Mun ihon kunto on parantunut huomattavasti muutaman käyttämäni tuotteen avulla. Olen tosi helpottunut.
Vielä tuossa parisen kuukautta sitten olin jo vähällä lähteä ihotautilääkärille hakemaan roaa, kun mulla alkoi yhtäkkiä syksyn mittaan ilmestyä otsaan todella todella kipeitä finnejä. Niitä oli useampi samanaikaisesti ja kun edelliset olivat paranemassa, seuraavia puski jo.

Olin tietysti ihan hätää kärsimässä, kun mulla ei ole oikein koskaan ollut finnejä ja ainoa iho-ongelma on ollut kuivuus. Lisäksi olin samanaikaisesti suunympärysihottuman vuoksi tetrasykliinikuurilla, mutta sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta noihin otsan finneihin vaikka aknen hoitoonhan sitäkin käytetään.
Tällä hetkellä ihossa on silloin tällöin joitain pieniä epäpuhtauksia ja iho rasvoittuu t-alueelta, mutta finnejä ei ole ollut moneen viikkoon ensimmäistäkään. Myös suunympärysihottuma on rauhoittunut, vaikka se tuntuu silloin tällöin aina vähän riehaantuvan.
Tällä hetkellä mulla on käytössä:
The Body Shopin Tea Tree kasvojenpuhdistusvaahto
COSRX Salicylic Acid Exfoliating Cleanser
ja näiden kanssa aamuin illoin Konjac Sponge puhdistuksen apuna
COSRX AHA/BHA Clarifying Treatment Toner aamuin illoin
COSRX AHA 7 Whitehead Power Liquid aamuin illoin
BENTON Snail Bee High Content Essence aamuin illoin
BENTON Snail Bee High Content Steam Cream
Mizon Snail Recovery Gel Cream
The Body Shopin kasvojenpuhdistusvaahto menee vähän ohi aiheen, mutta se on kyllä sopinut mulle tosi hyvin. Olin ostaessa tosi skeptinen puhdistusvaahdon suhteen ja ajattelin sen ärsyttävän ihoa eteeristen öljyjen vuoksi. Onneksi kuitenkin kokeilin! Se oli alkusysäys Konjac sienen kanssa mun ihon paranemiselle ja uskon teepuuöljyn antibakteerisella vaikutuksella olevan asian kanssa jotain tekemistä. Sen jälkeen kuvioon tulivat mukaan COSRX:n kasvovesi ja AHA liquid, joiden avulla selätin finnit lopullisesti. Bentonin etanatuotteet ovat taas rauhoittaneet muita pieniä epäpuhtauksia ja suunympärysihottumaa sekä tasapainoittaneet ihon kosteustasapainoa yms.
Tää varmaan kuulostaa ihan uskomattomalta hypetykseltä, enkä olisi ikinä uskonut itsekään, että ihonhoitotuotteista voi olla näin suuri apu - mutta pakko kai se on uskoa.