Kirjoittaja Aihe: Ihonhoitotuotteita Koreasta - ja muualta Aasiasta  (Luettu 443716 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Ihonhoitotuotteita Koreasta
« Vastaus #975 : 12.07.15 - klo:13:57 »
Mitä mieltä olette ihon puhdistuksesta aamuisin? Jotkut lähteet väittävät, että aamuisin kannattaa välttää ihon puhdistusta; iholle on parempi, mitä vähemmän sitä pesee ja käsittelee. Iho pitäisi puhdistaa vain iltaisin ennen nukkumaan menoa.

Kosmetologi sanoi, että aamuin illoin pitäisi pestä kasvot puhdistusaineella ja kosteuttaa. Yön aikana iholle kertyy hikeä ja muita epäpuhtauksia, jotka jäävät muhimaan kasvoille.

Mikä on teidän kanta asiaan? Mä en osaa päättää, onko se iho sitten niin likainen aamulla, nukutun tai valvotun yön jälkeen :D.

Korealaisista tuotteista löytynee monta hyvää vaihtoehtoa ja kevyesti pesevää tuotetta, on varmasti ratkaisevaa, kuinka pesevällä aineella ihoa puhdistaa.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #976 : 12.07.15 - klo:14:09 »
No, nyt kun käytän noita sleeping maskeja - ja muutenkin aika tuhdisti tuotetta yöllä, niin olen ottanut tavaksi puhdistaa. Mutta niukemman ihonhoidon aikana en todellakaan sitä tehnyt, korkeintaan huuhtaisin rähmät silmistä  :D.

Olen kyllä mennyt aika lailla tuohon aasialaiseen ihonhoitorutiiniin - iltaisin kaksoispuhdistus, kasa seerumeita ja tuhti hoito/kosteutus, aamulla kevyt puhdistus kulloinkin käytössä olevalla kakkospuhdistusaineella, kasa seerumeita ja meikin alla toimiva kosteutus.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #977 : 12.07.15 - klo:14:17 »
^Joo, samat rutiinit minullakin ihonhoidossa. Ja iho voi tosiaan hyvin, ja vuodenajasta riippumatta! Varsinkin talvella ihossa näkyi ja tuntui kiristelyä, hilseilyä ja herkkyysreaktioita. Korealaisen ihonhoitotuotteiden myötä nämä ongelmat ovat poistuneet, ja iho voi hyvin.

Kaksoispuhdistus on ihan ehdoton juttu, varsinkin kun käyttää korealaisia BB voiteita. Tuntuu, että ne eivät muulla puhdistustavalla lähdekään ihosta. Seerumit tuovat iholle hehkua. Ihon kosteutus on tosiaan avain hyvännäköiseen ihoon- ainakin näin suht. normaali-ihoisen näkökulmasta.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #978 : 12.07.15 - klo:14:33 »
Mineraalimeikkiäkin on yllättävän vaikea saada iholta - kaksoispuhdistus tepsii siihenkin.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #979 : 12.07.15 - klo:21:17 »
Olisiko vinkkejä puhdistusaineesta, joka sopii kuivalle iholle ja jolla voi samalla pestä myös silmämeikit? Öljyistä ei mun silmät tykkää yhtään enkä muutenkaan niistä oikein välitä, voidemaisia olen yleensä käyttänyt. Erikseen en jaksa löträtä silmämeikinpoistoaineilla. ;)

Muutenkin jos olisi vinkkejä tuotteista kuivalle ja herkälle iholle (+ nenään ja leukaan tulee paljon epäpuhtauksia)? Olen selannut nyt reilu puolet tästä ketjusta, eikä oikein mitään ole jäänyt mieleen kun asiaa ja tuotteita on niin paljon! :D
3a F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #980 : 12.07.15 - klo:21:30 »
Voidemaisia en osaa suositella, mutta jos vaahdot kelpaa, niin...

Minulla ei ole siis juuri tästä kokemusta, mutta käytössäni on saman valmistajan toinen putsari. Herkälle ja kuivalle iholle kokeilisin HadaLabon Gokujyun -vaahtoa:

http://www.ebay.com/itm/Hadalabo-RHOTO-GOKUJYUN-Hyaluronic-Bubble-Face-Wash-160mL-F-S-from-Japan-/121683755437?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c54eac1ad

Linkki hakutulokseen:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=hadalabo&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xhadalabo+gokujyun+bubble.TRS0&_nkw=hadalabo+gokujyun+bubble&_sacat=0

On hajusteeton tuote, happamuudeltaan ihoystävällinen ja puhdistaa hyvin. Minulla on siis HadaLabon Tamagohada - joka on muuten aivan ihana tuote, mutta haju on ikävä  :-\. Varmaan itsekin testaan seuraavaksi tuon Gokyjunin.

Herkälle iholle ehkä vaikka COSRX:ltä etanageeli, saman valmistajan BHA leuan epäpuhtauksiin - ja vielä vaikka samalta valmistajalta kehuttu hunaja-keramidivoide. Ovat tuoksuttomia ja INCIt varsin simppeleitä.

Muoksis - laitoin naamalle My Schemingin L-Ascorbic Acid -naamion - ja tuntuu hyvältä! En huomannut katsoa pakkaustietoja, mutta ihan kuin tässä ei olisi hajustetta lainkaan, ihanaa! Muutenkin laatuisaa My Scheming -kamaa - ohuenohut ja joustava naamio asettuu naamalle täydellisesti ja seerumia on runsaasti. Katsastin nopsasti arvioita ja tämän kirkastavasta vaikutuksesta on tykätty. Saattaapa mennä suosikkilistalle - myös Mandelic Acid oli My Schemingiltä ihana!

Ja BTW - just kopsahti Innisfreeltä 10 alennusta postituskuluista - kiitokseksi tuotearviosta :). Pitääköhän jotain tilata...
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo:22:04 kirjoittanut Lila »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #981 : 12.07.15 - klo:22:41 »
Iho tuntuu kiristelevältä aina voidemaisen pesunkin jälkeen, mutta voisin kyllä välillä kokeilla vaahtoakin. :) Kai sitä voi kompensoida sitten hyvällä kosteutuksella jos se tuntuu kuivattavalta? ;D Aamuisin pesen kyllä kasvot pelkällä kylmällä vedellä, koska ihan kaikki pesuaineet ja lämmin vesikin saa ihon kiristelemään eli ei sitä tule käytettyäkään kuin kerta päivään. Illalla sitten puhdistus ja tuhdisti voidetta niin, että iho lilluu rasvassa. ::)

Onko tuo etanageeli siis All-in-one Cream vai Power Essence? Mitä eroa noilla edes on ja muuta en löytänyt? :D Hunaja-keramidivoide vaikuttaa kyllä tosi hyvältä.

Mun iho on siis ilmeisesti tosi kuiva, tai ei se näytä kuivalta, mutta kiristelee eikä siihen meinaa mikään rasva auttaa ja niitä pitää annostella tosi paljon kerrallaan kun katoavat vaan jonnekkin jättäen edelleen sen kiristävän tunteen. ::) Paras voide tähän asti on ollut La Roche Pocayn Lipikar
 Baume AP+, joka siis periaatteessa on vartalovoide (minusta enemmänkin "perusvoide", sopii myös kasvoille), joka on tarkoitettu erittäin kuivalle, ärtyneelle tai atooppiselle iholle. Atooppista ihottumaa mulla onkin käsissä.

Ei tarvitse olla myöskään tuoksutonta. Mä en tiedä mitä ne aineet on joista iho, hiuspohja ja silmät ei tykkää, mutta olen huomannut että "allergiaystävälliset" tuotteet ei automaattisesti sovi ja joku jopa voimakkaastikin hajustettu saattaa sopia. Sen tiedän, että sitrukset ei sovi. Kauheaa kun menin joskus ostamaan sitruunakäsivoidetta atooppisille käsille, kauhea kirvely ja punoitus kun kädet oli haavoilla. MOP:n C-System Hydrating shampoosta (luultavasti siitä) sain joskus jonkun allergisen reaktion, mutta enpä tiedä siitäkään mikä ainesosa se sitten on ollut joka sen aiheutti, mutta sitruksinen se ainakin on.. ;D
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo:22:47 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #982 : 12.07.15 - klo:23:05 »
^Tuollainen perusvoidemainen atooppisen ihon rasva ei ole kaikkein paras vaihtoehto yksinään (juuri tuosta LRP:n voiteesta en osaa sanoa, mutta yleisesti ottaen). Se suojaa ja ravitsee ihoa, mutta ei itsessään erityisemmin kosteuta, vaikka juuri sitä iho tarvitsee. Sen sijaan toiminee mainiosti kosteuden sulkijana. Eli alle kerrostaen kevyitä, runsaasti kosteuttavia essence/seerumi-tyyppisiä tuotteita ja päälle suojaksi tuollainen paksumpi voide tai sleeping pack. Kerrostaa voi ja pitää paljon :)

Jotakin kunnolla kosteuttavaa kangasnaamiotakin voisi kokeilla, sellainen tykittää ihoon mittavan annoksen kaivattua kosteuttaa ja sen jälkeen sulkeva tuote päälle.

Multa löytyy joitakin näytteitä lähetettäväksi, jos haluat kokeilla.

Kristiina, itse en pääsääntöisesti puhdista ihoa aamuisin. Mulla kestää kaikkein hellimpienkin tuotteiden kanssa aina aika kauan ennen kuin iho asettuu tasapainoon ja aamuisin ei todellakaan ole sellaisia aikoja käytettävänä. Jos alan työstää meikkiä iholle, joka on vielä pesun jäljiltä asettumatta ja jolle kosteusvoide ei ole rauhassa saanut imeytyä, niin tulos on takuulla kamala. Yön jälkeen iho on yleensä niin levollinen, hehkuva ja hyvinvoiva, että siihen päälle tuntuu paljon paremmalta tehdä suoraan meikki. Senkin kanssa mulla on suuria pysyvyys-ja siisteysongelmia, mutta siltikin se on paljon toimivampi. Kuivaihoisena tämä on tietty helpompaa, kun iho ei ole juuri koskaan rasvainen ja kiiltelevä ja sen tähden aamupuhdistuksen tarpeessa. Tyynyliinan vaihdon olen huomannut vaikuttavan aika paljon, se kerää tällä iltapainotteisella yltäkylläisellä rutiinilla kaikkea töhnää kiitettävästi.
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo:23:08 kirjoittanut Triina »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #983 : 12.07.15 - klo:23:24 »
Mä olen ajatellut suunnilleen, että rasva kun rasva, kunhan se tuntuu hyvältä. Ei kai sitten ihme jos naamaa kiristelee. ::) En ole perehtynyt ihonhoitoon mitenkään hirveän hyvin enkä ymmärrä siihen liittyvistä ainesosista juuri mitään. Vissiin olisi syytä vähän perehtyä. :P Käytän siis toki muutakin kun tuota kyseistä rasvaa (ja Nivea Cremeä :D ), mutta noista jää kaikista miellyttävin tunne iholle ja tykkään niistä muutenkin. Se kerrostaminen taitaisi tosiaan olla hyvä juttu.

Sulla Triina taisi myös olla aika kuiva iho, niin onko sulla suositella jotain hyvin kosteuttavia tuotetta, jotka sopisi tuollaisten tuhdimpien voiteiden alle? :)
3a F ii

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #984 : 13.07.15 - klo:01:58 »
Mitä mieltä olette ihon puhdistuksesta aamuisin? Jotkut lähteet väittävät, että aamuisin kannattaa välttää ihon puhdistusta; iholle on parempi, mitä vähemmän sitä pesee ja käsittelee. Iho pitäisi puhdistaa vain iltaisin ennen nukkumaan menoa.

Kosmetologi sanoi, että aamuin illoin pitäisi pestä kasvot puhdistusaineella ja kosteuttaa. Yön aikana iholle kertyy hikeä ja muita epäpuhtauksia, jotka jäävät muhimaan kasvoille.

Mikä on teidän kanta asiaan? Mä en osaa päättää, onko se iho sitten niin likainen aamulla, nukutun tai valvotun yön jälkeen :D.

Mu henk.koht. kanta (kosmetologina ;)) on että kannattaa puhdistaa, iho on huomattavasti hehkuvampi ja kirkkaampi jos sen puhdistaa aamuin illoin. Edes misellivedellä pyyhkäisy on parempi kuin ei mitään. Iholle kuitenkin kertyy yön aikana kuollutta solukkoa, hikeä ja pölyä.

Omaan ihonhoitorutiiniin kuuluu iltaisin kaksoispuhdistus, kasvovesi, seerumi ja voiteet (sy- ja kasvovoide), aamuisin puhdistus, kasvovesi, seerumi ja voiteet.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #985 : 13.07.15 - klo:09:49 »
Memmuuh, se Power Essence - antaa kosteutta sinne voiteen alle ja sopii tasapainottamaan ihoa, auttaa myös epäpuhtauksia paranemaan. Samalla valmistajalla on myös hyvä ja riittoisa hyaluronihappokosteuttaja, sitä voisi miettiä vaihtoehtona tai lisäksi. Tosi ihana kosteusboosti voiteiden alle on myös Mizonin kollageenisarjan kasvovesi. Minulla on sitä vielä tippa pullon pohjalla ja toissapäivänä käytinkin - iho imee tuosta kosteutta niin tehokkaasti, että vaikutuksen melkein näkee tapahtuvan ihossa  :-*. Oli ihan ehdotonta kamaa talvikaudella.

Voin kurkata myös tuosta sheet mask pinostani vähän INCEjä ja ehdottaa sellaisia kosteuttavia, joissa ei ole sitrusta mukana. Kovasti kuulostaa siltä, että saat reaktiota nimeomaan niistä.

Tuossa aikaisemmin hehkutin myös tuota Banila Co:n Miss Flower & Mr Honey Oil Essenceä. Se on todella ylellisenoloinen kuivan ihon tuote, sillä kannattaa kuivaihoisen kokeilla hemmotella itseään. En ehkä kuitenkaan ostaisi sitä ensimmäisenä vaan alkuun noita toimivia perusjuttuja.

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #986 : 13.07.15 - klo:18:11 »
Tilasin eilen vihdoin Lilan vinkkaaman Joseon/Chosun Beauty voiteen Ebaysta. Harkitsin myös KoreaDepartista tilaamista, jossa hinta on paljon alhaisempi, mutta toimituskulut korkeat ja isommat tilaukset jäävät mulla sieltä tuliin. Toivottavasti saapuu pian. Ihanan ylellinen pakkaus siinä ainakin on  :)

Vanha C20 C-vitamiinipullo oli myös päässyt pilaantumaan ja tilasin tilalle sen uuden 21.5 version Wishtrendistä (25$). Sen mukana tulee myös merkin kolme sheet maskia testiin. Laitoin myös tilaukseen mukaan lempinaamioitani, Klairsin sellaisia. Tuo C20 on siellä ilmaiskategoriassa, joten mukaan kannattaa laittaa muutakin, jos jokin on loppumassa, niin säästää toimituskulut niistäkin.

Huomasin vasta nyt, että Wishtrendistäkin saa kaverikoodilla ekasta tilauksesta pois 5 dollaria ja kaverille 5 dollaria palkkioksi. Tässä mun koodi tarvitseville: 125019203  ;) Kuuluu laittaa rekisteröinnin yhteydessä "invitation code" laatikkoon.
« Viimeksi muokattu: 13.07.15 - klo:18:15 kirjoittanut Eydie »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #987 : 14.07.15 - klo:08:43 »
Kopsasin tuolta Lilan linkkaamasta osoitteesta tän pätkän, koska tää kuulostaa niin lupaavalta! Multa löytyykin kaikki tuohon tarvittavat tuotteet, joten tää menee kokeiluun tässä joku ilta (putsaan kasvot vaan iltaisin).

Kiitos kun kopioit ohjeen tähän! Kuulostaa hyvälle ja menee mullakin ehdottomasti kokeiluun!

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #988 : 14.07.15 - klo:22:38 »
^^^ Kiitti Lila. :) Eli olisi ihan ok, jos mä näin alkuun tilaisin tuon etanageelin ja lätkisin sen päälle aina vaikka Nivea Cremeä? ;D
3a F ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #989 : 14.07.15 - klo:23:34 »
Memmuuh, Lilan vinkkien lisäksi hyviä voisivat olla ainakin Skinfoodin Royal Honey Propolis tai jokin muu hunajasarjan seerumi sekä Avocado Rich Essence, johon olen aika ihastunut. Se on melkein kuin ohutta voidetta ja sopii mun kuivalle iholle hyvin. Lisäksi galactomyces-neste on hyvä kosteuttaja, itselläni on COSRX:n, mutta Purebessillä on paljon kehuttu ja reilusti halvempi. Vastikään korkkaamani Klairsin kasvovesi on myös ällistyttävän kosteuttavaa.