Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444795 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #525 : 29.03.15 - klo:11:02 »
Etsin tosi kosteuttavaa voidetta iholle, mikä olisi hyvä, mutta kohtuuhintainen? Tilaukseen meni Benton Snail Bee High Content Steam Cream, mutta annan sen siskolle lahjaksi.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 29.03.15 - klo:13:08 »
^Mulla on tuo mitä olet tilannut ja ainakaan mun iholla se ei erityisen kosteuttavalta tuntunut.

Palasin taas ainakin joksikin aikaa kookosöljyn käyttöön, koska näytti, että mulla menee iho vain huonomman näköiseksi noiden Korea-tuotteiden käytöllä. Palannen kuitenkin asiaan myöhemmin, enhän minä näin helpolla luovuta  :)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #527 : 29.03.15 - klo:14:08 »
Kokeilin näytteestä It's Skin VB (b-vitsku) activatorin - ja voimakkaan alkoholin tuoksun takia ei mene suosikkilistalle.

Placenta-tuotteista kiinnostuneen kannattaa varmaan kokeilla Mizonin ampoule ja cream. En ole itse niitä testannut, mutta tuosta peptidiseerumista on pelkkää hyvää sanottavaa. Yksinkertainen inci, tuoksuton - ja ihan kuin olisin havaitsevinani pientä juonteiden häivyttymistä. Silmänaluset nyt ovat siistimmät muutekin kohdallaan olevan kosteutuksen takia, mutta ihan erityisesti kasvoiltani on häivyttynyt kulmakarvojen kärkien suuntaiset juonteet otsan alareunasta, niitä ei enää edes oikein voinut sanoa hiusjuonteiksi. Toki tuo ei ole ainoa tuote, jolla voi olla vaikutusta, mutta sitä olen käyttänyt lähes päivittäin jo jonkin aikaa.

Täältä löytyy placenta-seerumin inci:
http://kastellabeauty.com/products/mizon-placenta-45-ampoule

Ja voiteen:
http://kastellabeauty.com/collections/mizon/products/mizon-placenta-ampoule-cream
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #528 : 30.03.15 - klo:20:29 »
Jeeeee, postipoika (siis postitäti..) toi tänään kolme tilausta - kaikki eri myyjiltä.. ! Tänä iltana tiedossa kokeiluja...

Mukana oli kerrankin näytteitä Innisfreen tuotteista, joita olin jo odottanut - se kuuluisa Green tea seed serum ja erityisen kiinnostava yllätys, Innisfree Eco Safety sunblock spf 50... Kevät on tuloillaan, kun kauppiaat laittavat mukaan aurinkosuojanäytteitä  ;)

Kaapissa on jo entuudestaan monta arskavoidetta (ne kyllä hupenevat kesän mittaan kummasti... joskus jopa jään vaille hyvää kasvotuotetta), mutta aina tilaa uusille tutuille.. edullisille sellaisille. Olin harkinnut kyllä japanilaista UV-suojavoidetta...mutta isälle ajattelin tilata suojapuikon, jossa peräti lukee isolla tekstillä 'MEN'... ::) Jospa se inspiroisia häntä suojamaan karsinogeenisen kasvannaisen takia jo leikatun korvalehtensä...

Näytteiden mukana oli myös Saem-merkkinen voide. Onko kukaan tutustunut kyseiseen brändiin?

Itse tuotteet....  Mizonin kasvovesi, Holika Holikan jalkakuorinta (7 day miracle..) ja paketti SkinFoodin hunajamönjänäytteitä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #529 : 31.03.15 - klo:11:23 »
Mizonin Skin Power First Essence galactomyciinillä (?).. on aika tujua tavaraa! Yleensä ihoni ei kihelmöi mistään (on tottunut vahvoihinkin kuorintoihin..), mutta tämä sai kyseenalaistamaan koko ihonhoitorutiinin. INCIn lopussa näkyy laventeli, olisko se ollut syyllinen..? No, onneksi sitä on niin pieni määrä, että tuskin tuhoaa ihoani lopullisesti..

Jalkakuorinta osoittautui illalla niin vahvaksi kuumottajan aiheuttajaksi, että oli pakko ottaa sukat pois kesken suositusajan - saa nähdä, onko mitään kuorintavaikutusta odotettavissa. En kestänyt sitä kuumotusta ja sykkimistä.. hyvin epämiellyttävää.

The Saem-brändin Cell renew Bio cream oli karmealla 'mummotuoksulla' varustettu tapaus. Ei siinä, ettäkö tuoksua ei saisi olla, mutta liika on liikaa... Tuolla vahvuudella varustettu voide sopisi kategoriaan 'voideparfyymi'.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 31.03.15 - klo:11:50 »
Itse en ole pitänyt sukkia kuorinnan kanssa vaan suihkutellut jalat kosteiksi, istuskellut pikku hetken, hieronut jalat läpi ja huuhdellut. Tai siis minulla ei ole mitään kuorintanaamiota vaan se Mizonin kuoriva suihke.

COSRX:n Galactomyces ei kyllä ole kirvellyt ollenkaan - ja siinä ei ole tuoksuaineita. Tuossa Mizonissa on hyvän blogikirjoituksen mukaan happamuus ihan ihon tasoa - ehkä siinä on sinun ihoasi herkistävä ainesosa mukana.

Ihmettelen kyllä noita voimakkaita tuoksuja. Itse kokeilin eilen Skin Republicin Aqua-voiteen, joka oli koostumukseltaan ihan supermiellyttävä päivävoide, aivan täydellinen kosteuttaja meikin alle. Tuoksu ei varsinaisesti ollut paha, mutta minusta kasvotuotteeseen aivan liian voimakas. Ja tällaisia kun vielä menisi kerrostamaan  ::). Yksi valintojani ohjaava tekijä näissä onkin hajusteettomien  tuotteiden metsästys...

Muoks - tässä yksi koreakosmetiikkablogi, jota seurailen: http://kabukigirlblog.com/
« Viimeksi muokattu: 31.03.15 - klo:12:40 kirjoittanut Lila »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #531 : 31.03.15 - klo:16:22 »
^Tuo oli kivan oloinen blogi, mutta mulla loksahti leuka kun luin tätä postausta kirjoittajan ihonhoitorutiineista. Itsekin kyllä läärään iltaisin tuotepataljoonan kanssa, koska ulkonäkö on ihan se ja sama, mutta miten voi olla mahdollista lykätä kasvoille yhdeksää (sic!) tuotetta ja sen päälle BB-voide näyttämättä... kermakakulta? Tuohon on pakko väitteistä huolimatta tuhautua älyttömästi aikaakin. Mulla on ongelmia saada mitään meikkipohjaa kovin siististi, ne liejuuntuvat, kökkööntyvät tai häipyvät iholta johtuen lähinnä kuivuudesta, mutta en tajua miten tuolla pohjakerroksella tulos ainakaan voisi olla mitenkään toimiva  ??? Pakko varmaan vapaapäivänä kokeilla. Mulla jää ainakin iltaisin melkoisen tahmainen kuorrute ihon pinnalle ilman sleeping packiakin ja maltillisilla määrillä, mutta ei sillä yötä vasten väliä ole. Sitten sellaisen päälle BB ja pitäisi selvitä työpäivä.... Ei, en vain käsitä  :D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #532 : 31.03.15 - klo:17:22 »
Jos iho on tarpeeksi kuiva, kyllä siihen hulahtaa paljonkin tavaraa  :D

Lila, se jalkakuorintani oli tällainen sukkasysteemi, jonka kanssa olisi pitänyt istua / olla puolitoista tuntia...

Ei enää ikinä. Ehkä tuo Innisfreen suihke voisi olla parempi vaihtoehto..

Edit. Oma leukani loksahti tästä My Routine postauksesta!  0_0
(Päädyin sivustolle etisessäni arvioita Innisfreen sheet maskeista, ja selvisi, että en niihin hirveästi aio sijoittaa... Benton taas sai runsaat kehut..)
« Viimeksi muokattu: 31.03.15 - klo:18:01 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #533 : 31.03.15 - klo:22:04 »
Mulla on pintakuiva/kosteusköyhä, mutta rasvoittuva iho ja olen huomannut, että monen kevyen tuotteen kerrostaminen meikkipohjan alle itse asiassa auttaa pitämään pohjan hyvännäköisenä aamusta iltaan, eikä mitään liejuuntumisia ja halkeiluja tapahdu. Tietenkään ihan mitä tahansa tuotearsenaalia en voi kasvoilleni iskeä, vaan ne oikeat pitää löytää ihan yrityksen ja erehdyksen kautta.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #534 : 31.03.15 - klo:22:22 »
Tilasin itselleni kaksoispuhdistukseen Skinfoodin black sugar cleansing oilin, ihmeaineeksi  ;D Shara Sharan Honey Bombin ja aurinkovoiteeksi Misshan All around safe block soft finish sun milkin. Jos sitä nassua sitten vähän suojaisikin eikä vain hoitaisi jälkikäteen. Aurinkovoiteet on ollut käytössä lähinnä etelänmatkoilla ja niilläkin heikosti.

Otin riskin ja tilasin yhdestä paikasta, kun en jaksanut enää vertailla hintoja enempää. Toivottavasti ei jää tulliin. Paikka oli Koreadepart. Hinnat todella edulliset, postikulut aika isot. Tälle yhdistelmälle tuli 12,39 dollaria kuluja.

Edit. tämä on addiktoivaa. Tilasin vielä Testerkorealta satsin sheet maskeja, Misshan Konjac-sienen ja Innisfreen jeju fermented leaven maskin. Jos nyt riittäis taas vähäksi aikaa. Maskeja mulla ei ole yhtään ollutkaan.
« Viimeksi muokattu: 31.03.15 - klo:23:41 kirjoittanut Eydie »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 01.04.15 - klo:09:06 »
Mulla on pintakuiva/kosteusköyhä, mutta rasvoittuva iho ja olen huomannut, että monen kevyen tuotteen kerrostaminen meikkipohjan alle itse asiassa auttaa pitämään pohjan hyvännäköisenä aamusta iltaan, eikä mitään liejuuntumisia ja halkeiluja tapahdu. Tietenkään ihan mitä tahansa tuotearsenaalia en voi kasvoilleni iskeä, vaan ne oikeat pitää löytää ihan yrityksen ja erehdyksen kautta.

Samis. Tärkeää on tosiaan se, että päällä on joku ohut kosteuden sulkeva kerros, joka toimii yhteen alempien ja päällyskerrosten kanssa. Ei saa rullata, eikä olla liian rasvainen/silikoninen, muuten tulee lieju.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #536 : 01.04.15 - klo:22:51 »
Täällä ollaan korealaistunnelmien ytimessä: kasvoilla korealainen sheet mask (vuorossa Holika Holikan Arbutin) ja samalla katselen netistä korealaista elokuvaa (englanniksi tekstitettynä..)  :D Nämä ovat aika kivoja: kulttuurin varjopuolien näyttämistä ei kaihdeta, esiin nousevat sellaiset hyveinä pidetyt teemat kuten ystävyys, rehellisyys, uskollisuus...

Maskit ovat OK, mutta en ole mitenkään vakuuttunut useimpien erinomaisuudesta - enemmistön teho perustuu muutamiin kosteuttaviin aineisiin, kuten glyseroli, propylene glycol, hyaluronihappo... Mukana on useimkiten myös kuningas alkoholi...

Parempi INCI kuin useissa mielestäni on esim. iHerbin myymässä tosi edullisessa sheet maskissa. Hintaa vain pari dollaria, mutta ... sisältö peruskosteuttava ja hoitava, ei ärsyttimiä.
(eli kyseessä on juuri tuo Triinan alla mainitsema NuPore, se on aivan yhtä hyvä kuin kalliimmat sheet maskit... Made in Korea, mutta pienempi hinta kuin tunnetumpien merkkien vastaavilla)

« Viimeksi muokattu: 01.04.15 - klo:23:28 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #537 : 01.04.15 - klo:23:22 »
Munkaan mielestä noissa sheet maskeissa ei ole mitään niin erikoista, että se oikeuttaisi välillä aika massiivisen hypetyksen esim. blogeissa, mutta kivan kosteutetun ja hehkuvan hipiän niillä yleensä saa. Heti poisoton jälkeinen tunne on ihanan raikas ja syväkosteutettu. Itse käyttövaiheesta ei oikein pidä ainakaan näin kylmänä vuodenaikana, märkä ja viileä kangas on epämiellyttävä kasvoilla, kun yleensä nuo eivät täydellisesti istu. Lämmitän pakkauksen vesihauteessa ennen kasvoille asettelua ja se tekee sentään laittovaiheesta rentouttavan. Olen pitänyt naamiopäivän nyt kerran viikossa, kesällä viileä tunne voi olla ihan tervetullut ja silloin ehkä tulee useammin käytettyä. Annan olla iholla vähintään puoli tuntia ja jälkeenpäin en laita enää mitään muuta tuotetta kasvoille (käytän iltaisin).

Merkkien välillä en ole toistaiseksi havainnut juuri eroa, mutta Innisfreen It's Real (Green Tea) on ollut positiivisin, se ei ollut niin märkä kuin monet muut ja asettui sulavasti kasvoille. Innisfreen Squeeze-versioissa on alkoholia, niitä on 7 kpl jemmassa, toivottavasti olisivat hyviä nekin. Muita kokeilemiani merkkejä ovat ainakin Velieve, PureSmile, Lebelage ja Nu-Pore (iHerbistä), näistä ainakin Lebelage oli mukava. Olen lähinnä käyttänyt kosteuttavia/hoitavia versioita. Jemmassa on ehkä 30 kpl yhteensä, yritän olla ostelematta niitä nyt lisää ennen kuin saan nämä käytettyä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #538 : 02.04.15 - klo:00:22 »
Ai niin. Elokuvan nimi on Failan, voin suositella  ;)
Ei kannata antaa alun karkean kielenkäytön pelästyttää, kyseessä on aidosti herkkä tarina...

Juu, Innisfreen Gel mask täälläkin jonossa... Niistä olen lukenut vaihtelevia arvioita.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #539 : 02.04.15 - klo:09:09 »
Minulla on nyt varastossa viisi Bentonin naamiota, odotan kyllä mielenkiinnolla, sillä sekä Steam Cream että etanaessence ovat sopineet iholleni loistavasti.

Laskeskelin, että minullakin on varastossa kaikkiaan 20 sheet maskia, olen käyttänyt noita viikossa yhden tai kaksi. Olen kyllä naamion käytön jälkeen aina lisännyt yöksi päälle ainakin jonkun ravitsevan, suojaavan ja sulkevan voiteen. Näin ehkä kannattaakin tehdä, sillä naamioissa on ihan yleisesti noita kosteustekijöitä (hyaluronihappo, sorbitoli, kenties muutkin sokerialkoholit, esim. trehaloosia on näköjään joissain), joiden toiminta kääntyy kuivassa ilmassa ihoa vastaan (imee kosteutta ihosta).

Osassa naamioista on jopa englanninkielinen inci - ja tosiaan, eipä näissä mitään ihmeitätekeviä ole, vettä, glyseriiniä, rasva-alkoholeja, hyaluronihappoa yleensä incin alkupäässä. Alkoholipitoisia on noista ainakin neljä - kaksi Holika Holikan paketin naamiota (vitamiiniversio ja kollageeniversio), Misshan Pure Source hunaja ja FoodAHolicin bambunaamio.

Puresmilen (2 naamiota, Elishacoyn (helminaamio) ja Estethic Housen kollageeninaamioissa ei ole englanninkielistä inciä. Tulivat Wishtrendin naamiopaketissa.

Innisfreeltä minulla on vain Real Squeeze Kiwi - on inciltään aika perustavaraa, mutta sentään alkoholiton. Bentonin naamion inci on kyllä siinä mielessä ihan ylivoimainen, että listassa on vain hoitavia ainesosia. Toinen incin perusteella vähän kiinnostavampi on Klairsin Rich Moist Smoothing Mask. Muut ovat aika peruskauraa, tuossa on yksi Shara Shara (alkoholiton), Skin Factory, Holika Holikan keramidi-hunaja (alkoholiton, olikin tuosta satsista suosikkini), ja Soo alkoholiton vihreä tee -naamio.

Löytyi vielä erillinen kaupanpäälliskasa Tonymolyn Nutra Energy Mask Sheet (Arganöljy - huvittavaa tämä popstaroilla tuotteiden myynti), englanninkielinen inci, alkoholipitoinen ja aika peruskauraa - on kumminkin monipuolisesti myös hoitavia aineita,  Malie Royal Jelly, englanninkielinen inci, alkoholia, tosi vaatimaton inci, tehoaineita säilöntäaineiden jälkeen (myös noissa iHerbin halpisnaamioissa ennen parabeenia on vain vesi, glyseriini butyleeniglykoli, kollageeni ja aloe tai kurkku-uute - muita tehoaineita on pakko olla aika himppa-pikkuinen määrä) - ja Tonymolyn pandasilmät, englanninkielinen inci, allkoholiton ja keskivertoa kiinnostavampi, mukana alkupäässä niasiiniamidia, bambu-uutteita, sorbitolia, aloeta - ja muutenkin tehoaineita kivasti.

Tuon hunaja-keramidinaamion lisäksi on erityisesti jäänyt mieleen vain ENCAn AC-control mask - se oli kyllä alkoholipitoinen, mutta erittäin rauhoittava, iho oli selvästi todella tasavärinen tuon käytön jälkeen ja rauhoitti parit näppylät. Saladit:in pumpkin-naamiossa oli tosi miellyttävä mieto tuoksu, muuten se oli aika peruskauraa.

Minä en ole koskaan oikein välittänyt naamioista ihonhoidossa, mutta sheet maskeja tykkään kyllä käyttää. Noita sheetejähän voi ostaa myös erikseen kuivana - aika hyvälaatuisia ihonhoitohetkiä saisi vaan kastelemalla niitä erilaisilla suihkeilla ja essenceillä. Toki naamioissa näyttää olevan se 20-30 ml tavaraa, mutta osa siitä jää aina pakkaukseen. Ja onhan noita isoja essencepakkauksiakin, mm. se Shara Sharan hunajapommi. 

Naamion päälle saatan tiputtaa jonkun tipan ohutta seerumia aina välillä.

Alkoholin suosio noissa selittyy varmaan sen viilentävällä vaikutuksella, on varmaan Korean ilmastossa toivottu juttu. Paulan mielestähän alkoholi on ihonhoidossa ihan pyllystä, mutta tuosta on eriäviäkin näkökulmia ihan hyvin perusteltuna. Kuivattavaahan se on ja omassa käytössäni kokemuksesta tiedän, että ihoni ei sitä kestä säännöllisessä käytössä (teini-ikä, finnit ja tymäkät ihonhoitotuotteet ::) ) - mutta esim. tuollaisessa finnintappajatuotteessa se lienee jopa ihan toimivaa. Omiin kokemuksiin pohjautuen välttelen alkoholia säännöllisessä käytössä olevissa tuotteissa, mutta tosiaan tuo pinkkipuuteri on hyvää, eikä ajoittainen alkoholipitoinen sheet mask näytä myöskään ihoa tuhoavan. Alkoholipitoiset taidan säästellä kuitenkin kesäksi nyt kun asiaan tuli erikseen kiinnitettyä huomiota.
« Viimeksi muokattu: 02.04.15 - klo:10:17 kirjoittanut Lila »