Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 445841 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #960 : 10.07.15 - klo:18:44 »
Jolsen tilaus saapui eilen. Kirjoittelin tänne taannoin vaikeuksista heidän nettiksivuillaan, ja sain tilauksen sitten lähtemään.. Paketin mukana oli runsas kasa näytteitä, ja myös jokin paperirasia. Tietääkö joku, mistä on kyse? Ovatko ne jotain rasvanhillitsemispapereita tms., jollaisia joskus myytiin The Body Shopissa?

Kaiken kaikkiaan suht nopea toimitus. Itse asiaan: ostin Mizonin Power Collagen kasvoveden sekä kaupanpäällisinä pari kasvonaamiota. Kesäaikaan en ole sheet maskeja käyttänyt, joten nyt ehkä taas voisin kokeilla.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #961 : 10.07.15 - klo:20:26 »
Joo, ne on sellaisia, joilla voi taputella nenää puuterin lisäämisen sijaan. Aika moni ebay-myyjäkin tuntuu lähettävän noita kaupanpäällisiksi.

Minusta viilentävät sheet maskit ovat kesällä aivan ihania! Kaikkein raskaimpia toki välttelen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #962 : 11.07.15 - klo:20:08 »
Mä olin joskus pari vuotta sitten tosi kiinnostunut korealaisesta ihonhoidosta, tuli silloin tilattua Mizonin etanat ja erilaisia BB-voiteita. Mizonin etanoista en pitänyt, Snail Recovery Gel Cream tukki eikä ollut tarpeeksi kosteuttavaa, All-in-one puolestaan oli myös liian kevyttä ja sai ihon näyttämään samealta. Silmävoiteen kyllä käytin kaiken, vaikkei sekään mitenkään erityinen ollut.

Nyt kuitenkin innostuin vähän taas kun tässäkin ketjussa on jotenkin niin ihanan innostunutta porukkaa.   :) Mua jonkin verran rajoittaa allergiat, minkä vuoksi en uskalla käyttää mitään missä on hunajaa tai omenaa.

Innisfreeltä tilasin sheet maskeja taannoisen 10+10-kampanjan aikaan kun silloin sai ilmaiset postaritkin. Suosikikseni niistä naamioista on noussut bija ja pomegranate, vähiten pidin black berrystä, jonka esanssinen tuoksu aiheutti päänsärkyä. Bija ja pomegranate jättävät kummatkin ihon kosteutetuksi ja rauhalliseksi vaikka Innisfeen sheet maskeissa onkin alkoholia. Haluaisin vielä kokeilla paljon kehuttuja ruusua ja riisiä.

Tilasin samalla myös capsule sleeping packit rice ja green tea. Niistä riitti todella pitkäksi aikaa, kapselien sulkeminen olikin haastava homma. Rice oli mukavan tuhtia ja kosteuttavaa. Voisi sopia talveen paremmin kuin myöhäiseen kevääseen jolloin sitä käytin. Green tean tilasinkin sitten isommassa koossa Jolsen ebay-kaupasta. Sopii ainakin mulle, iho on vähän kuivempi nyt kun aloitin Avitcidin käytön.

Ei-korealainen asia minkä tilasin oli Bioren Aqua Rich Watery Essence, joka tosin on japanilainen. Tätä voi käyttää tosiaan ihan juuri niin paljon kuin ohjeissa sanotaan. SPF 50 ja PA++++. Imeytyy tosi nätisti, mua ei oo kuivattanut vaikka alkoa onkin ihan reilusti. Oon aika surutta käyttäny silmänympärysalueellekin kun en aurinkolaseja omista. Portugalin auringossa sain väriä tästä aurinkosuojasta huolimatta mutta enpähän palanut (muistutan luonnonvalkoista kopiopaperia pohjasävyltäni, nenä palaa aina jos ihoa ei suojaa). Olen nyt melkein käyttänyt purkin ja pitäisi ostaa uusi purkki, tekisi kuitenkin mieli  kokeilla jotain muuta mutta en ole päättänyt vielä, että mitä.

Vielä on tulossa Face Shopin puhdistusöljy loppuneen body shopin puhdistusvoin tilalle (joka on ihanaa mutta kallista). Lisäksi tilasin hurjapäisenä Mizonin Black Snail All-in-one creamin vaikka edelliset kokeilut ei niin onnellisia olleetkaan. Lisäksi kokeilussa on varmaan tänä iltana Etude Housen I need you real Vitamin sheet mask (tms).

Tosowoongin ebay-kaupan kanssa kävi muuten nolosti. Voitin sheet maskeja (alkoholittomia!) mutta kun yritän maksaa voittanutta huutoa, kauppa herjaa, ettei voi lähettää Suomeen mitään. Mutta ilmeisesti ainakin Lila on sieltä ihan onnistuneesti onnistunut tilaamaan tänne Suomeenkin tuotteita?
« Viimeksi muokattu: 11.07.15 - klo:20:29 kirjoittanut Aria »

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #963 : 11.07.15 - klo:20:20 »
The face shopin mini capsule packin cucumber-naamio oli hajunsa takia pettymys, mutta itseltänkin löytyi myös hunajaversio samasta naamiosta ja se olikin huomattavasti parempi: oli kosteuttava ja ihon pintaa hyvin pehmentävä/silottava. Tuoksui paljon paremmalta kuin kurkkunaamio: pehmeän hunajaiselta mutta tuoksua ei enää huutelun jälkeen enää kasvoilla huomannut.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #964 : 11.07.15 - klo:20:29 »
^^Joo, ei minulla ollut mitään ongelmia tuon kaupan kanssa. Ota ihmeessä yhteyttä myyjään, jos tuotteen kohdalla on vaan joku fiba asetuksissa. Tosowoongin tuotteita myy toki usea myyjä, omani huusin täältä (ilmeisesti Tosowoongin oma ebay store): http://www.ebay.com/usr/tosowoongkorea?_trksid=p2047675.l2559

Minäkään en tykännyt tuosta blackberrystä erityisesti. Omia suosikkejani Innisfreen Real Squeezeista on yllättäen ollut Tea Tree (ihanan raikas kesäkosteuttaja, ei todellakaan mikään tymäkkä aknenaamio) ja sheavoi, jälkimmäisiä säästän kyllä talveen, sillä ovat aika tuhteja. Ihanaa kun Pomegranate on vielä testaamatta, siitä on moni tykännyt. Vihreä teekin oli kiva. Kiwi taas meh.

Ehdottomasti parhaita naamioita tähänastisista ovat olleet Testerkoreasta tilatut Coslinen ginseng ja lakritsinjuurinaamiot. Lootuskin on kiva, mutta se ei ole noiden aikaisempien mietotuoksuisten naamioiden kanssa samoilla lijoilla, vaan tuoksu on parfyymisempi. Ja todella mainioita ovat olleet myös My Schemingin Mandelic Acid ja Tosowoong propolis. My Schemingit ovat tosi joustavia, ohuita ja hyvin istuvia, samoin kuin nuo Coslinet.

Etude Houselta käytin eilen ekan I Need You naamion, mugwort (onko se pujo?). Oli vähän kuivempi naamio ja jäi "ihan ok" -tasolle. Kiva kumminkin kun ei ollut kovin voimakastuoksuinen. Tuo oli joku kaupanpäällinen - pari muuta naamiota olenkin ostanut sarjasta, mutta en vielä testannut.

Olen kyllä saanut ihan näkyviä tuloksia aikaan näillä korealaisilla, isoimpana saavutuksena mustapäiden häviäminen ja se, että ihohuokosten talipallerot ovat muutenkin ihan huomaamattoman kokoisia sekä nenässä että leuassa. Kyllähän ne ihoa venyttämällä suurentavasta peilistä näkyvät, mutta todellakaan mitään ulostyöntyviä "tappeja" ei ihohuokosissa enää ole. Ja toinen aivan selkeä parannus on ihon nuorekkuus. Se on todennäköisesti ihan vaan kiinni ihon hyvästä kosteustasapainosta, hiusjuonteet saa todellakin huikeasti parempaan kuosiin tunkemalla nahkaan kosteutta niin paljon kun se vaan suostuu vastaanottamaan. Myös pinkkipuuterin mainio teho ihollani on tosi tervetullut juttu - taas tällä viikolla jäi leuan (kuukausittainen) paise suutariksi pinkkipuuterin ansiosta.
« Viimeksi muokattu: 11.07.15 - klo:20:36 kirjoittanut Lila »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #965 : 11.07.15 - klo:20:46 »
The face shopin mini capsule packin cucumber-naamio oli hajunsa takia pettymys, mutta itseltänkin löytyi myös hunajaversio samasta naamiosta ja se olikin huomattavasti parempi: oli kosteuttava ja ihon pintaa hyvin pehmentävä/silottava. Tuoksui paljon paremmalta kuin kurkkunaamio: pehmeän hunajaiselta mutta tuoksua ei enää huutelun jälkeen enää kasvoilla huomannut.

Wau, odotan jännityksen sekaisella uteliaisuudella cucumberin käyttöä, kun sitä on täällä lytätty  :D Honey-versio oli tosiaan ihana.

Innisfreen naamioista on kokeilussa vielä Pomegranate, granaattiomena on muutenkin lempihedelmiini kuuluva (!), tähänastisista olen pitänyt kaikista, paitsi sen geelinaamion kanssa ilmeisesti sekoilin kunnolla ja en osannut laittaa naamiota oikein ...  ;D Juu, liikaa teknistä taitavuutta vaativia nämä nykykonstit.

Etude Housen I need You Q10 oli loistava kosteuttaja, kiitos sen vinkin antaneelle!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #966 : 11.07.15 - klo:21:00 »
^ Tai sitten kaikki muut rakastaa tuota cucumber-naamion hajua ja mä olen ainut jonka mielestä se haisee ihan mädänneelle kurkulle :D

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #967 : 11.07.15 - klo:21:01 »
Lila, tuolta minäkin naamiotani yritän tilailla. No, laitoin viestiä ja toivon että asia selviää.  :-\

Pujonaamiotakin katsoin vähän kauhuissani. Prick-testin jälkeen pujo jätti mulle päälle 10 cm suuruisen kutiavan ja turvonneen punoituksen joka kesti neljä päivää. Siliäisivät ainakin kaikki alkavat juonteet.  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.07.15 - klo:21:05 kirjoittanut Aria »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #968 : 11.07.15 - klo:21:40 »
Ihmettelin pujoa minäkin, todella tunnettu allergeeni kyseessä ilman sanottavaa hyötyä ... ellei korealainen kansanviisaus tunne sille jotain erityistä käyttötarkoitusta...? Siedätyshoito anafylaktisen shokin voimin - mikä ei tapa, se vahvistaa?  0_0
Onneksi on olemassa turvallisiksi todettuja ja hyödyllisiä aineisosia, joilla läträtä: vihreä tee, aloe vera, oliiviuute... kaikki nuokin saattavat jollakulla oireilla, mutta eivät kuulu pahimpiin allergeeneihin.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #969 : 11.07.15 - klo:22:54 »
Joo, en uskaltaisi kokeilla, ellen takuulla tietäisi, että en ole allerginen. Pujoahan käytetään myös teenä ja mausteena, jopa täällä Suomessa  :). Mutta ainakin japanilaisessa keittiössä olen törmännyt pujolla maustettuihin riisiruokiin (no totta puhuen korealaisesta keittiöstä minulla ei ole hajuakaan). Pujo on antibakteerinen - ja vaikuttaa jopa herpesvirukseen ja paljon käytetty monien kulttuurien perinteisessä yrttilääkinnässä. Artemisia-sukuahan on myös absintin mausteena käytettävä ihanantuoksuinen koiruoho (wormwood). Pujokin tuoksuu minusta todella miellyttävän yrttiseltä.

Allergeeni ei ole tietenkään automaattisesti mitenkään haitallinen ei-allergisille  :). Mutta en usko sen olevan mikään ihonhoidon ihmelääkekään. Ja tutkimusta tuskin löytyy ihmeemmin.
« Viimeksi muokattu: 11.07.15 - klo:23:07 kirjoittanut Lila »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #970 : 11.07.15 - klo:23:24 »
Tilaamani Cosrx:n tuotteet saapui tällä viikolla. Aloe Soothing Gel on tosi ohutta, vähän kuin jotain seerumia koostumukseltaan. Kosteuttaa ihan kivasti, mutta koska on öljytöntä ja tosi ohutta, ei ihan yksinään riitä kosteuttamaan mun pintakuivaa ihoa. Tykkään tuotteesta silti tosi paljon, koska on tuoksutonta eikä ärsytä mun herkkää ihoa, ja imeytyy hyvin eikä iho jää rasrvaiseksi tai kiiltäväksi. Inci on ihanan simppeli.  Aloe Moisture Creamin korkkaan kunhan ilmat kylmenee.

Blackhead Power Liquidia oon kokeillut vasta muutaman kerran, mutta tässä vaiheessa vaikuttaa kivammalta kuin Paula's Choicen vastaava. Ei jätä niin rasvaisen/öljyisen tuntuista pintaa. Oletan että tätä pitää käyttää jonkun aikaa ennenkuin mustiksille tapahtuu jotain jos on tapahtuakseen?

AHA/BHA Clarifying Treatment Toneria olen myös kokeillut vasta pari kertaa, joten testailut jatkuu.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #971 : 12.07.15 - klo:10:07 »
Jos iho sietää öljypuhdistusta, niin mustapäille kannattaa ihan ehdottomasti kokeilla BHA-öljyhierontarutiinia. Tai BHA-savinaamio-öljyhieronta. Aiheesta enemmän täällä:

http://fiftyshadesofsnail.com/2015/03/28/how-to-shrink-pores-temporarily-plus-3-pore-myths/

Mikään ei ole niin tyydyttävää, kun ne öljyhieronnassa pintaan lähes itsestään poksahtelevat huokostentukkeet   :o ;D ;D ;D.

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #972 : 12.07.15 - klo:12:27 »
Oon kokeillut tota mutta mitään ei ole koskaan tapahtunut. Eipä siinä, aika vähän mulla on mustapäitä ja nekin on sit tosi tiukassa niin ettei vissiin lähde millään poppaskonsteilla.

Unohti mainita vielä yksi korealainen tuote, jota olen nyt huhtikuusta lähtien käyttänyt eli OSTin C-vitamiiniseerumi. Tästä olen kyllä tykännyt ja koska säilytän tätä asiallisesti jääkaapissa niin tuote on edelleen ihan kunnossa, ihan samanväristä kuin ostettaessakin. Riittoisaa tämä on ja tuntuu kyllä kirkastavan mukavasti. Muita vaikutuksia en ole huomannut. Tässäkin on alkoholia kyllä mutta toisaalta kosteutan niin tehokkaasti tämän jälkeen etten ole huomannut kuivattavaa vaikutusta. Tuoksuu sitrushedelmäiselle. Oon kyllä miettiny ostavani sitä C21,5-tuotetta seuraavan kerran tai jotain vallan muuta C-vitamiinia, mutta pitää tutkia mikä on kustannustehokkainta ja mitä saa järkevästi tilattua Suomeen.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #973 : 12.07.15 - klo:13:04 »
Kopsasin tuolta Lilan linkkaamasta osoitteesta tän pätkän, koska tää kuulostaa niin lupaavalta! Multa löytyykin kaikki tuohon tarvittavat tuotteet, joten tää menee kokeiluun tässä joku ilta (putsaan kasvot vaan iltaisin).

"How to clear out your pores for fewer SFs

Note: The best time to do this is in the morning, before your regular morning skin care routine. This way, you won’t have to cleanse first and then again at the end of this process.

1.    Apply your BHA product. (If you have dry or dehydrated skin, you may want to limit your BHA and the rest of this process to only the areas of your face where your SFs are most visible.) Because BHAs are oil soluble, they’ll be able to penetrate deep into the sebum filling up your pores, loosening the gunk to make it easier to remove with the following steps. Wait 20-25 minutes to allow the BHA to do its job.

2.    Without washing off the BHA, apply your clay mask. Wait for however long the clay mask instructions specify.

3.    Rinse off your clay mask with tepid to lukewarm water. Be careful with your water temperature here, as both your BHA and clay mask can be quite drying, and you don’t want to overdry your skin by throwing hot water at it on top of that. Dry your face.

4.    Apply your cleansing oil or carrier oil. Wait 15 minutes. The oil will help draw the gunk in your pores to the surface.

5.    Gently massage your face or areas you’re treating for 2-3 minutes. If all has gone well, at this point you’ll feel tiny little grains coming out of your pores! These are the clogs that have been making your pores more visible. Many people call them “grits,” and getting grits out of your face is an amazingly satisfying feeling. Do not apply too much pressure to your skin or massage for longer than 5 minutes, tops. Doing so can result in broken capillaries, and those can’t be fixed without pricey laser treatments. Don’t worry if you don’t feel the grits. Some people don’t, either because the clogs are too small or because there wasn’t enough sebum and dead skin buildup to create grits. Even if you don’t feel any coming out, this process is still clearing your pores and reducing their appearance.

6.    After the oil massage, emulsify and rinse off your cleansing oil or wash off your carrier oil as usual. Continue with your regular skin care routine."

Kiitos Lila suuresti linkkauksesta!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #974 : 12.07.15 - klo:13:42 »
Eipä kestä! Sain itse nuo tukkeumat liikkeelle ihan BHA:n ja öljyn voimin - nykyisin teen tuota juttua silloin tällöin ja aina muutama tuntuva irtoaa -- ja iho on selvästi puhdistuneen näköinen, vaikka noita grittejä ei enää tule paljon. Saatan kyllä itse hieroa vähän pidempäänkin, mutta todella kevyesti. Toivottavasti toimii sinullekin yhtä hyvin kuin minulle. Totta puhuen olin jo täysin sopeutunut siihen, että ihossani on aina jonkun verran mustapäitä - ja melko näkyvät sebaceous filamentit huokosissa. Mutta niin vaan muuttui tuo :).
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo:13:47 kirjoittanut Lila »