Kirjoittaja Aihe: Värikosmetiikkaa Koreasta ja muualta Aasiasta  (Luettu 77281 kertaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Värikosmetiikkaa Koreasta
« Vastaus #150 : 02.07.15 - klo:02:21 »
^Ihan mahtava idea, ei olisi tullut itsellä mieleenkään! Mulla ei pysynyt nuokaan silmän vesirajalla, ja kuvittelin jo tuon nudesävyisen kynäni jäävän käyttämättä, mutta täytyypä ehdottomasti kokeilla tätä.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #151 : 02.07.15 - klo:12:32 »
Ostin Misshan bb-creamin sàvyssà 23. Lukemani perusteella sàvy on mulle just hyvà. Esim.Lumenen CC-voiteessa mulle sopiva on se Medium. Eilen laitoin BB:tà ekan kerran ja tàytyy sanoa, ettà hyvin pysyy koko pàivàn. Sen huomaa etenkin siità, ettà 10 tunninkin pààstà on poskipunaa vielà jàljellà, kuin olisi vasta laitettu :o. Olen kàyttànyt alkuvuoden Sensain meikkivoidetta, mutta kyllà Missha vei voiton pysyvyydellà myòs kuumalla +30 asteen helteellà. :ts En ole ennen kàyttànyt BB-voiteita, joten en voi verrata muihin. Se Lumenen CC jàttàà mulle liian rasvaisen ihon... Kuuluuko muuten BB-voiteen alle laittaa kosteusvoidetta?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 02.07.15 - klo:13:13 »
^Tee ihan ihotyypin mukaan. Jos naama ei hilseile, eikä kiristä, niin ei ole pakko laittaa kosteusvoidetta alle. BB-voiteissa on kuitenkin jonkin verran hoitavia ja kosteuttavia ainesosia.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 12.07.15 - klo:10:30 »
Pari jänskää tuttavuutta. Minä en yleensä välitä mattameikkivoiteista, mutta tänään testasin näytteestä Lioelen Secret Pore Bright Gel Foundationia - ja tämä on kyllä aika kiva. Sampleni on sävyä 23 ja se näyttää pelottavan tummalta kun on iholla kasana, mutta häviää ihoon kummasti. Lopputulos on yllättävästi varsin meikkaamattoman näköinen tasainen iho. Käytin kyllä värin takia melko niukasti - mutta tosiaan siitä huolimatta antoi kivasti sävyn tasoitusta ja luonnollista peittoa.

Muutaman ihan kokonaisen tuotteenkin olen haalinut käyttöön. Viimein löytyi itselleni oikean sävyinen varjostuspuuteri - tai no, menee kyllä ihan aurinkopuuteristakin. Too Cool for Schoolin Art Class with Rodin näyttää tältä (yritin etsiä kuvaa, jossa sävy olisi oikean suuntainen):

Tosi hienojakoinen ja matta varjostaja / aurinkopuuteri - ja tykkään tässä ihan älyttömästi tuosta kolmen eri tummuusasteen sekoitumahdollisuudesta. Ei ollut edes hinnalla pilattu, taisin maksaa omastani jonku 14 € ebayssa. Tämä on minulle niin hyvä, että katson kyllä vähän semihyviä kierrätykseen...

Saman valmistajan Dinoplatz UFO laskeutui myös tontille. Tykkään! Minulla on tuo tummempi sävy ja se sopii iholleni hyvin. Ohuena kerroksena antaa tosi nätin ja kestävän pinnan, ei kaikkein hehkuvimmasta päästä kuitenkaan. Ei minusta kerrostu kovin hyvin, sillä paksumpana kesto huononee selvästi. Mutta pakkauksessa onkin erillinen peitevoide peittoa kaipaaville alueille ja se on laadultaan tosi hyvä. Miinusta vain tuoksusta, se voisi olla miedompi ja miellyttävämpi. Mutta tämä taitaa jäädä luottotuotteeksi matkoille. Poskipunakin on ihanan sävyinen. Tykkään paljon - ja olen ihan ihastuksissani näistä Dinoplatz-pakkauksista  :l

Ostin myös Dinoplatz hohdepuuterin - ja tästäkin olen aika iloisesti yllättynyt. Mainoskuvissa näyttää sellaiselta aika valkoiselta ja voimakkaalta hohteelta. Oikeasti tuotteessa on kivasti myös vähän lämpöä - ja hohde on yllättävän hillittyä. Kädelle levittäessä ihmettelin aika näkyviä shimmeripartikkeleita, mutta miksi ihmeessä ne eivät naamalla näy samalla tavalla  ???. Ehkä hyvä niin  :D. Hauska töpöttelypakkaus, en tiedä tuskastuuko tuohon kumminkin käytössä. Korkin saa onneksi kierrettyä auki, mutta sivellitä ei ole kovin helppo dipata tuommoiseen kapeaan purkkiin. Sopii niihin tilanteisiin, kun haluaa elävöittää meikkiä hyvin hillitysti.

« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo:10:33 kirjoittanut Lila »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 22.07.15 - klo:11:39 »
Saatoin löytää suosikkicushionin itselleni. Innisfreen "talvicushion" - eli se seerumiversio tummempana menee jopa kesäiholleni. Osittain siksi, että peitto on melko läpikuultava ja sävy on täysin oikea, eli keltataittoinen, ei harmaa, eikä liian "värikäs". Menee varmaan tummuden puolesta suurimman osan vuodesta, ei ole ihan valkoista, mutta ei kovin tummaakaan, varmaan siellä MACin asteikolla parinkympin kohdilla. Jättää kauniin, luonnollisen hehkuvan pinnan ja tuntuu kosteuttavalta iholla. Kevyesti hajustettu - ja hajusteen alla tunnen kyllä jonkun hajun, joka ei ole täysin miellyttäväkään - silti tämä on tuoksunsa puolesta kokeilemistani cushioneista ehdottomasti paras. Innisfreen perushajuste meikkivoiteissa tuntuu olevan sellainen miedon yrttinen, pehmeänraikas - hajuste, joka ei nenääni ärsytä. Voi kerrostaa, jos haluaa enemmän peittoa. On myös minun ihollani erittäin kestävä, näyttää jopa päivän puutarhapuuhastelun jäljiltä edelleen siistiltä. Boksi ei ole mikään hieno, edes tuossa limited edition -kukkaversiossa, jonka Testerkoreasta tilasin - mutta perustoimiva se kyllä on, eikä mitenkään erityisen suuri. Suosittelen kokeilemaan sekä kuivalle, kosteusköyhälle, että aikuiselle iholle. Sävyissä löytyy myös vaaleampi.

Myös em. Too Cool for Schoolin cushion on hyvä, mutta miksi siinä pitää olla niin voimakas hajuste  :P. Minulla on nyt kaksi oikein hyvää cushionia - ja yksi jossa värivalinta meni pieleen (Tonymolyn Aqua Aura kosteuttava tyyny oli liian valkoinen, haluaako joku tämän, voin lähettää postareilla?).
« Viimeksi muokattu: 22.07.15 - klo:14:47 kirjoittanut Lila »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #155 : 22.07.15 - klo:13:07 »
^ellei kukaan muu huoli, niin voisin kyllä tuon napata... Cushion vielä meikkivalikoimasta puuttuukin, enkä ole saanut sellaista hankituksi  ;D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 22.07.15 - klo:14:46 »
Sorry, ehdin jo luvata tuon eteenpäin! Joudut ostoksille ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #157 : 22.07.15 - klo:17:50 »
Mikä on cushion ja miten sitä käytetään?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #158 : 23.07.15 - klo:12:37 »
^ Litteään tyynyrasiaan pakattu meikkivoide, jota levitetään vipalla.  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #159 : 21.08.15 - klo:14:11 »
Skinfood Salmon Darkcircle Concealer Cream, Sävy 1: Otin riskin ja tilasin tämän ja onneksi näin tein! On tarpeeksi vaalea ja tarpeeksi vaaleanpunertava tai oikeastaan hyvin vaalea persikka  (eli vaalean lohen sävyinen ;D) ja just hyvä todella tummille ja sinertäville silmänalusilleni. Tämä on tosi voidemaista, kermaista ja aika paksua. Tuote on purkissa. Levitän tuota ensiksi  Real Techniquesin peiteainesiveltimellä ja lopuksi viimeistelen sormin tai beautyblenderillä (tällä hetkellä YR:n vastaavalla). Tämä ei onneksi kuivata yhtään. Mutta on sen verran paksua tosiaan, että pitää heti kiinnittää irtopuuterilla. Painelen sen irtopuuterin myös beautyblenderillä, näin peiteaine jämähtää heti ja pysyy paikoillaan koko päivän. Vähn saattaa juonteet/kuivat kohdat tulla esiin, mutta vain vähän. Tuossa purkissa on paljon tavaraa, joten ei ihan heti lopu. Riittää yksinäänkn, mutta välillä laitan valokynääkin tuomaan valoisuutta. Tämä siis on hintaansa nähden ja kunhan oppii oikean annostuksen ja käytön, niin ei mitään ongelmaa! En silti koe, että tämä ihan paras olisi. Kaipaan enemmän kuitenkin peiteaineelta keveyttä kuivan ihon vuoksi, mutta silti pitäisi peittää, siinä vasta pulma. Siksi aion kokeilla mieluummin LA Girlsia (tätä oonkin jo testaillut, arvioin sen toisessa ketjussa myöhemmin, NYX HD:taja Urban Decayn Naked Skin peiteainetta seuraavaksi. Miten niin vaikea löytää täydellistä peiteainetta tummille ja kuiville silmänalusille, varsinkin, kun sävy pitää olla tositosi vaalea ?! ::)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 22.08.15 - klo:15:01 »
^Ihan mahtava idea, ei olisi tullut itsellä mieleenkään! Mulla ei pysynyt nuokaan silmän vesirajalla, ja kuvittelin jo tuon nudesävyisen kynäni jäävän käyttämättä, mutta täytyypä ehdottomasti kokeilla tätä.

Tästä tulikin mieleeni, kun etsin nuden sävyistä eye lineria; olisikohan Korealaisen kosmetiikan valikoimissa sellaista, joka pysyisi silmän vesirajalla?

Olen ollut tyytyväinen tähän Korealaiseen mustaan silmänrajauskynään, joten ihan mielelläni ostaisin nuden värisen myös, jos on hyvälaatuinen valikoimassa.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 27.08.15 - klo:22:46 »
Pitää kyllä kehua skinfoodin banana curl long lash mascaraa. Nyt on toinen puteli menossa ja tykkään kovasti. Ripset saa nätisti erotelluiksi, kun yleensä mun ripset klimppiintyy yhteen tosi helposti. Tämä kesti etelänmatkalla uinnit meressä ja altaassa, hikoilun ja aurinkovoidelähmän. Sitten kuitenkin peseytyy päivän päätteksi hujauksessa erisanin pesunesteellä pois. Aivan mahtavaa!

Ekan putelin alussa mulla oli joku sulkasato ripsissä. Toisessa silmässä oli keskellä selkeä rako, josta ripset näytti katkeilleen lyhyemmiksi. Kirjoitinkin siitä tänne ja epäilin voisiko tämä olla syypää. Ilmeisesti ei kun jatkoin pienen tauon jälkeen käyttöä ja ripset on kuitenkin palautuneet ennalleen.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 03.09.15 - klo:11:38 »
Tuo Salmon concealer sen sijaan tais olla hutiostos. :-\ Se on ihan todella pinkkiä väriltään (otin #1) ja sellaista kuivaa, vahamaista jankkia. Mulla on jo yks concealer paletti joka on samanlainen koostumukseltaan. Mulle ei vaan käy tummien silmänalusten peittoon tuollaiset, kun iho on niin kuiva ja tuntuu kuivuvan entisestään. Mut mitä nyt kerkesin kokeilemaan, niin peittokyky oli kyllä hyvä ja pysyi hyvin kanssa paikallaan. Varmaan kesällä tuo vois mennä, jos en ois niin keltapohjainen iholtani. :P Nyt tuo väri kyllä riitelee ikävästi. Punertavalle iholle kävisi varmaan hyvin.

Lainasin tuolta ihonhoitoketjusta - minulla on ollut tämä nyt jonkun aikaa, mutta kokemus on vähän erilainen. Tykkään tästä itse asiassa aika lailla! Väri on tosiaan melko punataittoinen, mutta ei minusta pinkki vaan semmoinen vahva persikka. Ei missään nimessä toimi minulla muualla kuin silmänympäryksillä sinisyyttä häivyttämässä - mutta siinäpä toimiikin sitten tosi hyvin! On tosiaan vahamainen, mutta pehmenee lämmittämällä. Ei minusta tunnu hirvittävän kuivalta iholla, tuntuu pikemminkin vaativan aavistuksen puuteria päälle paikoilleen lukitsemiseen. Mutta kun malttaa levittää ohuelti ja huolella, pinnan vielä lopuksi sormella taputellen, saa tällä tosi freesit silmänympärykset. Värissä on hyvää valoaheijastavuutta ja se pysyy paikoillaan mainiosti ainakin tuon puuterihäivähdyksen kanssa.

Tosin olen jo jonkun aikaa muutenkin lämmennyt noille vahamaisille peittareille, käytössä muuhun peittoon Joe Blascon Red Corrector.
« Viimeksi muokattu: 03.09.15 - klo:11:47 kirjoittanut Lila »

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 06.09.15 - klo:15:11 »
Korealaisten bb- ja meikkivoiteiden sävyt, onko w 13 niinku warm 13? Onko se kuinka vaalea?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 06.09.15 - klo:16:07 »
^13 on pääsääntöisesti todella vaalea, vaaleampi mitä useimpien täkäläisissä kaupoissa myytävien meikkivoiteiden vaalein sävy on. Tuosta w-kirjaimesta en osaa varmaksi sanoa.