Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 446133 kertaa)

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #825 : 30.05.15 - klo:13:09 »
Vaikka luen tàtà ketjua edestakaisin, en tiedà mità kokeilisin, kun valikoima on niin valtava. ???
Mità suosittelisitte, kun mulla on rasvoittuva, mutta pintakuiva couperosa-iho. Ikààkin on jo.. Paulan sarjasta Resist-vaaleansininen on mun iholle sopiva. Làhinnà kiinnostaisi nuo naamiot, joko sheet mask tai vaikka ne yòksi laitettavat. Tàrkeintà olisi, ettà kosteuttaisi ja rauhoittaisi couperosaa. En lòytànyt ketjusta couperosaan suositeltavia tuotteita, mutta tuskin olen ainut ::)
Ja kiitos Lilalle nettikauppavinkeistà <3
Tuleeko muuten nuo Tester Korean tuotteet kirjekuoressa, siis jos tilaa vaan muutaman testerin? Oletteko joutuneet maksamaan tulleja niistàkin?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #826 : 30.05.15 - klo:16:23 »
Just vähän aikaa sitten etsiskelin vinkkejä couperosa-ihoiselle ystävälle, tässä jotain.

Katso puhdistus kuntoon - ehdottomasti happovaipan säilyttävä hapan puhdistaja. Esim. japanilaisella Hada Labolla on kehuttuja putsareita parikin, ne ovat muutenkin herkälle ja pintakuivalle iholle todennäköisesti hyviä.

Tuoksuton ja kosteuttava kasvovesi - esim. tuota Mizonin kollageenisarjan vettä kannattaa kokeilla.

Niasiiniamidia käytetään kai couperosan hoitoon ihan reseptilläkin,  ja se on aasialaisessa kosmetiikassa varsin yleinen "whitening" -aine. Etsiskele seerumi, essence ja/tai voide jossa on hyvä niasiiniamidipitoisuus. "Whitening" sheet maskeistakin löytyy varmasti niasiiniamidipitoisia ihon punoituksen rauhoittamiseen! Ehkä löytyisi niasiiniamidipitoinen kosteuttava kasvovesi myös?

Bentonin Steam Creamista ja Essencestä löysin myönteisiä kokemuksia monelta couperoottiselta bloggaajalta ja keskusteluista. Varmaan myös Mizonin etanatuotteet ovat hyviä.

AHA ja BHA eivät välttämättä sovi.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #827 : 30.05.15 - klo:20:41 »
^Käytin Paula's Choicelta muutamaa tuotetta jotka sisälsivät niacinamidea (en oo nyt ihan varma tuosta kirjoitustavasta), ja en tiedä oliko juuri tuo ainesosa, mutta mulla naama alkoi punottaa  ??? Voi toki olla että itse tuotteet eivät olleet sopivia, mutta kaikissa ainakin oli sitä niacinamidea. Onko se siis ominaisuudeltaan "whitening"?

Poissa Nindi

• Haiven
  • *
« Vastaus #828 : 30.05.15 - klo:21:35 »

Löysin myös todella kiinnostavanoloisen merkin - Sidmool.

Mulla on Sidmoolilta tämä: http://www.sidmool.com/shop/shopdetail.html?branduid=76888&xcode=&mcode=&scode=&GfDT=bml3Ug%3D%3D

Vielä kun sen ehtisi jossain välissä testata. Toivon mukaan lähipäivinä. Vaikuttaa tosiaan kiinnostavalta merkiltä!

Edit: No ehdinpäs sitten testata sen jo eilen. Tämä oli oikeastaan tuoksuton (tai sitten hyvin miedosti tuoksuva, jota en flunssaisena haistanut), joten tuoksutesti läpäisty. :ts Istui kohtalaisen hyvin kasvoille, tässä oli omat sy-iholle tarkoitetut osansakin, plussaa siitä. Ei välttämättä ollut niinkään kosteuttava,kuten mainostaa olevansa, vaan enemmänkin rauhoittava ja kosteutusteho tuli siinä sivussa. Iho oli todella sileä tämän jälkeen ja ei ollenkaan lähmäinen. Tulipa mieleeni, että tämä sopisi paremmin aamukäyttöön, koska tällaisen sileän pohjan päälle olisi mukava tehdä meikki. Ainoa miinus tulee siitä, että tässä oli jotain aavistuksen omaa ihoani ärsyttävää (ihme kyllä, tämä on ensimmäinen koreatuote, joka aiheuttaa tällaista!). Kasvot nimittäin kutisivat jonkin verran tämän ollessa kasvoilla. Tekisi silti mieli ostaa näitä lisää.
« Viimeksi muokattu: 31.05.15 - klo:13:14 kirjoittanut Nindi »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #829 : 31.05.15 - klo:09:33 »
^^Onhan se tietenkin mahdollista, että niasiiniamidi ei sovi - mutta sitä tosiaan kirjoitetaan reseptilääkkeenäkin couperoottisen ihon hoitoon. Testailisin sitä varovasti erilaisista tuotteista, näytteitä kun kumminkin saa melko helposti monista suosituista koreatuotteista. Joo - se on yksi tyypillinen ainesosa noissa "whitening" -tuotteissa. Niissä ei tosiaan mitään ihon valkaisua tarvitse pelätä, Koreassa on tiukka kosmeettinen säätely - ovat siis tuotteita, jotka vähentävät punoitusta ja saattavat esim. haalistaa pigmenttiläiskiä (c-vitamiini, aha esim. tehoaineina, kannattaa siis olla tarkkana). Mutta "whitening" tuotteen ominaisuuksissa ei automaattisesti tarkoita niasiiniamidipitoista tuotetta.

Jos iho on herkkä, niin mitään oikotietä onneen ei varmasti ole. Tuotteita on vaan kärsivällisesti ja varovasti testattava omalle iholle, mielellään testaamalla alkuun pienelle alueelle. Kannattaa lukea muiden herkän couperoottisen ihon omistavien blogeja ja keskustelualueviestejä tuotevinkkien toivossa.

Muoksis - tulipa mieleen yksi sarja, johon kyllä kannattaa herkkäihoisen tutustua: Tosowoong. Monet tuotteista ovat tuoksuttomia ja INCIT melko simppeleitä, hinnat kohtuullisia. Muutenkin sarja vaikuttaa konstailemattoman laadukkaalta. Pakkaukset ovat vaatimattomia, mutta toimivia. Itselläni on sarjasta tuoksuton etanavoide ja synake-essence, kummastakaan ei pahaa sanaa sanottavana. Tosowoongilla on oma kauppa eBayssä ja tuotteita saa huutamalla normaaliakin alhaisempaan hintaan: http://stores.ebay.com/tosowoong - mutta tuotteita saa muiltakin myyjiltä.

Tosowoongilta voisi kokeilla esim. rosehip-sarjaa. Kokeilemisen arvoinen luonnonaines couperosaan voisi olla propolis - ja tosowoongilla on mainion oloinen propolisampulli. Itselläni propoliksen ihoa rauhoittava vaikutus on selvä - minulla poskipäät helposti punoittavat ja laajentuneet verisuonet näkyvät ajoittain, mutta en vielä pitäisi tuota ihan couperoottisena. Propolisnaamiot ja seerumit tosiaan rauhoittavat.

BTW - rubyrubyshopissa eBayssa on tällä hetkellä kaikki tuotteet -24% http://stores.ebay.com/RubyRubyshop
« Viimeksi muokattu: 31.05.15 - klo:10:02 kirjoittanut Lila »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #830 : 31.05.15 - klo:16:51 »
^Joo, oon huomannut että mun iho ei oikeen tykkää mistään ns. "tehoaineista". Mitä yksinkertaisempi inci, sen paremmin tuntuu sopivan.

Valittelin hetki aiemmin ettei ala nahat irrota Holika Holikan kuorintasukkien jälkeen. No nyt lähtee! Eilen saunan jälkeen oikein pelästyin sitä riekalemäärää  0_0 Täytyy varmaan tänään liottaa jalkoja kylpyvedessä ja yrittää varovasti irrotella niitä  :-X
« Viimeksi muokattu: 31.05.15 - klo:16:53 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Nindi

• Haiven
  • *
« Vastaus #831 : 01.06.15 - klo:11:38 »
^ Kyllä se kuoriutuminen aina lopulta alkaa, ennemmin tai myöhemmin. :D

MISSHA Misa Geum Sul First Essence Booster: Ihanaa vetistä geeliä, mukava levittää. Iho tuntuu todella kosteutetulta tämän jälkeen ja näyttää kauniin kuulaalta. Mahtava tuote yöksi! Mutta se hemmetin tuoksu, TAAS.  :# Tämä ei onneksi ole vahvimmasta päästä, mutta ällö silti. Harkitsin jopa ostavani tämän täysikokoisena tuoksusta huolimatta, mutta onkin näemmä kuitenkin yli 35e:n tuote, joten taitaa jäädä ostamatta. Paremmalla tuoksulla olisin varmaankin hankkinut tämän.

Edit: Hauska muuten huomata, että monessa blogissa mainitaan tämän tuoksuksi mild. :D Ovat tosiaan tottuneet melkoisiin hajustemääriin, koska tämä oli mielestäni selvästi tuoksuva, vaikka ei pahimmasta päästä kuitenkaan. En halua tietää, mikä on heidän mielestään sitten vahvasti hajustettu...
« Viimeksi muokattu: 01.06.15 - klo:11:45 kirjoittanut Nindi »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #832 : 01.06.15 - klo:13:48 »
Jos tilaa Cosmetic Lovesta, niin mikä olikaan se summa millä enintään kannattaa tilata ettei jäisi tulliin?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #833 : 01.06.15 - klo:22:43 »
Muistaisin lukeneeni, että niasiiniamidi voi aiheuttaa reaktion iholle jonkin toisen aineen kanssa, en vaan yhtään muista mikä se sitten oli. AHA/BHA mahdollisesti.

Mä olen taas shoppaillut (kuinka yllättävää), tulossa on Tosowoongin Apricot Cleansing Oil ja Propolis Sparkle Ampoule. Jälkimmäisessä ei toivottavasti ole mitään kimalteita, ainakin ankaran googlailun perusteella päädyin siihen, että sillä viitataan vain ihon saamaan hehkuun. Toinen ostamani puhdistusöljy eli Tonymolyn Clean Dew Apple Mint saapui ja mietin maltanko jättää sen testaamatta ennen kuin Innisfreen omppuöljy on loppu. Tuoksuttelin pullonsuusta ja noilla näyttää olevan lähes identtinen tuoksu, onneksi se on ihan miellyttävä, vaikka toivoin kyllä vähän minttuisempaa. Nenälle tilasin Innisfreen Jeju Volcanic Liquid Nose Packin, putkilossa olevaa mönjää, joka kovettuu kalvonaamioksi nenälle ja toivon mukaan vie jokusen mustapään mennessään.  Meikkituotteista tulossa on Holika Holikan Aqua Petit Jelly Starter, ihanan kuuloinen primer sekä Misshan The Style Under Eye Brightener. TesterKorean pakettikin odottelee noutamista, lisää näytteitä ja sheet maskeja... Ei jäänyt tulliin hinnastaan huolimatta.

Kangasnaamioista uusin ihastus on Aritaum Fresh Essence Mask Sheabutter. Todella kosteuttava ja lisäksi ravitseva naamio, neste on maitomaisen vaaleaa emulsiota ja sitä on todella reilusti, kippasin pussista loput vielä säärien ja käsivarsien voiteluun. Hintaa alle euro. Toinen erittäin positiivinen tuote on Boryn Wrinkle Repair Serum, kosteuttaa ja parantaa ihon kuntoa, älyttömän hyvän tuntuinen seerumi, Näitä Boryja en vain ole löytänyt yhtikäs mistään myynnistä... Juuri käytin merkin kasvoveden loppuun ja olisin voinut sitäkin hankkia lisää. Nämä molemmat ja pari muutakin Boryn tuotetta ovat Memeboxista tulleita.

Muutama eBayn tuote on tulematta ja kehotan muitakin olemaan hieman tarkkaavainen rubyrubyn kanssa (bringbring, roserose, mitä näitä nyt on). Yksi tilaus on taas kohta neljä viikkoa matkannut ja toinen yli kaksi viikkoa. Hinnat ovat edulliset ja siksi mäkin olen sortunut, mutta kieltämättä aika ikävää.

Sitten vielä kysymys COSRX Galactomyces-essencen käyttäjille: vaahtoaako tuote teillä levitettäessä? Mun iholla se tuppaa muodostamaan vaahtoa vähän misellivesien tapaan ja se on vähän häiritsevää, kun kyse on kuitnekin kosteutttavasta ja iholle jätettävästä tuotteesta.
« Viimeksi muokattu: 01.06.15 - klo:22:47 kirjoittanut Triina »

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #834 : 01.06.15 - klo:23:09 »
^Mä sain vaahtoa aikaiseksi kun levitin tuota aamulla käytettyäni Garnierin misellipyyhkeitä puhdistukseen! Varmaankin alla käytetty puhdistusaine vaikuttaa, koska Erisanin maito+kasvovesi-kombinaatiolla ei tullut mitään vaahtoja.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #835 : 02.06.15 - klo:08:26 »
Niasiiniamidi ja C-vitamiini voivat saada ihon punoittamaan.

Minäkin tykkään tuosta Boryn seerumista, pitää vielä tehdä aktiivinen etsintä tuon brandin suhteen. Jännää, ettei edes Wishtrend myy niitä.

Olen myös saanut Galactomycesin vaahtoamaan joitain kertoja. Ei siinä kyllä incissä mitään pesevää ole - toisaalta tuollainen fermentaatiofiltraatti on varmaan melko monipuolinen aineyhdistelmä. Käymistuotteissa on kyllä vaahtoavia aineita  ;D.

Ja tännekin tulossa taas sellainen tuotemäärä, että hirvittää. Piti muka ostaa vaan loppuneiden tilalle, mutta tässä sitä ollaan. Rubyrubyn tilausten kanssa tosiaan välillä kestää pidempään, mutta aina ovat kaikki paketit tulleet perille. Siellä puljussa lienee ajoittain ruuhkaa.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 02.06.15 - klo:08:32 »
Mä en oo saanut tuota Galoctomycesia vaahtoamaan. Toisaalta oon ehtinyt käyttää vasta n. 7 kertaa.

Kerrostamisesta: Millaisia väliaikoja te pidätte eri tuotteiden levitysten välissä? Luin jostain blogista, että puoli tuntia ois sopiva. Eihän mulla ikinä riitä aika tuollaiseen, kun joskus pitäis nukkuakin ja jos tuotteita on useita. Ja aamuisinkin kiire. Nyt oon laittanut noita lyhyillä väleillä, mut hyvin tuntuu naamaan uppoavan.   ;D Onko parempi laittaa vaan vähemmän aineita vai lyhemmillä väleillä?
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #837 : 02.06.15 - klo:08:40 »
Heh, oikeasti tärkeä odotusaika lienee vain noilla ihon happamuustasosta riippuvaisilla tuotteilla, käytännössä siis AHA, BHA ja C-vitamiini. Näiden pitäisi antaa olla iholla vähintään 15 min, ennen kuin päälle lätkii muuta.

Itse olen hoitanut homman niin, että käytän noita aina iltarutiinissa. Puhdistan kasvot ja levitän aktiivisen aineen. Sen jälkeen pesen hampaat, teen muut iltatoimet ja jos on tarpeen, lueskelen sängyssä vielä vähän aikaa. Seerumit ja voiteet minulla on sängyn vieressä boksissa  ja siitä sitten lätkin niitä naamaan aika tiuhaan tahtiin peräjälkeen. Yksittäisen tuotteen jälkeen lähinnä taputtelen kasvoja kevyesti imeytymistä nopeuttaakseni ja levitän seuraavan päälle heti kun alkaa tuntua että suurin osa on imeytynyt. Käytännössä väliä eri tuotteiden välillä on kymmenistä sekunneista muutamaan minuuttiin.

Muoksis - hain juuri postista Testerkorean paketin. Ei jäänyt tulliin.

Tilaus alkoi viattomasti siitä, että Klairsin BB lähestyy loppuaan ja hoksasin voiteen kohtuuhinnalla TK:ssa. Näköjään pakettiin on eksynyt myös:
The Saem Jeju Fresh Aloe Gel - iso purkki, aika voimakas valkomyskituoksu, mukana myös sitrusaromeita (="puhdas"+sitruuna), saa nähdä tykkäänkö käyttää tuoksun takia. Minulle tämä yhdistelmä tuo mieleen lähinnä vessanraikastimen :P. Halbaa oli kyllä, taisi olla tarjouksessa nelisen dollaria 300 ml ämpäri.

A'Pieu Magic Pore Cover Stick - pikkuinen silikonipuikko ihon tasoittamiseen. Varmaan minulle ihan mainio, käytän tosi harvoin silikonipohjustajia - mutta kuitenkin joskus haluan käyttää nimenomaan niitä tietyillä alueilla kasvoissa. Tällainen pienikokoinen tuote sopii minulle varmasti todella hyvin. Kämmenselällä näyttää tasoittavan hyvin ja häviävän ihoon täydellisesti.

Re:cipe Slowganic Cleanser, Lemon - tämän pitäisi olla hapan, mutta vaahtoava putsari. Ja minä kun aina jaksan aukoa päätäni kätevistä putsaripurkeista - no, tämä ei sitä ole. Puhdistusaine on pakattu sellaiseen lasiseen (paitsi että tuo on muovia...) metallihäkkyrällä suljettavaan säilykepurkkiin. Tämän tuoksu on ihanan kirpeän sitruunainen - ei tuo mieleen vessanraikastinta. Koostumus purkin läpi taas näyttää ihan ruotsalaiselta raejuustolta. Pakkaus on paljon pienempi kuin kuvittelin - väittävät kuitenkin kohtuuriittoisaksi tuotteeksi.

Hei muuten - olettehan huomanneet, että aika moni eBayn koreamyyjä tarjoaa seurantanumeroa 2,5 dollarin lisähintaan?
« Viimeksi muokattu: 02.06.15 - klo:14:16 kirjoittanut Lila »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #838 : 02.06.15 - klo:23:04 »
Galactomyces vaahtoaa itselläni sekä suoraan pestylle (ja vedellä huuhdotulle) naamalle levitettynä  että kasvoveden/essencen päällä. Tuntuu se silti toimivan ihan hyvin kosteuttajana. Hyvä kuulla, että se on tehnyt samaa muillakin, eipä ole viallista ainakaan.

TesterKoren paketin tongin läpi ja kaikkea ihanaa kokeiltavaa siellä taas oli. Mulla on nyt niin herkullinen kokoelma kaikkia sheet maskeja etten kestä  ;D

Tuo lisämaksullinen seurantakoodi ei ole kauhean kätevä -- otin sen pariin tuotteeseen helmikuussa ja ne tulivat melkeinpä hitaammin kuin muut ja lisäksi kirjattuina kirjeinä, jolloin paketti piti noutaa postista. Kokeilut jäivät siihen.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #839 : 03.06.15 - klo:00:02 »
Joo, taidan mäkin jatkossa edelleen lätkiä noi muut kuin BHAt ja AHAt aikalailla samaan syssyyn. :)

Mikäs sit ois sellainen hyvä, hapan, mielellään vaahtoava putsari? Lilan edellisessä viestissä nyt yksi taisii tulla mainituksi. Jos hapanta putsaria ei ole, niin riittääkö ensi hätään esim. Cosrx BHA/AHA Toner yhtään auttamaan asiaa?
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!