^Kokeilisin meikin alle hyvin kosteuttavan ja rauhoittavan seerumin, sekä hyvän, sulkevan kosteusvoiteen yhdistelmää. Tuo Polinan mainitsema Skinfoodin Royal Honey Propolis - seerumi voisi olla juuri oikeanlainen - ja siihen päälle sitten esim. Tonymolyn hunajaomena, The Face Shopin Chia Seed Moisture Holding tai Nature Republicin Super Aqua Max Moisture - noita kaikkia olen testannut sampleista, Tonymolya eniten.
Mizonin etanavoide ei ole kovin kosteuttava, mutta sekin on kyllä ihoa tasapainottava ja rauhoittava - sitä voi hyvin käyttää yöllä ja jopa päivällä yhtenä kerroksena ennen tuota päällimmäistä kosteusvoidetta.
Ja sitten puhdistus kuntoon - eli happamaksi

.
Mizon Good Night Wrinkle Mask on nyt ollut jonkin aikaa käytössä. Tämä on ensimmäinen retinolipitoinen tuote, joka ei näytä aiheuttavan minulle minkäänlaista ihon hilseilyä. Retinolipitoisuus on joko tosi alhainen tai sitten voiteen koostumus harvinaisen onnistunut. Voide tuntuu imeytyvän ihoon hyvin, mutta aamulla herätessä etenkin T-alueella on suorastaan öljyinen kerros. Tukkeutumista ei kuitenkaan tunnu tulevan - päinvastoin, aamupuhdistuksen jälkeen T-alue on tosi rauhallisen ja kauniin näköinen, huokoset ovat jopa häivyttyneet tämän voiteen käytön aikana. Tehoaineiden lista on kyllä voiteessa ihan mainio, retinolin lisäksi adenosiinia, paria eri peptidiä,
atelokollageenia, hyaluronihappoa, ursolihappoa, ureaa, maintohappoa ja kasa kasviuutteita. Olen vaikuttunut. Varmaan parhaimmillaan pitkällä aikavälillä, mutta toimii hyvin myös lyhytpinnaiselle. Ja ai niin - toimii myös silmänympärysihollani, kunhan levitän tosi niukasti. Hyvä niin, sillä silmänympärysalue näitä anti-aging ominaisuuksia kaipaakin.
Valkoisia puutereita ei kyllä minusta kannata pelätä, ovat yleensä ihan aidosti läpikuultavia. Minulla on tällä hetkellä käytössä Laura Mercierin valkoinen - tai oikeastaan hyvin vaalean pistaasinvihreä puuteri, sulautuu ihoon aivan täydellisesti.