Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444347 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #660 : 24.04.15 - klo:08:23 »
Yleensä tosi tuoreita, en ole varma olenko saanut mitään yli puolta vuotta vanhaa.

Triina, ihan varmasti nuo kilppariasiat vaikuttaa. Ilmankosteus on tällä hetkellä iholle tosi rankka, sisäilma ilmastoiduissa tiloissa on tietenkin aina kuivaa, mutta ette usko millä vauhdilla nämä tuuliset ja aurinkoiset ilmat kuivattavat noita kasvipotteja. Kuivattavat takuulla ihoakin  :D. Jos vaan voit kodin ilmankosteuteen vaikuttaa (mielellään oman sängyn lähellä, siinä kun toivottavasti tulee vietettyä useampi tunti) niin tee se. Vaihdoitko putsareita noista emäksisistä happamiin? Osaan nyt omalla kohdallani sanoa varmuudella, että on kyllä iso askel kuivuuteen taipuvaisen ihon kosteustasapainon säilyttämiseen. Ja tosiaan tuo sisäinen rasvaus, hyvälaatuinen kalaöljy on takuulla mainio ajatus. Toinen ravintojuttu voisi olla jodilisän maltillinen käyttö, esim. merilevän muodossa. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/05/04/iodine-deficiency-affect-childs-brain-function.aspx (älä välitä otsikosta, tuo on hyvä ja asiallinen artikkeli ja presis aiheesta. Mercola on "vaihtoehtoinen" lähde, mutta maltillinen ja tiedelähtöinen sellainen).

Minulla olisi tänään koreapaketti postissa odottelemassa, taidan käydä noutamassa pikimmiten ;D.

Muoksis - Innisfree lähetti minulle hirveän kasan naamioita, ihme homma ::). Ihan sikanopee toimitus, varmaan ennätys tähänastisista. Olivat nimittäin eilen yrittäneet tuoda ovelle.

Muoksis-muoksis, oikea koreapäivä. Tulivat myös MBD:n naamiot (aitoja lienevät), Mizonin sleeping pack, käsinaamio, jalkojen kuorintanaamio, huulikynät, synake ja kosteusvoide. Uuh ja aah!
« Viimeksi muokattu: 24.04.15 - klo:14:07 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #661 : 24.04.15 - klo:14:31 »
Mä en edes pidä itseäni erityisen kuivaihoisena, mutta mun iho ei kestä mitään vaahtoavia tai liian peseviä puhdistusaineita. Samoin puhdistusöljyt ovat no-no. Kaksoispuhdistus öljyllä ja vaahdolla vielä isompi no-no. ;D Joka ikinen kerta, kun kokeilen hellävaraisiksi sanottuja vaahtoja, geelejä yms. niin mun iho reagoi kuivumalla korpuksi ja pukkaamalla näppyjä. Omalle iholleni sopii edelleen, vuosien jälkeenkin, parhaiten Erisanin puhdistusmaito + kasvovesi -kombinaatio; ovat hellävaraisia  ja niissä on myös hyvä pH. Tietenkään noilla ei lähde mitkään raskaat meikit, mutta mineraalien kanssa pelittävät hyvin.

AHA ja BHA menevät myös kuivattavien aineiden kategoriaan ja vaikka AHA:n tuomasta sileydestä tykkäänkin, pystyn käyttämään sitä vain kerran viikossa, joskus kerta kahdessakin viikossa riittää.

Muuten olen ollut äärettömän tyytyväinen Korea-tuotteisiini, mutta puhdistusaineissa pysyn vanhoissa suosikeissani. Samoin BB-voiteet jouduin vaihtamaan takaisin mineraaleihin, koska Erisanilla on ihan turha yrittää hinkata mitään Misshaa pois. Mun ihon kohdalla on ainakin tärkeää, että naama ei saa kuivahtaa ihonpuhdistuksessa yhtään tai muuten on ihan sama, minkälaisen voidearsenaalin lyön siihen päälle.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 25.04.15 - klo:05:48 »
Jätin tosiaan minäkin emäksiset putsarit pois, vaahtoavista en tosin millään kykene luopumaan. Sillä on ollut iso vaikutus, mutta toisaalta ei iho aiemmin mitään hepulia saanut emäksisistä, kunhan vain oli kuivakka ja helposti punoittava ja vei aikaa tasoittua. Siinä mielessä on vähän kumma, jos se nyt yhtäkkiä reagoi ihan överisti niihin satunnaisiin kertoihin, kun olen käyttänyt jotain muuta ainetta. Ehkä mun iholla on oma tietoisuus   :D Öljypuhdistuksen suhteen en oikein osaa sanoa, ei se tunnu aina sopivan, mutta pitää kai vain jatkaa tutkimusmatkailua senkin kanssa. Hohhoh.

Ravitsemuksen puolesta parannettavaa on paljon, mutta olen petrannut sen mitä olen jaksanut ja syön suht monipuolisesti. Ei ihon senkään puolesta ainakaan pahemmaksi pitäisi mennä...  Ilmankotsutin on kuivan sisäilman vuoksi olemassa, tosin sitä ei ole talven jälkeen juuri käytetty.

Parissa päivässä tapahtui heti positiivinen muutos, kun käytin runsaasti Misshan The First Treatment Essenceä. Se on ihanaa ainetta, vaikka kallista onkin. Finnitkin onneksi kuivuivat pienelle ruvelle, ei tässä naamassa mikään kestä kuivumatta  ;D.

Tällainen kuivuus on aika merkillinen kokemus, jännä tunne kun nahka kirjaimellisesti imee kaiken. Voin lätkiä neljä-viisi kerrosta tuotteista ja päälle vielä paksu sleeping pack ja parin minuutin päästä kaikki on hävinnyt.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #663 : 25.04.15 - klo:09:50 »
^Tutulta kuulostaa, silloin kun vielä 10 sitten oli pahin atopiakausi meneillään, mikään voide ei tahtonut riittää...
Kerrostamista en silloin ymmärtänyt, eikä apteekeissa kevyitä kosteusgeelejä ollutkaan, toisin kuin nykyisin (atoopikkojen kärsimystä ymmärretään enemmän..)...
Ainoa, mikä auttoi, oli aika... Iholle ja kropalle piti antaa aikaa paranata itsensä. Ravinto ja ulkoinen hoito olivat kaikki tarpeen  <3
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #664 : 25.04.15 - klo:11:38 »
Sain tilaamani näytteet Bentonin Aloe Bha tonerista ja Aloe propolis soothing gelistä ja muutaman kokeilukerran jälkeen nämä vaikuttaa kyllä todella kosteuttavalta combolta!

Uskaltauduin laittamaan myös näytepussista Bentonin etana-essenceä ja hämmästys oli suuri, kun tällä kertaa en aikoisemmin mainitsemaani tuoksua juuri havainnut!  :o Edelliset näytteet oli niissä pikku pulloissa ja ne tuoksuu kyllä todella voimakkaasti.. No, katsotaan kuinka käy.

Sen verran olisin kysellyt tuosta kerrostamisesta, että tarkoitus on ilmeisesti odottaa, että edellinen kerros kuivahtaa? Tämä on ihan päinvastainen ohje mun aikaisempaan opastukseen, jossa nimenomaan esim. kasvovedestä kostealle iholle aletaan lätkimään seerumeita yms. Mikäköhän näissä eri tavoissa on ideana?

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 25.04.15 - klo:14:00 »
^ En kyllä keksi varsinaista päivävoidetta tuohon tarkoitukseen koreamerkeiltä, mutta oletko tsekannut esim. Etude Housen Face Blurin? Siinä on spf 15 (mikä ei kesää ajatellen kyllä ole ehkä tarpeeksi) ja se on sellainen monitoimituote, käy meikin alle primeriksi tai sitten meikittömälle päivälle ihan vaan silottamaan ihon pintaa ja tosiaan antamaan suojakertoimen. Mä oon tykännyt ainakin itse tuosta tosi paljon! Siitä jää sellainen semi-mattainen pinta iholle, sellainen ihan kuin kevyesti puuteroitu lopputulos (johtunee silikonisuudesta).

Kiitos vinkistä! Ehkä tuo tosiaan pitäisi laittaa kokeiluun. Ajattelinkin, että ehkä korealaisten tuotteiden joukossa ei ole ihan sellaista voidetta mitä olen hakemassa... Kokeillaan nyt kuitenkin!.

Odottelen Etude Housen SKin Conditioning Creamin saapumista, sen pitäisi olla sitä mitä almiros peräänkuulutti. Tahmaamattomuudesta on paha sanoa mitään, mutta siitä on olemassa myös Light-versio sekaiholle (itse ostin normin).
Ei aina BB//CC/meikkivoidetta, niin piti saada vastaava spf päivävoide.

Okei! Ehkä odottelen sun kokemuksia kyseisestiä tuotteesta, ja tilaan sitten jos tuntuu että se voisi olla sopiva.  :)

hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 25.04.15 - klo:18:05 »

Sen verran olisin kysellyt tuosta kerrostamisesta, että tarkoitus on ilmeisesti odottaa, että edellinen kerros kuivahtaa? Tämä on ihan päinvastainen ohje mun aikaisempaan opastukseen, jossa nimenomaan esim. kasvovedestä kostealle iholle aletaan lätkimään seerumeita yms. Mikäköhän näissä eri tavoissa on ideana?

Varmasti pitkälle tuote- ja henkilökysymys. Vaikuttavia aineita sisältäville seerumeille (kuten esim. BHA, AHA ja C-vitamiini) antaisin kuivahtamisajan (esim. 15 min), mutta kaikkien muiden kanssa lienee kyse omista mieltymyksistä.
Kannattaa kokeilla, mikä tuntuu parhaalta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 25.04.15 - klo:18:46 »
Miten tuoreita tuotteita olette saaneet yleensä? Mulle tuli tänään Ebaysta tilattu Mizonin sy-voide jossa lukee 06022014. Onko tuo nyt sitten tosiaan viime helmikuulta, vai kesäkuulta? Muut Mizonin tuotteeni ovat viime heinä-, elo- ja lokakuulta ja niissä on päiväys toisinpäin eli vvkkpv.
Mulle tuli tällä viikolla paljon Mizonin tuotteita ja suurin osa niistä oli valmistettu lokakuussa 2014. Jalkavoide oli merkitty 20140227 eli oli yli vuoden vanhaa. Onneksi oli tuollainen tuote mikä ei naamaan tule, niin ei ole niin väliä vaikkei heti käyttäisikään loppuun. Mua vähän häiritsee kuin merkin sisälläkin on eri merkintöjä päiväyksistä: toisissa on vain valmistumispäivä ja toisissa vain vanhentumispäivä.

Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa Innisfreen kuorivaa jalkasuihketta ja suunnilleen suu auki seurasin tuloksia. Ihan muutamassa sekunnissa lähti jalkapohjista vanhaa ihoa. Suihkuttelin ja hieroin samalla jalkoihin tuotteen ilman käsineitä. Jaloista irtosi kuollut iho, mutta kädet eivät kärsineet yhtään. Mahtava tuote  :l Suosittelu ja papukaijamerkki.

Edit. perään sitten negatiivinen arvio Skinfoodin Beauty berry maskista. Oli naamassa noin 10 minuuttia ja poltteli koko sen ajan. Jokin todella ärhäkkä aine siellä joukossa on. Paljon alkoholia tms. Englanninkielistä ainesosalistaa ei ole pussissa, joten mysteeriksi jää ainakin nyt. Täytyy näköjään vielä käydä pesemässäkin naama, kun naamion poisto ei täysin auttanut poltteeseen  >:( Jotain rauhoittavaa täytyy laittaa yöksi tilalle.
« Viimeksi muokattu: 25.04.15 - klo:22:45 kirjoittanut Eydie »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 26.04.15 - klo:13:30 »
Testasin perjantaina My Beauty Diaryn Imperial Birds Nest -naamion ja eilen saunan jälkeen Innisfreen hunajanaamion. Molemmat oikein hyviä! Plussaa kummallekin siitä, että tuoksu ei ollut liian voimakas.

Mizonin Wrinkle Care Sleeping Mask on ihan voidemainen tuoksuton tuote, ei kikkailuja, Imeytyy hyvin ja kosteuttaa mainiosti, muuta en vielä osaa tehosta sanoa. Mutta INCIssä on paljon hyviä aineita ikääntyvälle iholle. Jää varmaan käyttöön kyllä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 26.04.15 - klo:18:07 »
Ketjun perusteella Cosmetic Lovesta tulee suht hitaaseen tahtiin paketit? Ensimmäinen tilaukseni lähti liikkeelle viine viikon torstaina, mennee toukokuun puolelle ennenkuin saan sen käsiini? Saa nähdä mitä akneihoni tykkää tulevista tuotteista, en tiedä enää mitä tehdä, jos en niillä saa helpotusta.

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #670 : 26.04.15 - klo:18:19 »
Tilasin cosmetic-lovesta pari pakettia. Jaoin ostokset kahteen eri satsiin jotta välttyisin helpommin tullilta. Näemmä vartin tilausväli oli liian vähän ja ostot oli yhdistetty. Kivakiittijoo, makselin 30e alveja. Josko alkuviikosta pääsisi sitten vihdoin tuotteiden kimppuun..
Tilasin siis Cosrx:n aha/bha kasvovettä, Bentonin steamcream + essence etanavoiteet, Tonymolyn tomaattipackin ja Mizonin peptide ampoule creamin. (Otin tuplat kaikesta, kaverille kans.)
Osaako joku suositella jotain hyvää lisää tuohon, kun iho on pintakuiva sekaiho, pikku tukkeumaa löytyy t-alueelta jonkun verran, mutta varsinaisia finnejä ei ole juuri koskaan. Silmänaluset vetää heti kalkkunaiholle jos kosteutus vähänkään jää vajaaksi. Pieniä juonteita alkaa olla ja niitä vastaan yritän taistella kaikin tavoin. Kaapista löytyy jo Paulan 2% bha lotion  ja derma-e:n overnight peel. Iho kestää hyvin rasvaisempiakin tuotteita, olen koko talven läästinyt naamaani mm. arganöljyä ja derma-e:n e-vitamiinivoidetta.
1a F ii Tukkakuva

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 26.04.15 - klo:19:28 »
^Olisko tilaa vielä hyaluronihapponesteelle / seerumille?  :) Tosin se Bentonin etanaessence taitaa sitä sisältää.. mutta kasvoveden jälkeen heti Aha/Bhan päälle laittaisin kosteuttavaksi nesteeksi vaikka japanilaista Hada Labo-nestettä (saa Ebayn kautta edullisesti).

1b F/M ii

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #672 : 26.04.15 - klo:20:21 »
^Joo mulla on Now foodsin hyaluronihapposeerumiakin, mutta siinä taitaa olla aika alhaiset pitoisuudet. Tarkoitatko Hada Labosta tuota serumia? Se tai joku vastaava vois olla kiva.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #673 : 26.04.15 - klo:20:24 »
Saako noita tilauksia edes yhdistellä, aika outoa. ??? Toki postikuluista halutaan säästää, mutta juuri tulliin joutumisen vuoksi moni varmaan tilaa useammassa satsissa ja sitä pitäisi mun mielestä myyjän noudattaa ellei muuta ole sovittu. Eri asia on sitten vaikka jotkut näytteet tms arvoltaan pienet paketit.

Edit. Oho, olipas Innisfreen jalkojen kuorintasuihke tehokasta! Pahimpia kovettumia en saanut kokonaan pois, mutta kuollutta ihosolukkoa irtosi kyllä aikamoinen määrä :Q Kävin läpi myös kyynärpäät.
Heräsi kyllä mielenkiinto kokeilla muitakin Innisfreen jalkajuttuja. Mizonin jalkavoide on kohta lopuillaan ja oon kahden vaiheilla tilaanko uuden vai kokeilenko jotain muuta.
« Viimeksi muokattu: 26.04.15 - klo:22:45 kirjoittanut Luurankka »
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #674 : 27.04.15 - klo:06:05 »
Mun oli pakko tilata tuo Innisfreen kuorintasuihke itsellenikin, kuulostaa taivaan mannalta näille kintuille. Lisäksi pistin tulemaan Sum37:n Miracle Rose Stickin, vaikka sen hinta vähän kirpaisikin -- miten multa oli kokonaan mennyt ohi tämän ylistetyn kulttituotteen luonne, sehän on vaahtoava putsari! Olin kuvitellut sen öljypuikoksi.