Kirjoittaja Aihe: Värikosmetiikkaa Koreasta ja muualta Aasiasta  (Luettu 78785 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Värikosmetiikkaa Koreasta
« Vastaus #165 : 06.09.15 - klo:17:33 »
^ Okei, eli pitää uskaltaa valita selvästi tummempi vaihtoehto. Mulla ei talvellakaan ole niin vaalea iho kuin Suomessa myytävien voiteiden vaalein.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #166 : 11.09.15 - klo:17:27 »
Mulle pari ihanaa juuresta (tiedätte kyllä itse ketä tarkoitan), lähetti näytteitä eri meikkipohjista, niin sain vähän testailla :-*

Pohjustukseksi voin sanoa, että Koreavoiteista käytän lähinnä Misshan Perfect Coveria, sen koostumuksen, aurinkosuojan ja sävyn vuoksi. Käytän sävyä 13. Ainoa huono puoli tässä on tuoksu, joka aika vahva, mutta siihen on tottunut ja tuoksu hälvenee pikkuhiljaa onneksi pois. Perfect Coveria oon jo muutaman pikkutuubin käyttänyt ja tuun jatkossakin käyttämään varmasti vaihdellen Rimmelin Nude-meikkivoiteen kanssa :)

Nämä arviot on tosi lyhyitä, koska näytteistä ei paljoa sanottavaa ole, kun yhdestä näytteestä käytin pariin kertaan ja lähinnä kiinnitin huomiota, sävyyn, tuoksuun ja koostumukseen. Jouduin kaikkia paitsi yhtä vaalentamaan ihan kunnolla ihan valkoisen meikkivoiteen kanssa, sen verran tummia olivat. Oli mielenkiintoista testailla kaikkia eri BB- ja CC-voiteita. Kaiken kaikkiaan meikkasin noilla melkein kuukauden, tuli jo ikävä lempparivoiteitani :D Tässä tulee, anteeksi tosiaan lyhyet ytimekkäät arvostelut:

Lioele Beyond The Solution BB: Aivan liian tumma, muuten oli yllättävän miellyttävä tuntuma ja jätti ihon nätiksi. Tuoksu ok.

Lioele Dollish Cera-V CC Cream: Tummahko oli, mutta muuten mielettömän hyvä, blurrasi ihoa, sopii kuivallekin iholle, yllätyin, että näinkin hyvä. Tuoksu hieman vahva, mutta katosi pikkuhiljaa onneksi. Paras testaamistani koostumukseltaan!

Tony Moly Luminous Goddess Aura BB Cream: Vaaleampi mitä aiemmat, silti liian tumma ja lämmin, muuten koostumukseltaan hyvä eikä liian vahva tuoksu.

Tony Moly BCDation:
Ihan liian keltainen ja samalla tumma + haju kamala eikä muutenkaan ollut millään tavalla ok.

Nature Republic CC Super Origin Tinted:
Harmahtava, ei sentään keltainen, ei peittokykyä lähes ollenkaan, tuntui tosi turhalta, mutta kosteutti kyllä.

Etude House, Precious Mineral Cotton Fit No2:
Liian tumma, lämmin eikä muutenkaan hyvä, ei levittynyt niin nätisti eikä tullut "kaunista" ihoa. Tuoksu lakritsimainen, aika vahva, en tykännyt. (Lakrsitsin tuoksu muuten kiva, mutta ei kauneustuotteissa!)

Etude House Perfect Fit BB, No 2:
Vaalein testaamistani, mutta ei kyllä muuten täysin "perfect".. Peittävyys hyvä. Parempi tuoksu kuin edellisessä, jopa mieto.

Holika Holika Naked Face Covering BB, sävy 21,5:
Tässä tuo sävynumero ihmetytti :D Taas liian tumma, liian lämmin, ei onneksi vahva tuoksu, luonnollinen lopputulos muuten ja plussaa aurinkosuojasta: 50+.

Missha Signature Complexion Coordinating BB Cream:
Näitä sampleja mulla oli enemmän, niin sai enemmän käsitystäkin. Kevyt eikä peitä paljoa, helppo arkimeikkiin ja kun ei kaipaa peittoa, tuoksuu paljon vähemmän kuin muut Misshat yleensä, siitä plussaa. Ei tarvinnut vaalentaa valkoisen meikkivoiteen kanssa, sen verran vähän pigmenttiä. Oli nopea meikata. Hyvä aurinkosuoja: 43+. Paras testaamistani sävyltään!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 12.09.15 - klo:11:38 »
Tilasin Cosmetic Lovelta Cosrx:n tuotteita ja siinä samassa koriin eksyi sitten Tonymolyn kulmakynä (kierrettävä "itseteroittuva") ja Misshan 4D -ripsiväri.

Kulmakynän sävy on vähän hassu, otin tarkoituksella harmaanruskean ettei se olisi liian punainen, mutta kyllä se vaan silti on. Ehkä pitää tilata suosiolla vaan se sävy "harmaa" ja kokeilla sitä vaikka yhdessä tuon toisen kanssa (hintaa kun oli joku huimat 3€ per kynä niin ei vedä vararikkoon). Muuten kyllä tykkään tuosta kulmakynästä, sillä saa luonnollista jälkeä ja halutessaan myös todella näyttävää.

Misshan ripsari ylitti kyllä odotukset. Hintaa vitosen paikkeilla ja toimii kuin unelma. Mun ripsistä saa näyttävät melkein millä tahansa ripsarilla (jotain hyötyä siitäkin että niitä kasvaa monessa rivissä miten sattuu), joten lähinnä haen ripsarilta helppoa poistettavuutta (eli vesiliukoisuutta). Mietin että mitenköhän käy tuon Misshan kanssa, kun normaali ripsarini on IsaDoran All Day Long Lash joka lähtee lämpimällä vedellä. No koitin sitten poistaa tuotakin ripsaria vanhasta tottumuksesta vain lämpöisellä vedellä. Ja se lähti! Kuoriutui pois sellaisina hiutaleina, ei levinnyt lainkaan. Eikä jättänyt silmien alle pesukarhuefektiä. Rakkautta ensi putsauksella! <3 Tuota tilaan kyllä lisää, taisi löytyä uusi lempiripsari, ja hintaa on noin kolmannes verrattuna IsaDoraan. ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 12.09.15 - klo:18:57 »
^ Jättääkö tuo ripsari sulla ripset pehmeiksi vai tekeekö rapsakan jäykän lopputuloksen? Onko jälki siistiä? Eihän tuossa ole mitään kuituja?

Markettiripsareiden hinnat (ja laatu) on jo ihan naurettavia, ja haluaisin vain ripsille ja silmille hellävaraisen, vesiliukoisen ja siistin perusripsarin... Mieluiten tosin ruskeana, mitä ei noissa korealaisissa juuri taida olla, mutta kun ei ole kohtuuhintaan muuallakaan, niin ennemmin ostaisin sitten jotain edes halvalla. Harkitsen parin meikkituotteen tilausta cosmetic lovesta ja joku hyvä ripsari olisi kiva saada siihen mukaan.

Korealainen ihonhoito ja meikkipohjat ovat mulle incien perusteella melko pitkälti no-go (ja jo siksi, miten vaikea incejä on löytää), mutta kaipa parin muun meikkituotteen kanssa olisi sama ottaa riski, kun ei kovin turvallisia ole nämä paikallisetkaan... Oon hetken taas käyttänyt Isadoran Precision-ripsaria ja ripset on katkeilleet ja silmiä raastaa poiston jälkeen puoli vuorokautta, kun maskaraa menee aina pieninä hippusina silmiin. Ja testaamani Clarinsin silmänaluspeittari jätti iholle pienet punaiset rakkulanäpyt. Kiva. Kyllästyttää.
1cFii, oma väri.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #169 : 13.09.15 - klo:02:13 »
^ Jättääkö tuo ripsari sulla ripset pehmeiksi vai tekeekö rapsakan jäykän lopputuloksen? Onko jälki siistiä? Eihän tuossa ole mitään kuituja?
Ei ole mitään kuituja tai muuta, ja jälki on mun mielestä tosi siistiä, ei tule helpolla paakkuja tai hämisripsiä. Saa yhdellä kerroksella melko luonnollisen lopputuloksen, enemmillä kerroksilla sitten järeämpää jälkeä. Tuosta pehmeydestä en oikein osaa sanoa, ei jätä mitenkään höyhenenpehmeiksi muttei kyllä korputa sellaiseksi betonillalaastitun tuntuiseksikaan kuten jotkut ripsarit...sellainen "keskipehmeä" lopputulos? ;D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 13.09.15 - klo:14:56 »
^ Ok, kiitos! Hintaan nähden kuulostaa ihan hyvältä. :) Esim. Isadoran Precision tekee ripsistä niin kivikovat, että ne menevät pysyvästi mutkalle tai katkeavat sen mukaan, mihin asentoon ripsari on ne laittanut, inhottavaa. Ihan kaikkein pehmeimmät eivät sitten ehkä edes pysy siistinä pitkään, joten "keskipehmeä" kuulostaa ihan hyvältä...
1cFii, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 15.09.15 - klo:08:17 »
Panin palkkapäivän kunniaksi tilaukseen yhden tosi suositun koreameikkituotteen - Hera UV Mist Cushionin. Hintaa tuolla on vähän reilut 30 euroa, mutta mukana tulee myös yksi refill (halvimmissa cushioneissa ei yleensä ole mukana täyttöä). Tuotteella on vähän omalaatuinen väripaletti, viisi sävyä - kaksi läpikuultavaa, niiden peittävämmät vastineet ja vielä yksi peittävä lisäsävy. Otin tummemman läpikuultavan, se näyttäisi nettilöydosten perusteella olevan sellaista MAC:in 20-tasoa ja kevyen keltapohjainen. Kiinnostaa tietää, onko tuo maineensa arvoinen!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 15.09.15 - klo:12:29 »
Mun palkkani oli maksettu väärin ja multa oli sivutettu joku viidennes opetustunneista, joten tilipussi oli tuntuvasti odotettua kevyempi. Menin kuitenkin ebayhin jo ennen laskujen maksua tilatakseni edes ihan vähän jotain pientä ja edullista kivaa, ja nyt odotellaan saapuvaksi Misshan Eye Fit Stick Shadowin sävyssä Brunch Day ja the Saemin Eco Soul Tint in Oilin sävyssä Bad Coral.

Oli tullut ihan kauheasti jänniä tuotteita taas, esim. nämä ihmeelliset, stainaavat lip-tattoo-naamiot! http://www.ebay.co.uk/itm/SECRET-KISS-Size-Up-Chubby-Jelly-Tint-Pack-15g-3-Color-Secret-Key-/281671819129?var=&hash=item4194f2df79

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #173 : 26.09.15 - klo:11:42 »
Lioele Beyond the Solution BB voide on tällä hetkellä mun to-go meikkivoide, tosin pikkusen Illamasquan valkoista meikkivoidetta joudun sekoittamaan tuohon, ettei olisi liian tumma.

Harmittaa ihan kauheasti, kun melkein kaikki korealaiset BB tai CC voiteet sisältävät tuota perkeleen Ethylhexyl methoxycinnamatea. :( Se aiheuttaa mulle niin kauheita valkopääryöppyjä, että naama näyttää yhdenkin käyttökerran jälkeen ihan pesusieneltä, ja sitten saankin pari päivää kuorruttaa naamani Cicaplastin Baume5:lla, että niistä pääsee eroon. Ja ne on kipeitä!

Väriltään Misshan #21 oli mulle ihan täydellinen, Skin79 pinkki BB voide taas on peittävyydeltään ja erityisesti tekstuuriltaan täysin unelma. Mutta enhän noitakaan pysty käyttämään... :-[

Mikäli joku teistä tietää muita aurinkosuojattomia (tai edes sellaisia, mistä ei löytyisi tuota ethylhexyl methoxycinnamatea) kuin tuon Lioelen, niin vinkatkaa mulle! :D
Cogito ergo doleo.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 26.09.15 - klo:11:59 »
^Etude Housen Precious Mineral BB Cotton Fitissä ei ainakaan CosDNA:n mukaan olisi tuota. Siinä on titaani-ja sinkkioksidipohjainen SPF 30. Mulla taitaa olla siitä sample, mutta en ole testannut.

Tonymolyn BCDation All Masterissa ei myöskään ole, siitä olen tykännyt itse. Sävyjä on vain yksi, keltapohjainen keskivaalea, ei sovi kovin kalpealle. Omalle iholleni on sulautunut ihmeen hyvin.

Molemmista on sampleja saatavilla aika helposti.
« Viimeksi muokattu: 26.09.15 - klo:12:07 kirjoittanut Triina »

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #175 : 26.09.15 - klo:12:08 »
^Ihanaa, kiitos kovasti vinkistä! :) Tuo vaikuttaa useamman arvostelun mukaan oikein pätevältä tuotteelta, laitanpa tulemaan heti seuraavan tilauksen yhteydessä. :D
Cogito ergo doleo.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 30.09.15 - klo:03:09 »
Saemin Eco Soul Tint in Oilin sävyssä Bad Coral.

On muuten IHANA. Pakkaus on iso ja vähän kolho (jotenkin eco-termillä kulkevan tuotteen näkisi sopivan paremmin vähän vähämuoviseempaan pakkaustapaan), mutta tuote tuoksuu hyvältä, tuntuu huulilla todella hyvältä ja kosteuttavalta, sävy saa huulet jotenkin kertakaikkisen herkullisen näköisiksi. Sävy tuntuu vähän kehittyvän pikkuhiljaa, levittäessä hyvin maltillinen ja pehmeä korallisävy syvenee mun huulillani rutkasti pinkkiin päin. Stainaa kiillon mentyä, mutta tässä miedossa sävyssä ainakin stainaus on varsin maltillinen.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 30.09.15 - klo:07:31 »
Tuli sitten testattua Misshan 4D-ripsarin itkunkestävyys (luin Allegiant-kirjaa...)
Vaikka tuon saa poistettua ihan lämpimällä vedellä, niin silti itkeminen ei liikauttanut ripsaria mihinkään. Ei valunut yhtään poskille eikä varistanut mustia hippusia vaikka vollotin varmaan puoli tuntia. ;D

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 30.09.15 - klo:09:10 »
Hera UV Mist Cushionia voin kyllä suositella cushion-meikkivoidetta harkitsevalle. Tätä saa n. kolmenkympin pintaan, ja mukana on tosiaan refill, eli itse asiassa on edullisempaa kuin moni halvempi, jossa täyttöä ei tule mukana.

Rasia on hyvä ja jämäkkä, laadukkaan oloinen puffi. Värejä on ainakin viisi, otin itse sävyn N23, joka vastaa mielestäni aika hyvin MAC:in NC20 - on vaan ehkä pohjasävyltään aavistuksen neutraalimpi, eli täydellinen tähän nassuun. Nuo N-sävyt ovat läpikuultavampia, mutta ei tämänkään peitto ihan turhanpäiväinen ole. Pinta on todella kaunis, kevyen satiininen, häivyttää huokosia ja juonteita. Aivan ehdoton vahvuus tässä tuotteessa on fantastinen kesto. Olin eilen pitkän päivän ulkosalla ja naama oli illalla ihan yhtä siisti kuin aamullakin. Sävy ei mielestäni hapettunut juurikaan. Aurinkosuojaa mukavat 50. Tässä voiteessa on tuoksua kyllä, mielestäni lähes identtinen hajuste kuin Mizonin meritähtivoiteessa (pitää tosin haistaa vielä nuo rinnakkain, tämä on vaan mielikuva). Hajustamaton olisi kivempi, mutta tämän tuoksun kanssa voi kyllä elää. Voiteen pinta jää vähän nahkeaksi sellaisenaan, mutta kevyt puuterointi vie tuon mennessään. On iholla hyvin kevyt, jos tuoksua ei olisi, niin sanoisin, että huomaamaton.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 04.10.15 - klo:16:29 »
Chaos, sulla on kyllä todella vaalea iho! Toivottavasti jostain löytyy sopivan kalpoinen sävy vielä :)

Lila, pistän tuon merkin mieleen, jos raaskin joskus ostaa tässä täydellisen meikkipohjan etsimisiidakossa... Kuvissa tuo 23 Beige -sävy näyttää tosi keltaiselta, se viileämpi Vanilla taas liiankin viileältä, mutta se olisi kuitenkin oma valintani. Sitten pitäisi vain päättää peittävyystaso. Näin kalliissa ei oikein huteja auta tehdä.