Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 444452 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #780 : 13.05.15 - klo:12:32 »
Korealaisketjukirje tipahti tänään minulle, ja otin sieltä nipun lupaavalta vaikuttavia juttuja - lisää lähtee seuraavalle.
Hyvä päivä, sillä samaan aikaan postilokerosta tupsahti Löfbergs-kahvin näytepaketti ja Dermosilin uusin lehti näytteineen ;)

Klairsin puhdistusöljy seikkailee jossain matkalla - toivottavasti toimii yhtä hyvin kuin Innisfreen oliivi.

Bentonin kosteusmaski ei kyllä alkuunkaan vakuuttanut eikä noussut samalle tasolle Klairsin kanssa... harmi, että Klairsia saa vain muutamasta paikasta (sama myyjä, eri myyntikanavat..)... Kosteusgeeli kyllä on kiva.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #781 : 13.05.15 - klo:13:16 »
Hei, nyt löytyi aika kiva lähde aurinkotuotteista, tosin täällä on erilaiset aurinkosuojapuuterit ehkä parhaiten edustettuna:

http://alittledabintomakeup.blogspot.fi/search/label/sun%20protection

Aion itsekin hankkia aurinkosuojapuuterin. En ole käyttänyt varsinaisia aurinkosuojatuotteita vuosiin, pyrin vaan välttelemään turhaa paahteessa oleskelua. Hyvin olen selvinnyt Suomessa ja ulkomailla palamatta. Mutta nyt tuo puutarhaharrastus pitää minua ulkosalla niin pitkiä jaksoja kesäisin, että aion vähän suojautuakin.

Omaan käyttöön poimin tuolta jo japanilaisen tuotteen - Privacy UV Face Powder vaikuttaisi minun käyttööni sopivimmalta.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Nindi

• Haiven
  • *
« Vastaus #782 : 13.05.15 - klo:13:19 »
Lainaus
A-Solin ja Blackhead Power Liquidin suurin ero taitaa olla se, että A-Sol sisältää alkoholia, sekä sen BHA-pitoisuus on Power Liquidia pienempi, A-Solissa 1% ja Powerissa 4%. Itselläni on nuo molemmat ja mielestäni Power Liquid on toimivampi. Mä en muuten huomaa A-Solissa mitään pahaa tuoksua, mutta nää on niin makuasioita.

Kiitos, nyt selvisi eroja ja lopulta bongasin incitkin. :) Testasin vielä toisen näytteen A-Solista ja pysyn edelleen mielipiteessäni kamalasta hajusta. ;D Tosin jossain tuoteessahan oli aikaisemmin tässä ketjussa paha haju näytteessä, muttei täysikokoisessa tuotteessa (vai menikö se toisinpäin?), joten olisikohan tässäkin sama juttu. Tai sitten ihan makuasia.

Mulle on nämä hapot täysin vieraita, mutta ihon reagoinnin perusteella kannattaisi hankkia, joten kyselenpä edelleen tyhmiä. ;) Koitin jo googlettaa, mutta eri sivut heittivät erilaista tietoa, enkä tiedä enää mihin uskoa.  0_0 Siispä:

1. Millaiselle iholle AHA, millaiselle BHA, millaiselle AHA+BHA-yhdistelmä? Sen verran olen ymmärtänyt, että BHA auttaa ainakin mustapäihin ja AHA käsittääkseni on hyvä rasvaisemmalle, akneen taipuvaiselle iholle? Olenko aivan hakoteillä... Jos jollain on tästä hyvä linkki, niin saa kertoa. :)

2. Onko BHA:n/AHA:n käytöstä hyötyä (tai vastaavasti haittaa), jos ihossa ei ole erityisiä ongelmia? Haen tällä lähinnä sitä, että voiko/kannattaako tuotetta käyttää samalla koko kasvoille, vai kannattaako keskittyä vain ongelma-alueisiin.

3. Omassa ihossa ongelmana on mustapäinen nenä, osittain isot huokoset nenän molemmin puolin, rasvoittuva ja satunnaisesti näppyjä kehittävä T-alue + loppuosa ihosta on kuivuuteen taipuvaista. Löytyisikö tällaiselle iholle joku 4-in-1 -tyyppinen ratkaisu (= yksi tuote), esim. se Blackhead Power Liquid? :)
« Viimeksi muokattu: 13.05.15 - klo:13:20 kirjoittanut Nindi »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #783 : 13.05.15 - klo:13:34 »
^Pääsääntöisesti BHA on hyödyllisempi epäpuhtaalle ja rasvaiselle / sekaiholle, sillä se pureutuu huokosiin syvemmälle kuin AHA. Aha puolestaan markkinoidaan/suositellaan  enemmän aurinkovaurioituneelle, arpeutuneelle ja pigmenttihäiriöiselle iholle - mutta nämä ovat yksilöllisiä asioita, eikä noita suosituksia voida sanoa ehdottomiksi totuuksiksi joka iholle :)
Moni kuivaihoinen on myös hyötynyt BHa-tuotteista, ja vastaavasti rasvoittuva / akmeiho on voinut saada apua Ahasta.

Millään tujuilla annoksilla ei kannata aloittaa, vaan kokeilla pikkuhiljaa - ei molempia saman päivän aikana ainakaan alkuun.

Kysyit, voiko ei-ongelmaihoiselle olla niistä vahinkoa. Iholle ei ole niistä varsinaista haittaa, päinvastoin - kunhan aineet ovat mahdollisimman mietoja :) vahvoilla kuorinnoilla saa kyllä ihonsa pilalle ja ärtyneeksi.
Kannattaa vaikka testata Paulan näytteillä ja esim. COSRXin suhteellisen miedoilla nesteillä. Se alkoholiton BHA (Blackhead Power Liquid) on oikein kiva, ja kertomasi mukaan sopisi juuri sinulle.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Nindi

• Haiven
  • *
« Vastaus #784 : 13.05.15 - klo:13:55 »
^ Kiitos avustasi! :) Ihossani ei ole aurinkovaurioita, arpia tai pigmenttihäiriöitä, joten BHA kuulostaisi siis sopivammalta. Laitanpa siis tilaukseen sen Blackhead Power Liquidin, kun siitä on niin paljon positiivisia kokemuksia ja on vielä alkoholitonkin. Mukavaa, että löytyi yksi täsmätuote. :) Tuo A-Sol vaikutti jo ihoon niin paljon, etten malta odottaa Blackhead Power Liquidin testaamista. :ts

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #785 : 14.05.15 - klo:03:48 »
Kuvauksen mukaan AHA:n pitäisi olla omalle iholleni sopivampi, mutta niin vain se BHA tosiaan passaa paljon paremmin. Olen jättänyt AHA:n nyt kokonaan tauolle.

Ihon kosteustasapaino on kohentunut aktiivisemman sheet maskien käytön myötä. Kaksi naamiopäivää viikossa tuntuu oikein hyvältä. Viimeisimmät olivat Lebelagen Green Tea ja Tonymolyn Wonder Butter, molemmat jättivät ihon oikein hyvän tuntuiseksi. Istuvuus nyt on melkein kaikilla vähän mitä sattuu, mutta sen kestää.

Toinen kiva kokemus on Klairsin Black Sugar Scrub, tuntuu tosi hyvältä, kun sen levittää hellästi lämpimille kasvoille (olen huuhtonut ne kuumahkolla vedellä ensin) ja antaa kiteiden sulaa, sitten pyörittelee sormenpäillä kevyesti. Iho on sileä ja hehkuva jälkeenpäin. Ilmeisesti Skinfoodin sokerimönjä on tosi samantyyppistä, mutta huomattavasti halvempaa, taidan sitä kokeilla tämän jälkeen.

Innisfreen jalkakuorintasuihke tuli postissa alkuviikosta ja olen kaksi päivää sitä testaillut. Päättelin ensin, että rullautuva möhnä heti hierottaessa ei voi olla kuollutta ihoa, mutta kyllä se kai vaan on. Testasin jaloille, kädelle, kaulalle ja hiukan jopa poskeen ja sitten kokeilin metalliseen kuppiin siltä varalta, että aine itsessään muuttuu rakeiseksi, mutta siinä se pysyi hangatessakin nesteenä. Ohhoh. pH-liuskojen mukaan tämä on reilusti hapanta, noin 2,5-3.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #786 : 14.05.15 - klo:09:47 »
Täytyy muuten sanoa sellainen hassu juttu, että vaikka puhdistusöljyt eivät tuki ihoani (päinvastoin, viimeinen naula mustapäiden arkkuun), minun pitää varoa niitä silmänympäryksellä. Ja ei sy-ihon takia vaan siksi, että silmään joutunutta öljyä on tosi vaikea huuhtoa pois - ja vaikka mikään käyttämistäni ei ole pienessä määrin ollut mikään silmän ärsyttäjä, niin ne aiheuttavat näärännäppyjä tosi herkästi.

Ja tämä taas johtaa siihen, että pitää etsiä se sopiva silmämeikinpoistoaine, joka ei saa olla öljyinen. Kevyt meikki lähtee kyllä kakkosputsarilla, onneksi.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #787 : 14.05.15 - klo:10:05 »
Mä oon nyt käyttänyt varmaan kuukauden verran puhdistusöljyä ihon puhdistukseen (en meikkaa) ja otsa on ärsyttävän epätasainen. Siinä ei ole finnejä, se ei vaan ole tasaisen sileä vaan sellainen röpelöinen. Voiko tuo johtua puhdistusöljystä että se tukkisi ihoa jotenkin? Öljyn pesen pois vaahtoputsarilla (mulla on tällä hetkellä Patykan puhdistusöljy ja -vaahto).

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #788 : 14.05.15 - klo:10:47 »
Vaikea arvata tietämättä öljyn koostumusta, pinkpepper. Tietysti öljyissä voi olla joitain ainesosia, jotka eivät huuhtoudu kunnolla pois, tai muuten ärsyttävät.
Omassa käytössäni puhdistusöljy toimii silmämeikin esipuhdistajana mainiosti, loput lähtevät erillisellä meikinpoistoaineella.

Holika Holikan Granaattiomena-sheet mask on tähänastisista HH-maskeista suosikkini, se kosteutti ihanasti ja jämätipatkin pääsivät tarpeelliseen hyötykäyttöön kropalle suihkun jälkeen.   :)

1b F/M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 14.05.15 - klo:11:59 »
^Tässä tuon Patukan puhdistusöljyn INCI:

Sesamum Indicum (sesame) Seed Oil*, Apricot Kernel Oil Polyglyceryl-6 Esters, Helianthus Annuus (sunflower) Seed Oil*, Corylus Avellana (hazel) Seed Oil*, Parfum (100% apricot, hazel and st john’s wort), Hypericum Perforatum Extract*, Rosa Canina Fruit Oil*, Tocopherol, Bisabolol, Opuntia Ficus-indica Flower Extract*, Linalool.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #790 : 15.05.15 - klo:07:42 »
Kaipaisin jotain kosteuttavaa yövoidetta tmv. akneiholleni. Iho ei mielestäni ole kovin rasvainen tai pintakuiva, ja isona ongelmana on finneistä jääneet punaiset arvet sekä ihonväriset näppylät. Onko näillä eväillä suosituksia? Hinta ei saisi olla kovin tähtitieteellinen, ja tilaus mieluummin Cosmetic lovesta tmv verkkokaupasta kuin ebaysta.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #791 : 16.05.15 - klo:08:45 »
^^
Mulla seesaminsiemenöljy aiheuttaa näppyjä. Käytin aikoinaan A-vitamiiniöljyä, jonka pohja oli seesaminsiemenöljyä - nenän alle ilmaantuikin mukavasti näppyä. Sama homma huulirasvoissa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #792 : 16.05.15 - klo:18:35 »
^Oon nyt parina päivänä pessyt Vichyn pinkillä puhdistusvaahdolla kun löysin kaapin perältä, ja iho tuntuu heti paremmalta. Eli taidan luopua tuosta öljypuhdistuksesta ainakin toistaiseksi. Kaipa tuo Patykan öljy menee vaikka jalkakylpyveden joukossa  ;D

Ehdin jo tilata samplen sitä kehuttua Banila co Clean It Zeroa, saa nähdä mitä iho tykkää siitä.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #793 : 17.05.15 - klo:18:52 »
Apua miten ihania pakkauksia meikeillä ja ihonhoitotuotteilla!

http://www.seatree.com/

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #794 : 20.05.15 - klo:05:33 »
^Oi oi, niin on söpöä  :)

Iholla on edelleen parempi vaihe menossa, kaksi naamiopäivää viikossa on tehnyt hyvää. Viimeksi eilen laitoin Innisfreen It's Real Squeeze Maskin ruusuversion ja se oli tosi hyvä, vaikka aiemmin olin vähän epäilevällä kannalla. Mieto, luonnollinen ruusuntuoksu, erittäin hyvä istuvuus ja pysyi kauan kosteana. Itse asiassa onnistuin nukahtamaan tämä naamalla  :D Jälkifiilis oli hiukan tahmainen/rasvainen päivän mittaan, mutta kosteustasapaino on pysynyt kohentuneena.

Olen pitänyt naamioita iholla niin kauan kuin pysyvät riittävän kosteina eli keskimäärin ehkä 45 min, joitakin voi pitää kauemminkin.

Puhdistusöljyn kanssa päädyin tilaamaan Tonymolyn Clean Dew Apple Mint Cleansing Oilin. Vähän musta hevonen, mutta hinta oli edullinen (n. 7 e) ja tuoksukuvaus vastustamaton. Vaihtoehtoina oli Etude Housen Real Art Deep Moisture Cleansing Oil ja Holika Holika Seed Blossom. Jälkimmäisen olisin ostanutkin, mutta seon niin isossa pullossa (300 ml), että siksi jäi toiselle sijalle. Noita olisi kiva kuitenkin jatkossa kokeilla.

Toinen ostos oli Skinfoodin Black Sugar Honey Wash-Off Mask, hyvin paljon vastaava kuin nyt käytössä oleva Klairsin sokerimönjä. Viimeksimainittu on iholla ihana ja olen käyttänyt ahkerasti parikin kertaa viikossa, mutta 50 ml:n purkki on aika pieni ja Skinfoodin puolet isompi pakkaus on yli puolet halvempi, eli valinta oli helppo. Mietin pitkään hunaja-ja mansikkaversioiden välillä ja päädyin hunajaan.

Koreanäytekirje tuli pari päivää sitten tänne ja olen sen plarannut läpi -- hurjasti kaikkea kivaa niin itselle kuin seuraavalle vastaanottajallekin  :)