Kirjoittaja Aihe: Värikosmetiikkaa Koreasta ja muualta Aasiasta  (Luettu 79048 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Värikosmetiikkaa Koreasta ja muualta Aasiasta
« : 26.01.15 - klo:20:11 »
No hei, miksei kukaan ole aloittanut  :D !

Minulla ei ole (vielä  ::) ) paljonkaan korealaista värikosmetiikkaa, jotain pientä kumminkin löytyy. Aloitan nyt vaikka näillä, joita olen viime aikoina käytellyt...

Shara Shara Petit Friend Matte Lip Crayon oranssinsävyisenä - ihan hyvä, runsapigmenttinen eikä mitenkään kuivattava huulipunakynä. Ylöspäin ruuvattava. Sävy on kaunis sekä ohuesti levitettynä, että paksumpana.

Oh Shy! Touch Like Moisture Layered Pact SPF30 PA++ - No.21 Bright Skin Beige - tilasin tämän syksyllä kun kyllästyin siihen, että MACin puutereista irtoaa aina laukussa se kannen läpinäkyvä osa. Tästä olen tykännyt tosi paljon! Rasia on samantyyppinen paksu pahvinen, kuin Benefitin poskipunissa, mutta kansi ei lähde irti vaan taittuu auki. Kannessa on pikku peili ja puuterin mukana oleva sivellin on yllättävän laadukas. Puuteri on ohutta ja läpikuultavaa - eikä ihan täysin mattaa, mutta mikään korostuspuuteri tämä ei ole. Tällä saa vähän samanlaisen puuteroinnin, kuin Guerlainin Meteorites - kuulilla. Suosittelen, mainio hinta-laatusuhde! Hyvä puuteri käsilaukkuun.

Edittiä - pari kiinnostavaa tuotetta on tulossa. Kulmakarvakynä, sellainen muovinen, aukikierrettävä, jossa värivaha on puristettu kätevään (tai niin ainakin kuvittelen) kolmioprofiiliin. Ja Too Cool For Schoolin silmämeikin korjailukynä.
« Viimeksi muokattu: 30.08.19 - klo:11:29 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
Vs: Värikosmetiikkaa Koreasta
« Vastaus #1 : 27.01.15 - klo:19:04 »
Tilasin cosmetic lovesta tällaisen tuotteen kuin Full cover BB Cake SPF42 PA++
http://cosmetic-love.com/aritaum-full-cover-bb-cake-spf42-pa-12g.html

Sävy on light beige. En ole ennen kokeillut tämän tyyppistä meikkipohjaa. Voide ei sulautunut ihoon ihan niin helposti kuin odotin. Levitin sen mukana tulleella vipalla, ja en tiedä toimisiko sormin levitys paremmin. Aika paljon tuota sai laittaa, ja mietinkin että kuinkahan riittoisaa tuo on. Odotin myös ehkä parempaa peittävyyttä punaisille jäljille. Ihohuokosia tuo häivytti ihan mukavasti ja tasoitti ihon väriä ja häivytti punertavuutta. Arvet ja finnit vaan ei peittyneet niin hyvin kuin odotin.

Tämä on nyt vähän huono kuva, kun kamera ei tarkentanut ja valaistuskin on mitä on. Ylempänä siis meikitön, ja oikeasti luonnossa nuo punaiset jäljet on vielä enemmän silmiinpistäviä kuin kuvassa. Kyllä tuo siis paremmin peittää kuin vaikkapa jauhemuotoinen mineraalipohja, mutta odotin tosiaan liikoja tuon cosmetic loven tuotekuvauksessa olevan kuvan perusteella.  ;D Kerrostamalla kyllä peittyy paremmin, mutta sitten tuo ainakin kuluu turhan nopsaan.

Kyllä tää jää ehdottomasti silti käyttöön. Vaikka punaiset jäljet ei täydellisesti peitykkään, niin ihon väri tasoittuu niin kivasti että olen tyytyväinen. Ihossa vaan ei saa olla kuivia kohtia, koska ne näkyvät sitten hilseilevinä. Tosin niinhän se kai on vähän joka pohjameikin kanssa.

Niin ja rasia on tosi tukevaa ja kestävänoloista materiaalia, ja peili on iso ja kirkas. Voide on alimmaisena välikannen alla.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #2 : 27.01.15 - klo:22:42 »
Sain näytteet kolmesta Etude Housen BB-creamista - Perfect, Blooming & Cotton, vaalea sävy kaikista. Mielenkiintoista nähdä tulos iholla!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 28.01.15 - klo:08:26 »
Nättiä jälkeä tekee minusta tuo Aritaum. Voihan sitä kokeilla peitevärisiveltimellä kerrostaa vähän punoittavimpien näppyjen päälle tai käyttää erillistä peiteainetta. Sinulla on, almiros, muuten kuitenkin kuulaan ja kauniin näköinen iho, turha sitä on muutaman leukaperäfinnin takia millään naamiolla peittää.

Minullakin on nyt useita BB-voidenäytteitä - ja tosiaan täysikokoisena Klairs BB - sekä isona 20 ml näytteenä Tonymoly BCDation - molemmat erinomaisia, todellakin kokeilemisen arvoisia tuotteita. Himoitsen vähän tuollaista cushion-tyyppistä voidetta myös. Minähän en läheskään aina käytä puuteria ja tuollaisella saisi puuterittoman meikin pidettyä siistinä pitkänkin päivän.

Värimeikeistä minulla on vielä ainakin Tonymoly Delight Tony Tint, sävy Red - ja uudempi versio. Vanhemmastakin on pari pikkuista näytepulloa. Tämäkin on kiva tuote, ei lainkaan sellainen kuivattavan alkoholinen kuten esim. Benefitin tint oli. Miellyttävä, marjaisa tuoksu. Benefitin löydettyäni tällainen on ollut minulla meikkiarsenaalin vakiokamaa, tykkään siitä, että arkimeikkiin saa huulten väriä vähän raikastettua ja tuotua esiin kestävällä tavalla. Poskilla en tykkää näitä käyttää, ovat minusta hankalia häivyttää. Tonymoly on mielestäni parempi kuin Benetint - mutta toisaalta omani oli joku ikivanha versio, saattaa olla muuttunutkin ajan saatossa...

Edittiä - tänään testasin näyttestä Tonymoly Luminous Goddess Aura BB:n - arvioissa tästä on tykätty - ja tuntuu kyllä kivalta. Voide on paksuhkoa, mutta levittyy tosi notkeasti, eikä tunnu iholla oikeastaan ollenkaan. Näyttää länttinä tummalta, mutta levittyy huomattavasti vaaleampana ja sopii ihonsävyyni itse asiassa oikein hyvin. Peittää hyvin, mutta ei näytä naamiolta. Pinta on melko mattainen, mutta kyllä tässä minusta kevyttä hohdetta näkyy pistevalossa (hajavalossa ei lainkaan). Melko voimakas tuoksu (ei kuitenkaan mitään Missha-luokkaa...), mutta tuntuu onneksi haihtuvan. Arvioista päätellen sopii hyvin myös rasvaiselle iholle. Omani on tällä hetkellä aika hyvässä kosteustasapainossa - ja voide tuntuu hyvin sopivalta minullekin. Tämä on tosi edullinenkin. Kannattaa testata!
« Viimeksi muokattu: 28.01.15 - klo:10:35 kirjoittanut Lila »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 29.01.15 - klo:13:12 »
Päivän toinen onnistunut koreatuote: Etude House Drawing Eye Brow -kynä. Tilasin tämän nopeasti kulahtaneen IsaDoran kynän tilalle. Aukikierrettävän kynän toisessa päässä on puolaharja - ja tosiaan tuo itse väriydin on kolmion muotoinen. Tällä on tosi kiva piirtää kulmat - sekä sivut, että kärjet ovat käyttökelpoisia! Terävä kulma löytyy varmaan aina. Kynä tuntuu nyt tosi kovalta, mutta johtunee osittain siitä, että on postilaatikon jäljiltä vielä ihan kylmä. Ihan kiva, jos on kovahko.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 29.01.15 - klo:20:01 »
Päivän toinen onnistunut koreatuote: Etude House Drawing Eye Brow -kynä. Tilasin tämän nopeasti kulahtaneen IsaDoran kynän tilalle. Aukikierrettävän kynän toisessa päässä on puolaharja - ja tosiaan tuo itse väriydin on kolmion muotoinen. Tällä on tosi kiva piirtää kulmat - sekä sivut, että kärjet ovat käyttökelpoisia! Terävä kulma löytyy varmaan aina. Kynä tuntuu nyt tosi kovalta, mutta johtunee osittain siitä, että on postilaatikon jäljiltä vielä ihan kylmä. Ihan kiva, jos on kovahko.

Mulla on tuo myös, ja olen ihan tykännyt. Grey Brown -sävy on mulle hyvä, sopivan viileä ruskea. Ja on tosiaan kovahko.  :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 31.01.15 - klo:00:08 »
Nättiä jälkeä tekee minusta tuo Aritaum. Voihan sitä kokeilla peitevärisiveltimellä kerrostaa vähän punoittavimpien näppyjen päälle tai käyttää erillistä peiteainetta. Sinulla on, almiros, muuten kuitenkin kuulaan ja kauniin näköinen iho, turha sitä on muutaman leukaperäfinnin takia millään naamiolla peittää.

Voi kiitos, Lila, kehuista!  :D :)

Sain näytteet kolmesta Etude Housen BB-creamista - Perfect, Blooming & Cotton, vaalea sävy kaikista. Mielenkiintoista nähdä tulos iholla!

Mä sain myös nuo näytteet. En tiedä mikä ero noilla on, enkä saanut kaivettua tietoa edes Etude Housen nettisivuilta. Testasin cotton fittiä, ja pidin sen peittävyydestä ja yleisestä koostumuksesta. Sävy vaan on liian punertava mun iholle. Voi höh!  :( Tuo tosin käyttäytyi aika jännästi iholla. Ensin näytti liian tummalta, sitten parin tunnin päästä naama oli melko valkoinen - ja sitten myöhemmin taas näytti siltä että on liian tumma ja naama punersi väärän sävyisenä. Jännää! Aiemmat kokemukseni korealaisten BB-voiteiden kanssa on olleet sellaisia että vaikka sävy näyttää ensin väärältä (harmaalta) esim. kädelle levitettynä, sulautuu se iholle heti ja naama tulee "valkoiseksi". Ja pysyy myös sellaisena. Nyt tuli vaalentuminen parin tunnin viiveellä ja lopputulos ei silti ollut täysin pysyvä.

Mä olen tykännyt satunnaisessa käytössä Skin79:n BB-voiteesta, jonka hankin varmaan kolmisen vuotta sitten. Hyvin vielä pelittää. Tuo on juuri sellainen mikä näyttää kädelle levitettynä harmaalta, mutta sulautuu sitten kuitenkin kasvoille ja vaalentaa. Ilolla käyttäisin sitä useamminkin kuin silloin tällöin, mutta koen nestemäisen meikkipohjan liian vaivalloisena normaaliin rutiiniin. Pitää olla hyvin kosteutettu ja kuorittu iho, löytää sopiva kosteusvoide alle, ja sitten vielä huolehtia että kaulan alueen häivytys on onnistunut. Siksi olen pääasiassa käyttänyt sudittavaa mineraalipohjaa, se on niin helppo ja nopea.

Mitenköhän nuo korealaiset sudittavat jauhemuotoiset meikkipohjat, hmm... Onko kellään kenties kokemusta miltään merkiltä?
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 31.01.15 - klo:00:25 »
Jostain luin noiden Etude Housen BB-voiteiden eroista: yksi on kuivalle, yksi rasvoittuvalle ja yksi kaikille ihotyypeille. En muista, mikä on mikin..

Jossain luin kehuja erinomaisista silmänrajauksista: ainakin Clio, TonyMoly ja Etude House saaneet kiitosta kynien sävyistä ja pysyvyydestä.. hintakin on kohtuullinen, joten tekisi mieli joskus kokeilla noita silmänkaunistuksia  :P

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 31.01.15 - klo:09:57 »
^Lähtevätköhän nuo korealaiset kynät/tussit vesiliukoisen meikin poistoaineella? Mulla on yksi aasialainen (Za-merkkinen) ripsiväri ja vaikka siinä ei luekaan waterproofia missään, niin sitä ei kyllä tavallisella silmämeikinpoistoaineella saa irti. Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että nuo aasialaiset kynät ja ripsarit ovat aina vedenkestäviä, vaikka sitä ei erikseen missään ilmoitetakaan.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 31.01.15 - klo:12:20 »
^Arvailen vaan mutta tehtäisiinköhän niistä extrakestäviä aasialaisen silmänmuodon takia, ettei tartu yläluomeen? Shiseidolla on (oli?, en ole varma onko enää) Suomen valikoimassakin yksi ripsari jossa ei lue mitään vedenkestävästä mutta se on tosi vaikea saada pois edes vedenkestävän meikin poistoaineella.

Mä kaipaisin suositusta rajaustussista, jos jollain olisi ehdottaa edullisempaa vaihtoehtoa Shiseidon loistavalle rajaustussille olisin kiitollinen. Tämännäköinen kärki olisi hakusessa: http://cdn1.feelunique.com/img/products/25141/Shiseido_Automatic_Fine_Eyeliner_1_4ml_1374746242.png
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 31.01.15 - klo:12:29 »
Etsin myös käyttäjäkokemuksia Etude House BB-voiteista, ja tuo Cotton sopisi rasvoittuvalle/sekaiholle. En ostanut sitten kuitenkaan, ihan hyvä, koska en kaipaa punertavan sävyistä voidetta.

Päädyin Missha Real Complete BB-voiteeseen, ja tämä sävy 23 on hieman kellertävämpi ja neutraalimpi, jos vertaa Missha Perfect Cover-voiteeseen, sävy 23. Misshan Perfect Cover sävy 23 on harmaampi sävyltään. Kumpikaan noista ei taida olla minulle ihan täydellinen sävy, mutta tykkään enemmän Real Completen kevyestä koostumuksesta, se on myös helpompi poistaa kasvoilta, kuin Perfect Cover.

Mielelläni kuulen kokemuksia muistakin Korealaisista BB-voiteista, nämä on kuitenkin miellyttäviä käyttää, kunhan löytyy se oikea sävy ja koostumus :). SKIN79-BB voide kiinnostaa myös, siinähän on eri värisiä purkkeja- menevät ihon sävyn mukaan? (Pinkki, vihreä, oranssi ym.)
« Viimeksi muokattu: 31.01.15 - klo:12:32 kirjoittanut Kristiina »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 31.01.15 - klo:16:54 »
Tuolla BB-ketjussa on enemmän kertomuksia SKin79- ja muista sarjoista. Itselläni on ollut Gold Vip sarjaa, olen pitänyt - peittoa kylliksi, kaikille ei ehkä sovi se harmahtava neutraalius, joka omilla kasvoillani on kaunis (ja omaan makuuni sopiva)

Olen ymmärtänyt, että aasialaisten silmänrajausten liuottamiseen tarvitaan aina öljypuhdistus tai kunnon meikinpoistoaine.. Ilmankos puhdistus on niin tärkeä hoitorutiinissa..!

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 01.02.15 - klo:09:38 »
Ja kyllähän nuo BB:tkin ovat monia meikkivoiteta vaikeampia poistaa.

Minullekin sopii tuo aasialaisten voiteiden väripaletti keskimäärin paremmin, kuin eurooppalaisten. Tosi moni värivoide on minulle ihan liian persikkainen - ja hapettuessaan vaan enemmän menee persikan suuntaan. BB-voiteista löytyy helposti aitoja neutraaleita, joissa on kuitenkin keltainen taitto. Ja hapettuessaan yleensä vaan tummenevat, eivät punerru. Esim. Tonymolyn BCDation näyttää heti levittämisen jälkeen liian valkoiselta, mutta hapettuu minulla varsin sopivaksi.

Himoitsen vähäsen noita pieniharjaisia skinny-ripsivärejä, joita on monella valmistajalla, sellaisen varmaan tilaan kun IsaDoran mascara alkaa osoittaa loppumisen merkkejä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #13 : 05.02.15 - klo:16:15 »
Mun pitää joku kerta paremmalla ajalla kirjoitella muutamasta Korea-meikistä mitä oon käyttänyt/käytän, mutta nyt kerron parista ripsien pohjustajasta, koska nää on helpottanut mun elämää ja ilman näitä en suostuis olemaan :)

Eka jo muutaman vuoden käytössä ollut Majolica Majorca, Lash Bone Black Fiber in: Aivan paras! Kaikkien suoraripsisten must- hankinta. Tätä, kun laittaa taivitusten jälkeen voi käyttää huoletta vesiliukoistakin ripsaria ja taivutukset ei katoa mihinkään. Lisäksi kestää puolisen vuotta käytössä ja on siinä 14 € paikkeilla, ei paha. Eikä tuoksu juuri miltään. Muoviharja on kapea. Ei myöskään tee liikaa tuuhennosta ripsille, mutta kerrostamalla sekin onnistuu. Mä vaan tahdon, että tulee pelkästään taivutuksen pito ja normaali ripsiväriläl hoituu muu. Tämän myötä oon alkanut käyttämään vedenkestävää ripsaria ainoastaan vaan, jos sataa. Muuten mennään vesiliukoisella. Ja mulla siis on todella piikkisuorat, vahvat ja paksut ripset, joista ulkonurkan ripset menee alaspäin. Tästä en siis luovu <3
Tämän näköinen:

Huvikseni tilasin vastaavan, paljon edullisemman version, Etude House, Dr Mascara Fixer (Perfect Lash): Toimii yhtä hyvin! Ei lähde taivutukset karkuun vesiliukoisellakaan ja massa on miltei läpinäkyvää ja helppo työstää. Hintaa vain päälle 6 €. Huonompi puoli on tuoksu ja kuituharja. Käytän silti tämänkin tyytyväisenä loppuun ja ties vaikka ostaisin uudenkin, jos tuoksu ei ala häiritä silmiä, mutta voi olla, että Majorca vetää siksi pidemmän korren, ettei ärsytä tuoksullaan herkkiä silmiä.
Tältä näyttää:

En voi kuin suositella! Monia ripsarin pohjustajia oon testannut ja mennyt ihan hukkaan, nää on ihan loistavia :)

Poistettavuudesta en osaa sanoa normipoistoaineella, kun itse käytän vauvaöljyä aina meikinpoistoon ja sillä lähtee tosi helposti, mutta oon huomannut, ettei nuo pohjustajat mitään täysin vedenkestäviä ole, mutta kestävempiä kuin muut, ei kai ne muuten pitäisi taivutuksia niin hyvin. Mutta silti ei tartte hinkata niitä minuutti tolkulla vaan ihan vaivattomasti lähtee.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 05.02.15 - klo:18:22 »
Mulla on toistaiseksi aika vähän kokemuksia, mutta ne ekat ovat kyllä olleet lupaavia. Postissa on tulossa joitakin BB-voiteita lisää kokeiluun.

Tonymoly BCDation All master -BB/CC/meikkivoide on todella hyvä meikkipohja. Se on hyvin levittyvää, tarpeeksi peittävää ja kestää koko päivän hyvänä. Sävy on melkein nappi, joskin ihan siinä rajoilla, että ei ole talvinaamalle liian tumma, leukapieliä saa häivyttää aika tarkasti. Hieman päivettyneemmälle iholle varmasti täydellinen, tämä sulautuu omaan sävyyn tosi hyvin ja tuo tervettä hehkua kasvoille. Joissain viesteissä tätä on sanottu tosi vaaleaksi, mitä hiukan kummastelen, koska mulla ei kuitenkaan ole mikään kaikkein kalpein iho. Hapettuu ehkä eri sävyiseksi?
Tätä ostan lisää, kun tuo reilu näyteputkilo loppuu. Hintaa on noin 15 e/50 ml.

Neogen Prism Shimmer Base, pohjasta kierrettävässä putkilossa oelva meikinpohjustusvoide/heleyttäjä. Tätä voi myös sekoittaa meikkivoiteeseen kuultoa tuomaan. Muistuttaa paljon Lumenen vanhaa, vaaleanpunaisessa tuubissa olevaa Crystal Radiance Ihon sävyn heleyttäjää (oli joskus vuosia sitten mulle pitkään lemppari). Raikas ja hyvin levittyvä, todella nättiä hehkua iholle antava voide. Pakkauskoko on aika pieni, 12 ml, mutta kerrallaan menee vain pieni määrä. Hintaa näyttäisi olevan 17-36 dollarin välillä, itselleni tämä tuli Memeboxissa.

Testaamatta on yksi peitevoidepuikko vielä.