Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445847 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #870 : 14.06.15 - klo:17:03 »
Sama tuote. Purkki on vanhempi pakkaus.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #871 : 16.06.15 - klo:10:54 »
Kesä alkaa olemaan ajankohtainen - ainakin kohta - ja niin myös aurinko ja sen aiheuttamat vaikutukset ihossa.

UV-säteiden pääsyä iholle pitäisi toki pyrkiä ehkäisemään, mutta jos nyt aikoo viettää aikaa auringossa esim. harrasteiden parissa, niin suojavoiteista huolimatta UV-säteiden vaikutus näkyy ennen pitkää ihossa. Mullahan on jo nyt poskipäillä ja ohimoilla pisamia, kun olen kulkenut tässä keväällä ja kesän alussa niin paljon ilman meikkiä. Nyt käytössä on mineraalimeikkipohja ja aurinkosuojallinen meikkivoide vaihdellen.

Mitkä tehoaineista ovat erityisen hyviä juuri auringon aiheuttamien mahdollisten vaurioiden korjaamiseen?

Tietty etananlima ja C-vitamiini tulee ensimmäisenä mieleen. Ja AHA kuorivan ja uudistavan vaikutuksensa vuoksi, mutta sen käytön olen jättänyt nyt kesällä vähemmälle ja aloitan taas syksyllä aktiivisemman käytön. C-vitamiini on taas hankala herkän hapettumisen vuoksi. En kerennyt käyttämään OST:n seerumia loppuun asti, kun se muuttui jo turhan keltaiseksi. Olen käsittänyt, että hapettunutta C-vitamiiniseerumia ei iholle kannattaisi levittää..?

Onko vinkkiä tuotteista/vaikuttavista aineista, jotka ehkäisevät auringon haitallisia vaikutuksia ihossa tai korjaavat niitä? Olen tässä laittamassa Bentonin Snail Bee tilaukseen ja mietin, että olisko jotain muutakin mitä kannattaisi ostoskoriin napsutella.

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #872 : 16.06.15 - klo:11:18 »
Peptidit, talveksi a-vitamiinijohdannaiset. Sidmoolilla on pienikokoinen C-vitamiiniseerumi, jonka pitoisuus on peräti 30%. Ehkä astaksantiini ja lykopeeni, sisäisesti nautittuna. Astaksantiinia saa myös seerumina.

Nyt on muuten löytynyt sellainen naamiomerkki, että enkelit alkavat laulaa kun tuon levittää naamalle ;D - viimeisessä Tester Korean tilauksessa tuli pari settiä Coslinen yrttinaamioita, ginseng ja lakritsinjuuri. Miedon tuoksuisia, erittäin joustavia ja siksi hyvin istuvia naamioita. Kangas pitää seerumia jotenkin poikkeuksellisen paljon - ja seerumien laatu tuntuu huikealta. Mielettömän kosteuttavia, vaikutus näkyy ja kestää.
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo:11:23 kirjoittanut Lila »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 16.06.15 - klo:11:24 »
Lykopeenia syönkin tällä hetkellä 30mg päivässä. Samassa valmisteessa on myös beetakaroteenia hiukan.

Kiitos vinkeistä, koitan perehtyä noihin. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #874 : 16.06.15 - klo:16:43 »
Hei, tilasiko muuten kukaan Wishtrendiltä niitä ihanan oloisia Vitamin Tree -juttuja, naamiota ja/tai geeliä? Ovatko kivoja?

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #875 : 17.06.15 - klo:21:23 »
Taidanpa hiipiä takaisin tänne ketjuun kysymyksineni  ;D Eli onko COSRX AHA/BHA Tonerin jälkeen tarkoitus vielä käyttää AHA:ta tai BHA:ta? En tiedä johtuuko kuukautisista, mutta kulmakarvojen väliin kehittyi hemmmmmetin kipeä ihonalainen ja kasvoihin on muutenkin lähtenyt muodostumaan pieniä finnejä sinne tänne  0_0. Paniikki!!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #876 : 17.06.15 - klo:22:49 »
Joo, voi käyttää. Se kasvovesi ei varsinaisesti ole kuoriva, mutta niin hapan, että sillä saa ihon nopeasti sekä AHA:n, BHA:n että C-vitamiinin toiminnalle vaadittavalle happamuusalueelle, sopii siis oikeastaan hyvin juuri alustamaan noita hoitoja, jos iho niistä tykkää.

Onko etanageeleistä ollut apua finneihin? Moni ainakin väittää niiden parantavan näppylöitä nopeammin. Jos sitä pintakuivuutta on edelleen, niin ihoa ei kannata ylikuoria, ei edes "hätätilassa".

Mizonin Pink Powder on minulla auttanut erityisesti noihin kipeisiin ihonalaisiin pahkuroihin, mutta ei nuo Pink Powderitkaan kaikille sovi.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #877 : 18.06.15 - klo:11:00 »
Tilasin pari suojakertoimellista voidetta ja Misshan All Around Safe Block Essence Sun SPF45 PA+++  on vielä korkkaamatta, mutta Cosrx Aloe Soothing Sun Cream SPF50:sta olen nyt pari kertaa kokeillut ja olen oikein tykästynyt. Tekee mukava pinnan ja ei kiiltele päivän mittaan ja tähän on ollut oikein ok laittaa Lily Lolon mineraalimeikkiä päälle.

Lisäksi laitoin nyt muutaman testikerran perusteella tilaukseen täysikokoisen Skinfoodin Royal Honey Propolis Essencen. Tilasin alkuun tuota 10 kpl samplesetin ja tuntuu tosi hyvältä. Olen tuota käyttänyt tuon Cosrxn aloe sunin alla ja toimii siinäkin combossa.

Skinfoodin samplet on muuten jotenkin tosi reilun kokoisia. Mulla on samplesetti myös Skinfoodin aloe foaming cleanserista ja tuota on yhdessä näytteessä tosi runsaasti. Tuo on jotenkin tosi pehmeää ja ei todellakaan tee narskuvan puhdasta oloa.

Misshan Time Revolution Immortal Youth Cream tuntui sopivan mulle myös niin hyvin, että kunhan saan noi 10 samplea loppuun, niin haluan sitä lisää. Vaikka eihän se tuoksu nyt miedoin ja ihanin ole tuossakaan. Olen käyttänyt tuota ainoastaan illalla.

Bentonin etanaa voiteena en ole saanut vieläkään oikein toimimaan, essence on huomattavasti parempaa mulle. Misshan pinkki etana tuntuu paremmalta.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #878 : 18.06.15 - klo:15:06 »
Minäkin hankin Skinfoodin Royal Propoliksen. Tosi hyvän tuntuista ainetta, kosteuttaa tehokkaasti, levittyy liukaasti ja imeytyy tarpeksi niukasti annosteltuna myös päiväkäyttöön sopivasti. Korkki on suorastaan nerokas.

Pari uutta sheet mask -tuttavuutta kokeiltu myös, toinen oli Inoface Q10, joka ei ollut mikään erityinen. Ei tuntunut mitenkään ihmeelliseltä iholla ja tämä kuivahti varsin nopeasti, oli kasvoilla alle parikymmentä minuuttia. Naamio tuli joskus alkuvuodesta yhden Memeboxin mukana. Toinen lätty oli Misshan Pure Source Lotus Flower, oikein mukava ja runsaasti kosteuttava. Tämän kangas oli vähän tavanomaista paksumpaa ja piti kosteuden poikkeuksellisen hyvin. Ihanan rauhoittunut ja syväkosteutettu iho seuraavana aamuna. Tällaisen voisin mieluusti ostaa toistekin, maksoi alle euron.

Aurinkovoiteista testattua tuli Skinfoodin Broccoli Sun Cream SPF 42/PA+++. Paksuhkoa, melko perinteisen aurinkorasvamaista voidetta, jätti vaalentavan efektin kasvoille. Jäi pitkäksi aikaa hieman rasvamaiseksi kasvoille, sen jälkeen mattaisempi. Meikin levittyminen tähän päälle on vähän kysymysmerkki. Tuoksu on aika voimakas, aurinkovoidemaisen saippuainen ja jää iholle. Näytteestä riittää vielä toiseen kertaan, mutta en aio ostaa tätä.

Kokeilin myös Skinfoodin Gold Caviar Collagen Serumia, joka on vähän outoa tavaraa. Väritöntä, hiukan Bentonin etanageeliä muistuttavaa seerumia, jossa on joukossa runsaasti kullanvärisiä hitusia. Tuli lähinnä Goldwasser mieleen  ;D En keksi tälle juuri käyttöä, ei näytä järin hyvältä kasvoissa.

Kerroin joskus keväämmällä tilanneeni paljon näytepussukoita Holika Holikan Prime Youth Placenta Creamista, joka tuntui tosi hyvältä, kiinteyttävältä voiteelta. Se on kuitenkin tuntunut tukkivalta ja syykin paljastui, kun incissä on ihan alkupäässä jojobaa, joka on itselläni pahin mahdollinen tukkija. En tajua, missä välissä olen tuon missannut. Käyttelen dekolteella ja lahjoitan loppuja pois, en voi tätä kasvoille käyttää.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #879 : 18.06.15 - klo:15:42 »
Hain tänä aamuna postista pienen Roseroseshopin paketin, mukana Nature republic Real Nature Argan Oil (ajattelin säästää tätä syksymmäksi), Real Nature Mask Sheetejä (Royal Jelly) ja vielä saman valmistajan Argan 20 Oil Essence. Ja lisäksi kaksi Skinfoodin Fresh Fruit Lip & Cheek:iä - joista kyllä toinen oli unohtunut paketista... ...laitoin viestiä.

Alustavasti jo hehkutan tuota Essenceä, on juuri sellainen vähän rasvaisempi, mutta koostumukseltaan ohut hoitotuote, jota olen kaipaillut. Tuoksua on, mutta se on aika omaleimainen ja itse asiassa ihastuttava - eikä jää kasvoille pitkäksi aikaa. Antaa todella kaunista hehkua iholle ja tuntuu hyvin ravitsevalta. Naama ei kiillä mitenkään öljyisenä, vaikka laitoin sitä meikin alle muuten tuttuun pakkaan. Tiesin kyllä jo vanhastaan, että argan on yksi iholleni parhaiten sopivista öljyistä - ja tässä tuotteessa ei edes sen *köh* omalaatuinen tuoksu häiritse. Suosittelen arganöljyn ystäville - ja ravitsevaa mutta hyvin imeytyvää hoitotuotetta kaipaileville, ainakin ensikosketuksen perusteella! INCI on pitkänpuoleinen, argania kasviuutteena ja fermentoituna öljynä (jälkimmäinen listan loppupäässä) silikoneja, glyseriiniä, sheavoita - ja ihan älyttömän pitkä lista kasviuutteita.

Sarja on muutenkin tykätty, no sheet maskille olen nähnyt haukkujakin. Öljyn sijaan minun piti itse asiassa ostaa oil ampoule, mutta kerrankos näissä miljoonissa vaihtoehdoissa sekaisin menee  ::). Käytän hiuksille jos ei naama tykkää.
« Viimeksi muokattu: 18.06.15 - klo:15:53 kirjoittanut Lila »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #880 : 18.06.15 - klo:16:24 »
Kiitoksia jälleen Lila  <3
Onko etanageeleistä ollut apua finneihin?
Lopetin sen Benton Snail Bee High Content Essencen käytön silloin kun otsa veti rummunkalvomaisen kireäksi (pitäisikö tilata ja kokeilla Steam Creamia?) ja käytin vain Lactolinea kasvojen pesuun ja LRP Effaclar H:ta kosteusvoiteena. Nyt kun tuo LRP loppui ja apteekissa miulle onnistuttiin myymään saman merkin Hydraphase Intense Legere, alkoi ongelmat (tosin en tiedä johtuiko tuosta voiteesta vai kuukautisista). Olen aina välillä yrittänyt CORXin AHAta laittaa otsaan, mutta kirvelee edelleen  :-\ Mietin josko yrittäisi nyt taas laittaa tuon ihonhoitoprosessin uusiksi ja katsoa löytyykö korealaisista apua vai pitääkö peräti kaivella Avictid laatikon pohjalta käyttöön.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #881 : 18.06.15 - klo:19:24 »
Kyllähän tuo siellä täällä esiintyvä pikkunäppy kuulostaa siltä, että voide vähän tukkii  :-\. Yksittäiset kipeät pahkurat ovat taas usein hormonaalista perua. Avitcid ei ole kyllä kesäkäyttöön mikään hyvä vaihtoehto. LRP on minusta vähän sellainen pommimerkki, olen pari hyvää tuotetta tuolta kokeillut, mutta myös uskomattoman huonoja. Jos sieltä joku sopiva tuote löytyy, niin ei pidä mennä apteekkitädin suosituksesta vaihtamaan ;D

Pidä se puhdistus ja yritä rakentaa ihonhoitorutiinia kosteutuksen ja ihon suojavaipan vahvistamisen ympärille. Voisit palauttaa etanageelin pesun jälkeen ja tuoda ekana siihen päälle jonkun keramidipitoisen voiteen. Löytyy varmaan apteekistakin, aasialaisissa olen iskenyt silmäni COSRX:n Honey Ceramide Moisture Creamiin, jota en ole testannut kyllä itse http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=Cosrx+Honey+Ceramide+Moisture+Cream&_sop=15 - ja minullahan on itselläni käytössä DrJartin Ceramidin http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=jart+ceramidin+cream+50+ml&_sop=15 - muitakin tietenkin on! Noista kahdesta ovat tykänneet muut(kin) kuin minä  :D.  Niinjoo - Mizonilla on Intensive Skin Barrier -sarja, josta en ole vielä paljoa lukenut, mutta Mizonilta tuppaa tulemaan onnistuneita tuotteita, jotka eivät ole pahan hintaisia. Siitä voisi löytyä hyvä voide tai emulsio.

Jos tuntuu oikealta suunnalta, niin mukaan voisi ottaa kosteuttavaa kasvovettä ja vaikka keramidipitoista seerumia/ampoulea.

« Viimeksi muokattu: 18.06.15 - klo:19:38 kirjoittanut Lila »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #882 : 18.06.15 - klo:20:29 »
Mie tosiaan olen ihan nössö, jos menen ostamaan jotain tuotetta ja joku sanoo et eikun ota tuo toinen, niin minä kiltisti teen työtä käskettyä  :D :-[ ::) Eipä siinä, lykkään tuon LRP:n vaikka äidille jonka iho imaisee ihan mitä vaan ja näyttää aina upealta *katkera hymiö* ja laitan tilaukseen nuo siun vinkit :) Ja koska epäilen aina tekeväni jotain väärin, niin väännän nyt vielä rautalangasta että menikö tämä oikein:

- Lactoline (kunnes jotain parempaa löytyy)
- Corx AHA/BHA Toner tilaukseen
- Corx AHA tai Paulan BHA (mutta ei otsalle, AHA kirvelee)
- Mizon Collagen Toner (tätä löytyy vielä kaapista)
- Benton Snail Bee High Content Essence (löytyy kaapista, Steam Cream tilaukseen?)
- Corx Honey Ceramide Moisture Cream tai DrJartin Ceramid (tuo jälkimmäinen olisi kyllä tuubi ja siitä parempi)
- Seerumi (vinkkasit joskus Skinfoodin Peach Sake Pore Serumista, josko sen laittaisi tilaukseen?)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #883 : 18.06.15 - klo:21:32 »
Älä laita mitään ylimääräistä tilaukseen vielä, sitä ei tiedä mihin suuntaan tilanne menee, unohda se seerumi vielä vähäksi aikaa  :D. Etkä tuota AHA/BHA toneriakaan välttämättä tarvitse. Kemiallisen kuorinnan voisit tehdä pari kertaa viikossa - ei missään tapauksessa joka päivä. Kesällä BHA on parempi kuin AHA, jälkimmäinen herkistää auringolle. Jos haluaa maksimoida vaikutuksen, niin pesun jälkeen anna ihon rauhoittua vartin verran. Sitten BHA nassuun ja taas vähintään 15 min odottelua ennen kuin jatkat kosteutukseen (etanat + uusi voide). BHA voi kyllä auttaa näppylöiden rauhoittamisessa. Muina päivinä vaan pesu, kosteuttava kasvovesi, etanat ja päälle voide.

Mutta hyvän ja sopivan voiteen kyllä tarvitset  :). Jart tuntuu kyllä sopivan monelle, MUA:ssakin melkein pelkkää hehkutusta. Siitä saa myös pikkuista tuubia, jos haluaa ensiksi kokeilla varovasti. Voide on varsin riittoisaa.
« Viimeksi muokattu: 18.06.15 - klo:21:35 kirjoittanut Lila »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #884 : 18.06.15 - klo:23:27 »
Okei okei, maltoin mieleni ja tilaukseen lähti vain tuo Jart  :D Jos se ei syystä tai toisesta toimikaan, niin tiedänpähän minne laitan sen sitten eteenpäin  ;D Kannattaako sitä Paulan BHA:ta laittaa tuohon oikuttelevalle otsalle? Kirvelyä se ei ole aiheuttanut (paitsi jos iho on ihan selvästi rikki esim. ison naarmun takia). Sitä etana Steam Creamia mie nyt vielä vähän kärvistelen, kun niiiiin moni on täällä sen kehunut toimivaksi. Mutta jos se sitten vaikka seuraavaksi jahka essence loppuu?