Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 446157 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #900 : 22.06.15 - klo:15:47 »
^ On toki selvää, että ihot reagoivat eri tavoin, siksi juuri mainitsinkin oman, erilaisen kokemukseni. Muiden kokemuksista en tietenkään oleta mitään. Montaline C40 joka tapauksessa on kvaternäärinen yhdiste, jolla sanotaan olevan tehokas antibakteerinen vaikutus. Onhan tuo Sebamedin tuotelinjakin tarkoitettu tulehtuneesta aknesta kärsivälle iholle, ja pesuvaahdon luvataan tappavan 5 minuutissa käytännössä kaikki bakteerit iholta. Vaikka aineen pesevä vaikutus olisikin siedettävän mieto, se voi kvattina todella ärsyttää ihoa. Itse siis näen tuon painivan eri sarjassa kuin muut, esim. miedosti sulfaattipitoiset puhdistusvaahdot. Mutta varmasti sopii monelle, ja hyvä niin.
1cFii, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #901 : 22.06.15 - klo:17:41 »
En kyllä löydä tuotekuvauksesta mitään tuollaisia lupauksia kaikkien bakteerien tappamisesta viidessä minuutissa - paitsi googlettamalla keskustelualueita. En edes Montaline C40 datasheeteistä. Kehotuksen kyllä pitää ainetta iholla viitisen minuuttia jos näppyjä on paljon. Itse en pitäisi mietojakaan peseviä iholla noin pitkään, paitsi testin vuoksi tietenkin ;D.

Kvarternaarisen ammoniumosan sisältävät suolat, sekä kloridi- että sulfaattiosalla ovat kosmetiikassa ja pesuaineissa - kationisina etenkin antistaattisuudesta hyötyvissä tuotteissa (huuhteluaineet ja hiustenhoitoaineet) ymmärtääkseni yleisiä - ja varmaankin osittain juuri siksi, että monilla niistä on antimikrobisia ominaisuuksia. Huuhteluaineissa ne jäävät pitkäaikaiseen ja laaja-alueiseen ihokosketukseen, tietysti melko alhaisilla pitoisuuksilla. Kokemusten kertominen on minusta ihan hyvä asia, mutta eri juttu on kauhun ilmapiirin luominen epämääräisillä lainauksilla. Aineella ei ole EU.ssa mitään käyttörajoituksia - ja vaikka se on potentiaalinen irritantti, niin se on myös potentiaalinen anti-irritantti - ja tosiaan surfaktantiksi hellävarainen. Isommat hasardipisteet tuo tuote saa tuoksuaineista - ja säilöntäaineesta, joka on sekin hyvin siedetty, mutta silti joillekin ongelmallinen. Pesuvaahto näyttää olevan suosittu myös rosaceasta kärsivien keskuudessa ja moni herkkäihoinenkin vaikuttaa tykkäävän - arvioiden ja keskusteluiden perusteella siis. Mutta taitaapa jokaiselle puhdistusaineelle löytyä se joukko, jolle aine ei vaan sovi.
« Viimeksi muokattu: 22.06.15 - klo:20:32 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #902 : 22.06.15 - klo:18:00 »
Kiitos erittäin kattavista vastauksista liittyen Sebamedin puhdistusvaahtoon! Mulla on kyllä sen verran herkkä iho, että en taida uskaltaa tuota kokeilla.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #903 : 22.06.15 - klo:18:12 »
Kyllä minäkin ensisijaisesti herkälle iholle testaisin puhdistusemulsioita - ja mielellään hajusteettomia. Muoksis - varmistin yhden tuttavuuden - yksinkertainen INCI on ainakin LRP:n Toleriane-putsarissa, olen sitä joskus käyttänyt talviputsarina. Mutta sitä en välttämättä suosittelisi, jos on aknetaipumusta.
« Viimeksi muokattu: 22.06.15 - klo:18:20 kirjoittanut Lila »

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 22.06.15 - klo:18:34 »
Ikävä kyllä näyttää siltä, että Bentonin Snail Bee Steam Cream ei todellakaan sovi mulle, vaan kaiken aiemmin jo valittamani lisäksi aiheutti mulle kamalan pikkunäppyaallon. Otsassa, poskilla ja nenässä. Grrrr. Tuo on nyt ainoa, jonka olen jättänyt pois ja näpyt alkaa olla historiaa taas. Etana itsessään ei näyttäisi olevan ongelma, koska Mizonin pinkkiä ja Cosrxn All In One Snailia oon käyttänyt kyllä. Tuota Cosrxn isoa purkkia alan vahvasti harkitsevani tilaavani.

Edelliseen postaukseen tuli muuten väärä Skinfoodin aloe-putsari. Tarkempi tarkastelu osoittikin kyseessä olleen Cream Cleanser. Ei ihmekään se kermainen koostumus. Hyvä minä.

Cosrxn AHA/BHA Toner tuli kanssa ja olen ehtinyt testata tuota jo useamman kerran. Tuntuu olevan erittäin sopivaa minun iholleni. Jättää mukavan oloisen pinnan ja tunteen iholle ja tuohon päälle on tosiaan hyvä lätkiä ahat ja bhat.

Juhannuksen viettoon mennessä pysähdyttiin Kärkkäisellä ja siellä olikin Irohan kangasnaamioita ja käsille ja jaloille omat naamiot ja jaloille vielä kuorintasukatkin. Otin sit juhannussaunan jälkiviettoa varten pari naamiota. Mies sain jonkun arganoil -sisältöisen ja itselleni otin collagen yms. naamion. Hydrating-kasvonaamio ja jalkanaamio jäivät vielä odottelemaan käyttöä. Tuo collagen-naamio oli ainakin hyvin kostea ja sitä nestettä oli paketissa sen verran, että levittelin sitä kaulalle, käsiin ja jopa sääriinkin. Ja silti jäi naamaakin varten erittäin riittävästi. Kovin monista mask sheeteistä minulla ei ole vielä kokemusta, mutta ihan hyvältä tuo vaikutti. Aamulla iho tuntui hyvältä, mutta ei ollut mikään rasvamöykky.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #905 : 22.06.15 - klo:20:30 »
Kerrohan COSRX:n etanasta kokemuksia lisää, otan sen varmaan seuraavaksi testiin kunhan kakkospullo Bentonin essenceä loppuu.

Minulla on nyt muutama japanilainen tuote - Hada Labon Tamagohada puhdistusvaahto, jonka korkkaan piakkoin, sillä The Face Shopin putsari alkaa olla lopussa (Re:cipen sitruunaa en jaksa päivittäin typerän purkin takia, mutta kun on aikaa fiilistellä, niin...). Ja Kracie Hadabisei silmänaamioita ja kasvonaamioita (Wrinkle Care, retinolipitoisia). Silmänaamiota jo testasinkin ja oli alkoholipitoisuudesta huolimatta hyvin kosteuttavan oloinen. Kasvonaamioita on isossa pussissa peräti 40 kappaletta. Meinaan tehdä noilla tehokuurin joskus syksymmällä, sitä pakettia en vielä avaa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #906 : 22.06.15 - klo:21:01 »
En kyllä löydä tuotekuvauksesta mitään tuollaisia lupauksia kaikkien bakteerien tappamisesta viidessä minuutissa - paitsi googlettamalla keskustelualueita. En edes Montaline C40 datasheeteistä. Kehotuksen kyllä pitää ainetta iholla viitisen minuuttia jos näppyjä on paljon. Itse en pitäisi mietojakaan peseviä iholla noin pitkään, paitsi testin vuoksi tietenkin ;D.

No kyllä se Sebamed joka tapauksessa on tuotetta ainakin aikoinaan noin markkinoinut. Tähän hätään löydän asiasta mainittavan esim. tässä tuoteoppaassa. Oppaasta: "The formula effectively counteracts pimples and blackheads by killing acne-causing bacteria within 5 minutes." Ja esim. täällä näkyy se alkuperäinen mainosteksti: "The new active ingredient Montaline C40, based on coconut oil, reduces the number of bacteria from 100,000 to zero in 5 minutes." Kukaan ei toki pakota ainetta niin kauan iholla pitämään.

Kokemusten kertominen on minusta ihan hyvä asia, mutta eri juttu on kauhun ilmapiirin luominen epämääräisillä lainauksilla.

Melko tylyä minusta. En ole mielestäni yhtäkään perusteetonta tai turhan epämääräistä lainausta heittänyt. Yritän myös nimenomaan jaksaa aina mainita, että oma kokemus on vain oma kokemus, kuten tälläkin kertaa:
Sanon omasta puolestani, että tuo Sebamedin Clear Face -vaahto on omalla ihollani todella raakaa tavaraa.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #907 : 22.06.15 - klo:21:52 »
Cosrxn AHA/BHA Toner tuli kanssa ja olen ehtinyt testata tuota jo useamman kerran. Tuntuu olevan erittäin sopivaa minun iholleni. Jättää mukavan oloisen pinnan ja tunteen iholle ja tuohon päälle on tosiaan hyvä lätkiä ahat ja bhat.

Millainen ihotyyppi sulla on? Jääkö tuo jotenkin tuntumaan iholle? Itse tykkään sellaisista kasvovesistä, mitkä eivät jätä mitään jälkituntua iholle.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #908 : 22.06.15 - klo:22:00 »
Evergreen - en ole tutustunut tuotteeseen amerikkalaisista markkinointimateriaaleista. Vastasin aika voimakkaasti, koska viestistäsi saa sellaisen käsityksen että sitä ei missään tapauksessa kannata kokeilla hellävaraisena tuotteena JA että ainesosana Cocamidopropyl Betainamide MEA Chlorid olisi jotenkin erityisen hankala iholle - vaikka mikään lähde ei tätä väitettä tue. Suosittelin tuota kuitenkin catjuskalle - ja hänen ihohistoriaansa vähän tunnenkin.
« Viimeksi muokattu: 22.06.15 - klo:22:27 kirjoittanut Lila »

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #909 : 23.06.15 - klo:12:38 »
Tuota Cosrx:n Advanced Snail 92 All In One Creamia olen siis nyt käyttänyt kaikki saamani 5 samplea. Minulla se toimii ainakin tosi hyvin. Imeytyy hyvin ja nopeasti sekä jättää mukavan pinnan. Ei kiristele tai ole muitakaan ikäviä jälkituntemuksia. Kosteuttaa sopivasti ja iho ei ala kiiltelemään tuon takia päivän mittaan. Tuoksu on mieto.

Sitten tuo Cosrx AHA/BHA Toner, se ei mielestäni jätä mitään jälkituntemuksia. Ei siis mitään kiristelyä/kirvelyä tms. Sellainen puhdas fiilis, josta itse ainakin tykkään, mutta ei varsinaisesti mitenkään tunnu erityisesti. Olipa hassusti sanottu. :) Eikä kyllä kuivatakaan. Tämä on kyllä ymmärtääkseni aika hapan, joka ei välttämättä sovi ihan kaikille. Itselleni on hyvin sopinut sekä AHAt (PC 10 % & 5 % ja Cosrx 7 5) ja BHAt (PC 1-2 % erilaisia versioita näytteinä, iso pullo on 1 % gel -versiota käytössä), joita olen kokeillut. Joten siihen nähden ei ihme, että mun iho ei tuotakaan huonona vastaan ottanut/tai olisi ollut liian tujua.

(Mun iho on aika sekalainen sekamelska. Toisaalta mulla on ollut rosaceaa, joka nyt ei onneksi vaivaa. Toki iho etenkin poskista punoittaa helposti. Etenkin otsa on ollut väärillä tuotteilla herkkä kiiltelemään ärsyttävyyteen asti. Toisaalta taas esim. poskien alaosaan tulee helposti kuivia länttejä, jotka hilseileekin. Nämä olen saanut kuriin oikeilla tuotteilla, siis sekä kuivuuden, että otsan kiiltelyn. Yleensä kerran kuussa tulee se yksi kipeä ihonalainen patti, mutta nyt, kun olen aloittanut nuo AHAt/BHAt jne. niin sellaista ei ole tullut. Punoitustakin on paljon vähemmän, vielä voisi ihon sävy tasoittua entisestään, mutta tämä nykytilanne on jo tosi paljon parempi.)
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #910 : 24.06.15 - klo:18:47 »
Sebamediltä löytyy myös kuivemmalle iholle sopiva oliivi pesuneste, jossa ei ole sitä sebamedin perustuoksuakaan. Itsellä on ollut aika pitkään käytössä hiustenpesussa kutiavan päänahan takia - ei ole kutina enää häirinnyt ja matkoilla käytän myös naaman putsaamisessa. Siskolla myös tosi kuiva naama ja tykkää oliivista naamaputsarina.

Sain kaverilta näytteen Chica y chicon tuotteista ja sarja vaikuttaa hyvältä. Voiteet olivat hajusteettomia (tai ainakaan en mitään vahvaa hajua huomannut) ja tarpeeksi mietoja herkemmällekin iholle. Testissä nämä:

Beta-salic 2.0 Miracle night exfoliant treatment Kevyt, tuoksuton voide, jossa ainakin glykolihappoa ja ilmeisesti salisyylihappoa kuorijana. Glykolihappotuotteista on itselläni vain hyviä kokemuksia ja niin tästäkin - iho ei lähtenyt hilseilemaan tai ärtynyt. Voide on myös mukavan kevyt joten ei jäänyt lähmäpintaa ja kelpaa varmasti osalle kosteutuksena sellaisenaankin. Voide jättää ihon siloiseksi, varmasti osin silikonien takia. Ei kuitenkaan jättänyt ihoa silikonisen tuntuiseksi. Koska käytössä oli vain näyte, todellista tehoa vaikea arvioida mutta käytön aikana iho meni selkeästi parempaan kuntoon.

Tota-S 3.0 Hajusteeton, kosteuttava geeli jonka pitäisi auttaa näppyihin sekä punoitukseen. Tästäkin tykkäsin, mutta vaikutuksista vaikea sanoa mitään kun oli niin vähän aikaa käytössä. Yhden blogiarvostelun mukaan tehosi punoitukseen kiitettävästi. Korealaisissa sarjoissa hajusteettomuus on harvinaisempaa, joten tässä siis vinkki hajusteettonta hoitovoidetta etsivälle. Voide oli mukavan kevyt, mutta silti kosteuttava eikä jättänyt ihoa lähmäiseksi kuten geelit yleensä. Toimi kuivemmallakin iholla, mutta vaati kerrostusta.

Astazet 4.0 Vaalentava voide, joka oli selkeästi kuivemmalle iholle sopiva. Tämäkään ei jättänyt ihoa lähmäiseksi ja oli hajusteeton. Mitään erityistä vaalennusta en huomannut, mutta niin vähän aikaa käytössä että mitään järisyttäviä tuloksia tuskin kannattaa odottaa. Voidepohja oli tässäkin kuitenkin hyvä eli toinen vinkki herkän ihon hajusteettomasta voiteesta!

Voisin laittaa kaikki kolme tilauslistalle, kuorinta tuntui ihan toimivalta ja kaksi muuta hellävaraisen ja hyvän voidepohjan takia. Hintaa näillä taitaa olla n. 15€/tuubi.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #911 : 24.06.15 - klo:18:55 »
Tänään saapui Tosowoongin Rosehip-suihke. Mukana oli kasa näytteitä tuntemattomista, eksoottisen tuntuisista tuotteista ja katalogi - aikamoinen kattava arsenaali  :o  Suurinta osaa en ollut koskaan missään muualla nähnytkään, näemmä vain noita suosituimpia (Aloe, Snail, Bee, Rosehip, Propolis jne) myydään yleisesti netissä...
Firmalla on myös sangen laaja meikkivalikoima siitä puolesta kiinnostuneille.  :)

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa lambie

• Haiven
  • *
« Vastaus #912 : 25.06.15 - klo:16:08 »
Hei mistä saa tilattua Mizon Returning Starfish Creamia? En mistään löydä.
Tuleeko mieleen mitään tehohoitoa(kosteuttava) huulille?

Tuskastuttavia nuo koreakaupat kun vaikea löytää mistään.
1cMii,oma väri platinablondi, tavoitteena alaselkä

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #913 : 25.06.15 - klo:17:18 »
Ebaysta löytyy ainakin useita meritähtikasvovoiteen myyjiä, mutta silmänympärysvoidetta on vaikeampi löytää.

Huulille löytyy useilta valmistajilta sellaisia pusun mallisia naamioita, lip patch -nimellä löytää. En ole koskaan kokeillut näitä, mutta haluaisin joskus kokeilla. Blogeissa on aika usein kehuttu näitä ja ovat ilmeisen suosittuja.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #914 : 25.06.15 - klo:17:46 »
Miksi mulle tuli tällainen sähköpostiviesti Cosmetic Lovesta ja mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

"Dear enna,
An account has been created for you at the shop Cosmetic Love.

Please visit this url to activate your account and set your password.

[http://cosmetic-love.myshopify.com/..... -alkuinen linkki]

If the account was created in error, you can visit the link above and select "Decline" to decline this invitation."

Olen siis joskus kerran pari tilannut täältä eli olen kirjautunut sivustolle aiemmin.