Kirjoittaja Aihe: Värikosmetiikkaa Koreasta ja muualta Aasiasta  (Luettu 77284 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Värikosmetiikkaa Koreasta
« Vastaus #120 : 22.04.15 - klo:10:16 »
^ Okei kiitos paljon tiedosta, en tuhlaa rahojani siis edes sampleihin! Ja pysyn noissa hyväksi havaitsemissani (tosin etsiskelen tarpeeksi vaaleaa korealaista CC-voidetta vaihtelun vuoksi).
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 24.04.15 - klo:09:53 »
Nyt uskallan sanoa itsekin tykkääväni Face Blurista tosi paljon. Ja lukuunottamatta Clarinsin Beauty Flash Balmia ja Kanebon vesimäistä pohjustajaa, en ole oikein mistään pohjustajasta innostunut, ovat minusta vaikeita käyttää jos iholla on vähänkin hilseilytaipumusta tai tapaa liejuunnuttaa meikkejä.

Face Blur ei sovi minulle yksinään, on niin vaaleaa ja täysin vääränsävyistä (pinkki!), että näytän sen kanssa ihan sairaalta. Mutta päälle ei tarvita kuin ohuenohuesti oikeansävyistä MSFN:ää ja sipaus poskupunaa tai aurinkopuuteria ja iho näyttää tosi huolitellulta ja melkeinpä sisältä päin valaistulta. Tämmöinen ohut pohjustus myös kestää tajuttoman hyvännäköisenä koko päivän. Toimii myös monen meikkipohjan allla, tosin kosteustuotteiden kannattaa ehdottomasti antaa imeytyä oikein kunnolla, jos aikoo tehdä nestemäisellä meikillä pintaa tämän päälle.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #122 : 02.05.15 - klo:16:12 »
Mä oon nyt käyttänyt muutaman kerran Holika Holika Naked Face Cover Up Concealeria, sävyssä 01. Peittää todella hyvin ja suuri plussa aurinkosuojasta, mutta kuivattaa hieman ja on kellertävää. Saan tämän kyllä käytettyä, kun laitan tosi vähän. Mutten osta toiste, koska on niitä peiteiaineita, jotka sopis sävynkin puolesta. Harmi vaan, kun tässä ois se suojakerroin! Ellen sitten sekoita tähän valkoista meikkivoidetta tai muuta vaaleampaa, hmmh. Pitää ehkä testata niin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #123 : 06.05.15 - klo:18:04 »
Lioele Dollish Cera-V CC cream  <3  :l  :-* Aivan paras kokeilemistani meikki/BB/sävyttävistä voiteista.
Sorry Skin79 ja Lumene, jäitte kauas taakse... ! (yritän niitäkin käytellä pois parhaani mukaan...)

Ei edes tee mieli rynnätä cushion meikkivoide-bandwagoniin, vaikka Etude House houkuttelikin..
Tämä=Suuri Rakkaus. Nappituote sävyltään, mittatilaustyönä tehty  <3 :-*
Samaa mieltä. Mulla oli 3 samplea tästä, ja oli ihan pakko tilata täysikokoinen.  <3 :l
Tällä sai kyllä hämmästyttävän hehkeät kasvot, piti vähän väliä peilata omaa nassuaan. Illalla en meinannut malttaa puhdistaa kasvoja  ;D
Misshan Perfect cover 21 on ollut pitkään mun luotto-BB, mutta saattaa käydä niin että tää Lioelen CC menee ohi.
Kunhan nyt saisin sen täysikokoisen..

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 07.05.15 - klo:08:27 »
Lioelen voiteissa on minusta tosi hyvä hinta-laatusuhde, tykkään tuosta CC:stä - ja Solutionit ovat kyllä BB-voiteiden parhaimmistoa, noista Triple the Solution jopa sävyltään minulle hyvä. Haluaisin niin testata myös Lioelen CC-cushionin. Lioelen Sun Chiffon on jännän oloinen aurinkotuote kasvoille.

Lioelen Lip Color Stickejä voin suositella lämpimästi myös, etenkin jos omasta värikokoelmasta puuttuu pigmenttiset ja työstettävät peruspunainen ja/tai peruspinkki. Sävyjä ei ole monta, mutta koostumus ihanan voidemainen ja runsaspigmenttinen. Punainen ja pinkki tosiaan molemmat aivan ihanat  :l

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 11.05.15 - klo:10:21 »
Innisfree Vivid Tint Rouge  :l! Mainio, superpigmenttinen, mutta ei kuitenkaan maalimainen huuliväri, pigmentin määrästä huolimatta on kauniisti kiiltoa ja vähän kuultoakin. Aivan ihq!

Nyt vähän lisäkokemusta. On tosiaan ihan mainio puna. Tämä ei ole niitä sellaisia kuivahtavia huulimaaleja, mitä on nyt monella merkillä (NYX, Urban Decay, Lime Crime Velveteen...) - puna kyllä jonkin verran asettuu huulille, mutta ei kuivu täysin - kuitenkin niin paljon, että hiukset eivät takerru väriin. Ei myöskään tunnu huulilla kuivattavalta. Pinta jää satiiniseksi. Peittoa on tosi helppo säädellä kevyen läpikuultavasta lähes läpinäkymättömään. Pysyvyys on erinomainen ja kuluu huulilta tasaisesti. Vaaleampi sävy on hieman läpikuultavampi, kirkas pinkki on tosiaan lähes peittävä kun levittää reilummin - ja kirkas sävy myös vähän jämähtää huulille. Ei korosta huulten juonteita. Ihan mahtavaa tavaraa!

Lähin vastine on ehkä tuo OC Lip Tar, tosin tämä asettuu selkeämmin ja ehkä tuota kuultoa on enemmän kuin Lip Tar -väreissä, mutta pigmenttistä siis tämäkin. Ja Lip Tareilla voi samaan tapaan tehdä kuultavaa tai peittävää jälkeä. Tämä saattaa olla huulilla miellyttävämmän tuntuinen, mutta pitää vielä tuota vertailla erikseen.

Tässä kuvassa näkyy ihan mahtavasti, millaista jälkeä tuo tekee!
http://www.bbeautilicious.com/wp-content/uploads/2013/12/Innisfree-Vivid-Tint-Rouge.jpg

Lämmin suosittelu! Tästä on kai mattaisempikin versio olemassa: Creamy Tint Lip Mousse
« Viimeksi muokattu: 12.05.15 - klo:10:09 kirjoittanut Lila »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 14.05.15 - klo:01:30 »
Kokeilin Lioelen Dollish Cera-V CC:tä ja en tiedä onko tässä joku vika vai onko se mun naamassa  ??? Aine on melko ohutta, lähes valkoista ja muuttuu levitettäessä ihon sävyyn kauniisti sulautuvaksi, mutta siis se jää aivan rasvaisen kiilteleväksi! Melkein kuin öljyä iholla. Kädenselälläkin oli tosi rasvaista, ei pelkästään kasvoilla. Mulla oli vartti aikaa antaa pohjan asettua (ei muutosta) ja sitten oli jo niin kiire, että painelin enimmät paperiin ja levitin mineraalipohjan päälle. Tulos oli oikein kaunis, mutta tuollainen combo yleensä liejuuntuu aivan karmeaksi parissa tunnissa. Nyt olen ollut 4,5 h töissä ja yllättävästi on vain vähän nenästä lähtenyt liikkumaan, on siis oikein kaunis edelleen :) Vähän maskimaiselta tuntuu. En vain ymmärrä, miten tämä voisi toimia yksinään tai edes kevyellä puuteroinnilla pohjana, koska on niin rasvaista.

En ole vieläkään saanut swatcheja aikaiseksi, jos nyt jonakin päivänä saisi ne tehtyä...

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 14.05.15 - klo:11:19 »
Taisin löytää tänä aamuna suosikki-CC:ni: Tonymoly Luminous Glow Aura CC Cream. Ihan supernätti! Helppo verrata tuohon Lioleleen, joka on ollut tähänastisista suosikkini - vähemmän peittävä, vähemmän pinkki (neutraali, kevyen keltataittoinen) ja vähemmän tuoksuva, ehkä jopa tuoksuton. Muuten tosi samantyyppinen - upeaa, ihmeellistä hehkua antava ja ihoa mahtavasti tasoittava. Kestoa tietysti täytyy vielä ihmetellä, päivittelen siitä tietoa iltasella.

Tonymolyllä on myös Tonymoly Luminous Pure Aura CC Cream - sitäkin olen testannut ja oli muistaakseni varsin ok, muttei nyt tällaista ihastusta herättänyt kumminkaan.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 24.05.15 - klo:11:04 »
Olen nyt testaillut myös Tonymolyn Luminous Aura BB:n myös Beam-ohentaja-hohtotuotteen kanssa. Ihanaa tavaraa sekin. Ja tänään joku Welcosin valmistama BB-naamalla, tämän nimi on vaan koreankielisillä aakkosilla, joten en osaa siitä mitään sanoa. No-makeup BB taisi olla tarkenteena ja ihan osuva nimike, tässä on myös kaunis "my-skin-but-better" -pinta. Näytti harmaalta ja vaalealta näytepakkauksessa, mutta keveytensä ansiosta kasvoilla tosi kaunis.

Viime aikoina on alkanut tuntua siltä, että etenkin kuultavat korealaiset meikkipohjat ovat aivan ylivertaisia länsimaisiin verrattuna. Tämä tekstuurin luonnollisuus, mutta samalla kuitenkin se, että ihon ulkonäkö paranee meikillä huomattavasti (väri tasoittuu, huokoset häivyttyvät, iho taittaa valoa kauniisti ja silti meikki sulautuu ihoon täysin) - tätä vaikutelmaa olen yrittänyt tavoitella meikillä vaikka kuinka pitkään, mutta nämä tuotteet on tosiaan luotu siihen tarkoitukseen. Moni tuntuu tykkäävän noista korealaisista peittävämmistäkin voiteista, niistä ei minulle ole mitään huippumahtavaa vielä ainakaan löytynyt. Lioelen Triple The Solution peittävämmistä suosikkini - ja sekin peittoasteeltaan ehkä medium.

Haluaisin ehdottomasti kesäksi Tonymolyn Luminous Aura Glow CC:n - saa vinkata, jos jossain näkyy kokonaista pakkausta. Siinä on niin kevyt peitto, että NC-40-ihmisetkin ovat voidetta käyttäneet ihan menestyksellä. Ja ihan uskomattoman ihana pinta!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #129 : 24.05.15 - klo:14:45 »
Mä en tiedä missä mielenhäiriössä ostin Aritaumin Full BB Creamin. Varmaan, kun aurinkosuojaa sen 50 ja luulin olevan tarpeeksi vaalea se Light Beige. Mutta ei, liian tumma ja ei vaan sovi kuivaihoiselle. Ehkä yritän käyttää sitten varovasti peiteaineena tms. Tuoksu mukavan neutraali, ei yhtään häiritse. Suosittelen siis niillle, jotka tarvitsevat peittokykyä kunnolla eikä ole kuivaihoinen yhtään.  Eikä sovi kalkkinaamoille siis.

Mun pitäs siis vaan pysytellä tietyissä BB-voiteissa (Missha 13, Skin79 Green, ovat muutenkin toimineet parhaiten). Kiinnostaisi CC-voiteita kokeilla, mutta pitäs tietää mikä on todellakin tarpeeksi vaaleaa ja kylmäsävyinen. Eli kyllähän sitä aina uutuuksia mielellään testailee, mutta vähän riskipeliä sävyn sopivuus aina ja toki koostumuskin.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #130 : 24.05.15 - klo:19:14 »
Osaisiko joku suositella jotain aurinkosuojallista puuteria? Minulla on Innisfreeltä SPF 50 -puuteri ja Skinfoodin Royal Honey Pact SPF 18, mutta ne eivät ole kovin hienojakoisia ja iho jää puuterisen näköiseksi.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 25.05.15 - klo:14:37 »
Etude Play 101 Pencil kynä on ollut käytössä usein, ja jää vakituiseen käyttöön. Kynä tosiaan pysyy hievahtamatta paikallaan, kunhan antaa jämähtää, eikä ala häivyttämään. Rajaus pysyy siististi paikallaan eikä ala kulumaan pois.

Klairs BB Cream sopii täysin ihon sävyyni, ja tämä jää myös vakituiseen käyttöön. Kesän tullen sävy saattaa olla liian vaalea, mutta eiköhän tummempia sävyjä löydy kesäksi joltain muulta merkiltä.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 28.05.15 - klo:13:06 »
Osaisiko joku suositella jotain aurinkosuojallista puuteria? Minulla on Innisfreeltä SPF 50 -puuteri ja Skinfoodin Royal Honey Pact SPF 18, mutta ne eivät ole kovin hienojakoisia ja iho jää puuterisen näköiseksi.

Miten olisi PRIVACY UV Face Powder 50 SPF50+ PA++++? Itselläni ei siis ole tuota, mutta olen sitä kyllä harkinnut Ratzillan arvostelun perusteella.

Suosituksia kevyestä bb/cc-voiteesta? Ei tarvitsisi olla kuin vähän peittokykyä, ei (täysin) matta mutta ei mitään hohdetta/kiiltoakaan. Pitäisi sopia noin NC15-iholle, mielellään neutraali tai hiukan keltainen sävy, ja helposti levittyvä. Onko Klairs sopivin vai onko muita ehdotuksia?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 29.05.15 - klo:11:27 »
Aika mielenkiintoinen levitystuntuma iholla, kun sekoitin Klairs BB voidetta Bentonin kosteusvoiteen kanssa  ;). Ei meinannut ensin levittyä mitenkään, mutta toimi se yllättävän hyvin näinkin.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 31.05.15 - klo:10:20 »
Suosituksia kevyestä bb/cc-voiteesta? Ei tarvitsisi olla kuin vähän peittokykyä, ei (täysin) matta mutta ei mitään hohdetta/kiiltoakaan. Pitäisi sopia noin NC15-iholle, mielellään neutraali tai hiukan keltainen sävy, ja helposti levittyvä. Onko Klairs sopivin vai onko muita ehdotuksia?

Ei ole kyllä BB - mutta tähän kuvaukseen passeli voisi olla myös Tonymolyn Luminous Pure Aura CC - täällä hyvä arvio ja swatchit:

http://www.pbunniep.com/2013/06/review-tony-moly-luminous-pure-aura-cc.html

Nimestään huolimatta ei ole mikään superhohtava, minusta pinta on lähinnä pehmeän satiininen. Innostuin itse tämän hohtavammasta sisartuotteesta - joka on valitettavasti lopetettu - sekään ei ole mikään diskopallo. Ja eilen testasin tätä, oli kyllä nätti  :-*.

Mutta Klairs on kyllä minulle  :l. Muitakin varmasti löytyy!