Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445840 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #375 : 27.02.15 - klo:08:38 »
Sekä Kanebo että Shiseidohan myyvät Japanissa ihan markettituotteita. Niitä uudelleenbrändätään länsimaihin myytäväksi korkeammalla profiililla. Samaa kaiketi Lumene yrittää Aasian markkinoilla.

eBaysta löytyy japanilaisilta myyjiltä sekä Shiseidon, että Kanebon tuotteita ihan toisenlaiseen hintaan, esim. paikallisen Sponge Chefin saa muutamalla eurolla. Pakkaus on tosin vähän erilainen ja liinakin vaaleanpunainen. Molemmilla on erillinen edullinen värikosmetiikkamerkki, Kanebolla Kate ja Shiseidolla Majolica Majorca - pakkaukset ovat erilaisia, mutta varmaan löytyy koostumukselta hyviä vastineita täällä myytävälle Shiseidon ja Kanbon värikosmetiikalle. Mutta on jotenkin tosi hassua nähdä vaikkapa Shiseidon halvimman pään puhdistusöljyjä (Shiseido Tiss) eBayssa pakkauksineen, vähän on eri meininki kuin merkillä täällä! Mutta eBayta kannattaa silti väijyä noiden osalta, onhan molemmilla merkeillä hyviäkin tuotteita. Japanilaisilta myyjiltä saa isolla varmuudella ihan ehtaa tavaraa, ovat tuolla yleisiä ja edullisia - ja Japanissakin suhtaudutaan aika nihkeästi tuoteväärennöksiin (matkiminen on kyllä ok ja ideoiden pölliminen - näinhän sen pitää ollakin  :D).

2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 27.02.15 - klo:11:19 »
Tänä aamuna oli taas ihan siloinen ja hyvältä tuntuva iho. Jotain on tapahtumassa mustapäillekin, niitä rapisee satunnaisesti pois ja ovat siistiytyneet. Tämä on pienimuotoinen ihme, koska ne samat mustat pallukat ovat kököttäneet nokalla viimeiset parikymmentä vuotta  :) Onhan niitä paljon vielä.
----------------------------

Olen huomannut, että ainakin tuolla fb:n K-Beauty-ryhmässä ollaan tosi tarkkoja tuotteiden laadusta ja päiväyksistä. Itse olen aika suurpiirteinen viimeisten käyttöpäivien suhteen, mutta ryhmää seuraamalla saa vahvasti sen käsityksen, että aine on täysin kelvoton ja suorastaan myrkyllinen sen jälkeen.

Ja sitten hamsterit! Siis jopa mun kieltämättä melko massiivinen kokoelma ei ole yhtään mitään monen muun rinnalla. Juuri katselin kuvaa 124 Memeboxista ja luin postauksen tytöltä, joka tuskaili 329 sheet maskin kanssa  :o Mulla on sentään vain kahdeksan ja 7 kpl pakkaus tulossa  ;D

Yksi erikoisuus on istukan käyttö kosmetiikassa. Placenta sitä ja placenta tätä ja tuntuu olevan suosittua, eläinlajina ainakin lammas. Voisin kokeilla ihan mielelläni, vaikka onhan ajatus kieltämättä hieman erikoinen. Kukaan kokeillut?

Olen klikkaillut TesterKorean ostoskoriin kaikkea mielenkiintoista taas. Näytteitä on tosi vaivatonta kokeilla, kun ei tarvitse satsata heti kalliiseen täysikokoiseen ja saa silti hyvän käsityksen tuotteesta ilman purkkien kertymistä nurkkiin.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #377 : 27.02.15 - klo:11:48 »
Nuo istukkajutut kuulin ensimmäistä kertaa 80-luvulla perehtyessäni kosmetiikan ihmemaahan ...  ;D Karmivan kuuloista, mutta sitä pidettiin silloin jotenkin uudistavana tehoaineena. Luulin aikojen muuttuneen..
Sittemmin ainakin länsimaissa on siirrytty kasvisvoittoiseen kauneudenhoitoon ja eläinkunta on jäänyt vähemmälle suosiolle...
Pahimmat, toivottavasti urbaanilegendoiksi todistetut huhut, kertoivat istukkauutteen alkuperästä sen olevan muuta kuin pelkkää lammasta - jossain Kiinan markkinoilla en hämmästelisikään, sillä siellä ollaan monessa asiassa aika häikäilemättömiä. No, Koreassa tuskin on sitä vaaraa ... :(

Kyllä Kanebo ja Shiseido muuten ovat Aasiassakin ns. luksusta, ne markettimerkit ovat erillisiä tuotelinjoja kuin meille tulevat Sensait. Esim. Strawberrynet ja Sasa näyttävät ihan yhtä kalliita tuotteita kuin meidän pikku-Sokos  :D
Sama ilmiö varmaankin pitkälti kuin L'Orealin monet tuotemerkit (luksus ja halpis), mutta kyllä Sensain 600€ maksavat voiteet ovat Japanissakin kalliita, eivät ihan irtoa parilla jenillä..
« Viimeksi muokattu: 27.02.15 - klo:14:15 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 27.02.15 - klo:13:55 »
Joo, on toki näin, ilmaisin itseäni epäselvästi. Mutta tuo merkkien halpa pää puuttuu täältä siis kokonaan - ja osa tuotteista (kuten vaikka tuo puhdistusliina) ovat ihan eri sfääreissä länsimaihin tarjotussa versiossa. Ja muuten - sekä Mansikkala, että Sasa myyvät Shiseidon ja Kanebon export-linjoja, kumpikaan kauppa ei ole japanilainen. Export-tuotteiden aasiaan suunnattuja versioita molemmista varmaan löytyy.

Mietin myös esim. Lancome / L'Oreal -tapauksissa usein, että mahtaako tuotelinjoilla itse asiassa juuri eroa olla ennen pakkausvaihetta  ::). Kosmetiikan raaka-aineet eivät varsinaisesti ole hurjan kalliita, jotkut luonnon tuoksuaineet ja kasviuutteet ovat poikkeuksia tästä. Jos iso tuottaja työntää samoista tuotantolaitoksista halpaa ja kallista, niin on minusta aika todennäköistä, että ero tuotteiden laadussa on marginaalinen - ja lähinnä pakkausten ja markkinoinnin tasolla.

Mutta joo - sori sivujuonteesta japanilaisen ja eurooppalaisen kosmetiikan puolelle  :D.
« Viimeksi muokattu: 27.02.15 - klo:13:58 kirjoittanut Lila »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 27.02.15 - klo:15:23 »
Ainakaan joidenkin tuotteiden kohdalla eroa ei ole lainkaan. Omakohtainen kokemus löytyy Schwarzkopfin tuotteista, Glissin hiusöljy (n. 6 e) ja Bonacuren Miracle Oil (reilusti yli 20 e) ovat täysin identtiset, jälkimmäisessä on vain nätimpi pakkaus.

Innisfreen omppuöljy tuli postissa. Tykkään, kun nämä ovat pääosin tosi tuoretta tavaraa, tässäkin valmistuspäivä tammikuussa. Olen opetellut tunnistamaan valmistuspäivän ja vanhenemispäivän merkinnät koreaksi  :D

Ja sinne TesterKorealle tuli nakuteltua tilaus... pari halpaa BB-voidetta, joitakin sheet maskeja ja kasa näytteitä. Eniten odotan ainakin Etude Housen Moonlight In Spoon yönaamioita (valitsin kokeiluun mustikan ja ruusun), Holikan Prime Youth Placenta Creamin sekä IOPEn Ultimate Hydro Creamin näytteitä. Kerron sitten istukkakokemuksia!

Memeboxissa tullut Lassie'el Night Miracle Mask on loistava, mutta en ole löytänyt sitä myyvää tahoa mistään. Toivottavasti Etuden hiukan vastaava olisi hyvä.

e-choice Pure Lily & Shea Butter -käsivoiteesta on tullut suosikki tietokoneen vieressä pidettäväksi. Laitan sitä usein kädenselkiin, riittää pitämään ihon kohtalaisessa kunnossa päivällä ja imeytyy tosi nopsaan. Tuoksu on ihana. Tässä on juuri sopivan jämäkkä koostunus levitettäväksi helposti kädenselät vastakkain sormin koskematta, eikä valu sinne tänne.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #380 : 27.02.15 - klo:17:21 »
Tuolla Koreatester-kaupassa ei taida olla ilmaisposteja...?

Juu, nuo Lorkun doppelgängerit ovat ilmisekeitä ainakin hiuspuolella - Kerastasen hiusnaamion INCI identtinen L'Oreal Parisin halvemman version kanssa. (tosin jälkeenpäin oldn saanut eri kosmisblogeista lukea, ettei identtinen INCI takaa samanlaista tuotetta, sillä valmistusprosessi voi olla erilainen ja tuotteiden lisäysjärjestyksellä ym. on suuri merkitys  :P Hankalia kysymyksiä, mutta en usko eritasoisiin hiustuotteisiin...) Meikki-ja ihonhoitopuolella innovaatiot tulevat ensin kalliimpiin merkkeihin esim. Lancomen puolelle, sitten jälkijunassa edullisempiin...

Kanebon Sensai-tuotteissa on joitakin oikeasti tehokkaan tuntuisia, mm. ne lasipullossa olevan kosteusemulsiot- INCI on pitkä kuin nälkävuosi... kyllä niitä Sensaita myös myydään Japaninkin kosmishyllyillä, ei pelkkiä edullisia vaihtoehtoja. Vaikea ymmärtää 600€ maksavan kasvovoiteen menestystä... niin kallista ei vielä korealaismerkeiltä ole tullut vastaan.

Menin tilaamaan OSTin C-vitamiiniliemen. Otin sen vanhemman 'poistoversion', kun halvemmalla sai  ;) Sisältää ikävä kyllä ethanolia...mutta jos tehoaa arpiin ja pigmentteihin, niin 'all is well'.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 27.02.15 - klo:21:50 »
Mäkin voisin kirjoitella taas kokemuksia!

Tilasin siis nyt aika äskettäin sen kaikkien hehkuttaman Cosrx:n BHA Blackhead Power Liquidin sekä Mizonin Acene Blemish Out Pink Spot -hoitonesteen. Molemmat on kyllä ihan mielettömän hyviä! Tuo Cosrx:n BHA on paaaaaljon parempaa kuin Paulan 2% BHA lotion. Ja miellyttävämpää käyttää, kun se ei jää sellaiseksi tahmaiseksi kalvoksi iholle. Tuo on silottanut mun kasvojen ihoa todella tehokkaasti. Akne-arvetkin näyttää vaalentuneet aika nopsaan. Kannattaisiko se AHA hankkia myös?

Tuo Mizon on myös ihan ihme kamaa. Mulla oli muutama syvä komedogeeninen patti tuloillaan ja laitoin heti tuota nestettä niihin ja yön aikana ne patit oli laskeutuneet lähes täysin ja seuraavana aamuna vielä siitä en tuntenut enää mikäänlaisia patteja tai punoituksia. 0_0 To-del-la tehokasta! Miten oon voinut elää ilman tällaista? Tämä ja säännöllinen BHA:n käyttö onkin tehnyt mun ihosta niin hyvän ja tasaisen, että kehtaisin olla vaikka ilman mitään meikkipohjaa. Toki oon muitakin näitä korealaisia ihonhoitoihanuuksia käyttänyt nyt samaan aikaan, mutta etenkin se on ilahduttanut, ettei tartte tuskailla enää niiden kipeiden ihonalaisten pattien kanssa. Terveisin stressi näkyy naamasta. ::)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 27.02.15 - klo:22:00 »
Minustakin tuo pinkki on ihan käsittämättömän hyvä aine, sen verran vähemmän on vaan pahempia näppyjä ollut tapettavana, etten ole uskaltanut vielä hehkuttaa. Mutta näyttää jäävän vakioarsenaaliin  :).

AHA kannattaa minusta tilata BHAn rinnalle ainakin, jos on vähänkin taipumusta ihon pintakerroksen karhentumiseen tai hilseilyyn, sameaan ihoon - tai on syystä tai toisesta johtuvia pigmenttiläiskiä iholla. Ja kyllä ne minusta epäpuhtauksiinkin ovat tehokas pari yhdessä, AHA huolehtii enemmän kuolleen ihosolukon kuorimisesta ettei se päädy tukkeumiksi. BHA liuottaa tukkeumia ja rauhoittaa tulehduksia. Tai näin minä olen antanut itseni ymmärtää noiden vaikutuksia.

Olen tosi vakuuttunut COSRX:n tuotteista ylipäätään. Nämä eivät varsinaisesti mene sinne kosmeettinen nirvana -osastoon, mutta laadukkaita ja toimivia tuotteita, kuitenkaan kosmeettista miellyttävyyttä unohtamatta.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #383 : 27.02.15 - klo:22:32 »
Voi että, mä niin odotan oman BHA:n saapumista! Mulla on mustapäitä ja aknearpia, mutta finnejä viime kuukausien aikana tosi harvoin, niin tuo on juuri oikea tuote. Salisyylihappovoide löytyy karhean ihon taltuttamiseen. Mihin kohtaan neste nyt on kaikkein optimaalisinta laittaa, kasvoveden jälkeen vai sen tilalle? Ja montako kertaa viikossa? C-vitamiinin kanssa ei ainakaan samana päivänä.

Laitoin tänään Innisfreen It's Real Green Tea -sheet maskin kasvoille ja tämä on todella hyvä. Kangas ei ole liian märkää ja se istuu erinomaisesti. Aiemmin olen kokeillut Velieven ja Puredermin maskeja sekä ei-korealaisen Montagne Jeunessen. Vaikka niiden tulokset olivatkin hyviä, niin Velieven liian märkä ja iso naamio tuntui vähän epämiellyttävältä ja Purederm taas ei istunut ollenkaan, se oli otsalta liian lyhyt, leuasta liian iso ja silmien ja suun välinen osa liian pitkä, jolloin reiät eivät osuneet ollenkaan sinne minne pitäisi. Kylmänä ja märkänä läpsyvä kangas on kaikkea muuta kuin rentouttavaa, muuten kyllä hyviä tuotteita. Innisfreetä on kuitenkin mukava pitää kauemminkin ja raikas vihreän teen tuoksu on miellyttävä.

NQ, TesterKoreassa tulevat painon mukaan postarit päälle, eivät erityisen halvat. Sieltä saa kuitenkin edullisemmin näytteitä ja muitakin tuotteita, hintaero voi olla aika isokin.
« Viimeksi muokattu: 27.02.15 - klo:22:42 kirjoittanut Triina »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 27.02.15 - klo:23:01 »
^ Kuorintoja voi käyttää kasvoveden jälkeen tai sen paikalla, mutta ainakin paksummat kasvovesikoostumukset toki bufferoivat kuorintavaikutusta. (Sori kun sekaannun, seurailen ketjua silloin tällöin, vaikken korealaiseen kosmetiikkaan ole käytännössä tutustunutkaan.) Ja BHA:han on siis tosiaan yhtä kuin salisyylihappo.

Tämä nyt on vähän random konteksti, mutta mua on hiljattain ihmetyttänyt ristiriitaiset jutut kaikenlaisten tehoaineiden yhteisvaikutuksista. Olen nyt lukenut Paulan juttuja aiheesta (esim. täältä ja täältä), ja näiden perusteella ainakaan AHA:n, BHA:n, retinolin ja c-vitamiinin yhteiskäytössä ei pitäisi olla mitään varsinaista ongelmaa. Missä käsityksessä muut ovat? Mä käytän PC:n tuotteissa yhtä aikaa ihan kaikkia noita sekä mm. niacinamidea.
1cFii, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #385 : 27.02.15 - klo:23:24 »
Jaah, mä olen näköjään seonnut termeissä, kiitos oikaisusta evergreen. BHA (beta hydroxy acid) on siis salisyylihappo. Mitenköhän se sitten eroaa tuon voiteen (Chica y Chico Beta-Salic 2.0 Miracle Cream) sisältämästä betaine salicylatesta? Tämän voiteen pitäisi kai olla lähinnä AHA:n tapainen kuoriva, siinä on myös glykolihappoa.

Mä olen itse ajatellut yhteiskäytön välttämisen perustuvan lähinnä ihon suojelemiseen liialta ärsytykseltä, jos useampaa voimakkaasti vaikuttavaa tuotetta käyttää samaan aikaan, vaikka ne eivät toisiaan potentoisikaan. Perustuu mutuun  ;)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 27.02.15 - klo:23:34 »
Riippuu varmaan ihon yleiskunnosta ja tarpeista, kuinka paljon tehoja kestää... Älkää nyt ihan räjäyttäkö nahkaanne  :ts

Ihmettelin samaa tuossa Chico y Chica Beta-salicin näytepussukassa, esittelylehtinen mainosti ainetta BHA:ta lempeämpänä ja silti tehokkaana vaihtoehtona. En tiedä, mitä kansainvälinen yhteisö (esim. Paula) tästä sanoisi ... kokeilemallahan selviää ihokohtainen reaktio.

Tuo 'pink powder' tuntuu olevan Koreassa yleinen ilmiö ja keksintö, jota moni firma käyttää. Jännä, että muualla maailmassa tätä hyvin toimivaa näppyjentappoinnovaatiota ei näytetä tuntevan lainkaan...? Paitsi tyytyväiset asiakkaat tietysti, jotka tilaavat sitä nettikaupoista..!

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 27.02.15 - klo:23:46 »
Ohoh, nopealla haulla tuli vastaan tällaista. Paulan amerikkalaisten verkkosivujen ainesosahausta ei kuitenkaan tuota betaine salicylatea edes löydy.
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 28.02.15 - klo:00:24 »
Wow! Olinkin lukenut, että Paulan tuotteet mukautetaan paikalliseen lainsäädäntöön (kuten esim. EU:n kieltoon sallia bentsyyliperoksidin myynti kosmetiikkatuotteena), mutta tuohan on loistavaa toimintaa. Kaipa siitä on osattu formuloida sen verran tehokasta, että täyttää korealaisten korkeat odotukset  ;)

Hauskaa olisi joskus muuten kokeilla noita muiden alueiden PC-tuotteita. Jokin kansainvälinen kauppapaikka olisi hyvä... Amerikkalaisia tuotteita olen joskus tilannut netistä 'tiskin alta'...
Wink wink, korelaismyyjät... tässä olisi myyntiartikkeli eBay-kauppoihin.
« Viimeksi muokattu: 28.02.15 - klo:00:26 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #389 : 28.02.15 - klo:12:39 »
Huomasin tässä yksi päivä miten kauheassa kunnossa ihoni onkaan, leukapielet täynnä näppyjä ja punoittaa kauttaaltaan. Lisäksi yleensä rasvainen iho on nyt ruvennut hilseilemään kovasti, varsinkin kulmakarvoista. Kaikenlainen ihonhoito on minulla ollut retuperällä jo kaksi vuotta kun sairastuin vakavasti ja samalla hoidot vaikuttavat ihoon melko voimakkaasti, enkä ole jaksanut välittää siitä :(

Satuin huomaamaan tämän ketjun ja muistin miten hyvää iholle teki aikoinaan käyttämäni öljyputsari ja innostuin tilaamaan melkoisen arsenaalin tuotteita koreasta, on kyllä kidutusta tämä pitkä odotus että pääsisi niitä käyttämään!

Googlailin hyviä tuotteita ja löysin tällaisen sivun http://www.reddit.com/r/AsianBeauty/
Tuolla on mm iso lista kaupoista ja ebay myyjistä sekä tuotesuosituksia.
-2c F i- Hiuskuva