Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 446145 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #885 : 19.06.15 - klo:08:55 »
Älä laita BHA:ta otsalle, ennen kuin saat siinä ihon kuntoon - ja sittenkin tosi varovainen aloitus.

Minulla saattaa olla steam creamista näyte, panen sen sinulle tulemaan jos löytyy.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Paikalla pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #886 : 19.06.15 - klo:11:05 »
Miten nää eroaa toisistaan? Kumpaa kannattaisi ostaa jos on herkkä sekaiho, joka rasvoittuu t-alueelta ja näppyjäkin tulee helposti?

- Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner

- Cosrx BHA Blackhead Power Liquid

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #887 : 20.06.15 - klo:10:17 »
Mä olen laittanut iltaisin Mizonin Ultra Suboon Hyaluronic -voidetta ja sen päälle Mizonin Snail recovery gel creamiä ja tuo combo on tuntunut todella toimivalta mun iholle. Tuo etanageelivoide loppui juuri joten laitoin tilauksen uuden samanlaisen sekä lisäksi 2 kpl 35ml All in one snail cream -tuubeja. Jotenkin tykkään tuubimallista enemmän ja kiva päästä kokeilemaan miten nuo saman merkin etanat eroavat toisistaan. :D Se Mizonin Good night wrinkle cream sleeping mask on ihan liian tuhtia, mun naamassa on aamulla megajärkky kerros munkkirasvaa. :-X Joten tuo saa nyt odotella ensi talveen jolloin iho on kuivempi ja kaipaa tuhdimpaa voidetta.
;D - minua ei ole munkkirasva häirinnyt. Pesaisen aamulla sen pois naamasta - ja iho on ihana!
Mua se häiritsee ja ällöttää, ei voi pussaillakaan miestä kun naama on niin rasvainen. ;D Mutta ilmeisesti mä joudun sen ottamaan käyttöön pariksi yöksi, kun tuo Mizonin Ultra Suboon ei näköjään riitä yksinään mun iholle ja leuka ja suun ympärys alkoi hilseilemään kuivuuttaan. Laitoin eilen PC:n 10% AHA -nestettä ja perään PC Barrier -voidetta ison läjän useamman kerroksen verran ja iho on nyt ok, mutta mulla ei ole tota Barrieria enempää kun se oli vaan näyte. Noi mun etanamömmöt sais kyllä tulla jo...

Miten nää eroaa toisistaan? Kumpaa kannattaisi ostaa jos on herkkä sekaiho, joka rasvoittuu t-alueelta ja näppyjäkin tulee helposti?

- Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner

- Cosrx BHA Blackhead Power Liquid
Mitä mä näitä lueskelin niin tuo Blackhead power liquid voisi olla järeämpää? Tuo ylempi on kuitenkin vaan kasvovesi jota käytetään ohjeistuksen mukaan aamuin illoin, ja alempaa kohdealueelle kerran päivässä. Jahka tuo PC:n BHA-litku loppuu niin mulla on suunnitelmissa tilata tuo BHA Blackhead power.

Onko kellään tiedossa mitään hyvää korealaista kuivan ihon kroppavoidetta? Pitäisi olla hajusteeton.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #888 : 20.06.15 - klo:10:48 »
Koreassa tuskin on paljon tuoksuttomia vaihtoehtoja, tai jos on, niin lähinnä apteekkitavaraa, ei näitä trendikkäitä nettimyytäviä  :D

Wishtrendin valikoimassa tietysti voisi olla, jonkin kroppaöljyn ainakin näin.. mutta eteerisiä öljyjä siinäkin tuoksua antamassa.

Edit: Esimerkiksi tällainen Osum Body lotion näyttää olevan hajustamaton.

Olen aivan ihastunut Mizonin sarjaan sekä Bentonin etanageeliin! Postissa matkalla tulossa myös Skinfoodin mansikkakuorinta sekä Tosowoongin rosehip-seerumi/neste. Kauppa on tosiaan edullinen, kiitos Lilahdukselle vinkistä!
« Viimeksi muokattu: 20.06.15 - klo:10:51 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #889 : 20.06.15 - klo:14:13 »
Onko kellään tiedossa mitään hyvää korealaista kuivan ihon kroppavoidetta? Pitäisi olla hajusteeton.

Korealaista ei tule mieleen, mutta tästä japanilaisesta sain näytteen - ja tuntui kyllä tosi asialliselta tavaralta kuivan ihon hoitoon ja muistaakseni oli hajusteetonkin. Helposti imeytyvää, mutta todella kosteuttavaa, minulle on koko purkki tulossa. Myös japanilaisen HadaLabon tuotteet saattaisivat olla tutustumisen arvoisia. Muistaakseni niissäkin on kuivan ihon vartalovoide. Minulla odottelee HadaLabon putsari käyttöönottoa kunhan edellinen loppuu - ja tuo putsari on ainakin tuoksuton tuote - ja yleisesti ottaen HadaLabon tuotteita pidetään laadukkaina. Muoksis - HadaLabolla olis esim. tällainen http://www.ebay.com/itm/Hada-Labo-Women-Ultimate-Moisturizing-Skin-Daily-Hydration-Body-Lotion-100ml-/261705373120?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ceedb15c0

Jos yhtään lohduttaa, niin minusta se Mizonin yönaamion jälkeensä jättämä kerros ei ole rasvaa - vaan voiteen runsaat, imeytymättömät silikonit, joiden alla tehoaineet saavat muhia, ja jotka estävät kosteustekijöitä haihtumasta :)

Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner = kasvovesi, hyvin hapan sellainen, hyvä tuote muttei välttämättä sovi jos on hurjan herkkäihoinen tai iho on ylipäätään ärtynyt/suojavaippa rikkoontunut
Cosrx BHA Blackhead Power Liquid = hoitotuote, kemiallinen kuorinta - auttaa monella ihon epäpuhtauksiin.
« Viimeksi muokattu: 20.06.15 - klo:14:28 kirjoittanut Lila »

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #890 : 21.06.15 - klo:12:04 »
- Lactoline (kunnes jotain parempaa löytyy)

Lactolinellä sain aikaiseksi just sun kuvaamasi kaltaisen röpelöisen ihon. Mun iholleni Lactoline on siis ihan totaalinen killeri. Sillä saa aikaiseksi kiristävän pinnan, joka ei tahdo edes kosteusvoiteella talttua. Mulla on kuitenkin jonkin verran rasvoittuva ja paksuhko iho, joka kestää lähes mitä vaan. Olen nyt siirtynyt käyttämään Lumenen geelimäistä puhdistusainetta (Lumene clear it up syväpuhdistava geelipesu) ja iho on ollut paljon paremmassa kunnossa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #891 : 21.06.15 - klo:12:28 »
^No voihan kehveli. Kyllähän minullakin otsa tuntuu vähän kireältä Lactolla pesun jälkeen, olen vaan kiirellä koittanut lätkäistä kasvovetta/kosteusvoidetta siihen päälle. Katselin että kun ph putelin kyljessä on sen 4,5, niin kaipa se olisi riittävän hapan.. Ei voi olla sopivan putsarin löytäminen näin vaikeaa  0_0
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #892 : 21.06.15 - klo:12:40 »
Se voi tietysti olla myös liian pesevä. Minulla ei ole Lactolinestä ollenkaan kokemusta. Hyvä ja lempeä, helposti löytyvä putsari on myös Sebamedin Clear Face
« Viimeksi muokattu: 21.06.15 - klo:12:42 kirjoittanut Lila »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #893 : 21.06.15 - klo:12:50 »
^Hei tuotahan minulla on kaapissa!! Taisin innostua näistä koreajutuista niin paljon että unohdin tuon käytön..  :D  ;D Eli laitetaanpa Lactoline huilimaan ja Sebamed takaisin kuvioihin.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Paikalla pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #894 : 21.06.15 - klo:17:52 »
^Tuon Sebamedin inci näyttää ihanan yksinkertaiselta! Vaahtoputsarit vaan tuppaa monesti olemaan kuivattavia, onko tuo miten kuivattavaa? Onko tuossa "miesmäinen" tuoksu?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #895 : 21.06.15 - klo:18:25 »
^ Sanon omasta puolestani, että tuo Sebamedin Clear Face -vaahto on omalla ihollani todella raakaa tavaraa. Tuotti kutinaa, kuumotusta ja ekseeman otsaan, vaikkei mikään kuivattavin mahdollinen vaahto ollutkaan. Joku muukin on muistaakseni täällä foorumillakin sanonut samaa. Hellävaraista se ei siis mitenkään universaalisti kyllä ole, kuten voi antibakteeriselta ehkä odottaakin. Tuoksun en muista olleen ongelma, ei kovin voimakas tai liian miesmäinen, joskaan ei mitään varsinaisen miellyttävääkään.
1cFii, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #896 : 21.06.15 - klo:20:04 »
Menee nyt vähän ohi tästä itse ketjun aiheesta, mutta sen verran vielä et minusta tuo Sebamedin tuoksu on semmoinen melko neutraali, ehkä hieman "apteekkimainen". En muista kuivattiko itselläi tämä, mutta testaamallahan tuo taas selviää :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #897 : 21.06.15 - klo:22:18 »
Joo, aika mieto tuoksu, mieleenpainumaton. Ihmettelen, mistä tuo "antibakteerisuus" tuotteeseen muka oikein tulee? INCIhän on

Aqua
Cocamidopropyl Betainamide MEA Chlorid
Cocotrimonium Methosulfate
Sodium Lactate
Panthenol
Parfum
Phenoxyethanol

Minun ihollani tuo on ollut ehdottomasti miedoimmasta päästä vaahtoavia putsareita, mutta toki vaahtoavia kannattaa välttää täysinkin, jos iho on hyvin herkkä. pH:kin on mukavat 5,5. Valitsin tuon aikanaan ihan vaan simppelin ja kivanoloisen INCIn takia - ja siksi että itse pidän vedellä huuhdeltavista. Käytinkin useamman putelin.

Jotta tulisi jotain korea-asiaakin, niin kysäisenpä, onko vartalotuotteista kenelläkään kokemuksia? Rohkaistuin tilaamaan ensimmäisen vartalovoiteen äskettäin.
« Viimeksi muokattu: 21.06.15 - klo:23:08 kirjoittanut Lila »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #898 : 21.06.15 - klo:23:57 »
^ (Yhä OT...) Clear Face -vaahdon cocamidopropyl betainamide MEA chloride on se antibakteerisena mainostettu, kauppanimellä Montaline C40 kulkeva ainesosa. Jokin lähde sanoo, että valmistaja olisi jo lopettanut tuon ainesosan valmistuksen kokonaan, mutta tiedäpä tuota... Itse käytän rasvaisen ihon putsareita, vaahtoaviakin, mutta tuo oli vain yksinkertaisesti järkkyä ärsyttävyydessään ihan ilman erityistä kuivattamistakin. Sillä vain varoitin.
1cFii, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #899 : 22.06.15 - klo:07:14 »
Monilla surfaktanteilla on käsittääkseni antimikrobisia vaikutuksia. Mutta en minä missään tapauksessa tarkoita sitä, etteikö tuote voisi olla sinulle ärsyttävä, käsittääkseni kaikkiin surfaktantteihin, myös noihin miedompina mainostettuihin, liittyy ihoärsytyksen riski. Mutta reaktiot niihin ovat yksilöllisiä, joku sopii toiselle ja toinen toiselle. Sufaktanttina tuon pitäisi kuulua kumminkin ihoystävällisempien vaihtoehtojen joukkoon.