Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 446132 kertaa)

Poissa almiros

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #690 : 28.04.15 - klo:22:15 »
Red serum taisi osoittautua pettymykseksi. Tuoksu on todella voimakas. En tiedä miten tuo jäi näytepussista testatessa huomaamatta vai olikohan se näyte oikeasti miedomman hajuista? Olen saanut jo kaksi kertaa ihon räjähtämään näppylöille red serumin käyttämisen jälkeen. Voihan tuo tietysti olla sattumaakin kun iho nyt oikkuilee silloin tällöin muutenkin. Odotan taas ihon paranemista ja kokeilen vielä kerran.  :-\

Mullakin on tuo käytössä. Haju ei ole mulle mitenkään häiritsevä, mutta olen myös alkanut epäilemään onko tuo seerumi finnien syynä. On vaikeaa sanoa, kun iho temppuilee välillä miten sattuu, mutta kyllä harmittaa jos tuo seerumi osoittautuu syyksi ihon huonoon kuntoon. Pidän nyt taukoa ja katson myös uudestaan tilannetta kun tämänhetkiset finnit nyt ensin paranevat.

Niin ja se näyte tuntui paljon paremmalta kuin tämä itse pullon sisältö. Tuskin tämä mikään feikkikään on, kun tilasin tuon Wishtrendin ebay-kaupasta.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #691 : 28.04.15 - klo:22:40 »
Harmi, että Red Serum on aiheuttanut ongelmia.  :-\ Koostumus tuntui kyllä aika öljyiseltä, joten en ihmettelisi, vaikka sekaiholla saattaisi tukkiakin... Talvisaikaan voisi olla hyvä, kesäaikaan ei.

Ihanaa, etanaliemet taitavat sopia omalle iholleni, ja herkkänahkainen äitinikin on ollut Benton essenceen tyytyväinen.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #692 : 29.04.15 - klo:08:31 »
Minä en myöskään yhden samplen perusteella tuosta Red Serumista innostunut, tuoksun ja tosi voimakkaan silikoniöljyisen koostumuksen takia. Tuontyyppinen koostumus on minusta kerrostettavassa seerumissa hankala, vesimäiset ja vesi-geelimäiset ja myös luonnonöljyt imeytyvät ihoon, mutta silikoni (ja mineraaliöljy) jää pinnalle kelmuksi. Päällimmäisiin kerroksiin silikonit on minulla ihan ok. Sitä voisi kokeilla päivällä kevyempien kerrosten päällä sulkevana kerroksena meikin alle, jos iho ei ole kovin kuiva. Antaisi varmaan mukavan liukuvan pohjan meikille.

Onneksi noita ihoon suorastaan humahtavia vesimäisiä ja geelimäisiä tuotteita riittää  ;D.

Olen nyt käytellyt Holika Holikan Soda Pore Cleansing Oilia jonkin aikaa, eikä minun ihoni siitäkään huonoa tykkää. On paksumman öljymäistä kuin Klairs ja emulgoituu vähän helpommin. Tuoksu on karkkilimusitruuna, minusta vähän epämiellyttävä, mutta ei onneksi voimakas ja lähtee huuhdellessa. Taidan ottaa seuraavaksi öljyksi halvan ja tykätyn Shiseidon Tissin (hahaha  ;D). Ison pullon hinta on sama kuin edullisten koreatuotteiden. Ei minun ihoni pane pahakseen mineraaliöljystä puhdistuksessa.

Purebessin SYN-AKEtta iholla ensimmäistä kertaa. Oli kevyt ja hyvin imeytyvä voide, hyvin miedosti hajustettu. Iho ei ainakaan pahastunut tästä. Sopii hyvin ensimmäiseksi voidemaiseksi tuotteeksi nesteiden ja geelien jälkeen. Voisi hyvin käyttää myös päiväkerroksena, ei ole liian täyteläinen siihen käyttöön. En kyllä missään nimessä maksa mistään synake-tuotteesta tätä enempää. Aine on patentoitu (siitä ei siis ole mitään "huonompia" ja "parempia" versioita) ja sitä on tässä, kosmeettisesti miellyttävässä halpisvoiteessa suositeltu maksimimäärä. Ja voide ei muutenkaan ole "tyhjä", siinä on mm. adenosiinia, hyviä humektantteja ja rasva-aineita, muitakin peptidejä ja E sekä B-vitskua. Jos ei osoittaudu tukkivaksi niin jää kyllä ehdottomasti anti-aging tuotteiden vakioarsenaaliin. Sorry, mutta minua ei houkutella ylellisyyden lupauksilla  :D.

Kiva vaahtoava ja happamuudeltaan sopiva putsari on muuten Puritolla (joku BB-cleanser nimeltään). Olen sitä testannut useammasta samplesta ja taisin jonkun panna samplekirjeeseen mukaankin. On harkinnassa seuraavaksi kakkosputsariksi. Tykkään myös putsareissa sellaisesta yksityiskohdasta kuin pumppupakkaus. Minulla puhdistusaineet ovat allaskaapin hyllyllä ja pumppupakkaus toimii siinä asetelmassa parhaiten.
« Viimeksi muokattu: 29.04.15 - klo:08:34 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #693 : 29.04.15 - klo:08:33 »
Pakettini tulikin jo tänään. Käytin nyt ensimmäisen kerran tätä AHA:ta. Haju on vähän hassu. Neste ei tunnu iholla miltään - en taas tiedä onko se hyvä vai huono merkki. Toivoisin tällä kuitenkin olevan vaikutusta, mutta pitää katsoa miltä tuntuu kun käyttökertoja on takana enemmän.

Ei se kerro tuotteen tehosta mitään, jos se aiheuttaa tuntemuksia iholla (pistelyä tms.) Joo, kannattaa käyttää ainakin useamman kerran viikossa. BHA:ta käytin päivittäin, mutta harvensin käyttöväliä pariin kertaan viikossa.

Niin, ja minulla ei ole ollut yhtäkään finniä BHA:n käytön aloittamisen jälkeen! :ts Myös ne leuan-suupielen alueen epäpuhtaudet ovat hävinneet, mistä kirjoitin aiemmin, ja joihin sain suosittelut COSRX:n BHA-liuoksen käytöstä. Epäpuhtaudet alkoivat häviämään jo viikon jälkeen, ihmettelin, miten tämä voi olla näin tehokas.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #694 : 29.04.15 - klo:09:22 »
Tuo Purebess kiinnostaa kyllä.. voiskohan toukokuussa tilata jotain edullista  :P
Huhtikuu meni suht kohtuullisesti, tilasin vain Bentonia, Etude Housen Skin Conditioning Creamin ja tietysti uuden tuubin Mizonin etanaa.. Ai niin, tulihan sitä mukaan Mizonin jalkavoidekin. (siinä muuten on reippaasti ureaa, eli en ihmettele yhtään tehokkuutta.. jää satunnaiseen käyttöön..)

Vaahtoavista putsareista houkuttelisi se japanilainen Hada Labo pumppupullossa, tuetaan välillä Japaninkin kolauksia saanutta taloutta  <3 Korea on jo saanut sen verran pitkän pennin, että olisi reilua auttaa välillä muitakin maita!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #695 : 29.04.15 - klo:11:02 »
Enna: Mä käytän tuota COSRXin AHA liquidia ihan päivittäin ja se on mun mielestä ihan mahtava! Toivottavasti sullekin on siitä apua!

Uutena tuotteena mun käyttöön on tullut OSTin original pure vitamin C20 serum. Käytän tuota nyt aamuisin kasvoveden jälkeen ainakin tuon yhden putelin. Päälle vielä Bentonin snail bee essence ja tarvittaessa joko Bentonin snail bee steam cream tai Mizon snail recovery gel cream kevyesti. Joskus iho ei tunnu kaipaavaan essencen jälkeen mitään. Mineraalimeikki levittyy nätisti sekä voiteen, että pelkän essencen päälle.

Ja iltaisin käytän COSRXin AHA liquidia, Bentonin essenceä ja steam creamia.

Ei ole tarvinut epämääräisistä näpyistä ja kipeistä finneistä kärsiä sen jälkeen kun COSRX:n ja Bentonin tuotteet otin käyttöön. Tai jos en nyt juksaa, niin poskeen tuli torstaina finni (ensimmäinen piiiiitkään aikaan) - mutta nyt siitä ei ole jälkeäkään. Kiitos AHA:n ja etanatuotteiden.

Epäpuhtauksien katoamisen lisäksi mun suunympärysihottuma katosi. Kärsin siitä ensimmäisen kerran joskus vuonna 2009, söin pitkän antibioottikuurin ja nyt kesällä 2014 se tuli takaisin. Tällä kertaa en meinannut saada sitä oikein hallintaan. Vatsa oireili tietysti antibiooteista ja heti kun lopetin niiden syömisen, alkoi suunympärysihottuma taas oireilemaan enemmän tai vähemmän. Rosazol voiteesta ei ollut mun tapauksessa mitään hyötyä ja kaiken lisäksi se on kosmeettisesti todella epämielyttävä tuote ja tukkii ihoa paksun voidepohjan ansiosta.

En tiedä mikä on suurin vaikuttaja sen katoamiseen, mutta selkeä parannus tuli sen jälkeen kun lisäsin rutiiniin nuo Bentonin Snail Bee tuotteet AHA:n rinnalle. Nyt ei ole ollut jälkeäkään koko suunympärysihottumasta muutamaan kuukauteen.

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #696 : 29.04.15 - klo:11:36 »
^Onko sulla tuo vanhempi vai uudempi versio C-vitamiiniseerumista?
Se osoittatui sen verran tujuksi omille katkenneita verisuonia vilauttaville poskilleni, että olen rajannut käyttöä muutamaan iltaan viikossa...  :-\
Bentonin sheet mask menee tänä iltana kokeiluun...

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 29.04.15 - klo:11:50 »
Pakko lisätä tähän vielä yksi positiivinen hypetys. Minulla oli vasemmassa ohimossa sormenpään kokoinen psoriasisleesio. Niitä tapaa ilmestyä talviaikaan muutama päänahkaan ja jokunen hiusrajaan ja otsankin puolelle. Ilmaantumisaika vähän vaihtelee, mutta yleensä noista pääsee eroon vasta kun kesä on päässyt kunnolla vauhtiin ja iho päässyt jonkin verran auringon kanssa tekemisiin.

Mutta... ...nytpäs otsalle ilmestynyt läikkä on hävinnyt jo tässä vaiheessa. Voi toki olla sattumaa, mutta saattaa myös liittyä ihonhoitorutiiniin.  :) Läikkä oli myös ilmaantuessaan helpompi kuin yleensä, sillä AHA + BHA kuorinnat pitivät hilseilyn minimissä ja läntin sai suht. helposti meikattua piiloon.

Itsekin pidän todella arvossa noita Bentonin etanatuotteita. Tosiaan, tuo kemiallisten kuorintojen ja etanahoidon yhteisvaikutus näppylöiden ehkäisyyn ja paranemiseen on aivan ilmiömäinen minun ihotyypilläni. Ja toisin kuin voimakkaampien aknehoitojen kanssa, tämä paketti näyttää vaikuttavan myönteisesti ihon yleishyvinvointiin. Sekä bentsoyyliperoksiidi, että tretinoiini johtavat minulla toisenlaisiin iho-ongelmiin (no, tretinoiinin kanssa on ollut kyllä hyviäkin jaksoja totuttelukausien jälkeen), monessakin mielessä näppylöitä hoitaessa joudun noiden kanssa ojasta allikkoon.

Bentonin tuotteita kannattaa säilyttää huolella, niiden heikkous on säilöntäaineissa, noissahan ei kosmetiikan perinteisiä säilöntäaineita ole. Pitäkää putelit pimeässä ja viileässä älkääkä jemmailko niitä! Onhan tuo tavallaan plussakin. Vaikka tietysti kosmeettiset säilöntäaineet on pieninä määrinä todettu turvallisiksi, niin ei kaikki epäilyt aineiden turvallisuudesta ole täysin tuulesta temmattuja.

Kolmas minulle ihan selvästi toimiva juttu on ihon ylenmääräinen kosteuttaminen - ja siihen liittyen ihon suojavaipan vaaliminen myös puhdistusrutiineissa.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #698 : 29.04.15 - klo:11:54 »

Epäpuhtauksien katoamisen lisäksi mun suunympärysihottuma katosi.

En tiedä mikä on suurin vaikuttaja sen katoamiseen, mutta selkeä parannus tuli sen jälkeen kun lisäsin rutiiniin nuo Bentonin Snail Bee tuotteet AHA:n rinnalle. Nyt ei ole ollut jälkeäkään koko suunympärysihottumasta muutamaan kuukauteen.

Tuo on kyllä jännä juttu. Mulla itselläni kävi sama, tosin mulla oli tosi tuollainen ihottuma nenänpielten ympärillä. Ruusufinni kai se oli, ainakin ihan sen näköinen. Tuo ihottuma pysyi todella sitkeästi iholla ennen BHA:n ja AHA:n käyttöä. Itse asiassa kaikki melkein sai sen ärtymään, etenkin pesuaineet jotka sisälsi peseviä ainesosia tai niiden johdannaisia. Nykyään mulla ei ole nenänpieluksissa ihottumaa enää ollenkaan! Muutenkin ihon väri on tasoittunut tosi paljon BHA:n ja aurinkosuojan käytön myötä. Mä kärsin myös ennen aknesta, jossa kasvoihin tuli muutamia kipeitä ja isoja patteja syvälle ihon alle (kuten hormonifinnit) ja ne kesti pitkään parantua. Se oli todella ärsyttävää ja laski itsetuntoa aika paljon. Niitäkän ei enää tule kuin tosi harvoin. Ennen saattoi viikon aikana tulla parista muutamaan pattia, nykyään ehkä kuukaudessa tulee se yksi tai kaksi. Oon varmaan ennenkin kirjoitellut tästä johonkin, mutta 3 asiaa jotka vaikuttivat merkittävästi mun ihon kuntoon oli BHA&AHA, aurinkosuojan käyttö koko kasvoille sekä vaihto kasvoputsariin, joka ei sisällä sulfaatteja, esim. sodium laureth sulfatea (tai vastaavia).

edit. Ai niin, munhan piti jatkaa ylistyslaulua tuosta banila co. Clean it Zerosta... Se on kyllä ehdottomasti ihon paras ystävä! Mä käytin ne samplepurkit loppuun, ja olin tottunut siihen ettei iho kiristele tai tunnu kuivalta ollenkaan edes silmänympäryksiltä. Ei hilseilyä eikä kutisevaa ihottumaa ollenkaan. Kunnes sitten vaihdoin takaisin mun entiseen vaahtoputsariin ja ero oli kuin yöllä ja päivällä. Jo muutama pesu sai ihon jälleen kuivahtamaan niin pahaksi, että nenänpielet ja silmäniho muuttui hilseileviksi ja kutiaviksi. Löysin vielä onneksi yhden pikkupurkin sitä Clean it Zeroa laatikon pohjalta ja tilanne on taas neutralisoitumaan päin. En oikeasti tiedä mitään parempaa putsaria! Ainoa miinuspuoli tuossa on, että tuote on melkeinpä pakko levittää kuivalle iholle, sillä muuten se muuttuu kostealle iholle levittäessä ihan vetiseksi ja tuote ei toimi vaan sitä menee hukkaan. Suihkussa tuo on siis vähän hankala kun kädet ja naama pitää kuivata että voi pestä kasvot. ;D Yleensä teenkin sit niin että pesen suihkussa ensin naaman. Mutta klikkasin itselleni ebaystä sen 180ml jättipurkin tuota, sillä nyt en pärjää enää ilman. ::)
« Viimeksi muokattu: 29.04.15 - klo:12:02 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #699 : 29.04.15 - klo:12:20 »
^Osaatko verrata, miten tuon käyttötuntuma eroaa emulgoituvasta öljyputsarista? Ainesosiltaanhan nuo ovat melko samanlaisia - koostumuksesta saadaan voidemainen, kun öljyyn emulgoidaan vettä ja vesipohjaisia uutteita jonkin verran valmiiksi. Pakkohan tuosta on näyte hommata ;D - vaikka en vielä näillä puheilla ole valmis luopumaan näppärästä pulloon pakatusta öljyputsarista.

Noissa emulgoituvissa öljyputsareissa on ihan sama juttu, märät kädet tai naama pilaavat koko homman.

Olisipa kiva, jos joku tekisi noista cleansing balmeista ja sherbeteistä oikein jättivertailun. Niitä alkaa olla nyt aika monella korealaisella merkillä - todennäköisesti tuon Banilan tuotteen suosion myötä.
« Viimeksi muokattu: 29.04.15 - klo:12:23 kirjoittanut Lila »

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #700 : 29.04.15 - klo:12:28 »
^ Itse asiassa levitettyä tuotteen iholle tunne onkin aika samanlainen kuin öljyputsaria käyttäessä. Ehkä suurin ero on siinä, että tuote on purkista ottaessa siis hyvin kiinteää ja siten helppo levittää. Tuote alkaa vasta kasvoilla lämmön ja liikkeen myötä sulaa ja muuttuu öljymäiseksi (joskaan ei tunnu niin "paksulta") muttei ole missään vaiheessa valuva ja se on kyllä iso plussa. Myös poispestessä tuntu on aika erilainen vaikka se samaan tapaan tosiaan emulgoituu veden kanssa kuin öljyputsarit. Kokeilemani öljyputsarit tekee kuitenkin aika narskuvan lopputuloksen, Clean it Zero taas jättää pehmeämmän tunnun. En ole kyllä muita cleansing balmeja kokeillut kuin tuon banila co.:n, joten niitä en osaa vertailla. Tuo on kuitenkin niin hyvää, että en nyt halua muuta edes oikeastaan kokeilla. Kunhan nään miten pitkään tuo jättipurkki riittää, niin sitten voin miettiä onko halvempia vaihtoehtoja tarjolla.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #701 : 29.04.15 - klo:12:32 »
Luulen, että siihen vesiosaan saa mukavasti ympättyä jonkin verran kosteustekijöitä ja muita hoitavia aineita - ehkä niistä osa ehtii puhdistuksen aikana imeytymäänkin ja siitä tuo pehmeämpi jälkitunne. Ei varmaan suurta merkitystä, jos käyttää kaksoispuhdistusta, mutta ainoana putsarina takuulla kiva juttu.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #702 : 29.04.15 - klo:12:37 »

Epäpuhtauksien katoamisen lisäksi mun suunympärysihottuma katosi.

Tuo on kyllä jännä juttu. Mulla itselläni kävi sama, tosin mulla oli tosi tuollainen ihottuma nenänpielten ympärillä. Ruusufinni kai se oli, ainakin ihan sen näköinen. Tuo ihottuma pysyi todella sitkeästi iholla ennen BHA:n ja AHA:n käyttöä

Nenänpielissä ja huulten yläpuolella tuo suunympärysihottuma mullakin oireili. Joillain se taas iskee leuan puolelle.

Tuo on kyllä inhottava vaiva ja tuntuu ottavansa nokkiinsa vähän kaikesta mahdollisesta. Paksut rasvaiset voiteet ja kortsoni ovat pahinta mitä suunympärysihottumalle voi tapahtua.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #703 : 29.04.15 - klo:12:38 »
Tuosta Banila Co. putsarista on ollut tarkoitus hankkia näyte. Mineraaliöljyjohdannainen laimensi intoa jossain vaiheessa - näkökulma siis tässä ekologinen, ei se, että mineraaliöljy olisi huono puhdistusaine. (halpa mieraaliöljypohjainen vauvaäljykin käy loistavasti meikinpoistoon!) Tosin, sisältäähän ne putsausaineet muitakin ei-niin-luontoystävällisiä ainesosia.. mutta olen pyrkinyt mineraaliöljyn käyttöä minimoimaan. Matkapakaasissa tuo Banila Co. olisi näppärämpi kuin öljyputeli.

Huomaattehan, että siitä on useita versioita - mukaanlukien Sensitive?

Suosittelen kyllä edelleen kaikille Innisfreen Olive puhdistusöljyä - poistaa meikit ja liat, mutta ei jätä ihoa narskuvaksi.
(Se Klairs voisi olla seuraavaksi kiva, kunhan saan pakettiin muuta tarpeellista...ja ilmaiset postikulut  :P)

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #704 : 29.04.15 - klo:12:44 »
Kävin postilaatikolla ja siellä pötkötti odottelemassa The Face Shop The Smim Fermented Ceramide Power Serum. Mahottoman iso puteli seerumiksi - 120 ml - ja vielä painavassa lasipullossa. Kaikissa testaamissani Smimeissä on ollut mieto ja miellyttävä tuoksu, niin tässäkin.

Terkuin, seerumihurahtanut.

Minullakin mineraaliöljyissä arveluttaa se, mihin puhdistuksessa päätyvät mineraaliöljyt lopulta päätyvät. Nehän ovat melko pysyviä yhdisteitä. Minkälaista  ongelmajätettä niistä vedenpuhdistamoilla tulee? Tuottteenahan ne ovat yksi petrokemian sivutuote - ja kosmeettinen käyttö on varmaan aika pieni osa, en niinkään ajattele tuota tuotantopuolta...