Kuvauksen mukaan AHA:n pitäisi olla omalle iholleni sopivampi, mutta niin vain se BHA tosiaan passaa paljon paremmin. Olen jättänyt AHA:n nyt kokonaan tauolle.
Ihon kosteustasapaino on kohentunut aktiivisemman sheet maskien käytön myötä. Kaksi naamiopäivää viikossa tuntuu oikein hyvältä. Viimeisimmät olivat Lebelagen Green Tea ja Tonymolyn Wonder Butter, molemmat jättivät ihon oikein hyvän tuntuiseksi. Istuvuus nyt on melkein kaikilla vähän mitä sattuu, mutta sen kestää.
Toinen kiva kokemus on Klairsin Black Sugar Scrub, tuntuu tosi hyvältä, kun sen levittää hellästi lämpimille kasvoille (olen huuhtonut ne kuumahkolla vedellä ensin) ja antaa kiteiden sulaa, sitten pyörittelee sormenpäillä kevyesti. Iho on sileä ja hehkuva jälkeenpäin. Ilmeisesti Skinfoodin sokerimönjä on tosi samantyyppistä, mutta huomattavasti halvempaa, taidan sitä kokeilla tämän jälkeen.
Innisfreen jalkakuorintasuihke tuli postissa alkuviikosta ja olen kaksi päivää sitä testaillut. Päättelin ensin, että rullautuva möhnä heti hierottaessa ei voi olla kuollutta ihoa, mutta kyllä se kai vaan on. Testasin jaloille, kädelle, kaulalle ja hiukan jopa poskeen ja sitten kokeilin metalliseen kuppiin siltä varalta, että aine itsessään muuttuu rakeiseksi, mutta siinä se pysyi hangatessakin nesteenä. Ohhoh. pH-liuskojen mukaan tämä on reilusti hapanta, noin 2,5-3.