin muurahaishapon tuoksusta olisi poistettu se pistävä, ammoniummainen osa. Ei se jää mitenkään iholle lemuamaan, lähinnä levittäessä huomaa tuoksun.

Kokeilkaapa, kuivaihoiset, voiteen alla COSRX:n Galactomyces Essenceä. Minusta tuo on aivan huippukosteuttavaa! Tämäkin liemi on tuoksuton, ihan mieto raaka-aineen haju tuntuu, mutta se ei ole mitenkään epämiellyttävä. Koostumukseltaan hyvin samantyyppisestä tuotteesta voi myös halutessaan maksaa tämän verran: http://www.sephora.com/facial-treatment-essence-P375849 - WIshtrendistä löytyy COSRX:n INCI http://www.wishtrend.com/skin-care/1142-galactomyces-95-white-power-essence-cosrx.html.  Tuo on nimenomaan kosteusboosteri muiden tuotteiden alle, mutta on ainakin minun ihollani ennennäkemättömän tehokas. Hiusjuonteet silmien ympärillä eivät valehtele  :D. Muutenkin kosteustasapainon koheneminen on minusta ihan näkyvää, ihon rakenne on kaikin puolin parempi jo muutamien päivien käytön jälkeen. Suosittelen päiväkäyttöön päivävoiteen alle. Niasiiniamidin takia ei välttämättä happojen päälle (vaikka ei kai sitä tarvitse välttää, jos punoitusta yhdistelmästä ei tule).

Cosrxn essencet ovat hajusteettomia. Myös Mizonin ampoulet kirkkaanvärisissä pulloissa ovat hajusteettomia - ja luulen, että ne saman sarjan ampoule cremet ovat myös.
« Viimeksi muokattu: 22.02.15 - klo:09:58 kirjoittanut Lila »

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #340 : 22.02.15 - klo:14:50 »
^Kiitos vinkistä, laitoin tilaukseen. Mulle tuli Etude Housen Moistfull Collagen Creamin lisäksi minikoko saman sarjan collagen essence-litkusta, mutta en tiedä saanko siitä mitään lisäkosteutusta. Tuo varsinainen voide on kyllä toimiva, kosteuttaa tarpeeksi päiväkäytössä ja toimii todella hyvin meikin alla.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 22.02.15 - klo:15:13 »
Kiitoksia tosiaan vinkeistä, on nämä juuresten naiset vaan semmoisia tietopankkeja että  :D :l Laitan nyt ensihätään tuon IOPEn tilaukseen yövoiteeksi, tilipäivänä voisikin sit pistää tuon Galactomyces Essencen boostaamaan päiväkosteutusta :) Mitäs olette vielä mieltä kosmen ohjeistuksesta hommata hedelmähappoja sisältävää kasvovettä, ajaako Ciraclen käyttäminen saman asian vai kannattaisiko vielä jokin hankkia?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 22.02.15 - klo:21:05 »
No ainakin tuo COSRXn AHA 7 Whitehead Power Liquid on halpaa ja hyvää. Kyllä sitä kannattaa testata, ainakin minulle epäpuhtauksia vastaan ja kemialliseen kuorintaan toimii parhaiten AHAn ja BHAn yhteiskäyttö. C-vitamiinilla on tosiaan samansuuntaisia vaikutuksia silläkin.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 22.02.15 - klo:21:36 »
Kiitos Lila  <3

Edellisen tilauksen yhteydessä tuli näyte MIZON Water Max Aqua Gel Creamista. Sample riitti kahteen kokeilukertaan (ehkä kolmeen jos olisin ollut nuukempi), mutta niiden pohjalta voin kyllä kehaista tuotetta. Voide levittyi hyvin ja imeytyi ihooni hujauksessa. Tuntui kevyeltä, mutta kosteuttavalta. Laitoin päivävoiteeksi ja kuivaa otsaani lukuunottamatta tuntui riittävältä. Haju oli levittäessä melko voimakas, joten hajuherkille ei ehkä sovi.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 24.02.15 - klo:13:01 »
Olen edelleen todella tyytyväinen Cosrx BHA Blackhead Power Liquidiin. Olen käyttänyt tuota aamulla ja illalla. Pidin tauon käytöstä, ja otsaan ilmestyi kipeähkö iso finni. Laitoin sitten taas tuota BHA:ta, ja parissa päivässä finnipaise oli jo rauhoittunut ja palautunut "normaaliksi". Tämä on luottotuote, erinomainen epäpuhtauksiin taipuvaiselle iholle. Herkkä ihonikaan ei ole reagoinut tähän, eli sopii herkällekin iholle hyvin.